Gå til innhold

MANGE PÅ OVERTID??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som gikk lenge over termin?

Selv gikk jeg 11 dager over,ble igangsatt på 11dag..

Husker de sa att navlestrengen hadde begynt å bli sprø,så det var på tide att tulla kom..lurer litt på hvordan det evt.blir med neste..

Noen som har blitt igangsatt en eller flere ganger?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk også 11 dager over tiden.. men det startet av seg selv hos meg. :-)

Skrevet

Gikk bare 5 dager over, men 15 etter min egen termin. Ble satt igang pga svangerskapsforgiftning. Han hadde det ikke bra under fødselen så det ble hastesnitt til slutt. Når han kom ut var han ganske tynn og bar preg av dårlig morkakefunksjon og lite næring.

Skrevet

Tror også lille tulla vår hadde fått lite næring den siste tiden.. Forventet meg en "giga"baby,med tanke på att jeg gikk på overtid også hadde jeg mye vann i kroppen-så jeg så enorm ut:)

Skrevet

Det gjorde jeg også. Så ut som en ballong. Gikk ned 12 kilo den første uka etter fødsel:D (det at jeg gikk opp igjen 5 av dem hører til en annen historie...)

Skrevet

Hehe:) Jeg gikk også fort ned ca 10 kilo,men det stoppet liksom med det..er ikke noen trenings frik,men prøver å gå en del turer,men det hjelper liksom ikke..:(

Skrevet

Har begynt å trene også jeg, men er så glad i kaker og sånn at vinninga går opp i spinninga kan man si:) Fortsatt 8,5 kg til før-gravid-vekt. Men gikk da også opp 22 kg, så det var litt som skulle bort igjen.

Skrevet

Så godt å høre det ikke er bare meg som er glad i mat og kaker.. Er ikke så lett syns jeg,når man legger seg til så mange dårlige matvaner når man går gravid..;( Hadde jo kick på en del jeg:)hihi:)

Jeg har iallefal igjen 15kilo til idealvekta mi,men kan vell kanskje se langt etter den..

Skrevet

Idealvekt? Nei den kan man se lenge etter. Det er noe helt annet enn før-gravid-vekt:) Har vel 18 kg igjen til idealvekta:D

Skrevet

HIhi:) Ja,det er nok stor forskjell på før og etter ja..desverre..:(

Kunne godt tenke meg å ha vært som før jeg ble gravid ja..misunner de som går rett inn i dongeribuksene sine rett etter fødsel..

Skrevet

jeg gikk rett inn i mine:9 GRAVIDdongeribuksene:P Går i de fortatt jeg.

Men, det går seg vel til med åra. Om en del år så må man jo gå i kjærringklær og jeg håper at de er litt lettere å ha med å gjøre.

Skrevet

Jeg gikk 14dager på overtid med førstemann, og ble satt igang!

Andre gang fødte jeg (tro det eller ei) PÅ termin!

Skrevet

HIhi:)Det gjorde jeg også:) Har kjøpt meg nye bukser,kunne ikke vente på att jeg kom inn i de buksene som ligger så pent i skapet..

Skrevet

Jeg gikk 12 dager på overtid, men fødte selv dagen etter, etter å ha blitt strippet.

Skrevet

Har kjøpt bare 1 ny da, men ikke lett å finne bukser som passer til denne kroppen:)

Skrevet

HIhi:) Nei det er sant,jeg liker så godt buksene fra vero moda-men det kunne jeg bare glemme nå..:( Måtte på cubus,de var store og gode i midjen:)

Skrevet

Jeg startet av meg selv begge ganger.

Nr 1 fire dager etter termin

Nr 2 en dag før termin

Skrevet

Det håper jeg att jeg får med neste også:) Var veldig slitsomt å gå over termin,forventet liksom att noe skulle skje hver dag..

Skrevet

Jeg gikk 13 dager over termin(mens termin, hadde ikke ul-termin) med nr 2. Da ble jeg satt igang, men dem trengte ikke mer enn å ta vannet, 1,5time etterpå var gutten vår ute:-)

Nummer 1 kom helt av seg selv 4 dager over ul termin.

Skrevet

Gikk veldig fort med meg også.. Ble satt på kur 11.00 på morgenen,og 19.27 var snuppa vår født:)

Skrevet

Fødte 10 dager over UL termin - fødsel startet spontant:)

Skrevet

Jeg hadde akkurat den samme historie!

Gikk over 5 dager etter u/l termin.

På den siste kontrol hos legen blodtrykket var litt høy, urinene inneholdte eggevite. Legen mistenkte svangerskapsforgiftning. Jeg ble innlagt umiddelbart. Det ble en uplanlagt k/s noen timer senere...

Ultralyden på sykehuset viste at barnet var BARE 2,4 kg! Hun sluttet å få i seg næring for noen uker siden pga dårlig morkakefunksjon.

Jeg var i sjokk, pga legen min holdte på å si hele tiden at barnet blir ikke mindre enn 3,5 kg, og at alt er bra dersom jeg kjenner liv inni magen.

Jeg fortsatt ikke forstår hvordan legen klarte å bomme med 1 kilo!

Heldigvis jenta var frisk, men bare velldig tynn.

Nå "all troubles" er nesten glemt. Jenta mi er 9 måneder nå og såå søøøøt :)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

ul termin var 25/11

vannet gikk 30/11 kl 07

Gutten kom med hastekeisersnitt 2/12 kl 13.41

så 5 dager termin over gikk jeg inn i en tredagersfødsel..

Skrevet

Fødde 14 dager etter ul termin! Ble strippet flere ganger av jordmor og lege; men han ville visst ikke ut. Prøvde alle kjerringråd jeg kom over; spiste kanel, hadde sex, gikk turer og la meg hver kveld å håpet at det skulle skje noe.

Ble til slutt satt igang takk og lov. Hadde åpning (men det hadde jeg jo hatt flere dager) så de tok vannet kl 11 på dagen og 10 timer etter var vårt vidunder født.

Det er ren tortur å gå så lenge over tiden; burde ikke vært lov!!! Det er ikke bra for mor, barn eller far.

Gutten hadde ikke lidd av undernæring; til tross for at legene etter UL ikke mente han var stort større enn 10% over snittet var han 4880gram. Kosa seg godt i magen han ja!

Men neste gang NEKTER jeg å gå mer enn ei uke lengre enn UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...