Gå til innhold

MANGE PÅ OVERTID??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi bestemme att vi vil bli satt i gang neste gang tro?

Når vi da evt. går over termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med Emma gjekk eg 10 dagar over tida før ho endelig kom. Var sikker på at eg skulle gå over med 'Hannah og, men ho kom 2 timar etter termin. Våkna termindagen med at vatnet gjekk.

Så det treng jammen ikkje bety at du må g over denne gangen og.

Skrevet

første svangerskap hadde jeg hastesnitt 7 uker på overtid pga morkakesvikt og fosterlyd på 40... og det uten at fødselen var i gang. Var kjempenervøs denne gangen, og gikk til hyppige kontroller tilfelle det samme skulle skje igjen (slik at de evt kunen oppdage det tidligere), men alt gikk fint og 15 dager før termin gikk vannet. Ble satt i gang og han ble født 11 dager før termin.

Ta det opp med jordmor slik at du får de kontrollene du føler er nødvendig.

Skrevet

Tror nok ikke man kan bestemme selv; men etter hva jeg har hørt og forstått så er norge ett av de land som lar gravide gå lengst over tiden før noe settes igang. Noen andre som har hørt det samme?

Skrevet

Har iallefall hørt att det varierer veldig fra sykehus til sykehus dette med igangsetting.. 11dager er iallefall maks grensen på det sykehuset jeg fødte..

Skrevet

Her i trondheim blir man vurdert 14 dager etter termin; i værstefall kan de la deg gå en uke til; men da med hyppige kontroller.

Var nærmest sjeleglad da de syntes at det begynte å bli lite fostervann på min overtidsvurdering.

Skrevet

Det er jammen meg lenge å gå over altså.. På Lillehammer blir man vurdert 1 uke på overtid,og hvis noe ikke har hendt..så får man time til innleggelse 11dager på overtid.

Skrevet

Jeg ble satt igang 15 dager over termin. Ble sprø av å gå så lenge over.

Håper det skjer noe før neste gang!

Skrevet

I Lillehammer setter de visst igang før andre sykehus i landet pga. de har en overlege som mener at det er usunt å gå for lenge over termin. Kanskje jeg flytter dit før neste gang, he-he

Skrevet

Ja det håper jeg også!! Kommer til å snakke med jordmor/lege når den tid kommer om muligheten for igangsetting..

Skrevet

Ble igangsatt etter 14 dager, guttungen kom 16 dager over termin.... Håper ikke det skjer igjen!!!!

Skrevet

ja, de må jo ta hensyn til det psykiske aspektet også i tilegg til det fysiske..

Skrevet

Ja,det syns jeg absolutt!! Skulle vært mye mer fokusering på dette på svangerskapskontroller og ellers..

Skrevet

Gikk 11 dager over termin - men det satte i gang av seg selv (og det gikk fort når det først skjedde..)

Skrevet

Hehe:) Ja,jeg skal føde der neste gang også:) Men da håper jeg virkelig jeg slipper å bli igangsatt:)

Skrevet

Her gikk jeg 16 dager på overtid.Endte med keisersnitt.

Skrevet

hei sebine det stemmer vel ikke at du gikk 7 uker på overtid???????

eller bomma jeg på setningen?

Skrevet

Jeg gikk ti dager på overtid...

Det var tungt ja! Gjør ikke det igjen om jeg ikke må;)

Vannet gikk 9 dager over og jeg ble igangsatt dagen etter.

Jeg ble igangsatt fordi jeg hadde mase/modningsrier fra helvete i 4 dager først, de ble aldri regelmessige og jeg var så sliten (sov ikke fra lørdag formiddag til snuppa ble født tirsdag kveld) at de mante jeg ikke hadde klart å føde selv dersom de ikke hadde satt meg igang.

Men når det er sagt tror jeg faktisk heller jeg går lenger over neste gang enn å bli igangsatt. Jeg hadde drypp på 255 tilslutt (startet på 5!) og de måtte stoppe epiduralen for å få fart på sakene...

Skrevet

4 dager..huff:( Jeg fikk mase/modningsrier torsdagskvelden..reiste til føden tidlig fredagsmorgen,ble satt igang lørdag kl 11.00..Sov jo nesten ingenting fra torsdag til lørdag..ble veldig sliten av bare det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...