Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #1 Skrevet 12. februar 2007 Har så angst for å legge på meg, er gravid i uke 15. skjønner jo at jeg må nødvendigvis legge på meg litt, men jeg vil ikke ha for mye... Så spørsmålet er; synes dere jeg spiser for mye? I dag har jeg spist: frokost: 2 brødskiver grovbrød, med leverpostei og agurk. 1 kopp te 1 appelsin formiddag: 1 skive med ost/skinke 1 eple 1 glass appelsinjuice middag: 2 wienerpølser med hjemmelaget potetmos, minimalt med smør. fun light saft kvelds etter 1 times høypuls time: 2 brødskiver med leverpostei(som frokost) litt melon 1 appelsin 1 kopp te mulig jeg har glemt et eple eller noe, men dette er ca det jeg ligger på hver dag, jeg er 1.70 høy og veide 58 kg, nå 60 kg. Trener 3-4 ganger i uka. Jeg vet dette er sjukt, men jeg har en sånn angst og jag over meg på at jeg ikke må legge på meg mer enn nødvendig! Men av og til så sprekker jeg og spiser godteri altså, men det gjør vel alle? Ikke bare jeg?? Hilsen stressa og frustrert!
☆Pacific sunset☆ Skrevet 12. februar 2007 #2 Skrevet 12. februar 2007 Du spiser vel helt normalt - hvertfall IKKE for mye.. Jeg spiser mye mer enn det der men jeg har da heller ikke vektangst da.... Syns du skal tenke på at du får i deg nok næring fremfor antall kilo, ikke bra å gå sulten... Men man skal jo ikke overdrive heller.... Bare det ikke blir sykelig og du ikke sulter deg + får i deg variert god kost tror jeg du kan ta det med ro
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Hei Det er veldig ulikt hva man legger på seg iløpet av svangerskapet. Du er jo slank i utgangspunktet og trener jo endel, så jeg tror du kan slappe av. Når babyen kommer og du begynner og amme, så raser kiloene av deg igjen. Jeg var selv veldig opphengt i dette istarten, men etterhvert som magen har begynt å vise seg, så er jeg mer avslappet. Jeg spiser sunt (utenom litt sjokolade...eller litt mer sjokolade enn vanlig,må jeg vel innrømme).. Du spiser absolutt ikke for mye! Og du har gått opp lite så langt. Prøv å kos deg med svangerskapet! Lykke til,
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 Kjære deg! Ikke stress så fælt med maten. Tar du vitamintilskudd?? Jeg er ingen ernæringsfysiolog, men jeg synes det er litt lite mat. Blir du ikke sulten? Det er normalt å legge på seg 12-15 kilo under et svangerskap. Tenk på at du og babyen skal ha det bra, så ikke bli stressa og frustert. Jeg er like høy som deg, og veier nå 64 kilo. Jeg spiser "vanlig" mat og trener et par ganger i uken. Jeg synes du skal spørre legen din ved neste undersøkelse hvis du trenger hjelp i forhold til maten. Jeg synes absolutt ikke du spiser for mye, heller for lite. Lykke til :-)
ventende...FØDEKLAR Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 Hadde jeg vært like flink som deg hadde jeg vært stolt.Jeg spiser altfor mye og trener ikke.Ikke bra....-har lagt på meg 4-5 kg og starter uke 14 imorgen.OOoooops!!!!
MillaMia Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Kosten din ser veldig bra ut, men jeg ville nok lagt til en Biola eller 2 i løpet av dagen.
Lisa81 blittmamma! Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Hei du! Jeg er ingen ekspert, men kan jo gi deg min mening. Jeg mener babyen er viktigst, og det som er fint å tenke på er at du og babyen som oftes har godt av det samme! Jeg synes ikke du spiser for mye i det hele tatt,og har man behov for mer å spise så synes jeg at man skal spise! Du er jo veldig aktiv i tillegg til å være gravid så det er klart at du må få i deg mer næring enn vanlig! Kanskje mer grønnsaker også? Og, ja, jeg skal svare ærlig..Jeg spiser godteri innimellom også, hehe..Og det tror jeg alle gjør! Jeg prøver å begrense det bare, men det er ikke alltid lett! Føler faktisk mer behov for "junk" nå, enn før jeg ble gravid.. Jeg la forresten på meg 2-3 kg de 3 første mnd selv om jeg var dårlig hver dag, men nå har det stoppet opp litt.Jeg er 1.63 og har gått fra 49 til 53 kg. Og er straks 20 uker, om det er interressant.. Husk at babyen din må vokse og ha det godt, så ikke bekymre deg over kg! Så lenge du spiser sunt og er aktiv så synes jeg du gjør en veldig god jobb!
