Gå til innhold

Smurfetrilletur torsdag


Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Jeg er også glad i å gå tur! Men vesla er ikke like begeistret, spesielt ikke hvis det humper mye, og hun ikke er så veldig trøtt... Hun har jo vært våken på noen av turene våres, for så å sovne når vi skal hjem. Men da blir det bare tulle-soving, inn og ut av bilen osv... Og det er nesten mer slitsomt, for da har hele formiddagen gått liksom!

 

Det jeg prøver å si er egentlig at det er ikke sikkert vi kommer i morra. Mest sannsynlig ikke, men jeg må bare se hvordan hun er tidligere på formiddag.

 

Det enkle er ofte det beste, og det er å trille her hjemme :)

 

I går prøvde vi fruktpure for første gang, tre små teskjeer. Like etterpå ble hun rød rundt hele munnen og fikk små hvite blemmer. Har noen andre opplevd det samme, eller er det bare jeg som sliter med eventuelle allergier og sensitiv hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kine også reagerte på endel ting, men vokste det av seg. Hva slags pure var det da?

 

Hadde tenkt til å trille imårra, men tror jeg avstår fra alle bakkene opp dit og heller blir med neste gang-når det ikke er så bratt :0) tjihi, bedagelig anlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias var/er også sart i huden. Han reagerte men rød og tørr hud når han fikk noe han ikke tålte som baby. Måtte ty til milde kortisonkremer av og til, for å få det bort. Når utslettet var borte, smurte vi han med fuktighetskrem i ansiktet, for å holde det i sjakk. Vi brukte A-creme, og den hjalp veldig. Men det viktigste er nok å prøve å finne ut hva de reagerer på, for så å kutte det ut.. Ikke lett å finne ut av det bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror den heter fersken og eple. jeg smakte på den, og den var sur. jeg er ikke glad i sure ting da- hverken grønne epler eller surt godteri... og jeg har hørt et sted at det er en grunn til at man ikke liker ting- det er fordi man ikke tåler det. Vet ikke om det alltid stemmer men... skal prøve en gang til i morra, og se om hun får samme resultat. så får vi heller prøve pære isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også tenkt å trille i morgen men pga det ene kneet mitt tror jeg vi skal avstå bakkene og heller trille her nede i "lavlandet" ;-) Vi triller "best" fra morgenen av, i 9-10-tida, da er AM klar for soving.

 

Han har begynt å tulle litt med sovingen nå. Har gått tilbake i tid. Han får siste måltid ca 20 og i 5-tida begynner han å prate for harde livet. Hvis det ikke er noen som vil høre må det sterkere "skyts" til! Prøvde å putte smokken inn igjen i dag morges. Det passet ikke meg i det hele tatt å måtte opp da, men nei da... Han pratet bare mer og mer intenst til det endte med skrik. Det er da enda godt at vi får ham i seng om kvelden så vi voksne kan sulle litt og ordne før sengetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd om dere ikke kommer da, vi må jo ikke gå langt og bratt hvis det bare er jeg som liker det da;)

Ang fruktmos Anette: spør inne på ammedebatten, tror Dodge feks hadde liknende reaksjon med grøt med melkepulver, og konkluderte med allergi,.. eller noe sånn.. Det er sikkert hjelp å få der inne, alltid bra og raske svar:)

 

Er slitne i dag begge to vi, har samsovet og tulle-ammet masse i natt, bare tull egentlig. Ingen av oss blir jo utvilte... Andrea har hatt litt puppestreik i dag, men funker bedre nå, spes med liggende amming. Gjesp... tror ikke det blir spes spennende valentine her.. har lyst til å legge meg nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også å gå langt og bratt;-) Men vi kan jo se det litt an i morra - hvordan det er med disse små og så videre... Det er vel de som styrer løpet som vanlig;-) "Elendig mamma" - vi kan jo gå en maratontur en annen dag;-)

 

Anette: Høres jo ut som hun har veldig følsom hud - evt allergi? Jeg ville ha hørt med helsesøster.

 

Valentinsdag: Jeg lagde biff til samboeren. Hadde annonsert at vi skulle ha fiskegrateng. Jepps, han ble overrasket, kjempekoselig:-)

 

Ses i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter!!

 

VI behøver jo ikke å være sååååååå spreke heller da...kanskje det er lurt å bare trille opp til meg, så kan de som vil evt trille opp til madsebakken etterpå? Eller vi kunne jo sett det litt an når vi er "på vei"... Så det ikke virker så avskrekkende langt...knis...og dessuten...for alle som vil være med å trille hjem til meg: jeg har kakao, krem, te, kaffe, masse deilig eksotisk frukt, og litt kake... noe som frister? Det lokker meg til å ut å trille ihvertfall, for da kan jeg spise med litt god samvittighet...knis...

 

Valentinsdagen: Jeg fikk meg en kjempeoverraskelse, Thomas kom nemlig hjem med en kjempeflott rosebukett!! Det er gutten sin det... ;-) Ida fikk også et valentinskort fra Christian (nabogutten)! kjempestolt!! Måtte ta det med til skolen og vise det frem...hihi...

 

Vi diskuterer så mye rart om dagen, om vi skal bygge hus, bygge ut, flytte til singapore... hallo liksom.. huttetu...men vi får vel uansett ta en ting om gangen. Det vi vet helt sikkert nå, er at jeg skal være hjemme et år til, og at jeg skal være dagmamma et år. Så om vi bygger: da flytter vi uansett ikke inn før neste år. Om vi bygger ut: Det påvirker ingenting her uansett. Om vi flytter utenlands: Det må evt planlegges nøye, og jeg vil ikke dra med meg emma enda, så vi må ihvertfall vente til hun blir to år!! hihi... skjønner dere at tankene mine går i spinn om dagen?? Jeg spurte Ida i dag da, om det var noe av det hun kunne tenke seg, og jeg trodde at det svaret var "bankers". Altså, jeg forventet at hun ville si at vi skulle bygge hus, slik at hun fikk større plass... hoho, neida, hun sa hun ville flytte til singapore!! Kanskje det er en annen som har vært inne i bildet og prøvd å påvirke henne kanskje?? Eks lokke med sommer og sol og bading?? hmmmm.... Dette må tas opp i rådet...hehe

 

Vi sees kl tolv! Vi møter opp med friskt mot, håper det holder hele veien opp bakkene...knis... neida, veldig flott tur da! Og tenk så deilig for dere etterpå...bare nedoverbakker...

 

 

Prekas!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til ang følsom hud. Ull direkte mot huden kan forværre problemene. Men det gjelder vel mest hvis barnet har allergiske reaksjoner på selve kroppen, halsen/haka. Tobias har barneeksem under haka, når han har utbrudd blir det mye værre hvis han har ull direkte mot haka (når han brukker ull-hals, ullegensere).

 

Valentines day: Jeg og Anders var på kino, hihi:-) Koselig. Så filmen Mars & Venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte ja.... Øystein og meg har også snakket litt om det-utenlands altså. Hadde det ikke vært for Kine hadde vi sitti på et fly for lenge siden..men tror ikke pappaen hennes hadde vært så glad for å ha henne så langt borte. Hadde uansett ikke blitt for mer enn ett år men... Men nå bytter han antageligvis jobb, så da er det ikke så aktuelt lenger- men jeg har SÅ lyst.

Jeg hadde definitvt reist :0) Kjempe opplevelse for ungene er det jo også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei florry!!

 

blir du med på trille tur i dag da? hvis ikke, så kan du jo ta bilen og kjøre opp til meg da... vi går vel fra byen ca tolv, er vel her ca halv ett tenker heg...du kan jo bare sende meg en meld da vet du...

 

gjelder dere andre også som ecvt ikke blir m å triller! dere kan bile hjem til meg også!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!!

Nå har dere vært sporty tenker jeg! Det skulle jeg være idag oxo....så jeg hørte med mamma og hun skulle komme og gå tur, skulle gå rundt Kongsgårdsmoen (1,5 time)-Men neida;DET orket hun ikke. Så nå har vi bare dabbet rundt på feltet her, ikke mye mosjon det nei-så nå er jeg litt sur egentlig :0(

Å gå rundt Kongsgårdsmoen hadde kanskje vært et trillealternativ? Så kunne vi godt hjem til meg etterpå og fått noe varmt i kroppen?Noe å tenke på :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen florry!

 

ja nå har vi vært spreke...puh, det tok jammen meg hardt på... tunge bakker gitt!

 

vet du, vi har faktisk snakket om det at vi kunne kjørt ut til deg også en gang og trillet tur der! kanskje det skulle blitt neste trilletur??

 

vi har kost oss med brownies m/ krem og masse deilig eksotiske frukter...og kakao m krem, og kaffe og te... nam nam! skikkelig digg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jeg angre på at jeg ikke ble med på tur!!! ;)

Har hatt en koselig dag (uten brownies) likevel.. Har vært på besøk på jobben, og der var det karneval i dag! Så jeg har fått Smurfedrops (!) og bamsemums...

 

Kan ikke bli med på svømming i morra :(

 

Har prøvd med fersken/eple puréen i dag, UTEN at hun fikk blemmer eller utslett... *Skjønneringenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir heller ingen bading på oss. Øystein og meg skal på team Eckbo imårra og har endel å gjøre før vi reiser. Mamma og pappa skal passe lillemor, og i det siste har hun vært håpløs å legge- bare gråter!Må si jeg gruer meg litt til det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er ei på Dib-treff-oversikten her som ønsker å holde tupperwareparty hos folk... Hva synes dere om det? Kommer dere hvis jeg sier ifra til hu at jeg vil ha party? På dagtid med babyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen! Veldig koselig trilletur idag, ble jo nesten sprek, jo! Vi må nok opp til Mona flere ganger, hehehe... (og få kake; det var nok der det lå, ja!)....B-)

Kom fram til helsestasjonen kl. 14.15. Uff, kom for sent, måtte ringe og si fra..., flaut å si at jeg hadde feilberegna tida.... Jeg visste jo egentlig hvor lang tid det kunne ta, men, plopp, så gikk tida rasende fort. Tenkte egentlig å ta bussen, men så innbilte jeg meg selv at jeg ville rekke å gå.... Synes det er mye deiligere å gå enn å kjøre buss, og å skumpe hit og dit. Det er liksom kun i Tigerstaden eller hjemme hos mamsen og papsen at jeg tar buss. Her i byen har jeg aldri kommet på at det går an. Avstandene er jo superkorte nesten overalt, (nesten..). Bodde på Majorstua for noen år sia, og da pleide jeg alltid å gå ned til byen; tok vel omlag en halvtime (eller bortimot en time, dersom jeg skulle helt ned til Jernbanetorget...). Har liksom alltid gått rundtomkring overalt.

 

Sukker over min egen kondis nå om dagen, lenge sia jeg har vært så slapp til å bevege meg, derfor var det så fristende å gå tilbake også, fikk litt blod på tann, hehe.

 

Må snart gjøre alvor av den treninga jeg alltid snakker om... Begynner å bli flaut, vettu....

 

Valentin: Gubben her i gården har fått vannkopper, skikkelig hardt også, stakkars, så han var ikke ute av huset akkurat, for å kjøpe roser eller røde hjerter... Men jeg trådde sterkt til istedet, hihihi, og kjøpte en pakke til ham,

og det ble han kjempeglad for! Den første Valentingava jeg fikk fra min aller kjæreste (gubben altså, høhøhø), har jeg ennå, en kjempefin potteskjuler i svart med hjerte på og en nydelig blomst (blomsten er død, da) oppi, så den kan jeg jo ta fram fra skjulet (vaskerommet) og sette fram, det er jo like koselig, igrunnen, for den kjøpte han og overraska meg med! Det må vel være nesten 10 år sia..Hm.

