Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

O, store orakler, er det noen her som vet forskjellen på hvetekli og hvetekim....? Tenkte jeg skulle bake rundstykker etter ei oppskrift jeg fant, der står det hvetekli-jeg har hvetekim her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikkert brukes uansett. Kli er vel skallet, finmalt, mens kim er spire. Pleier å bruke sånt litt om hverandre, jeg...

Skrevet

Jeg så en fin lapp nede på butikken i går kveld: "DROSJE EIER SØKER HELGE SJÅFØR". Så; heter du Helge og har lyst til å være sjåfør, er det bare å melde ifra til denne drosjen som... eh... eier?? Eller noe...? Jaja...

Hanne og Sponge: Hehe! Ammetåka slår til!

Hvordan er det forresten med oss som ikke ammer; har vi også lov til å påberope oss ammetåkeanfall, eller er vi helt på jordet da? "Flasketåka" har liksom ikke samme swung over seg!

Skrevet

*ikke peiling på sånne bake-greier*

rødhette* og ka-ping: Jo, det høres jo ut som en glimrende idé at vi alle tre møtes hos rødhette* i sommer, når ka-pingfamilien likevel suser forbi i området! Jeg stemmer for den!

Sponge: Takk! Ja, er hun ikke bare heeelt herlig?? *stolt*

Send meg gjerne bilde av Svampefamilien med store og små knotter, Svampemammaer og -pappaer! *nysgjerrig*

Skrevet

Gullemor: Allerede gjort - sjekk mailen din! Og ja, jeg tror også flaskematere kan påberope seg ammetåke. Vi kan jo bruke svenskenes uttrykk i stedet, de snakker om å være i "babyboblen" - det kjenner jeg meg 100% igjen i.

Fortalte jeg forresten (apropos baking) at jeg klarte å bake brød igjen i går, og glemte å ta dem ut av ovnen? 2 1/2 time er litt for lenge for brød, for å si det slik... Skal prøve på nytt i kveld, tenkte jeg, og kanskje sette på klokka? Bare sånn apropos ammetåke og kli/kim... Jeg våger meg _ikke_ på avanserte oppskrifter for tiden, bare så det er sagt, her går det i kombinasjonen pose med melblanding - tørrgjær - vann; tre ingredienser holder lenge for meg:)

Her sitter jeg med guttungen på fanget og ryggen i ubehagelig bue fordi jeg nekter å la være å skrive bare fordi han spiser - ikke videre smart? Kanskje ta til vett og lese noe i stedet?

Skrevet

Tusen takk for bilder, Sponge! Moro å få et ansikt til navnet og nicket! ;o) Du så da usedvanlig blid ut til strømløs å være! Hehe!

Nå skal Ingvild og mamma på helsestasjonen for måling, veiing og en haug med spørsmål til helsesøster. Snakkes, da!

Klemmer fra

Skrevet

"1 dag over termin og like blid" er den alternative tittelen til det bildet...

Skrevet

Så artig å se så mye aktivitet på tråden :o)

Vi kom akkurat hjem fra babytreff. Pga influensa hos den som skulle være vert denne fredagen, var vi på kafe....veldig vellykket for oss, men flere og flere trakk seg langt unna...hehe. Sju voksne og sju barn, fra 6 uker til 1,5 år - det ble liv og moro ja :o)

ka-ping: så koselig prinsessebilde du sendte :o)

sponge: syns det er imponerende at du baker med så ny baby! At brødene da må stå 2,5 time får en vel tåle :o) Og hvetekim/hvetekli har jeg virkelig ikke tenkt over forskjellen på - jeg er ingen stor husmor :o) Takk og pris for brødbakemaskin!

Her en kveld kom forresten en dame fra menigheten innom, ønsket Martine og oss velkommen inn i menigheten, også fikk vi div info og undervisningsmateriell for den kristne oppdragelse....jøye meg....er det vanlig da? Vi skal døpe, men så mye mer enn det blir nok ikke vi å gå i kirken... Jaja, koselig med besøk da :o)

Skrevet

Skal si de tar misjonsbefalingen på alvor der sør? Mine besøk kommer stort sett med mat, må si jeg foretrekker det framfor undervisningsmateriell!

