Gå til innhold

Flere septemberbruder her? Starte tråd?


#Troika#

Anbefalte innlegg

Hvor langt har dere kommet i planleggingen? Kjæresten min fridde til meg på lørdag, så vi har egentlig nettopp startet:)

Har dere funnet brudekjole? Bestilt frisør, fotograf, osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her!

Skal ha bryllup den 22. september.

Har ikke fått gjort så mye enda. Føles jo som det er så lenge til.

Har bestilt sted for festen, og valgt forlovere.

Har skrevet gjesteliste. Ja det er vel det =)

Holder på å finne ut hvor vielsen skal være, ikke kirke eller kontor.

 

Ja også har vi bestilt ringene, de er på tur i posten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 28. september. Har avtalt tid for vielsen, valgt forlovere, bestemt hvem vi skal invitere, bestilt fotograf, reservert lokale til selskapet, bestilt kjolen og bestilt reise/hotell (skal gifte oss i utlandet). Tror vi ligger godt an :) Spennende tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da er dere godt igang, synes jeg. Har kun bestilt kirka vi, men bor ikke på så stort sted, så tror det skal gå greit å bestille festlokale. Skal ringe og høre imorgen.

Men er vel lurt¨å se på kjole snart, sikkert. Skal ha mine jenter som brudepiker, og har tenkt å bestille kjoler på ellos. Der har de noen nydelige kjoler som passer godt til dette.

Vi er usikre på om vi skal ha kun nærmeste familie og venner, eller be hele hurven, dvs, alle søskenbarn, tanter og onkler, pluss pluss. Synes det er like så koslig å ha våre venner der, istedet for søskenbarn som vi har lite eller ingen kontakt med. Hva synes dere? Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å feire sammen med bare nærmeste familie (foreldre, søsken, besteforeldre). Blir vel 9-10 stk tenker jeg, så det blir et lite selskap. Hadde ikke lyst til å ha stort selskap. Har liten kontakt med tanter/onkler og søskenbarn. Når det gjelder venner så syns jeg det ville vært vanskelig å sette grensa for hvem en skal invitere og ikke...

Jeg tror det kan være lurt å kjøpe kjole snart ja. Jeg bestilte min i slutten av januar, og den skal da sendes fra kina og være her ca i slutten av mars. Vet ikke helt hva som skjer da, men går ut fra at jeg skal prøve den på nytt, og de skal tilpasse den, sy på stropper etc. Har tenkt å kjøpe sko, veske og smykker etter at kjolen har kommet, så vil tro det fort går litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :o)

 

Vi skal gifte oss 29.september.

Kjæresten min fridde på nyttårsaften.

Har fått ordnet endel men det var fordi jeg hadde tid til det nå,

og vil få det travelt med noe annet utover våren/sommeren...

 

Har bestilt lokale (hotell så all servering er også ferdig),

kjolen, kirka og holder på med invitasjonene nå... (men de tar lang tid)

 

Fint med en egen tråd for oss septemberbruder :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koslig at det er flere septemberbruder der ute:)

Ble nysjerrig på hvilke innbydelser dere skal ha, Sørlandsjenta, siden det tar tid. Lager du selv? det har jeg også lyst til å gjøre.

 

Tenker også litt på hvordan jeg skal pynte, tror det skal gå i lys rosa og brunt. Men er vel egentlig ikke noen septemberfarger det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sørlandssola og marsha.

Jeg skal også gifte meg 29 september , OG vi skal ha rosa og naturlig brun som farger.

nei ikke helt september farger, men begge liker rosa og brunt. og bryllup handler jo mest om brudeparrets ønsker og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte innbydelser, sørlandssola;) Har du laget dem på data, eller scrappet for hånd? Artig med litt personlige kort. Er det dere det er bilde av også ?

Til deg som spurte om det var for sent å begynne planleggingen nå; Håper ikke det. Har nettopp begynt selv jeg. Tror det skal gå greit.

Skal ikke bestille fotograf vi da. Har tenkt å få noen kjenninger til å gjøre det for oss. Blir ikke fult så bra, men sparer MANGE tusen på det.

Skal også høre om ei venninde av meg vil bake bryllupskaka. Hørte det kostet 1400 for ei "ordentlig" ei. Dyrt syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg scrapper invitasjonene selv :o)

Syns det blir personlig og en hyggelig hilsentil gjestene,

og dessuten hadde nok familien blitt "skuffet" hvis jeg ikke hadde laget dem selv ;o) De vet hvor glad jeg er i å scrappe og lage kort...

 

Syns 1400 for ei bryllupskake var billig! Trodde ikke man kom under tre tusen liksom. Men det er fint å få noen man kjenner til å lage. Her i huset skal svigermor lage den. Hun har laget bryllupskaker på bestilling i mange år, men hadde egentlig sluttet med det nå.