benedicte&smiley Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 oki, du sa ærlig.. Jeg synes det høres ut som du har et problem, jeg har selv hatt spiseforstyrrelse. Du spiser ikke mye og vist angsten for å legge på seg er sååå stor som det høres ut som synes jeg du bør få noe profosjonell hjelp!! tenk: hva vist det var din datter som kom m dette spm til deg, la oss si hun er 16 år. hva hadde du svart til henne da?????
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Jeg tar vitaminer, men er ikke glad i melke produkter. Spiser jo hvitost, så jeg får jo i meg kalsium.. Huff nei, jeg får prøve å slappe av, men ta det med ro jeg sulter ¨meg ikke da.... Spiser masse frukt! Bak delen er luftplagene dette gir, men men ;-))
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 Hehe, trur ikkje at du skal uroe deg, høres ut som at du e ultra sunn:) I dag så sprakk eg i matveien deluxe, har faktsik spist 6pølse... D blir første åg siste gang;)
ventende...FØDEKLAR Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 He,he....høres ut som meg:)))
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Obsteritikklegen min sa paa sist kontroll at jeg burde proeve aa faa i meg proteiner til hvert eneste maaltid. Jeg synes ikke du spiser for mye--heller for lite. I gravidboekene mine (what to expect when you're expecting) og den jeg fikk fra legen staar det at fra 2. trimester skal man spise ca. 300-350 kalorier mer hver dag enn det som anbefales for folk som ikke er gravide. Hvis man blir sulten er man sulten av en grunn. Babyen trenger aa faa i seg nok naering.
Love my kidz Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 Kjære hovedinnlegger. Jeg har gått på Grete Roede der jeg har lært å telle kalorier. Etter å ha regnet på menyen din, har du fått i deg kun 1400 kalorier. Det er ca 800-1000 for lite av hva du trenger!!! Skal man slanke seg skal man ha i seg rundt 1500 kalorier, og du får ikke i deg det engang. Og det i tillegg til at du trener.. Jeg anbefaler at du enten spiser mer eller reduserer litt på treninga. Greit å røre på seg noen dager i uka, men skal du trene høypuls i en time må du spise mer.
Lone35 =0) Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 170 og 60kg?!! Jeg er 168 og veier 75kg. Jeg trener ikke og må holde meg i ro. Du kan godt få noen kilo av meg! Om du blir 70kg så er det ingen fare. Spis mer og tren litt mindre.
Fricke med ting i magen Skrevet 13. februar 2007 #15 Skrevet 13. februar 2007 170 høy og 60 kg???? da har du jo den drømme kroppen...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #16 Skrevet 13. februar 2007 har du lakt på deg bare 2 kg på 15uker....??? så har ikke legen din sakt noe om at du må få på fler kilo....????? ikke det at jeg har noe med det, men jeg har lakt på meg 7kg er uke 17 i dag, å legen min sier "njaaha, dør ikke om du hadde vært et par kilo tyngere.." men vet ikke jeg, kan jo være hennes mening.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Synes det virker som om du spiser for lite jeg..... Og husk; jo mer du stresser med det, jo verre blir det for babyen ..... Den vil bare ha mat den )
McQueen Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Hei, jeg er også 170 høy og veide ca 62 kg da jeg ble gravid. Da trente jeg ca 2 ganger i uka. Jeg har lagt på meg en del... er i 21. uke nå og veier ca 70 kg. Men det gjorde jeg i forrige svangerskap også. (Endte til slutt på 78 kg). Jeg synes du spiser OK, men jeg ville lagt til litt egg på brødskiva, og plusset på med litt mere frukt og grønt - kiwi, gulrøtter, kålrot etc som snacks innimellom + litt yoghurt/Biola e.l., samt grønne grønnsaker som spinat, brokkoli etc.
