Gå til innhold

Se her dere som er så forarget over trygdesvindlerne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jo vist seg å være den enkleste svindelen som finnes....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns trygdekontoret svindler folk med å gi gale opplysninger og ved å unnlate å fortelle ting som kan gi folk rett til mer penger. Det må man bare godta, virker ikke som man har noen rett til kompensasjon om man oppdager dette i ettertid. Vet mange flere historier denne veien enn jeg vet at folk har klart å snylte på trygdesystemet.

Skrevet

Man må jo sette seg litt inn i ting selv. Om man ikke klarer å lese noen skriv om rettigheter syntes jeg ikke synd på vedkommende. Du får tilbakebetalt om du har bevis du hadde krav på hjelp.

Skrevet

Å benytte seg av trygdesystemet er jo ikke det samme som å svindle? Skjønner ikke helt tankegangen her jeg. Men du har jo fått flere fornuftige svar på hva en trygdesvindler er. Ser ut som en del av de som mener at trygdesvindel er greit mener at bare det å motta trygd er trygdesvindel. Den definisjonen er jeg ikke enig i.

Skrevet

Hva er det egentlig du mener er svindel? Å få kontantstøtte mens man har dagmamma? Dette er jo ikke svindel, men helt i tråd med tanken bak kontantstøtte.

Skrevet

Syns jo det er litt morsom at HI (ganske riktig) mener at det er mye urettferdighet i verden som folk kunne engasjere seg i, og hvilken urettferdighet er det hun syns er alvorlig nok til at vi alle burde gjøre noe med? Jo, mangelen på behovsprøving på barnetrygden... Hva med at mennesker sulter i hjel, drepes i krig, drives på flukt, dør av sykdom osv?

Skrevet

Svindel er jo ikke bare ett problem her i landet. I andre land kan det føre til krig, mord og korupsjon. Så du har rett anonym det er mye urettferdigheter spes når det gjelder økonomiske svindler.

Skrevet

Jeg synes trygdesvindel og svart arbeid er like ille.

Og ja - jeg tror at mindre trygdesvindel ville gi (betydelig) mer penger til dem som virkelig behøver det.

Jobber forøvrig i Nav.

Skrevet

Arbeider svart, skal ha svart dagmamma, bruker svarte klær, har ei svart katt - SÅ KOM FAEN MEG IKKE HER OG KALL MEG RASISTISK!!! ;oP

bare måtte...useriøs som jeg er ;o)

Skrevet

For dere som lurer på hvordan svindel det var snakk om, så begynte denne diskusjonen på tråden om hun som visste om 5 par i Kr. sand som svindlet til seg penger ved å si at mammaen bodde alene, for å motta mer støtte, mens alle mødrene i virkeligheten bodde sammen med faren til barnet og dermed hadde 2 til å betale regninger.

Skrevet

For å få det på det rene med en gang så er jeg mot allt av svindel. Være seg om det er trygdesvindel eller annen økonomisk svindel, men det at mennesker går og angir hverandre og attpå til slår seg selv på brystet og synes de har gjort noe bra mener jeg er et sykdommstegn i samfunnet!

Skrevet

Så hvis noen vet om at noen f.eks driver og svindler pensjonister eller driver med skimming eller noe lignende, så ville du syns de gjorde noe galt om de anmeldte dem?

Skrevet

Nei det synes jeg ikke (selvfølgelig). Det var ikke det det var snakk om her heller. Men jeg liker ikke at vi skal gå å skule på hverandre og mistro hverandre. Jeg har mistanke om at naboen min driver med noe av det samme som har blitt nevnt her, men jeg går jo ikke til trygdekontoret å tipser dem for det!! Det får det være trygdekontoret sin jobb å finne ut av, ikke min. De får heller sørge for å gjøre lovene og kontrollsystemene bedre, så det blir vanskeligere å svindle.

Skrevet

Men spørsmålet var ikke om man skal varsle dersom man går rundt som nysgjerrig nabo som deg og har en mistanke, men om det er greit å svindle generelt! Og varsling gjaldt jo hvis man VISSTE, ikke hvis man tror at kanskje muligens....

Skrevet

Men i det forrige innlegget ditt sa du jo at det var et sykdomstegn ved samfunnet dersom folk meldte fra dersom de VISSTE (altså ikke bare trodde) at noen drev med svindel. Hvorfor gjelder dette bare trygdesvindel og ikke andre typer?

Skrevet

1. Nei det er ikke greit å svindle.

2. Da må man vite 100% sikkert.

Skrevet

Så da er det ikke lenger et sykdomstegn ved samfunnet (som du skrev lenger opp)?

Skrevet

Ei jeg kjenner mottar trygd, og er uføretrygda. Hun går med protese på det ene benet, og sliter også litt psykisk. Men jeg har faktisk noe i mot at hun mottar dette fra staten, for hadde hun gjort noe med seg selv, kunne hun vært i jobb som alle andre. Og så har hun også fått bil fra trygdekontoret, og har handikapparkeringskort. Hun og foten fungerer kjempefint, så jeg skjønner ikke hvordan hun har klart å få dette til.

Jeg kjenner faktisk ei til som har protese på foten, og hun går mer "rart" enn hun som får alt. Hun her får ingenting, og klarer å jobbe, og har alltid klart seg. Hun sliter ikke psykisk (såvidt jeg vet da).

Så jeg synes at mange av de som går på trygd, utnytter trydeetaten for å få det de vil. Mange kan klare seg uten, men det er enklere å skrive til NAV å klage og få gjennom klagen sin....

Sikkert noen av dere som blir "sint" på meg av dette innlegget, men jeg sier bare min mening!!

Skrevet

Uansett hvilke eksempler du kommer med, så liker jeg ikke at mennesker skal fly rundt å anmelde hverandre i hytt å pine.

Skrevet

Et motto som jeg synes alle burde ha:

En kan ikke tillate seg selv noe en ikke kan tillate alle andre!

Da er saken såre enkel, og man slipper og spekulere i hva som er stort og lite; hva som er grov kriminalitet, og hva man kan bœre over med.

For til syvende og sist er alt ganske alvorlig. Hva om alle svindlet til seg trygd o.l, eller alle jobbet svart???

Hvordan kan du tillate deg noe som du ikke kan tillate alle andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...