 

Hm. Glemte å si at den der helsestasjontimen ikke gjorde Store nytten, vaksineringa er utsatt fordi Lille Tuppa kanskje fortsatt kan få vannkopper i nærmeste framtid. Noen som kan gi meg (og Hauck) en god forklaring på hvorfor det er sånn? Jeg glemte å spørre selv og kom med mange tanker om hva grunnen KUNNE være, til Hauck, men altså, hvorfor kan hun ikke få vaksine når hun har virus eller annet snusk i kroppen? Dere som har flere barn, eller et klokt hode, hm, kanskje dere vet det?

 

Har bestemt med for ikke å bade i morra. Det ble noe HVER eneste dag denne uka, puh, litt stress, faktisk (tilsammen, ikke hver for seg), og nå får vi overnattingsgjest, tanta til Tuppemor kommer sent i kveld. Har tenkt å Prøve å være litt husmor imorra, uff, ligger etter på "legge sammen rene klær" fronten, og skitne klær hoper seg opp, og så skal jeg navne nen klær som skal til utlån (ei lita jente som snart blir født, spennende...), og....dessuten bake litt mer fordi nesten alt jeg bakte på lørdag er oppspist av gjester som bare plutselig var der. Flaks for dem og meg, ikke minst at jeg hadde fått et lite bakekick, (noe som er sjeldent, men som jeg håper vil forekomme mer nå som lille Prikk er født)... Du,a,meg så mye parenteser,da! Nå må jeg slutte, ellers er det ingen andre som får plass, her! Det var bare så morsomt å taste, lenge sia jeg har skrevet så fort uten feil, men dessverre, jeg må se ned på tastene, sukk.

 

God kveld!

 

P.S.:Sikkert en hel madsse mer jeg kunne tenkt meg og fått ut av kverna, men...HIhihihi....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som skal ha Party hos meg når som helst jeg ønsker, og jeg synes bare det er koselig å ha det. Bare si ifra, så setter jeg opp en dato som passer og hører med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

 

Jeg kommer ikke på svømming i dag likevel... Var ei venninne som lurte på om vi skulle på kafe, så da prioriterer jeg det i dag.

 

Jeg dukker sikkert opp om det blir tupperware-party - enten det blir i Klems gate eller i Saggrenda;-)

 

Ønsker alle en riktig god helg!

 

PS: Nå har vi fått lekegrind og virker som om Torbjørn likte det. Hm... nå griner han men... jaja...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knis...

 

hehe... prøve å få til en deal da vet du, at hvis hun skal holde party, må hun gi en liten "gulrot" til alle!! hehehehehehehehehehe....det gjorde jeg når jeg holdt undertøyspartyer... ;-) Da fikk alle en gratis liten ting! (det var da ofte en stringtruse...knis..jeg betalte ingenting for å få de, for det var ment som "lokkemat" det...Men kundene blir fornøyde, og ofte så handler de også mer;-). Er et spill det der... hehe

 

 

I dag har jeg bestemt at vi skal IKKE ha katt mer... Hun må nok avlives eller gis bort... Hun er ikke god, hun er sky som bare det, det er ikke noe kosekatt! Og hun tisser INNE! SOm i dag f.eks: Hun har vært ute i HELE natt, og Thomas slapp henne inn i dag tidlig. Vet dere hva hun gjorde da? Setter seg BLID OG FORNØYD i sofaen (!) og tisser!! Og det er ikke første gang da bare for å ha sagt det... Noen som har peiling på hvorfor hun gjør sånt? Kommer INN og tisser? Og i sofaen?? Hva er det liksom? Hun er jo helt motsatt av alle katter jeg har hatt, synes jeg det er trist å tenke på hvis vi må ta henne, men hva kan vi gjøre da...? Hun ødelegger jo møblene.... Hun har tisset i begge skinnsofaene, stoffsofane, på alle gardinene som ligger nedtil gulvet (!!!!), tepper, senga til Ida....ja...det var stort sett det jeg kom på nå... kan ikke ha en slik katt vet du... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...litt frustrert nå da kan du si... vel - jeg får vel bare brette opp ermene og sette i gang å vaske sofaen!! Akkuratt det jeg hadde tenkt å gjøre i dag...NOT ... æsj æsj æsj

 

 

.....jeg glemte vel å si noe om party...jeg blir gjerne meg jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, også kattepiss da.. det er en av de ekleste luktene jeg vet om! Aner ikke hvorfor hun gjør det, men det er jo ofte et markeringsbehov..