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #19 Skrevet 13. februar 2007 Du spiser ikke for mye. Viss du skal ned i vekt er dette fin mengde mat... Synes du skal spise litt mer. Gjerne en skive ekstra i stedenfor eple som mellom-måltid. Eller helst i tillegg. Og for all del, tren så mye du orker. Det er garantert godt for deg og babyen. Jeg er 16 uker på vei og har ikke lagt på meg, men spiser mer enn deg og usunnt.. Boller og sjokkis innimellom... Er 177 høy og veier 64 kg. Ellers spiser vi ganske likt
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #20 Skrevet 13. februar 2007 Jeg synes du bør slappe av og slutte og tulle, jeg tror mest det er noe galt med spsyken din, ikke mat inntaken, for det var ikke rare greiene hvis du trener like mye som det du skriver.
blindpassasjer Skrevet 13. februar 2007 #21 Skrevet 13. februar 2007 Jeg er 170 og veide 56 kg før svangerskapet, min lege sa at med så lav BMI måtte jeg regne med mer 15-18 kg enn 10-12 som økning i svangerskapet..ble litt bekymret jeg også må jeg innrømme, men det går fort ned igjen hvis du liker å trene. Jeg trener fortsatt 2-4 ganger i uken men ligger godt an og er vel oppe i 70 kg nesten nå i uke 31...ser ikke stor ut i hele tatt og har ikke vokst nevneverdig noe annet sted enn magen, ingen bekymring...høres ikke ut som om du trenger å stresse med det her du heller
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #22 Skrevet 13. februar 2007 Hehe, det med amming er også ulikt. Jeg gikk ned i egen vekt i løpet av svangerskapet og var til en forandring slank da prinsen kom (han var en gjenomsnittsbaby på 3860 g så ingen fare der). Da jeg startet ammingen startet jammen kilopålessingen enda jeg følte han sugde det meste ut av meg
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #23 Skrevet 13. februar 2007 Oki, jeg har selv hatt en spiseforstyrrelse,og syns det faktisk virker som du har et issue her. Ikke for å være slem,men med din vekt og høyde,og all treningen din samt et enormt fokus på matinntak tror jeg du bør snakke med noen. Jordmor feks. For dette er ikke bra mener jeg. Du spiser sunt og det er bra,mye grovbrød og sunt pålegg,samt frukt. Men du spiser jo for lite frøken! Altså,man trenger ikke stappe i seg selv om man er gravid, men spis deg god og mett. Særlig med tanke på treningen din. Du forbrenner jo mer enn du burde i din tilstand. Ro deg ned litt. Slapp av. Som gravid må du og skal du legge på deg en del. Legger du ikke på deg, og er fortsatt svært tynn etter fødsel, er faren stor for at du mister melken.
endaeintrønder Skrevet 13. februar 2007 #24 Skrevet 13. februar 2007 Jeg tror også du har en spiseforstyrrelse altså,ikke normalt å henge seg SÅ opp i sånt,når man veier så lite som deg!Skulle ønske det var meg jeg,som ikke veide mer enn d der!Ligger du i hardtrening attpå til eller?Siden du skriver høy puls eller hva du kaller det..Tenk på babyen du,kg kan du ta når du har fått det lille vidunderet:) Selv har jeg endel kg for mye i utgangspunktet(og det er ikke 1 sifret altså!)og har hittil lagt på meg 7 kg,er snart halvveis!!men det får jeg ta senere,nå er babyen viktigst her ihvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2007 #25 Skrevet 13. februar 2007 husk at mer mat ikke nødvendigvis betyr flere kilo. selv har jeg veldig lav BMI og spiste lite før graviditeten. fordelt på hele dagen spiser jeg nå ca dobbelt så mye som før, men det synes faktisk ikke - jeg legger på meg helt normalt og det er bare magen som vokser. så det er tydelig at den lille trengte mye mer mat. mitt kosthold er ganske likt ditt men jeg syns du spiser veldig lite til lunsj. alle kropper er ulike. kroppen vil gi deg beskjed om du spiser lite, men da er det viktig at du hører på kroppen din og ikke lar hodet styre. PS frukt er bra for deg, men det blir mye sukker for den lille. min jordmor mener at 3 frukter til dagen er maks, men grønnsaker kan man spise så mye man vil av. hva med å bytte ut noen epler med gulerøtter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå