Gå til innhold

jeg tror pappaen gir flaske uten "tilatelse"

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja tror nok at HI reagerer på at han gir uten å ha snakket med henne om det, at han lyver osv, at hun rett og slett er redd for at barnet til slutt ikke vil ha pupp når hun har lyst å amme leeeenge.. for er jo noen barn som begynne rmed tull etter flaska er introdusert...

full forståelse til deg HI...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke bare pumpe ei flaske han kan ta med seg med MM da? Du må skjønne at å ikke leve med barnefar innebærer visse ting, bla.a. sånt som dette. Men gjør det beste utav det!!

Skrevet

leste om dette her i går. syntes du virker litt overhysterisk. Pappaen prøver vel å få nærhet med barnet sitt. La han gi flaske med pumpet MM eller MME !

Skrevet

Du var nå en smule sær du og da anonym....grow up? Fordi noen av oss mener hun er hysterisk?. slik ting framstår for meg er hun sint fordi hun tror faren gir flaske ( ja da tydeligvis med mme) under sitt samvær,

og hun får det jo fram slik at barnet SKAL ha pupp for enhver pris..

Ja det er absolutt flott at hun vil fullamme, og selvfølgelig er morsmelk det aller beste, men det går ann å pumpe seg for de timene barnet er hos far vel..Flaske med MM...det skjønte du kanskje ikke?...

Når hun ikke utgir noe som helst andre opplysninger ov hvor lenge samvær varer osv, så får hun regne med svar som dette...

Skrevet

''Så fordi hun er alememamma så har hun ikke samme "rett" til å amme babyen sin?? Da er hun vanskelig og vrang?? *rister på hodet*

Om hun har melk nok og tid til det så må nå hun vel få gjøre akkurat som hun vil! Kanskje hun alltid holder seg lett tilgjengelig de timene far har barnet?? Hva vet du??!? ''

Hva hadde alenemamma vs amming med det å gjøre?..Selvfølgelig har hun rett til å amme like mye som alle andre vel...shesus..

Men litt av mitt poeng var, ok, HVA er faktisk viktigst, at barnet blir fullammet for enhver pris, driter om det kanskje ødelegger samvær med far, eller at barnet får flaske med MM som hun har pumpet under samvær?...

Noen alenemødre er så forbanna eiesyke over barna sine, og det lyser gjennom på flere av svarene nedover her..

Skrevet

Til anonym som startet tråden.

Jeg tror det eneste du kan gjøre, hvis du vil bevise at faren til barnet gir flaske bak ryggen din, er å spionere på han og eventuelt ta med fotoaparat. Hvis du ikke har noen andre som kan fortelle deg at han gjør det.

Håper det var svar nok. He he he

Skrevet

Jeg føler med deg, og hadde blitt veldig frustrert og lei meg om barnefar her hadde valgt å trosse min vilje mtp amming. Dette her har ikke noen med å være sneversynt å gjøre, men at man velger å gjøre det man føler er det beste for sitt barn. Det er mange som velger og fullamme, og veloger mammaene dette - skal de selvfølgelig få gjøre det! det har vel ingeting med at pappaen ikke får være pappa og gi flaske å gjøre! det er jo latterlig å si noe slikt. KJære vene..........huff sier jeg bare!

Skrevet

Det er faktisk ikke alle som KLARER å pumpe! (jeg får ikke det til selv. Har nok av melk, men kommer ingenting ut når jeg forsøker å pumpe, noe jeg har prøvd mange ganger!)

At far her går over hodet på mor er ganske frekt av ham!! Synes ikke HI er sær og vanskelig. Velger man å fullamme så bør far stille seg bak det ut fra hva som er det beste for barnet! Går jo an å møtes midt i samværet som noen skrev over.

At andre skal dømme og bestemme hva slags mat hi skal gi sitt barn blir for dumt!!

Dette er ikke en diskusjon om å amme eller ikke, men om å respektere de avtaler man gjør, og å sammen gjøre det beste for barnet sitt!

Gjest marie-s
Skrevet

Har nok ikke noen gode forslag, men jeg støtter deg hvertfall og er ikke enig i de som sier du er vanskelig. Selv slet jeg med å komme i gang med ammingen og hadde far da gitt gutten mme er det ikke sikkert jeg noen gang hadde fått det til, og til dere som foreslår pumpin, beklager, men da vil melkeproduksjonen forsvinne mye fortere enn med amming man får rett og slett ikke tømt helt med pumping.

Skrevet

Noen barn tåler å skifte mellom pupp og flaske. Jeg delammet i to måneder, dvs pupp og flaske om en annen dagen lang. Det var ingen problem med at barnet ikke ville ta puppen.

Når jeg prøver å se det fra pappaens side, så tror jeg han trenger å kunne gi mat for å arbeide med nærheten og knytte band med sin egen baby. Hans trang til å knytte seg til barnet sitt er det flott om du kan ha respekt for, og det synest jeg at jeg aner når du undrer på hva du kan gjøre med problemet.

Dersom du skal gi tillegg og ikke ønsker å ødelegge interessen for puppen, anbefalles det å bruke kopp når en gir tillegg. Kan du gå inn på en avtale om at pappen gir melk med kopp mot at du svelger stoltheten ved at han gir tillegg (eventuelt at du sender med litt pumpet morsmelk).

Dersom pappaen er helt låst på flaskematingen kan du høre om han kan bruke en smokk som ligner brystet mer (nuk) og med så liten åpning som mulig. Det er nemmelig den store strømmen av melk fra flaske barnet foretrekker fremfor puppen der de må arbeide mer for maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...