Gjest Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Har aldri tenkt på at tre barn er mange barn,helt normalt spør du meg.Vi var to søsken og det var stusselig ,men at tre er mange barn ? Det har jeg ikke tenkt på før :0) Har en skokk jeg da med 4 :0)
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Når noen har td 10 barn da er det mange barn.............Vil jeg iallefall si da,men men :0)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Personlig vil jeg ikke ha mer enn 3 unger. Ville først ha 1 men den tid er forbi hi hi. Men 3 er max her i huset =0).Klipp klipp hi hi.
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 3 er da akkurat passe ) skal ha 2 til barn jeg, slik at de blir 3, men da er det stopp ;o)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 3 er ikke mange ,men akkurat passe,vil jeg tro...ivertfall for oss...vi skal ikke ha flere enn 3...det sa mamma også da hun dreiv på..men hun hadde 6 da hun var ferdig...=p haha.. men jeg syns 6 barn er maaange da...hehe..men veldig koselig da:)
lilleBrumm Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 3 er akkuratt passe for oss:-) Men hva som er passe og hva som er mange, er vel opp til den enkelte å definere...
Vespa Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Tre kan jo av og til være mange syns jeg. Feks er en vanlig bil helt full og man kan ikke ta med en venn, tre ekstrasenger på et hotelrom er ofte litt i overkant, tre små kan være litt mange på en handletur for en forelder osv. Med tre barn må man ofte og lenge innom to steder ved henting og levering etc. Men tre barn rundt bordet, i huset, i hagen, etc er vel supert
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Var ikke sånn ment da,at jeg trykker ned over ansiktet på folk at tre er lite,men har ikke tenkt på at tre er mange barn. Bare las på tråden,om det er trendy og få mange barn,der ble tre sagt som mange barn.
2 boys & now pink Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 jeg har alltid ønsket meg mange barn. Mannen håper vi gir oss etter neste, så vi slipper kjøpe ny bil... Vi får se.. men en 4-5 barn er noe i duren jeg hadde i hodet...
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Passe Blir hvertfall 3 her... Vi er unge så rekker fler om vi skulle ønske det også.. hehe
Lille søtnos Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Nei, jeg synes ikke det er mange. Jeg har to søstre, og det har vært supert. Kunne godt være flere... Vi har foreløpig en jente selv, får se hvor mange til vi prøver å få. Er det ikke en asterixa (?) her inne som har 8? Det er heller ikke for mange, fint at noen tar skikkelig ansvar for å skape nye verdensborgere
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 En kompis av meg har 5. Jeg synes det er ganske mange.
så var vi 4 Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 synes 5+ er mange barn. 3 er akkurat passe, kanskje 4...
haater husarbeid Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Jeg for min del har nok med to barn, har verken tid eller økonomi til flere. Får pustevansker ved tanken på fire barn jeg.... hihi.
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Fint at dette diskuteres så mye nå! "Mange" er et relativt begrep. Hvor mange barn "mange" er, vil være forskjellig, det varierer i forhold til tid og sted. Vi bor i et rart land, der "alle" får enten 2 eller 3 unger. Hvil man vil ha "få", får man 2, og hvis man vil ha "mange", får man 3 - satt på spissen. Gjennomsnittet i Norge i dag tror jeg er mellom 1,7 og 1,8 - i forhold til dette blir 3 "mange". (Grunnen til at snittet er under 2, selv om "alle" får 2 eller 3, er at de som ikke får barn også er med i gjennomsnittet.) Hvor mange som blir oppfattet som "mange", vil være forskjellig fra person til person. I samfunnet vårt er det krevende å ha unger. Vi lever i et veldig individualisert samfunn, og et konkurransesamfunn. Det kreves at hvert enkelt barn følges veldig mye opp, og "løftes fram". Det forventes at en skal "se" hvert barn veldig mye. I tillegg, forventes det at begge foreldrene skal jobbe. Disse forventningene virker det som at du kjenner godt på, Idefix... Og som om ikke dette er nok: Vi skal dyrke oss selv. Det skal helst ikke affisere oss så mye at vi har unger. Vi skal dyrke egne hobbyer, egne nettverk. Se godt ut. Ikke rart at folk blir utslitt, utbrent. Ikke rart at ikke folk klarer å få mer enn 2-3 unger. I en slik verden kjenner jeg at bare ett barn er mye. Og tanken på 3 stykker.... Jo, det er mange!
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 3 er ikke mange, men det kommer til å være nok for oss, fordi vi begge ønsker å jobbe. I mine øyne har du nok en hel skokk, idefix, men det er vel bare koselig det? ;o)
Lumsk Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 Bra skrevet Foringsautomaten. Mange er nok et relativt begrep. For min venninde som ikke vl ha barn er ett mer enn nok og to mange. Selv synes jeg ikke tre er mange. Mannen min har tre søsken på morssiden og ett på farssiden. Jeg har også lyst på flere barn (dersom neste svangersskap ikke blir et mareritt). Gjerne tre, men godt mulig flere. Må bare tenke på om vi har råd til å oppgradere til "minibuss" først:)
Bambino&brødrene Skrevet 20. februar 2007 #18 Skrevet 20. februar 2007 Vi har tre, men det synes ikke jeg er mange i det hele tatt. Jeg ønsker meg fire, men det kan jo hende at jeg ender opp med flere? Man vet jo aldri på forhånd om det kan komme tvillinger, fks... Mannen min synes det holder med tre, men har gått med på en til etterhvert. Jeg tror han synes tre er mange... Bare vent til fjerdemann kommer...he-he... Da tror jeg han steriliserer seg...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #19 Skrevet 20. februar 2007 Hun som fødte meg har 9 men hun tar ikke vare på noen da:/
belli72 Skrevet 20. februar 2007 #20 Skrevet 20. februar 2007 Mange er jo, som nevnt ovenfor, et relativt begrep. Likevel synes jeg at "grensen" for de fleste går ved tre barn. Å ha tre barn er liksom normalt (nok et relativt begrep...), men fire, ja da synes folk at du har mange! Pussig å se på gratulasjoner og barselgaver. Med nummer en gleder alle seg enormt og det er ikke måte på. Nr to nesten likt. Nr tre dabber det veldig av. Og nummer fire - da er det så vidt folk legger merke til det... Ha, ha! Vi opplever dette ofte. Når vi hadde tre, da sa folk "ja dere har nok å gjøre!, og når vi gikk gravide med nr 4 da sa de fleste at vi var helt GALE, at vi ba om bråk, nærmest. Fikk nesten inntrykk av at folk synes vi var uansvarlige ...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #21 Skrevet 20. februar 2007 Det er veldig ambivalent for meg: Jeg og mannen min har også begge "mange" søsken. Jeg har tre og mannen fire. På den måten synes jeg ikke 3 er mange. Men når JEG skal ta meg av dem, er det mange! Jeg føler at jeg må ha minst 3 for ungenes skyld. Jeg er vant med tre søsken, og synes det blir lite med ett søsken. 3 er altså ikke mye når det gjelder å være søsken - det er mer når det gjelder det å ha barn!
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #22 Skrevet 20. februar 2007 He, he! Det blir liksom: 2 unger? Ok... 3 unger? Ok... 4 unger? Er du GAL???
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 20. februar 2007 #23 Skrevet 20. februar 2007 Flere enn 4 definerer jeg som mange barn, selv om det sikkert ikke blir mer enn to på oss. Dette skyldes så jævlig vonde svangerskap at jeg rett og slett ikke vet om jeg orker en gang til,selv om jeg har lyst på da... Men kan jo være at man glemmer det etterhvert:) Litt sårt å ikke skulle kjenne den deilige nyfødt følelsen en siste gang... Men da må vi vinne i lotto, er jo ikke akkurat gratis å bo i Oslo...
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #24 Skrevet 20. februar 2007 Da jeg hadde 4 syntes jeg det var akkurat passe. Nå har jeg 5 og det har gått seg til. Men jeg syntes ei stund det var mange. Hadde nr 6 kommet, ville jeg sikkert ikke merket så stor forskjell. Alle rutiner er såpass banka inn...
75 modell og mamma til 6 Skrevet 20. februar 2007 #25 Skrevet 20. februar 2007 he he det er sant som du sier! vi har 6 barn, jeg føler ikke det er mange, så alt er relativt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå