Gå til innhold

hvor langt på vei å va sier vekten?


lavero

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i uke 33 og har lagt på meg nesten 10 kg. Hadde det som mål at jeg ikke skulle gå over 10 kg, men det ser ut som det kommer til å bli vanskelig å holde. Nå ser jeg på det som at jeg har ca 2 måndeder igjen som jeg kan spise det jeg vil, så er det på slankekur resten av liver. For nyte det mens jeg kan!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 31, og har lagt på meg ca 6 kilo til nå, begynte å legge på meg i uke 27, så her har kiloene kommet fort. Håper at det stopper opp litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 og veier 1kg mindre enn da jeg ble gravid. Jeg gikk ned noen kg i starten, men har ikke gått noe særlig opp igjen. Men det endrer seg vel nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!jeg har gått opp 9 kg og er 32 uker...sist la jeg på meg 23 kg,tror ikke det blir så mye nå.Men stresser ikke noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er uke 33 nå, men i uke 30 hadde æ gått opp 9 kilo. skal til legen 28.2 veier meg på nytt da..altså uke 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 33, og har lagt på meg ca 6-7 kg.

Men når folk sier de har lagt på seg så og så mye (så noen som hadde lagt på seg ett eller to kg. og en som hadde gått ned!!), mener de da med eller uten "fostervekten" (barnet, fostervann, morkaken etc.)?

Jeg har i allefall lagt på meg 6-7 kg. totalt og føler meg fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje revurdere denne holdningen? Det er ikke slik at man skal spise alt mulig når man er gravid.. dette er tiden da du burde tenke mest på hva du putter i deg. Det er viktig å spise sunt, så barnet får det den trenger. Og IKKE spise det den ikke trenger, som sukker og e-stoffer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i min 35 uke nå og gått opp 10 kg. Trives med det. Fått en veldig matlyst nå på slutten. Synes jeg er sulten hele tiden så kommer nok til å gå opp en hel del til. Men det er visst bare kledelig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til du som skrev dette:

 

Du burde kanskje revurdere denne holdningen? Det er ikke slik at man skal spise alt mulig når man er gravid.. dette er tiden da du burde tenke mest på hva du putter i deg. Det er viktig å spise sunt, så barnet får det den trenger. Og IKKE spise det den ikke trenger, som sukker og e-stoffer osv.

 

sukker er faktisk hjerne føde.. hvis barnet aldri får i seg sukker så har kroppen til barnet vanskeligere for å takle sukker senere.. samme med e stoffer.. men selvfølgelig i begrensede mengder!!!

man kan og bør også spise litt av alt.. for å venne barnet til det.. men jeg understreker igjen.. I BEGRENSEDE MENGDER. du må roe deg ned så du ikke blir en sånn hyper stressa mamma som ikke gjør annet enn å tenke på hva du kan og bør gjøre.. kroppen din blir stresset av det og da stresser du babyen... og det er iallefall ikke bra!!!!

JA.. til sunne og friske og GLADE babyer!!

 

selv har jeg lagt på meg 4 kg og er i uke 32!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...