Det har jammen blitt full dag foran pc'en i dag, nå har vi akkurat lagt inn sutten etter bleieskift og er på vei ut i vinterkulde. Tenkte å få matvarehandlingen unnagjort med bare én liten en - så kan vi heller hente LT etterpå. Og kjøre hjem mens han speider etter elg og reinsdyr... Blir egentlig både glad og skremt over at hver gang han ser reinsdyr begynner han å snakke om juletre og nissen - tydelig at mammaens sans for jul har gått i arv her! Og litt stolt - presanger er det ikke snakk om ennå! Det kommer vel neste år... Eller forresten, kanskje han bare er for bortskjemt og får så mye presanger at han ikke har skjønt koblingen pakke - jul? Hm...

Jepp - da var det tid for avreise. Ha en strålende aften, mine damer, i kveld kommer gubben hjem, så min store plan er et deilig, glovarmt bad mens han tar seg av eventuelle våkne avkom. Og fersk juice og sjokolade og MATMATMAT - er det noen andre som har ulvehunger for tiden, eller er det bare meg?

Skrevet

Faen, faen, faen, faen. Går rundt her i ammetåka. Husker verken datoen eller andre viktige ting som at semesteravgiften må betales selv om jeg ikke skal ta eksamen. Dette for å få penger fra lånekassen. HELVETE

Skrevet

I natt sov lillegutt nesten 6 timer!!! 6 - seks - timer!!!

Dog, det ser ut til at jeg straffes for det nå.. om 1 1/2 time får jeg besøk av ei venninne, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bli klar til da..

Lillegutt har vært våken i hele dag omtrent, og er en smule overtrøtt nå.. og sliter med å sove. Så fort han har sovna, våkner han opp igjen. Og han ligger ikke stille, nei.. har skriker og skriker og skriker. Eneste som holder er at jeg bærer han. Og selv om bæreselen er flott, er det ikke alt som passer like godt å gjøre med han i bæresele. På den 1 1/2 timen til besøket kommer, skulle jeg rydda vekk etter middagen, tørka støv i huset, støvsugd tre rom, vaska badet (ikke gulvet, men vask, toalett og slikt), dusja... Så nå syns jeg lillegutt skal sooooove!

Hm, jeg har verken fått besøk fra menighet eller folk med mat/bakst. Dvs, vi fikk besøk av svigerbror med fam en dag, og de hadde med boller. Så helt sant er det ikke. Men jeg vil gjerne ha mer sånt besøk. Vel, faktisk mer besøk generelt sett.

Flaskegivere kan også unnskylde seg med ammetåka, selvfølgelig gullemor. Bare at vi kaller det barseltåke, og ikke ammetåke :)

Skrevet

Sambo har forresten akkurat dratt avgårde for første kveld med kompisene ute på byen etter fødsel.

Imorra kveld skal han bli alene hjemme med lillegutt, for da skal jeg til naboen. Hun skal ha venninnekveld, for hun hadde bursdag denne uka, så jeg ble invitert. Hyggelig.. Jeg har ikke tenkt å drikke, sånn som sambo skal ikveld da, og blir ikke like sen. Likevel greit å kunne ta en kveld hver av og til, og finne på noe :)

Skrevet

Ja :)

Håper bare lillegutt vil sove en del i kveld, sånn at jeg får pratet med venninna mi i stedet for å måtte bruke hele kvelden på å få han rolig..

Han sover i lekegrinda nå, sovna akkurat.. Så nå skal jeg prøve være effektiv og få gjort mest mulig på tida jeg har igjen.

