Gå til innhold

Hva synes dere om å "sladre" til trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke det var lov med "personlig kontak" jeg..........(Aaltså kjæresteforhold)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke akkurat at det er deres problem hva andre gjør..den eneste grunnen til at dere må blande dere er bare for å ødelegge for andre..de blir sikkert ikke å leve slik i flere år fremover, kan jo hende at de har veldig økonomiske problemer for tiden..

Skrevet

jeg bor ikke sammen med pappaen, selv om han er den jeg elsker.

vi bor i forskjellige land og jeg får ingen penger av han, fordi han ikke har noen akkurat nå..

jeg mottar stønader som enslig forsørger. ellers hadde jeg jo ikke overlevd ikke babyen vår heller.

(og det er forresten ikke vårt valg å ikke bo sammen heller, for det er jo det vi aller helst vil. men akkurat nå er det ikke mulig..)

det syns jeg er helt riktig. for jeg er ,hver eneste dag en alenemor, selv om pappen elsker meg og jeg elsker han!

men at de bor sammen og bare snylter (sorry at jeg sporet helt av..), er en annen sak... syns kanskje ikke at du burde sladre, men det er jo ikke riktig heller. hvis pappaen har jobb og de hadde klart seg uten.

(og hadde de ikke klart seg uten så hadde de antagelig vis fått hjelp på sosen.......)

Skrevet

fortalte søsteren det fortrolig til deg???

Skrevet

Hadde dere meldt fra hvis dere så en på butikken som tok en 1000-lapp fra kassen?Det blir jo på mange måter det samme. Man skaffer seg penger som man absolutt ikke har krav på!!

Skrevet

HERREGUD,slutt å bland dere inn i hva andre gjør,bry dere om dere selv og klapp igjen...

Blir så oppgitt....

TK finner det nok ut selv.

ÆSJ jeg hater sånne klyser som elsker og sladre og lage tullball for andre

(og NEI jeg er ikke en av dem,syntes selvfølgelig ikke det er riktig,men det er så barnehagestadier og "sladre" på andre,der har faktisk ingenting med det)

Skrevet

Aleneforsørgerstønad er faktisk tilsiktet de som er aleneforsørgere. Har andre økoniminske problemer finnes det andre typer støtteordninger man kan få. Det er enormt mye penger som svindles av såkalte aleforeldre. Hadde folk fulgt reglene hadde det kanskje blitt litt mer til de som virkelig trenger det.Jeg mener du bør si i fra. Til dere som svindler: Det skal i fremtiden settes større fokus på oppklaring av slike saker... Og det er mange som sladrer!

Skrevet

Hadde ikke sladdra.Kommer ikke noe godt ut av det uansett og om søstra fortalte det til deg og du sladdrer er du ikke mye god venn mener jeg da...

Skrevet

Min bror og hans samboer gjorde dette. Hun byttet adresse til foreldrene sine og var hos dem en del for at et skulle virke troverdig. De gjorde det fordi de ikke hadde mulighet til å overleve på de inntektene de hadde. Jeg synes ikke det er riktig, men skjønner at man gjør det i fortvilelse. Fryktelig trist for de om noen hadde angitt dem da de hadde det som verst.

Skrevet

Samme gjorde søstra mi,han mistet jobben sin og de hadde ingen inntekt.Jeg sladra ikke.De hadde et tøft nok.Men det var bare jeg ,de og mamma som visste det da.

Skrevet

vi bor i forskjellige land og jeg får ingen penger av han, fordi han ikke har noen akkurat nå..

jeg mottar stønader som enslig forsørger. ellers hadde jeg jo ikke overlevd ikke babyen vår heller.

(og det er forresten ikke vårt valg å ikke bo sammen heller, for det er jo det vi aller helst vil. men akkurat nå er det ikke mulig..)

det syns jeg er helt riktig. for jeg er ,hver eneste dag en alenemor, selv om pappen elsker meg og jeg elsker han!

men at de bor sammen og bare snylter (sorry at jeg sporet helt av..), er en annen sak... syns kanskje ikke at du burde sladre, men det er jo ikke riktig heller. hvis pappaen har jobb og de hadde klart seg uten.

(og hadde de ikke klart seg uten så hadde de antagelig vis fått hjelp på sosen.......)

men måtte si på trygde kontoret at vi ikke er kjærester...

Skrevet

Skrevet

Hadde ikke giddet å bry meg, for å være helt ærlig - spes ikke hvis det var ei venninne.

Skrevet

dårlig gjort å snylte på en stønad som er beregnet på alenemødre/fedre ja,..

men skjønner dem godt likevel! hadde gjort det samme hadde jeg bare våget. er INGEN gode ordninger for samboere med dårlig inntekt! tenk på det! jeg, samboern og ungen vår lever på 1 lønn + barnetrygd og etter hvert kontantstøtten hvis jeg får. kunne godt trengt mere penger slik at hverdagen ble lettere! hvorfor tror dere at samboere har det så mye lettere økonomisk enn aleneforeldre??

ville ikke sagt ifra... nav får finne ut av det selv...

Skrevet

Men da har man jo faktisk muligheten til å øke familiens inntekt da, ved å spe på med mer arbeid. Litt verre å få til det hvis du er alene og allerede jobber fulltid.

Skrevet

Si fra! Som flere sier: Det er felleskassa det går av! skjønner ikke at de har samvittighet til det! Og hvorfor har man dårlig råd??? Kan vel skaffe seg en jobb! Det er ikke akkurat vanskelig å får jobb i dette landet...

Skrevet

Det vel for søren våre skattepenger som de sleipingene tar av og jeg hadde i grunn ikke nølt med å si ifra.

Skrevet

Er det bare meg, eller er det rart å klage over dårlig inntekt når man har VALGT at familien kun skal ha en lønn? Og til og med klage på at man "bare" får barnetrygd og etterhvert kontantstøtte fra det offentlige (i tillegg til all annen velferd vi alle har tilgang til).

Skrevet

Synes du skal holde deg unna jeg!

Skrevet

Jeg synes du burde si ifra. Rett og slett fordi det er penger som kommer fra alle oss som jobber og betaler skatt. Jeg vil ikke være med og "sponse" folk som jukser seg til penger.

Vi hadde nok kunne trengt alene forsørger tillegg nå etterhvert, siden vi ikke får bhg plass eller dagmamma og en av oss må ta permisjon uten lønn for å være hjemme med ungene. Men vi har ikke krav på disse pengene så da får vi heller finne en annen måte å klare oss på. Sånn er det bare..

Skrevet

Du burde si i fra!!!

Dette er tross alt VÅRE skattepenger.. sukk

Skrevet

Dersom de bor sammen men ikke har meldt i fra om at de er samboere syns jeg du bør anmelde dem, så får NAV vurdere din påstand. Skjønner dere som ikke bor sammen med faren godt, dere har krav på støtte som aleneforeldre, men ikke folk som bevisst later som om de ikke er sammen bare for å få bedre råd. Indirekte skader de alle oss andre som ikke snylter, og sånne mennesker bidrar bare til å gjøre det vanskeligere for alle dem som virkelig trenger hjelp å få den hjelpen de har krav på. Syns ikke det er å sladre heller forresten, vi har alle plikt til å prøve å sørge for at vi lever i et lovlydig samfunn syns nå jeg.

Skrevet

Skjøner ikke hvorfor folk ikke bare kan passe sine egne saker istedet for å blande seg inn i andres liv!! "mine skattepenger" Ikke akkurat som om det går tomt. Eller at du må betale mer i skatt fordi "lurer" systemet. HERREGUD!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...