Prøv å få henne omplassert i første omgang kanskje??

 

Uæææ, er det regn jeg ser ut av vinduet? Æsj!

 

Martine var helt utslått etter karnevalet i går tror jeg, hun sloknet halv sju og sov gjennom hele natta- helt til halv åtte i dag!!!!!

 

Hun som vil holde party skriver at hun har en liten ting til alle som kommer.. Sist jeg var på party fikk alle en teskje/babyskje.

 

Får ikke skrevet mer nå, snuppa maser etter pupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mona!

Høres ikke særlig ut med kattetiss i sofaen. Den kan være stresset eller nervøs og det er vel helst hannkatter som markerer teritorium?

En gang i tiden hadde jeg to hankatter... En svart og en hvit. Den hvite var sjalu på den svarte og gikk ned til min daværende svigermor og tisset i sofaen hennes.... Ha-ha. Veldig grei løsning sånn, gjorde det aldri hjemme hos oss. En dag blei svigermor lei etter å ha lagt seg i katte-piss for n`te gang og dro sporenstreks til dyrlegen..

Men før du drar til dyrlegen kan du jo prøve dette som jeg fant på nrk sine sider om kjærringråd;

 

Eddik, kamfer og tigerbalsam kan også skremme kattene fra å legge igjen illeluktende kattetiss.

 

KATTETISS - EDDIK

Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

 

KATTETISS - KAMPHORATUM

Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

 

KATTETISS - TIGERBALSAM

Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppervareparty.

 

Jaja. Da får vi sloss!

 

Neida. kanskje du kan ha ditt nå, også tar jeg et om et par måneder? Da må dere andre spare et par kjøp til mitt party, altså, hihihi, og jeg kommer kanskje til å ha det på kvelden fordi jeg har et par jenter som jobber på dagtid og som gjerne vil være med....

 

Jeg er ikke så verst grei, hahaha! Trodde ikke dere var særlig interesserte, heller, jeg. Har jo lufta det ett par ganger og ingen har vel egentlig jublet....Men Tonis kunne ikke den gangen jeg skulle ha det sist, så hun var nok litt interessert, hehehe. Jaja, skjønner det godt om ikke alle jubler, jeg. Har vært litt på og av selv, når det gjelder slike partyer. >Og så må man kunne og så må man vel kanskje trenge noe, også, hehehe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey,

 

nei, kattetiss er IKKE gøy...jeg gremmes...æsj æsj æjs...Jeg hadde kanskje forstått det bedre om hun var hannkatt m markeringsbehov etc...Men hun har jo holdt på sånn flere ganger! Det synes jeg er veldig rart! Og hvorfor akkuratt sofaene?? Nå har hun faktisk vært og tisset i alle sofaene våre, slå den!! Hallo... det er jo bare så vanvittig irriterende! Klikker i vinkel på den katta!! Huff, neida, hun vet sikkert ikke bedre...hmm... Alle de kjerringrådene der har jeg fulgt med ikke bra utfall... For det første: Alle de remediene listet ovenfor lukter ganske sterkt fra før, og blandet med kattetiss lukt.... vel, det kan vel alle og enhver tenke seg... Det som HAR funket da, for å fjerne lukten ihvertfall, er et middel man får kjøpt i dyrebutikken som man sprayer på. Det fjerner visstnok det hormonet eller noe slikt i urinen som gjør at lukten også blir borte... Tenk om hun hadde vært hann katt da...æsj , det lukter jo mye verre...

 

Hvordan får jeg omplassert? Annonse i avisen? Eller noen som vet om et sånt omplassering sted? Kan jo være at hun rett og slett er nervøs for barna... Huff, nå står hun utenfor vinuet og mjauer, men jeg slipper henne ikke inn nå...synes synd på henne også, samtidig som jeg er så forbannet for at hun gjorde det! HUttetu...Omplassering ville nok vært det beste hvis jeg får det til...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...