DiddiDaddi Skrevet 10. februar 2007 #26 Skrevet 10. februar 2007 Jeg syns riene fra 0 til 3 cm var vondest - virket som en evighet der "ingenting" skjedde og alt gikk så sakte! Resten av åpningsriene var helt ok ved hjelp av lystgass, og pressriene syntes jeg ikke gjorde vondt!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 10. februar 2007 #27 Skrevet 10. februar 2007 Syns åpningsrien var værst jeg :-)
mai mammaen til to Skrevet 10. februar 2007 #28 Skrevet 10. februar 2007 jeg holdt igjen på pressriene og... jeg visste ikke at det var pressriser... følte bare at jeg måtte skikkelig på toeren..hehe.. ellers så må jeg si at den halvtimen jeg gikk fra 3-4 cm til 10 cm åpning var helt jævlig... og akkurat i det hodet kom ut..det var vondt det kan ikke helt bestemme meg for hva som var vondes
Purris Skrevet 10. februar 2007 #29 Skrevet 10. februar 2007 Det vondeste ved min fødsel var at jeg kjente riene så sinnsykt godt i lårene...Jeg følte jeg nesten lå å ristet på benene hver gang ei ri kom.. Og dessuten kom riene så tett som hagl, ikke noen pauser på meg nei.
Macmania Skrevet 10. februar 2007 #30 Skrevet 10. februar 2007 Skal vi se, hele fødselen tok laaaaang tid (over 30 timer fra første sammentrekning til ungen var ute), men det vondeste var vel de siste riene før det var full åpning. Da visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, ALT var vondt og jeg fant ingen god stilling hverken i sittende, liggende eller stående. Riene kom da tett som hagl og de varte stadig lenger og det var ikke så lett å puset seg gjennom dem.
animal Skrevet 10. februar 2007 #31 Skrevet 10. februar 2007 Vel, for meg så var ikke da hodet kom ut (ble tatt med vakum), revning, klipping og sying det granne vondt i forhold til åpningsriene fra 2 til 10 cm. De var virkelig intenst vonde!! Men ville nå likevel gjort det igjen. Fikk epidural de siste par timene (ikike under pressriene), men hadde jo vondt likevel.
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #32 Skrevet 10. februar 2007 Når han kom ut og var helt blå og stille.Trodde han var død..Resten var ganske jævlig det og, men det der tok kaka..(det gikk fint da..)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #33 Skrevet 10. februar 2007 Huff, får vondt av å lese alle historiene her.. Er faktisk glad for at jeg har tatt ks begge gangene.. Men det vondeste med min siste fødsel var at når jeg hadde rier ( måtte ligge 18 t før de bestemte seg for ks), fikk jeg så vondt i snittet etter forrige ks.. Og det viste seg at jeg hadde arrvev på deler av snittet.. Selv med epidural var det kjemp vondt.. Trodde det skulle revne opp igjen..( Men dette er ikke noe i forhold til hva noen av dere andre har gått igjennom.. Dere har vært kjempe flinke..)
Mamman til to herlige gutter Skrevet 10. februar 2007 #35 Skrevet 10. februar 2007 hiver meg på med ka-ping, det verste var å holde igjen pressriene, og ikke få presse når jeg ville.
selfangerkjerringa Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #36 Skrevet 10. februar 2007 Tenk deg da den litt irriterende følelsen etter å ha gjennomgått en hel fødsel inkl over en time pressing - og så ende opp med ks likevel... hehehe Kunne blitt spart for hele driten, siden jeg egentlig skulle ha ks tirsdagen, men de hadde ikke kapasitet så jeg ble flytta til fredag. Men på onsdag startet fødsel, og torsdag endte jeg med haste-ks... jaja.
Januarjubel! Skrevet 10. februar 2007 #37 Skrevet 10. februar 2007 Det vondeste (følelsesmessig) for meg var at det endte i keisersnitt, og at jeg fikk beskjed om at jeg bør ta keisersnitt i fremtiden også (var førstegangs). Føler meg snytt for en opplevelse millioner av kvinner har hatt...litt sårt dette.
*Udon'tKnowMe* Skrevet 10. februar 2007 #38 Skrevet 10. februar 2007 Det verste var når de satte på vakumet.. trodde jeg skulle krepere da.. fytti rakkern, jeg vil aldri føde mer dersom det er fare for en til vakum fødsel...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #39 Skrevet 10. februar 2007 Forstår irritasjonen din.. Var til vurdering selv om jeg skulle ta ks, denne gangen siden jeg hadde ks sist, og noe trange bekken. Men legene mente at alt skulle ligge tilrette for en vaginal fødsel, men den gang ei.. Så alt det slitet var til ingen nytte.. Men de "trøstet" meg med at neste gang får jeg automatisk ks.. Men her blir det ikke noe neste gang, er ferdig nå..)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #40 Skrevet 10. februar 2007 Rettelse.. Var til vurdering selv, om jeg skulle ta ks denne gangen, siden jeg hadde ks sist..
~bubbe~ Skrevet 10. februar 2007 #41 Skrevet 10. februar 2007 Åja, samme som ka-ping, pressriene var helt sinnsyke. Varte i 2 timer, ikke alltid jeg klarte å holde igjen. Føltes som om jeg skulle drite ut en stein, hehe:) Fødselen varte i 12 timer fra første rie, men 10 timer med rier var bedre enn 2 timer med pressrier.. Gikk fra 3 cm til 10 cm på de 2 to timene da.. Fytti.. Husker jeg tenkte "ALDRI!!!!! mer" etterpå, nestegang blir det adopsjon!! Men så gikk det 2 uker og alt var glemt. Helt merkelig det der.. Leser om alle smertene her, helt utrolig hva vi går gjennom og likevel kommer helskinnet ifra det..
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #42 Skrevet 10. februar 2007 Riene før pressingen. Varte bare i 1,5 time, men ble satt igang og de var vond med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå