Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #1 Skrevet 11. februar 2007 jeg er overbevist om at pappaen gir babyen min flaske når de har samvær, men jeg kan på ingen måte bevise dette. han har lovet meg og familieværnkontoret og ikke gi flaske. hvordan kan jeg bevise at han gjør gir babyen min flaske?? noen forslag til hva jeg kan gjøre??
pøber´n & je Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Hvorfor ska han ikke få lov te å gi flaske? Ser ikke helt problemet je da
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #3 Skrevet 11. februar 2007 fordi jeg fullammer, så lenge jeg gjør det er ikke flaske aktuelt da dette kan få babyer til og miste interessen for puppen. vi vet nok om hvor viktig morsmelk er i dag til og ta risikere at babyer ikke får det.
pøber´n & je Skrevet 11. februar 2007 #4 Skrevet 11. februar 2007 Nå syns je du tar av litt. Den ene flaska ødelegger ikke intressen for puppen. Ingen unge har tatt skade ta å få et måltid med MME av og te. Det anbefales jo at man gir mat fra flaske med jevne mellomrom, sånn at man bler vant te det.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #5 Skrevet 11. februar 2007 er enig i at det er greit om man må. men jeg syns ikke det er greit og gi mme til en baby 3 ganger i uka bare fordi far ikke gidder og si i fra til mor at babyen er sulten.
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #6 Skrevet 11. februar 2007 men får ikke babyen flaske med pumpet melk på da?? er det flasken eller innholdet som er feil?? mulig jeg er dum nå... men tror uansett ikke det er farlig for babyen å få litt mme innemellom...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #7 Skrevet 11. februar 2007 det jeg er redd for er at han tilslutt ikke vil ha pupp men bare flaske. nå antar jeg at pappaen gir flaske med mme. på tross av at han har lovet og ikke gi flaske. men jeg får han ikke til og innrømme at han gjør det.
SK&Maylen Skrevet 11. februar 2007 #9 Skrevet 11. februar 2007 Jenta mi fekk flaske og pupp lenge, det var ingen problem der! Ho mista ikkje interressen for noken av delene! Så tror ikkje du skal vere redd for det!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #10 Skrevet 11. februar 2007 faren må jo få gi barnet mat når det er sultent vel...Her får snuppa begge deler,uten at det er noe problem.. kan jo selfølgelig skje at barnet bare vil ta flaske da,men da går det jo an å pumpe så h*n fortsatt får morsmelk. Syns du er litt vrang jeg da...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #11 Skrevet 11. februar 2007 det er greit dere syns jeg er vrang. jeg følger bare rådene som jeg får av familieværnkontor, helsestasjoenen og advokaten. men det jeg lurer på er i grunn hvordan jeg kan få bevist at faren lyver og gir flakse til tros for at han har lovet og ikke gjøre det
SK&Maylen Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 Det er nok ikkje så enkelt å få til om du ikkje skal overvåke han, visst han alltid er aleine med ungen, så kan ingen andre fortelle det heller! Så om du skal ha det bevist tror eg du må alliere deg med noen andre på en eller anna måte
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #13 Skrevet 11. februar 2007 Skjønner godt at du ikke vil at han skal gi ungen flaske med mme. Hvis du har nok mm er det vel ingen grunn til at ungen skal få mme...det er tross alt et alternativ til de som ikke har nok mm å tilby...ingenting som er så bra som mm. Og det er mange barn som nekter å ta puppen etter å ha blitt foret med flaske, derfor anbefales det ikke. Pumping er det jo heller ikke alle som får til...og selvsagt skal vel barnet få mat om det er sultent...men problemet her varvel at faren unnlot å si fra til mor om at barnet var sultent og heller foret det med mme... Blir vel vanskelig å bevise..men du kan kanskje merke det på barnets avføring. Dersom h*n bare får mm til vanlig vil h*n få en grusom lukt på avføringen etter å ha fått i seg mme... Det er i alle fall min erfaring..
SK&Maylen Skrevet 11. februar 2007 #14 Skrevet 11. februar 2007 Lukter annerledes, og er annen konsistens! Litt fastere!
winneboo Skrevet 11. februar 2007 #15 Skrevet 11. februar 2007 Jeg fullammet i 6mnd å ammet i 10mnd å snuppa fikk ofte flaske hos pappaen. Ja hun hadde sine perioder med puppenekt, men det løste seg hver gang. Om pappaene skal ha babyene mer enn 2 timer så må jo babyen få mat. Jeg skjønner ikke helt problemet jeg heller, men det er meg da.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #16 Skrevet 11. februar 2007 synes du stresser mye her jeg. Skal ikke ungen få mat da når h*n er sulten? Da får du vel bare pumpe i vei og sende med morsmelk som pappaen kan gi barnet da. Virker litt som om du ikke vil at pappaen skal få være pappa her..
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #17 Skrevet 11. februar 2007 Jeg skjønner godt at HI reagerer som hun gjør. Hvis hun fullammer så er det ingen grunn for at pappan skal ødelegge det. Fordi om noen andre har gitt mme i tillegg fordi de ikke vil fullamme, så er det da ikke noen grunn for HI og gjøre det samme når hun både kan og vil fullamme. Det er bare en kort periode i barnets liv at en gjør det. Det har ingenting! å gjøre med om pappan skal få være pappa eller ikke. Samværsformen for så små babyer er tilrettelagt slik at en kan amme. Jeg hadde blitt dritforbanna om eksen hadde gjort slik med småen vår. Spesielt når vedkommende har sagt selv at han ikke skal gjøre det. Til deg HI så er det vel ikke så mange måter å få bevist det på enn, som noen sier her, sjekke avføringen til småen. Den forandrer seg med en gang babyer begynner å få annet enn mm.
Gjest Skrevet 11. februar 2007 #18 Skrevet 11. februar 2007 pøbern og je Hvorfor mener du det anbefales å gi mat fra flaske med jevne mellomrom? Jeg har aldri hørt at det anbefales. Barn som fullammes har ikke behov for å vennes til flaske. De kan gå rett fra pupp til tutekopp i stedet når det blir aktuelt med annet. Jeg har 7 barn, og ingen av de har vært borti flaske noensinne. Helt unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #19 Skrevet 11. februar 2007 Hvor lenge varer samværet da, og hva slags rutine har du på måltidene? Ikke vet jeg aldren på barnet ditt heller, men hvis babyen er borte i feks 3 timer, og ikke er sultent når han/hun kommer hjem, er det vel grunn til å undres. Jeg synes forresten ikke at du overreagerer. Kanskje bør avtalen endres, at du feks stikker innom etter halve tiden og ammer? På den måten samarbeider du med far, samtidig som du ikke går på akkord med deg selv. Min erfaring er at man har alt å vinne på å strekke seg litt ekstra for barnets skyld. Men samtidig er det viktig å stå for de få tingene man virkelig ikke er villig til å inngå kompromiss med.
*toppris* Skrevet 11. februar 2007 #20 Skrevet 11. februar 2007 syns det ikke er bra av faren å gi mme uten din tillatelse.. det har litt med tillit osv å gjøre også da.. hadde far t min gutt gjort det og eg hadde funnet ut av det så hadde d klikket for meg.. (hvis han nektet for det selv om eg visste det)...da måtte det blitt kortere og mer skjerpet samvær pga da løy han osv... hadde han heller spurt om lov eller om eg kunne komt og ammet hadde det vært en annen sak...
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 11. februar 2007 #21 Skrevet 11. februar 2007 hjelpes.....ja det var ikke snaut.... nei vett, ble helt paff jeg, har ikke ord... altså for HVOR vrang det skal være mulig å være.... ''jeg følger bare rådene som jeg får av familieværnkontor, helsestasjoenen og advokaten.'' Så de har altså da i første omgang laget en samværsavtale, hvor du skal dukke opp der hvor far har samvær fordi du på død og liv (sånn ca) MÅ amme?.., ok, så hvis barnet ditt er sultent, og du er opptatt der og da når far prøver å få tak i deg, så skal han la ungen holde på,la være å mate barnet?...han kan virkelig ikke gi flaske mme, fordi DU MÅ amme?... Slik jeg ser det er du meget meget SÆR... Eller er problemet ditt bare det at du skal ha han til å innrømme at han evnt har gitt flaske?..
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 11. februar 2007 #22 Skrevet 11. februar 2007 OG det blir da folk av flaskebarn også, om det så skulle ha seg slik at amminga di går til helv****
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #23 Skrevet 11. februar 2007 Så fordi hun er alememamma så har hun ikke samme "rett" til å amme babyen sin?? Da er hun vanskelig og vrang?? *rister på hodet* Om hun har melk nok og tid til det så må nå hun vel få gjøre akkurat som hun vil! Kanskje hun alltid holder seg lett tilgjengelig de timene far har barnet?? Hva vet du??!? Og problemet her var vel at far IKKE sa ifra at barnet var sulten, og gav flaske istedet. Og i ettretid nektet.... Og om far gir flaske, vil babyen bli mett, og vil ikke ha pupp, så da kan melkeproduksjonen til mamma minke, og ammingen kan bli et problem ja... Forstår deg godt jeg!! Hadde ikke likt det jeg heller! Og at han ikke kan være så pass ærlig at han snakker sant gjør det ikke mye bedre!! Vet ikke hva jeg kan råde deg til, men kanskje prøve å snakke med pappaen! Kanskje du kan prøve å pumpe deg så han får litt melk han kan gi på flaske, så kan du heller pumpe det måltidet som blir erstattet igjen? Kanskje det er det at far vil bidra litt mer enn bare å passe på!? Tror det er veldig godt for far å få gi mat også!
winneboo Skrevet 11. februar 2007 #24 Skrevet 11. februar 2007 Skjønner at hun blir sinna pga juginga ja. Men det er ikke så vanskelig som man skal ha det til da. Jeg pumpet meg grønn og blå for å opprettholde produksjonen når snuppa var sammen med pappaen og familien sin. Å jeg klarte fint å fullamme i over 6mnd. Eller hun fikk jo mme hos han, men bare pupp av meg. Grøt ville hun ikke ha før hun var 7mnd så derfor ble det sånn.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2007 #25 Skrevet 11. februar 2007 Om HI har bestemt at ungen skal fullammes, da skal den det. Dere trenger ikke si at hun er vrang bare fordi dere har løst det på samme måte. Grow up! Det er faktisk respektløst av faren å gi flaske, om de har blitt enige om å ikke gjøre det. Det at det blir anbefalt å gi flaske med jevne mellomrom, er sludder og vas fra ene enden til den andre. Komme med slikt sludder bare fordi man er uenig med HI. "Det har da blitt folk av flaskebarn også", det er ikke det som er debatten her. Med all den forskning og kunnskap man har om mormelk, burde man vel vite bedre i dag. Stå på ditt, fullamming er det beste du kan gjøre for barnet ditt. Når det gjelder både den psykiske og fysiske helsen. Det er ikke enkelt å være nybakt alenemamma, så lykke til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå