Gå til innhold

OTH vs TFK ???


MyLittlePrincess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe. Uff, jeg sliter med det samme spørsmålet selv :/ Hadde bestemt meg for TfK i går, men nå leder OTH. Håpløse saker.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men sånn som jeg ser det er de i grunn rimelig like, bortsett fra at

- OTH har bedre plass i korgen under enn TfK

- TfK har regulerbart fotbrett, noe OTH ikke har

- TfK har full liggestilling, noe OTH ikke har (men nesten)

 

Dette visste du jo sikkert fra før av. Og jeg har jo ingen erfaring, så får håpe noen andre svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt OTH er best. TFK ruver veldig, kalesjen er ikke så lun, veldig mye mer dilldall og litt rotete design på TFK synes jeg... I tillegg er OTH bedre å trille, synes JEG... :-) Men begge to er knallgode vogner, med brede, lange, gode sittedeler og fantastiske å trille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stått mellom de to vognene for meg også nå som jeg snart skal bytte ut kombivogna.

Jeg har bestemt meg for TFK av følgene grunner;

-mere liggestilling

-mindre sammenlagt

-syns vogna virker både større og mye lunere enn OTH.

-integrert myggnetting i kalesjen som kan byttes ut med stormtrekket på vinterstid så det ikke fyker,snør og blåser rett inn på barnet

-regulerbart fotbrett

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tfk av samme grunner som gompa guri... og jentungen min fikk ikke sove i sin vogn som ikke hadde fotbrett som kunen løftes.. hu klaga på au au i føttene.. prøv å sove me beina ned,så forstår i allefall jeg godt problemet. Har tfk nå og anbefaler den veldig.. hu minste mi er snart 3mnd og kan allerede bruke den på shopping å sik siden ryggen kan legges helt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men til gjengjeld så er regntrekket på TfK veldig dårlig, og OTH er den eneste vognen med en rygg som former seg etter barnets rygg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regntrekket finnes da ikke dårlig i det hele tatt, det er helt supert. Er kjempe sjalu på lillegutt som får sitte under det jeg, han koser seg så fælt der at han alltid sovner når det må brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalesjen synes jeg er veldig lun. Og i tilegg har man jo også allværstrekket til tfk'n som puster og derfor kan brukes hvis det blåser en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ikke også at TFK har mye større hardbag enn OTH (hvis man skal bruke til baby)?

Mener å ha hørt om flere som har måttet gå over til sportsdelen på OTH allerede når barnet er rundt 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke hørt, tror det er Quinny som er mest problematisk på det feltet. Men jeg har uansett kjøpt sportsvognen, så har ikke satt meg inn i bag-delen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer.

OTH er ikke blant de minste, men TFK derimot er blant de største, 83 cm for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OTH sies å være som en stressless på hjul, altså unikt god sittekomfort. Det at barnet sitter som i en "hengekøye" gjør også at den er bedre for barnet i ulendt terreng enn vogner som eks TFK eller Quinny. Den er genialt god å trille, og designmessig banker den TFK langt ned i støvlene...

 

Hilsen OTH-fan som har gått bort fra Quinny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om TFK jeg, men syns det er noe drit med OTH at man ikke kan snu barnet mot seg når man triller. Tulla mi vil ihvertfall ha øyekontakt. Syns også det med fotbrettet som ikke kan reguleres er noe dritt. Aldri mere OTH. Dessuten syns jeg regntrekket på bagen var dårlig. Dogget ned på under 5 minutter, var redd knøttet skulle gå tom for oksygen der inne. Savnet også håndbremse.

 

Men denne funker kanskej for andre, man har jo forskjellige behov når man skal kjøpe seg vogn. Skal man ut i skogen eller på kjøpesenter, liksom?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet sitter som i en hengekøye fordi ryggen ikke er fast, gå inn på siden til produsenten og les om du er nysgjerrig på vognkonstruksjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bare for å rette deg på det du skrev litt over her så er TFK festet på samme måte og sittedelen henger mellom ramma som en "hengekøye" den også. Men Quinny derimot er festet direkte på understellet og har ikke da denne ekstra støtdempingen.

 

Og komfortmessig for barnet så banker TFK OTH langt ned i støvlene, ha ha ha.

Og den delen er da viktigere en designen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måte du svarer på Intensity, vet ikke hva som gjør deg så sur jeg, men hva nå enn det er så får vi håpe det går over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...