Skrevet

Knøttemor driter visst i hvor voksi-posen befinner seg - om det er i vogna, vugga, senga si eller mellom mamma og pappa i stor-senga... hun sover i den uansett. Praktisk for oss, vi la henne over i sprinkelsenga og der har hun ligget siden. Hehe om natta selvsagt, vi tar henne med ut av soverommet i ny og ne ;) Inatt sovna hun 24 (ja vi glemte klokka, vår feil) og våkna kvart over åtte. Brystspreng, sier du... de var som meloner! Og enda morsommere da Knøttemor hadde tømt bare det ene... hihi... var sikkert TO bh-størrelser forskjell på de to! En honningmelon og en vannmelon....

Skrevet

åååå, går det bra selv om du betaler for sent da??? *krysserfingreneforatdetfikserseg*

Skrevet

Den første der var til Hanne seff.

Hei til resten! Jeg rekker ikke innom her så ofte og enda sjeldnere rekker jeg skrive noe:)

Grattis til svampefamilien da! Godt han kom ut til slutt!

Har hatt en som hang på armen hele dagen i dag, litt dårlig i magen. Også "tuller" han litt på puppen.....

Lurer forresten på noe: Kan babyer være mørkredde??? Jeg og mannen er ikke helt enige, og trenger noen hjelp til denne.

Skrevet

1D: takk:) Krysser fingrene selv. Problemet er at giroen lå datagenerert på nett, og når 15. var over forsvant giroen:/ Skal opp på universitetet på mandag og legge meg helt flat. Jeg MÅ bare få betalt den j#%"& regningen.

Jeg tror jenta vår er mørkredd. Vi måtte til slutt kjøpe nattlys. Hvis vi har det på sover hun godt, men med en gang vi slår det av tar det 2 min så er hun våken:/

Skrevet

Jeg tror kanskje at LIllingne vår er det også skjønner du....har lys på hele natta for at han skal sove. Har ei på 25 w under senga (er god plass, blir ikke varmt) og den må stå på. Holdt ikke med nattlyset......

Skrevet

Mørkredde små? Vel, hvorfor ikke? Det er jo så mye annet rart med dem:) Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men min lille tass sover utrolig mye bedre på natta enn på dagen (inntil videre...), tror dere det er mørket som gjør det? Ikke for det, det kan jo godt være at det bare er mammaen som er så utrolig trøtt at hun ikke hører knirkingen, og så gir han opp? Men når han våkner på dagtid er han såpass argsint hvis han ikke får service på kort tid at jeg er relativt rolig mht nettene...

Her har vi familieidyll - SpongeDad er hjemme, så jeg tok meg en lang dusj med god samvittighet selv da jeg hørte lilleGutt våkne og gi klar beskjed om at pappaen manglet noe vesentlig. Hans tur å vandre litt rundt med sur gutt på armen;) LT sitter godt fornøyd og spiser sin fjerde brødskive - i går spiste han omtrent ingenting og i dag er han visst helt umettelig, det går så utrolig opp og ned med den spisingen! Han er fortsatt iført pysjamas - det absolutte favorittantrekket er Tigerguttpysj, og jeg orket ikke krangle på ham klær før det var nødvendig...

Må vel handle etterhvert, men er ikke mye lysten på de store ekskursjonene - det er varmere i dag, men grått og skikkelig kjedelig vær:( Frister ikke til første skikkelige trilleturen, akkurat! (Jeg teller ikke turene fra sykehuset til pasienthotellet...) Og så skal jeg bake ny porsjon brød, siden de forrige ble mildt sagt velstekt. Mål fr dagen er å prøve å huske å sette på timeren!

God helg alle sammen, vi snakkes

Skrevet

Hei hei jenter.

Har falt litt ut av dette htte greiene jeg da!!! Dagene går i amming, gulping, skifting....

Var på ullevål i går. Snuppa var da på ul og røngten(fikk da slange i nesa og ned i systemet) fikk ikke vite noe, de skulle sende svar til legen vår... Går da ut i fra at det iallefall ikke er noe alvorlig ..

Endelig er det helg og deilig er det. Fra uken av så er det også vinterferie ;o) Kos å ha alle barna hjemme ,o)

Ønsker dere alle en super lørdag.

Håper både store og små har det bare bra.

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...