 

Bildene skal min forlovers svoger ta. han går på fotohøyskolen og tar 2500. Han er knallflink, så det blir moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der ga du meg et tips. Svigermor er flink til å lage kaker, kanskje jeg skal spørre henne? Må tenke litt på den;)

3000 kr? wow, dyrt ja..

Har bestilt lokale idag. Gik heldigvis greit å få det vi ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

hvor er dere septemberbruder? Dytter oss opp til toppen jeg;)

Skal ivei og se på lokalet hvor vi skal ha brylluppet imorgen. Spent på hvordan det er. Har jo vært der før, men det er lenge siden.

Noen forslag til hva man kan foreslå for gjester som er i kirka, og som ikke skal på bryllupet før til kaffen? Blir liksom litt dødtid der. Tenkte på å høre om den lokale kroa kan ha lørdagsåpent og servere middag og evt andre forfriskninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 8.september

Har bestillt, kirke, lokale, mat, kaker (mamma lager bryllupskaka og flere)

Gjestelista er klar, matriell til invitasjonene er bestilt, samt bordpynt og bordkort.

Vi har valgt fargene, hvit, gull og brun. Gull er bare tråder i bordpynten da.

Musikk til festen er bestillt, solist i kirken er i boks.

 

Smugtitter på kjoler om dagen, men finner liksom ikke den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kommet langt, joikabolla. Kan jeg spørre hvilken mat dere skal ha, og hvordan dere har tenkt å pynte? Skal dere lage bordkort og innbydelser selv? Nysgjerrigpera her...

Dere har iallefall valg farger som er etter min smak:)

Er så spennende å høre hvordan dere andre har tenkt det. Og siden vi ikke kjenner hverandre, og sikkert bor på ulike kanter av landet, kan en jo dele litt ideer og`, kanskje?

Vi var og så på lokalet ikveld, og jeg ble veldig fornøyd og positivt overrasket. Der var alt vi trengte. Gleder meg enda mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men når det gjaldt mat, kom vi til at vi ville gå for mat som er "vanlig", er så kjedelig om noen skal måtte sitter å pirke i seg mat som er litt spes...

Så vi har gått for kalkunbryst med poteter, blomkål, broccoli og mais samt fløtesaus. Karamellpudding til dessert. Canape med reker og majones.

 

Bordkort, innbydelser og kirkeprogram skal vi lage selv ja. Fargene ermine favoritter som har fulgt meg i alle år, så det var et enkelt valg, skal ha champangefarget kjole da.

 

Bordpynten, vansklig å forklare men, vi skal ha E bord.

På hvert bord er det plass til 4, på midten skal vi ha en rund glassplate med tre hvite pyramide lys i forskjellige høyder.

Fra glassplata skal det ligge 3 hvite calia i ulike lengder mot bordkanten. Rundt stilkene skal jeg surre glassperler i våre farger på hvitt sløyfebånd.

 

Duk kjøper vi som 5 meters vare av velour på Jysk.

 

Det er en spennede tid vi alle går i møte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette hørtes jo veldig dekorativt ut. Og jeg skal si du har kommet langt i planleggingen din.

Vi har ikke helt bestemt middag enda, men tror det blir ytrefilet av okse, med ovnsbakte poteter og grønnsaker. sjokoladesorbe eller noe i den duren, til dessert, og soppsuppe eller brokkoli- og blomkålsuppe til forrett.

Hvor mange er dere til middag? Vi er litt usikre der også, (hmm, ser ut til at vi må bestemme oss for en del ting ganske snart:), men vi blir enten ca 30 eller 70 stk, alt etter om vi skal ha med alle søskenbarn, tanter og unkler.

Tenkte at vi kunne pynte lokalet med blomster, som jeg regner med at vi får i løpet av dagen. Pluss ekstra bordpynt da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bra, skal prøve her hjemme på et bord først, for å se om det duger.

Blomsten jeg mente var selvfølgelig CALLA, som linken under her :)

 

Vi hadde ment å ha indrefilet av okse, men jeg er litt sær i maten og spiser kun da sånn mat om jeg selv eller pappa har laget den. Pappa skulle egentlig lage maten, men det var FØR gjestelista blei klar :)

Vi blir ca 60 til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gifte meg 15. september på Gol. Bor ikke der altså, men siden de fleste vi kommer til å invitere kommer langveis fra var det like greit å møtes på midten. Har hytte der, så litt tilhørighet har jeg ;-) Kirke og hotell er booka. Det meste ordner jo hotellet og jeg kan visst blande meg inn så mye jeg vil. Jobber nå med invitasjoner, og det var ikke barebare å formulere. Gleder meg til vi får sendt de ut og spesielt når vi får svar... Spennende å høre hvem som kommer :-)

 

Ellers var jeg jo så heldig å vinne masse gavekort på et brudeshow jeg var på - til en verdi på ca 25 000,- Så gleder meg til å benytte meg av de. ;-) Det betyr av jeg kan kjøpe og gjøre en del ting som ikke var planene i det hele tatt. Bla. SPA. Så det blir gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...