Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Kjenner noen som mottar trygd som aleneforeldre selv om de er sammen. Synes dette er urettferdig, hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 jeg er sammen med faren, men han bor laangt unna og vi kan ikke flytte sammen enda.. han må fly for å komme hit, så i mitt tilfelle så hadde det vært kjempedumt om jeg ikke fikk litt ekstra penger.. hadde vi kunne bod sammen så hadde jeg ikke søkt om aleneforelder-tilleg... men hvis de bor sammen, og ikke betaler for to leiligheter/hus så er det vell urettferdig..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 de bor sammen, deler hus, bil, mat etc.
Monica Geller Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Helt enig! Si i fra du- det er ikke rett at noen skal motta stønad som de ikke har rett på. Det er våre skattepenger de snylter på!!!!
belli72 Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er av den oppfatning av at folk får gjøre som de vil så lenge de ikke skader andre. Ville aldri finne på å angi noen for å motta penger! Synes det er værre med sladrehanker enn trygdejuksere!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 ehhh... det er faktisk "felleskassen" det går ut over. jeg har ikke lyst til å finansiere snyltere. si i fra du, det er det riktige...
adelia*termin 18/10* Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Trygdesvindel skader jo de som ikke svindler, er våre skattepenger de får da... Jeg liker ikke å tenke på at noe av de pengene jeg betaler i skatt går til folk som mottar penger de rettmessig ikke skulle hatt. Der er jo faktisk lovbrudd å motta stønad en ikke har rett på.... Jeg skjønner ikke at sånne som bevisst lurer til seg penger får sove om natten jeg
Frk. Hattifnatt Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde meldt fra om det. Jeg tenker sånn at jo mer det blir svindlet på trygd, jo større sjanse er det for at regelverket blir skjerpet, og at det faktisk blir vanskeligere for dem som VIRKELIG trenger det å få den hjelpen de trenger... Jeg har ingen ting til overs for de som missbruker mine og dine skattepenger.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 111 personer ble i 2006 anmeldt av NAV for å ha svindlet med ytelsesordningene til enslige forsørgere!! Selv hadde jeg utvilsomt meldt fra til NAV. Får du deg ikke til å gjøre det er det en god ide å orientere dine bekjente om at NAV faktisk har etablert egne kontroll-team som systematisk arbeider for å avdekke personer som driver bedrageri ovenfor staten på denne måten. ALLE som avsløres blir politianmeldt, og man blir faktisk straffedømt for slikt bedrageri. -- Verdt å tenke på?? Evt kan de jo sjekke informasjonen her - http://www.kriminalomsorgen.no/index.php?id=333491 for å få innblikk i hvilket tilbud mor vil få fra det offentlige etter å ha blitt avslørt og domfelt...
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hadde meldt ifra. Det er jo akkurat det samme som tyveri eller underslag, det er bare til pass for dem å bli tatt, syns nå jeg!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 jeg hadde meldt fra jeg også.. syns slikt er helt feil, og jeg har lite lyst og jobbe og betale skatt for slike folk!
Fødemaskinen Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Er så drittlei folk som snylter på staten! Har fått dem langt opp i halsen og mere til.. Grrrr... Syns det blant annet har eksplodert med folk som skal ha uføretrygd for verkefingre og nevrosene sine. De ødelegger for oss andre og våre barns fremtid fordi sånn kan det ikke fortsette. Ja, hadde anmeldt dem, uten tvil. Puhh... Det var dagens utblåsning.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Til HI! Hvordan vet du at de er sammen da? Og, hvordan mener du at du skal kunne bevise det? Er jo litt trist å melde noen som kanskje ikke er sammen men samarbeider bra pga. barn f.eks? Det kalles jo isåfall SJIKANE.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 det er lov å være kjærester med pappaen og ikke bo sammen, da er man fortsatt aleneforelder. Kun når man deler bord og seng (fast) at det er snylteri.
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #17 Skrevet 16. februar 2007 er du sikker så hadde eg sagt det... kjipt når man selv får støtte pga er alene oxo får andre oxo det som ikke har krav på det...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 HI her Jeg vet helt sikkert at de er sammen, dette er ikke noe som er tatt ut av løse lufta. Jeg kjenner personene meget godt og trodde ikke de var i stand til å gjøre noe sånt, det var søsteren til vedkommende som fortalte meg at det var slik de fikk penger. Håper at dere skjønner at jeg velger å være anonym, synes dette er veldig vanskelig.
*toppris* Skrevet 16. februar 2007 #20 Skrevet 16. februar 2007 da ville eg meldt fra ja!!! de får jo ikke vite at det var deg... mine penger det oxo.. fysja... er slike folk som ødelegger for oss som virkelig trenger det...
FrøkenSprøken Skrevet 16. februar 2007 #21 Skrevet 16. februar 2007 Hvis de virkelig trenger pengene for å få hverdagen til å gå opp, så ville jeg ha latt de være. Hvis de derimot lever som grever....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #22 Skrevet 16. februar 2007 HI Hvordan skal de gå med samvittigheten din etter at du har meldt fra da? Det er jo dine venner det her dreier seg om! IKKE bland deg, du for ikke noe godt ut av det alikevel.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #23 Skrevet 16. februar 2007 Meld gjerne fra, men tviler på at det skjer noe..
Me myself and I Skrevet 16. februar 2007 #24 Skrevet 16. februar 2007 JEg ville også meldt fra. det er trossalt våres skattepenger... Liker ikke at folk skal utnytte systemet
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #25 Skrevet 16. februar 2007 TIl HI! så søsteren fortalte deg det, og da synes du at du skal "angi" de til trygdekontoret. F F...., glad jeg du ikke er min venn som jeg har fortalt noe fortrolig til. Jeg er enslig og har opplevd at en person har meldt meg til trygdekontoret for svindel. Dette var ren sjikane og jeg vet hvem personen er. Her var det snakk om misunnelse (og NEI, de er ikke fett å være alene) , da jeg ble gravid med eksen (ikke planlagt selvfølgelig, men konsekvensen av en engangsforeteelse) og ikke tok abort.(Jeg fikk da mitt andre barn, vi var gift da jeg fikk første). Vedkommende tok abort to ganger med typen hun har vært sammen med i 13 år, før de fikk en unge når det "passet", Jeg kunne ALDRI tatt abort, selv om jeg er skilt fra barnefarenI I tillegg er hun så sterkt overvektig at hun nok strir med psykiske problemer og spiseforstyrrelser,, sånne damer blir litt bitre kan du si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå