Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen alle sammen!

Starta en ny trård jeg, den gamle begynte å bli lang. Her sov faktisk snuppa i egen seng fra kl 22 ca til 02 i natt, begynner å bli flink! Etter det sov hun i vår seng. Hun begynner snodig nok å bli roligere og roligere om natta. Krever mindre nattmåltider, fra 10 eller noe til 3-4 nå. Så kanskje hun begynner å komme inn i noe nå. :-) Nå sover hun søtt i vugga si. :-)

Ha en fin dag da jenter... jeg skal kose meg og kikke på linken til rødhette, og så bestille måleringer fra en designshop på nett.. (ringer) Og så skal vi ned til Gardermoen å hente slektsbesøk i ettermiddag. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med vellykket frieri!

Velkommen til lett panisk Svampeheim - jordmor kommer på hjemmebesøk om noen strakser (bare koselig, ikke _det_ jeg er stressa over), og det er enda godt! Har masse spørsmål til damen... Det går visst vannkopper i barnehagen til LT, og en annen mamma ringte ens ærend for å fortelle meg hvor farlig det var for babyer under 4 uker å få det. Lillegutt er 13 dg gammel i dag, men han får vel antistoffer gjennom melken min, siden jeg har hatt det???

Presentasjonen får jeg ta neste gang jeg er innom, der kom jordmor:)

Skrevet

Velkommen inn i ammetåka.....you are now entering the twilight zone.... Det er vel torsdag i dag, ikke onsdag?;-)

Noen timer i egen seng i natt snuppa her også, så vi er da på rett vei virker det som. Spising jevnt hver 3.time, da... 21-24-03-06. Sovner sjøl under nattamminga, så jeg får aldri lagt henne tilbake i senga...

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle være høflig nok til å ikke påpeke at det er torsdag - men hurra, stusset faktisk på de, jeg også. Det var jo "house" i går, så dermed vet jeg at det var onsdag, er det noen som har andre måter å holde rede på dagene?

Jordmor kom, veldig trivelig. Lillegutt har lagt ok på seg og veier nå 2240g - helt godkjent. Så vi fortsetter som vi har begynt og lar ham styre puppingen:) Utrolig lettelse. Han skal visst også være beskyttet mot vannkoppene jeg mistenker at storebroren har siden jeg har antistoffer, så nå kan jeg slappe av på det også!

Derimot må jeg nok bake en ny omgang brød - gjett om jeg klarte å glemme dem i ovenen så det sang? To timers steketid ble visst litt mye... Vel, da blir LT fornøyd, han synes det er kjempetrivelig å bake brød (=se på at kjøkkenmaskinen baker brød) sammen med mamma. Favorittaktiviteten er å vaske opp, det må ha hoppet over noen ledd i arverekkefølgen. Kanskje det et eller annet sted på stamtreet finnes en skikkelig superhusmor eller-far? Spennende om de genene i såfall slår ut hos LT...

Ja, presentasjon: SpongeBob er 33 år, bor i en liten kystkommune i Nordland som var uten strøm en god stund rett rundt termindato... Kjempeanonymt:) Har en nydelig sønn på 2 1/4 år og en nydelig sønn til på snart to uker, gift med en ukependlermann og trives skremmende godt som "alenemor" til to - i alle fall denne uken. Jobber til vanlig som samfunnsforsker, stortrives med det men synes det er skremmende herlig å være hjemme med helt ny baby og vite at jeg ikke egentlig har noen planer før i september eller så... Har truffet Twilighterne her på nettet, msn'er og smser med ka-ping og Stinemor og har også hatt gleden av å treffe Stinemor et par ganger. Gleder meg veldig til "husmorferie" på Stavangerkanten utpå våren hvis det blir noe av - hadde vært så gøy å se ansiktene til folk annet enn på bilder!

Skrevet

Her sov lillegutt i egen seng fra ca kl 11 til en gang etter kl 4 i natt! :D Kan tro mammaen hans var glad da... Etter nattammingen da sovnet jeg av før jeg fikk flyttet han over i senga si igjen (kjenner meg igjen, liten2...), og våkna da pappaen hans skulle dra på jobb og kunne påpeke at jeg lå med puppen trykt oppi ansiktet til lillegutt (hihi). Da lot jeg han bare ligge i senga vår. Ble amming igjen en gang på morgenkvisten (kan kl ha vært halv 8, eller bare innbiller jeg meg det??), så stod vi opp når kl var litt over 11. Deilig natt :D

Nå er han litt sutrete og kosesyk, så jeg prøver innimellom gråtinga å få smurt meg et par skiver, men stoppa opp ved pcen gitt. Skal gjøre alt på en gang.. noe som minner meg på at jeg har flasker til koking som er ferdige nå.

FIkk pakke med to pysjer til lillegutt og tegninger og kort til meg, fra klassen jeg hadde før jeg ble sykemeldt. Koselig!

Skrevet

Limer in presentasjonen min her jeg :) Den lå så ensom og alene der nederst på den gamle tråden...

Jeg er 27 år, gift med Gubben på 35. Lilletrollet blir 3 i april, hun var relativt lite planlagt, en for oss fullstendig ukjent prikk i mage min da vi forlovet oss, og rakk å bli hele 2.5mnd helga før bryllupet. Vil påstå jeg kjenner Hanne ganske godt, siden vi er bestevenninner og hun er fadder på Lilletrollet :) Ellers har jeg blitt god venninne med Gullemor etter hvert, samme med Vims (de to twilighterne har jeg møtt ved flere anledninger og hygger meg så godt at jeg stadig ser fram til neste møte), og prater med både rødhette, stinemor og sponge jevnlig via msn. Liten2 har jeg på både msn og sms, og morsomt nok har de feriested rett borti høgget her! Seriøst! Livemor kjenner jeg lite til utenom twilight, men nysgjerrig er jeg jo :)

Jeg har lang universitetsutdannelse, men rakk kun å jobbe et drøyt år som kontormedarbeider før jeg fikk datter nr.2: Knøttemor. I fjor sommer foretok vi et ganske stort valg - vi flyttet ut fra Trondheim og til hjemkommunen min: Ytre Langtvekkistan. Gubben har fått fast jobb her, men selv skal jeg gjøre gudene-vet-hva etter permisjonen... har stygge planer om det samme som Hanne - undervise på vgs :) Da trenger jeg ppu.

DET var meg. Fatte seg i korthet? beklagerdetharjegaldrihørtom....

Skrevet

Vi twilightere er vel ikke kjent for å fatte oss i korthet.. er vel derfor vi stadig må lage nye tråder ;)

Skrevet

Heisann :o)

Jeg må bare innrømme at jeg ikke tenkte over at det stod onsdagstwilight...hehe, hadde nok ikke kommet på at det faktisk er torsdag om ingen hadde sagt det! Men jeg bruker samme metode som Sponge jeg da, så House på tv i går og det er jo onsdag, men det må ha feilet litt i dag....ammetåke heter vel det ja :o)

Vi har vært ute og gått deilig iskald tur - 5-6 minus her i dag, men for en gangs skyld ingen vind. Hadde på skritteller for første gang, bare for moro skyld, og jammen kom jeg fort opp i 10000 skritt! Trilleturer er dermed bevist som god trim! Men jeg trenger tips på votter fra dere - har prøvd flere par nå, og snuppa tar av seg alle, hun fekter ofte og mye med armene når hun sover. I dag tok jeg på de x antall ganger, men ofte vokner hun litt til da, og det er jo helt håplaust å måtte holde på sånn hele tiden. Måtte bare putte de godt inni voksiposen tilslutt, og håper hun ikke forfrøs småfingrene....huffameg....er jo varmt og godt inni voksiposen da. Hva bruker dere? Hvordan får dere de til å sitte på plass?

Så en liten presentasjon da:

Er 28 år, samboer med en flott mann, og Martine er første barnet vårt. Jeg bor i en by i Nordland, i nærheten av Sponge, og da er det jo ikke store hemmeligheten hvor jeg bor heller. Men jeg har visst ikke brydd meg så mye om å være anonym siste tiden :o) Jeg studerte og jobbet noen år i Oslo, men flere tilfeldigheter førte meg, litt motvillig, tilbake til hjembyen - men jeg har ikke angret, og nå blir jeg nok værende her resten av livet! Jeg er utdannet intensivsykepleier, og jobber med premature/syke nyfødte - det høres kanskje rart ut, men det er drømmejobben :o)

Jeg har møtt Sponge flere ganger nå, veldig koselig :o) Har ellers flere av dere på msn, men jeg er visst ikke like flink å chatte der bestandig, skal skjerpe meg litt :o) Håper å møte flere av dere når sjansen byr seg, koselig å få et ansikt til nickene.

Skrevet

Jeg bruker bare helt ordinære bomullsvotter uten tommel, kjøpt på h&m. Har hendene inni vognposen, så det går bra da. Ellers, hvis det er kaldt nok, har jeg på fleecedress som har "vottearmer". Jeg trer vottene godt innpå hendene, og da sitter de godt der. Så jeg har ikke hatt problemer med det.. Men savner varmere votter! fant ikke det noe sted i butikkene, bortsett fra til større barn.. Men nå går heldigvis vottesesongen over etterhvert.. men nå finner jeg det iallfall ikke i butikkene, da det er vårklær som kommer nå

Skrevet

Jeg reagerte ikke på at det stod onsdag før det ble påpekt. Den ammetåka:)

Jeg har vært på DiB-treff med verdens søteste jenter og babyer i dag:) Jeg tror ikke så mange av dem skriver aktivt her inne, men merkbart mange av dem vet hva vi skriver om:))

Vet dere hva? Sigrid klarte seg på morsmelk alene fra 4 i går ettermiddag til hun slukte ei flaske klokken 9 i morges:) Det medfører at hun kun sover 2-2 1/2 time av gangen, men det er egentlig verd det:)

Jeg trodde det var Rødhette som lurte på om vi hadde tenkt å forbli i Stavanger og Meg og lille Live som lurte på om vi trives. Vi flytter dit en av oss får en relevant jobb, samme hvor i Norge. Som to geografer har vi ikke råd til å være kresne, det er ikke slik at det lempes jobber i fanget på en:/ Jeg har nok en bedre mulighet enn Hannemannen som mest sannsynlig havner i kommunen. Jeg skal i vgs (fylkeskommunen) og der er det mange flere jobber på grunn av mange gamle geografilærere som snart pensjoneres. Ikke tull altså.

Vi trives i Stavanger. Jeg er jo født og oppvokst her og kom rett in i mitt gamle nettverk. Jeg savner jo mitt gamle i Trondheim, men det er ikke så ille når man har noe å bytte det med. Hannemannen kjente derimot kun min svoger. De er kjempegode venner, men han har jo ikke verdens beste nettverk og sitter dermed mye hjemme. Heldigvis har han begynt å trene hockey. Nå skal han på turnering til Amsterdam:)

Jeg tror vi twilightere har munndiare. Jeg vet iallefall at det kan gjelde meg og ka-ping:))

Skrevet

Gullemor sin imm.com-tråd er borte fra januarklubben og den er sikkert på side 100 på skravlesiden:/ Jeg som ville lese den påny.

Skrevet

skal prøve å finne den til deg, Hanne :)

Skrevet

Værsågod og les: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7670728

:o) Jeg fant den enkelt og greit på januarklubben, jeg... Kanskje ammetåka kom og tok deg, sånn at du lette febrilsk inne på feil januarklubb??? Den for 2006, altså... ;o) Har jo skjønt at det går an å bli rammet av denne berømte tåka.

En liten presentasjon av meg og mine når jeg likevel er innom en tur: Gullemor er 31 år, gift med Gullefar på 28 (29 i år) og vi fikk vår førstefødte; skjønne og nydelige Gullebaby (Ingvild) 18. januar. :o) Gulleheimen er et lite hus på 45 kvm i Røyken kommune (midt mellom Asker og Drammen), som heldigvis skal vokse fra 45 til 70 kvm utpå våren engang. Jippi! -Jeg kommer opprinnelig fra Øvre Romerike og Gullefar er fra området vi bor i.

Av Twilighterne har jeg møtt ka-ping og rødhette* in person (to helsupre jenter!). Ellers har jeg møtt ganske mange bimmere/dibbere fra Drammen og jeg er jevnlig sammen med en del av jentene fra Asker. Jeg er muligens litt sær som ikke har msn (og vil ikke ha det heller), men jeg har mailadressene + mobilnummerne til de to jeg allerede har nevnt, samt mailadressen til SpongeBob (forresten, Svampen: Fikk du mail av meg her om dagen?).

Jeg MÅ jo bare legge til: Vi har også feriehus i nærheten av ka-ping!!! :o) Det vil si; familien til Gullefar har hytte ikke_så_langt_fra_ka-pingheimen, og da vi var der i sommer (juli 06), satte Gullemor seg på hurtigbåten inn til Trondhjem by for å gå på date med ka-ping! Da hygget vi oss masse, ikke sant, kjære ka-pingvennen (intern...)? Også var ka-ping på besøk i Gulleheimen i november, på vei fra Trøndelag til besøk hos Hanne i Stavanger. Det var også HYGGElig! :o) Gleder meg til dere kommer innom oss i sommer! Og, jeg håper jo det blir noe av Twilight-treff i Stavanger i vår. Det hadde vært sååå moro!

...noen som sa noe om twilightere og det med å fatte_seg_i_korthet?

Skrevet

...også ser jeg jo at jeg bare er suuuperrask til å skrive... ka-ping "snek seg" forbi meg mens jeg satt og klønet med LFT-metoden (let-finn-trykk)...

Skrevet

Hvis ka-ping skal stikke innom deg senere, er jo jeg på veien... så da kan dere heller møtes på halvveien fra Gardermoen.. altså hos meg ;)

Jeg glemte å gi lillegutt d-vitamindråpene sine i går, så tenkte jeg skulle lage en huskelapp til meg selv og henge over stellekommoden. Men det vil se teit ut med bare en lapp der det står "husk d-vitamin" hengende på badeveggen.. så prøver å finne et koselig bilde som lillegutt kan kikke på, som kan prege størstedelen av arket. Men vet lissom ikke helt hva jeg skal søke etter...

Må ellers påpeke at tråden hadde havnet laaangt nede på side 2 - grøss og gru!

Har forresten ka-ping og stinemor på msn, og mobnr til gullemor og ka-ping. Sånn at det er nevnt, siden andre har nevnt slike ting. Og mailadressen til de to sistnevnte.

Ellers har lillegutt hatt en god dag idag også, og det ser da jammen meg ut som at vi klarte å finne ut hva som skulle til for å få bedre dager. Er så godt, for nå koser vi oss masse sammen. Og idag har jammen meg lillegutt smilt til meg også! (jeg er rimelig sikker på at det var smil, og ikke bare luft i magen. For luft-i-magen-smilene har vært anneledes, og de har alltid blitt etterfulgt av promping eller bæsjing.. noe smilene idag ikke ble.)

Så har vi fått uro i hus i kveld, som jeg håper han vil like.

http://www.fisher-price.com/no/products/product.asp?id=35750

Skrevet

Fant dere! Vi var havna langt nede på side 2, og slikt kan vi da ikke ha det...;-)

Prøver å få snuppa her til å sove litt i vogga si, så jeg kan få gjort litt... Ligger og pludrer og småsutrer nå... Har en lei tendens til å bare ville sovne ved puppen, noe jeg syns er ganske slitsomt til tider. Hun er egentlig klar for duppen sin akkurat i det storebror skal kjøres i barnehagen,og resultatet er at hun sovner i bilstolen, og våkner når vi er hjemme igjen, og det er da all sovingen hun har resten av dagen...

Skrevet

Eh... host hark... *skjemme seg litt*

Joda, det var jo torsdag i går.. hehe.. ammetåka ja. Det er ikke verst, vanligvis er det mannfolka som glemmer ut dager og datoer. Her klarer jeg til og med å glemme at det var onsdagen dagen jeg fridde.. hehe. Kanskje jeg kan skylde det på at jeg syns onsdagen var så bra, at jeg underbevisst ville ha en onsdag til? *ro ro...........*

Skrevet

Glimrende unnskyldning...

Gullemor: Ja, jeg fikk mail og hun er nydelig nydelig nydelig. Trodde ærlig talt jeg hadde svart, men ammetåke er gøy, dere...

Er innom jobb for å vise fram mirakelet - så nå er det lunsj!

Skrevet

Da er krona og vingene mine ferdig. Jeg skal i barnehagen på karneval, og fikk beskjed av Lilletrollet om at mamma og lillesøster skulle kle seg ut som prinsesser - akkurat som henne :) Og selv om hun storsinnet nok ga meg lov til å være prinsesse selv uten vinger (for ifølge Lilletrollet har prinsesser vinger) så tenkte jeg å overraske henne og komme MED...

Skrevet

I går fikk samboeren min høre en bit av sannheten. Vi har et gjesterom som han har sovet på før jobb og trening. Snuppa her lager mye sovelyder og krever nattmat minst to ganger. Når han jobber er det ofte i 10-12 timer og treningene starter klokken 7. Jeg syns altså denne bruken av gjesterommet er ok. Han har blitt litt forkjølet, hoster litt. I går kveld sa han da at han lurte på om han skulle sove oppe for ikke å vekke Snuppa, som kan sove gjennom trailerkræsj, når han hosta. Har dere hør noe så tullete før?

Jeg sa til han at jeg syntes det virka som en lettvindt unnskyldning, spesielt siden jeg har vært rar i kroppen og sovet dårlig siden søndag og IKKE har noen mulighet til å rømme til gjesterommet for å få en god natts søvn. Han sov nede med oss:)

Har dere rettskrivingsfantaster og orddeligsfreaker sett den nye reklamen til Peppes Pizza? De selger nå pizza med spelt bunn.

Skrevet

Hjelp - det er karneval i bhg snart, det hadde jeg helt glemt! Hvor p*** gjorde jeg av månedsplanen deres? Og hva kler man en toåring ut som når han har få krav selv? Noe som krever minimumsinnsats av mammaen?

Hanne: Søvn... Krangletema nr. 1 i Svampeheimen de siste tre årene...

Skrevet

Har nok sett den grove feilen der ja, Hanne... banner over det hver gang jeg ser den...

Skrevet

Sponge: Det skal sies at jeg klarer meg mye bedre på lite søvn. Blir ikke trøtt og sur før langt utpå kvelden. Min samboer er derimot ikke til å leve med hvis han har hatt en dårlig natt, men skal det gå utover meg? Neppe. Han våkna nå og jeg laga en avtale om at så snart han er frisk, hvis han i det hele tatt kan kvalifisere som syk, skal han stå opp ned Snuppa slik at jeg får sove:)

Ka-ping: har de ikke korrekturlesere hos reklamebyråene? Har to skilt her i byen som plager meg hver gang jeg passerer dem: "Finn's bakeri" og "Emilos tapas bar". På sistnevnte får du altså Emilios tapas helt bar, høres ikke det litt kjedelig ut?

Skrevet

Gullemor: Haha. Sjekka nå og jo, ammetåka hadde nok forvilla meg inn på januar 2006.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...