Gå til innhold

Smurfetrilletur torsdag


Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Mona: hvis jeg var deg, ville jeg ikke omplassert katten. Jeg tror det er svært vanskelig å få noen til å ta en katt som tisser inne, og det krever nok veldig mye av de nye eierne... Hadde en katt som begynte å tisse inne selv, ekkelt... Vi måtte til slutt ta den til dyrlegen:( Trist, men det syntes vi var best. Er det mulig å avvenne denne atferden tro?? Er litt skeptisk selv dessverre..

 

Var det kos med date i går eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei anne!

 

jeg leste på noen sider ang omplassering av katter, det skal være renslige, steriliserte katter... og hun er jo ingen av delene..ikke sterlisert, og tisser inne...hmmm... så jeg får nok neppe omplassert henne da,...

 

jeg synes det er utrolig trist å tenke på å ta katten, føler jo at det er litt "feigt" av oss på en måte... litt dårlig gjort, kanskje feilen er at vi ikke tar oss godt nok av henne...huff...jeg tror nok ikke vi klarer å få henne til å slutte med det heller...Ikke når hun da har vært ute hele natten, for så å gå rett inn i sofaen for å tisse!! Det er det merkeligste jeg har opplevd fra en katt...

 

 

Jeg og Thomas hadde en skikkelig kosekveld i går! Barna ble lagt i passende tid (mens deal-no deal holdt på), vi spiste en deilig kalkunmiddag med fløtegratinerte poteter, broccoli, mais, nydelig saus til... Og selvfølelig rødvin! og så koste vi oss med mørk sjokolade og mango... nam nam... og så hadde vi jo hverandre.... Barna oppførte seg eksemplarisk, og sov hele natten!!!!!!!!!! JIPPI!

 

Nå har vi vel så å si lagt hele husbyggerdrømmen på hylla, og heller funnet ut at vi kan bygge ut her etterhvert. Da får vi også råd til å reise litt mere...Tenkte vi kunne dra til hellas i mai, så skal vi leie feriehus i danmark i juli, og evt ta en tur til egypt i november... men det er jeg litt mer skeptisk til, for da er det veldig varmt der...Ikke så godt å ta med emma dit da tror jeg...forrige gang vi var der syntes jo vi at det nesten var uutholdelig varmt, var liksom ikke noe luft!! og vannet var heller ikke direkte avkjølende... kunne rett og slett bare ligge i vannet og ikke bli kald, merket vel knapt at man gikk uti... sprøtt...nei, to ferier holder vel i år, en i mai og en i juli er vel greit det!!! Det er uansett mer enn jeg hadde tenkt... Jeg driver nå og vurderer bryllup etc jeg... hihi...har kikket litt på priser på det lille ekstra...det er jo ikke så galt da, hadde trodd det var MYE dyrere jeg!! 895 pr pers er et eks, og da er det valgfri tre-retters meny, 5 glass vin (tilsammen, vin til de forskjellige rettene), og kaffe avec. Det er jo ikke så galt.... Om vi er 50 gjester, kommer det på 44000 ca... Og 2200 for bryllupskaka... pluss klær til oss, frisør, sminke, etc etc... Men allikvel...jeg hadde trodd det var mye mye mye dyrere!!! Om vi skulle reist til mauritius og giftet oss der, ville ikke det blitt noe billig affære akkuratt... vi kan jo evt heller reise på bryllupsreise dit...eller seychellene...Jeg har ikke satt meg inn i noe sånt bryllups greier, hva er "vanlig" å betale for bryllup da? Og så kommer jo fotografering også ja...de thadde jeg glemt...hva koster det da?? hmmm....mye styr, kanskje vi bare dropper det...knis...

 

nei, nå får jeg ta opp en sinna emma som faktisk ikke vil sove ettermiddagsluren sin i dag!! Hmmm, hvordan skal det gå i kveld da mon tro?... vel vel..

 

Ha en fin fin kveld alla ihop!

 

Hej då!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laaang innlegg ja, hvorfor i all verden kommer jeg med sånne svenske ord innimellom? Jeg tenker igrunnen ikke over det før etterpå...knis... jeg er ikke en halv-svenske altså! Selv om det kanskje kan virke sånn... spørs nok om jeg har sett for mye emil, pippi, lotta, ronja etc som barn...hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel fort en 100 000,-.... høres ut som det kan bli det på deg oxo evt- folk skal jo ha drikke etter maten, par-tre tusen for brudebukett, evt band til rundt 5000(?), smoking, x antall tusen til innbydelser/takkekort/bilder, brudekjole (billigst i DK da), div andre kaker, kjole til forlover og brudepike (?)...osv osv.....Slipper du å betale leie for lokalet?

 

Deilig å få reist litt!! Vi reiste mye før, men Øystein vil absolutt ikke reise med Kristine når hun er så lita.. Men Kine og meg skal jo til Paris i mai og det blir stas. Vi skal også leie hus i DK i sommer faktisk.

 

Kan godt møte opp på Tupperware jeg, men det blir bare for selskapets skyld :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er gøy!!! Tenke tenke, prøve å huske litt priser...

 

Vi hadde festen på et hotell, så alt var inkl. 3 retter og fri bar var 1000kr pr gjest, halv pris for barn.I tillegg måtte vi ha egen musikk/band (venn av oss= gratis:), fotograf (venn=nesten gratis), overnatting (giftet oss ikke her i byen), klær (her kan man bruke veldig mye eller veldig lite, jeg kjøpte pre-owned men ubrukt fra USA, kjempebillig!!), sminke, frisør (2500kr), ringer!! blomster til kirke og oss (3500kr),hotellet ordnet blomster på bordene. Brudepikekjolene sydde jeg selv, 3 stk kom på mindre enn 1500kr.

 

Man må jo bare finne ut hvor man skal unne seg litt, og hvor man skal spare. Vi sparte inn der vi kunne, og koste oss 2 uker på Bali etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...