Gjest Skrevet 20. februar 2007 #26 Skrevet 20. februar 2007 Her fant jeg statistikken! http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab-2006-04-20-08.html
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #27 Skrevet 20. februar 2007 Gjennomsnittlig barnetall her er blant den som får unger, ikke alle sammen. Da er gjennomsnittet lavere, for da er de med også dem som ikke får i det hele tatt.
SnupsaTupsa Skrevet 20. februar 2007 #28 Skrevet 20. februar 2007 nei, tre er ikke mange barn, men det er vel nok for de fleste ;O) Jeg tenker også sånn 3-4 barn, men i min familie er det normalt med mange. Pappa har fått færrest, og han har da 3. Hans brødre har 4 og 6, han har 4 søsken osv. Jeg synes 4 barn og oppover er mange tror jeg... Men det er vel opp til hvert enkelt par hva de tenker på som mange for dem. Vi er jo forskjellige, og ikke alle har kapasitet og overskudd til mange barn heller. I familien til sambo er det få barn, mange der får ingen! Så de tror vi er spenna gærne med våre to jenter og "bare" er 26 år. De er vel livredde vi har tenkt å få fler he,he Må innrømme at innimellom nå føles det allerede som jeg har for mye (mens jeg strever meg hjemover med søskenvogna, stablet full av varer, skal stresse hjem til middagslaging og den ene skriker høyere enn den andre feks he,he), men sånn har vel alle det til tider!
susemor-3 små Skrevet 20. februar 2007 #29 Skrevet 20. februar 2007 For meg er 3 på grensen til mange, hehe. Det er vel fordi jeg er vant til små familer. Jeg har kun en søster selv, -men har alltid ønsket et søsken til. Samboer er enebarn, og har aldri savnet søsken. Så vi er forskjellige... Dessverre vil ikke samboer ha flere barn nå (vi har to). Og pga min alder og generelle helsetilstand, må jeg bare respektere det (snufs...). Jeg har nok innerst inne ønsket meg mange barn, men jeg innser samtidig at to er det ideelle for vår situasjon der vi begge jobber og har lite sosialt nettverk rundt her vi bor.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #30 Skrevet 20. februar 2007 Spørs, for noen er nok 3 mange hvis man kun ønsker seg "standard" en av hvert kjønn!! mangler gutten jeg da så har jeg en av hver :-)
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #31 Skrevet 20. februar 2007 du og jeg idefix ;o) syns 3 er akkurat passe jeg.var det vi skulle ha...men den tredje ble til to,så vi satt der med 4...å jammen kom det ikke en til,så det ble 5... så hva som er mange eller ikke skal jeg ikke si så mye om.hehe...;o)
Yara Skrevet 20. februar 2007 #32 Skrevet 20. februar 2007 3 er ikke mange. Men når man har 4 og oppover kan jeg være tilbøyelig til å si at det er mange. Men ikke i en negativ form altså 3 er helt passe.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #33 Skrevet 20. februar 2007 Synes 3 er et fint antall jeg. Ikke mange og ikke få :-) Men så er vel jeg litt inhabil i dette spørsmålet da :oP
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #34 Skrevet 20. februar 2007 Men når dere får tre ikke klag på lite tid for det har dere satt dere i sjøl med så mange barn
♥sjiga♥ Skrevet 20. februar 2007 #35 Skrevet 20. februar 2007 nå har jeg vokst opp som en av 4 selv og syntes ikke dette er mange heller så nei tre er vel normalt eller ok statestikken sier at det er normalt med så å så mange men de tar jo utgangspungtet i å regne ut et gjennomsnitt og siden det er mange som har ett barn ja så senker det gjennomsnittet jeg trodde det var vanlig med en to tre barn. og mange barn for meg er fem eller fler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå