selfangerkjerringa Skrevet 10. februar 2007 #1 Skrevet 10. februar 2007 Har sittet og tenkt litt etter alle fødselstrådene her i helga - lengde, smerte osv... Det vondeste med min fødsel var å måtte knipe igjen under pressriene - altså prøve å ignorere og IKKE presse... DET var vondt det!!! Det ble vurdert vakum eter jeg hadde presset en time, men hun sto for høyt i bekkenet så de vedtok haste-ks istedet. Fra avgjørelsen ble tatt måtte jeg knipe igjen pressriene i 20min. Høres kanskje ikke lenge ut, men jeg hadde fått drypp for å forsterke riene, så de var dritharde og det var kun 20sek mellom dem. Herreguuud så deilig det var når spinalen virket... o lykke!!! Skjønner nesten at man kan bli rusmisbruker... Hva synes dere var verst?
AnonymeAnine Skrevet 10. februar 2007 #2 Skrevet 10. februar 2007 Jeg synes det verste var at riene begynte natt til lørdag og ungen kom ikke ut før mandag morgen, altså lengden av smertene. Oh, hellige epidural. Jeg måtte også holde igjen på pressriene og det var ganske slitsomt, ja.
Suprise! Skrevet 10. februar 2007 #3 Skrevet 10. februar 2007 Værste var i det øyeblikket jeg revnet! Fikk ikke pustet med det samme. Holdt igjen en pressrie for jeg var så sliten,ville puste i 5 sek;).... det syns jeg ikke var vondt.Vi er forskjellige:)
MiniBassen Skrevet 10. februar 2007 #4 Skrevet 10. februar 2007 De 5 siste minuttene før hun var ute og syinga etterpå..
selfangerkjerringa Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2007 Første fødselen syns jeg faktisk syinga var verst jeg og... lokalbedøvelsen virket ikke. Det var både klipp og revn, og flere ganger hørte jeg "mer tråd!!" der nedefra... ævve.
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #6 Skrevet 10. februar 2007 Hiver meg på at å knipe igjen på pressrier er det værste! Jeg hadde en alvorlig kjapp fødsel som starta med blødning etter do-besøk kl. 05.30, og da kom riene med en gang etterpå. Ble skrevet inn på fødestua kl. 06.35 med 4 cm åpning og masse pressrier. Fikk hjelp av jordmor som presset imot hver gang det kom ei rie, men hun fikk raskt beskjed om at det var bare å glemme å si til meg at jeg skulle holde igjen mer. Kl. 07.24 var jenta ute! Fikk du forresten MMS med bilde og navn, Ka-Ping?
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #7 Skrevet 10. februar 2007 Jeg synes det var værst å holde igjen pressriene, og når hodet sprengte i åpningen. MEn det som plager meg mest når jeg tenker på fødselen, er alt det ubehaget etterpå. Vondt i stingene, vondt i bekken og halebein. Det var noe jeg absolutt ikke var forberedt på.
Pooosi Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Det jeg husker best idag var faktisk syinga, det var heeeelt forfærdelig syntes jeg, holdt på å sparke til jordmora flere ganger..hehe...Jeg revna ik så mye, mn husker jeg sa det svei noe j.... da jeg gjorde det...:/ Sykt at det går ann å "glemme" noe sånt, men bra oxo..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 eg syns det var verst da me måtte ta frem tangen. åpningstiden gikk veldig sjapt, men når pressriene kom så stoppet alt opp. eg sovnet faktisk mellom pressriene!!eg hadde lystgass som bedøvelse, men trodde ikek det skulle forsinke noe. hadde eg fått drypp tidligere, så hadde eg klart å fått han ut selv. da di begynte å dra så føltes det som om di dro av hele underlivet mitt. hedligvis trengte di ikke dra han helt ut med tangen, for da di hadde dratt en stund, så plutselig gikk alt altfor fort i følge di, og han så og si ploppet ut. kunne verken sitte, gå eller stå i 2 mnd etter fødselen...knakk halebeinet...etterpå svimte eg av på do, og mistet masse blod, så fikk eget rom i 2 dager fikk fødselsangst etterpå, og syns det var grusomt at eg ikke fikk han ut på egenhånd, og tenkte eg aldri skulle ha flere unger, men etter samtalen med legen,så var alt bra igjen=) hun sa at hadde eg fått drypp mye tidligere, så hadde eg sluppet tangen. men er SÅ verdt det da=) og eg skal garantert ha flere en gang=)
Pooosi Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Gutta skulle bare vist hvor tøffe vi jenter er som faktisk tør å i det hele tatt tenke på å føde en gang til!! Syntes vi er sinnsykt flinke, må skryte litt av oss oxo!! :)
Storebror & Lillesøster Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Syntes det var verst da den siste cm skulle åpne seg for da dro det ut,det gikk over en time og jeg ble satt på drypp,gikk treigt da også det satte dryppet på 200 (vet ikke hva det betyr,men det er ganske mye, slik at riene blir ofte og intense) etter hvert for og få skikkelig gang på det,en time med press rier på slutten ikke så gale da lenger,følte smertene fra riene forsvant når jeg presset.
selfangerkjerringa Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2007 HELT enig med deg, milla24!!! Jeg fatter ikke at jeg turte å føde en gang til etter marerittfødselen første gang...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2007 #13 Skrevet 10. februar 2007 Jeg kunne fått riene, pressriene og allt det igjen med glede. Det som var det værste for meg var at de ikke fant pulsen hennes, og jeg trodde hun var død.. Også det at jeg tok katastrofeks, med narkose. Var så ommtåket og surrete etterpå at jeg ikke engang husker mitt første møte med min lille jente.. Man har liksom forberedt seg på at nå skal man få oppleve det største man får oppleve i hele sitt liv, også husker jeg det ikke engang =(
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 Haha det vondeste hos meg var da hun ble lagt til brystet mitt.... Som en liten igle bet hun seg fast, auauau! Måtte få smertestillende den første dagen for å klare å amme (fødte uten), men nå er puppa heldigvis herja deluxe, merker ingenting lenger.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 10. februar 2007 #15 Skrevet 10. februar 2007 Syingen var absolutt verst. Ble liggende i 40 min å vente på rett tråd som kunne brukes. Var ikke noe særlig gøy å ligge me beina til værs i de ekle bøylene.....fysj!! Da han endlig begynte å sy var det så forfærdelig at jeg måtte ha lystgass!!! Men enig i at de plagene som jeg hadde etterpå var jeg langt i fra klar over, Ingen hadde fortalt meg at jeg skulle blø i 6-8 uker i ettertid, Eller at jeg skulle ha så vondt i rompa at jeg måtte stå og spise middag!
soria moria og nurket Skrevet 10. februar 2007 #16 Skrevet 10. februar 2007 Sjekke åpning under rier!! Fy fillern, jeg nekta til slutt
komplett familie Skrevet 10. februar 2007 #17 Skrevet 10. februar 2007 Det vondeste med min fødsel var nok sengen!!! Og da kan dere tenke dere hvor vond sengen var! Og jeg måtte ligge, hadde invendig registrering og drypp!!!! Sengen delte seg på midten, så jeg satt/lå på en jernstang... På slutten måtte jeg be om å få en pute i korsryggen for den var vondere enn riene - og det sier sitt, for riene var j... vonde! Ellers var det en utrolig deilig følelse å få epidural - gud så godt det var =) Etter fødsel måtte de ta lillegutt etter noen minutter for han var litt kald, så jeg fikk ikke se han på en del timer - det var også vondt. Men det positive var at jeg fikk sovet ut, og det var jo deilig. Det er rart med det når man begynner å tenke på smertene det er ved å føde, så har man på en måte glemt hvor vondt det var. Det er jo positivt for da vil man få fler barn =) Vel, ble litt langt dette, men men god helg
Brillemamma Skrevet 10. februar 2007 #18 Skrevet 10. februar 2007 Det vondeste med min fødsel var idet de klipte meg.. DET var vondt. Men varte jo bare ett halvt sekund liksom... Og når de sydde etterpå.. Så jeg hadde ingen vond fødselsopplevelse egentlig..
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #19 Skrevet 10. februar 2007 Pressriene!!!! trodde jeg skulle dø.....presset 1 1/2 time før jeg fikk vakum... Åpnings riene kjente jeg ingen ting av!!!:-) Jeg satt å spiste og skrev tekstmeldinger med 10cm åpning jeg:-) :-):-)
Lykkelige-tulla Skrevet 10. februar 2007 #20 Skrevet 10. februar 2007 hei, jeg og gikk å surret rundt under åpningsriene og startet m pressrier en stund før jeg egentlig skjønte at jeg bare kunne presse i stedet for å holde meg.. D verste ved fødselen var likevel halebeinet mitt som jeg har brekt tidligere. Det fikk seg en real trøkk igjen og jeg klarte ikke sitte, ligge eller gå særlig godt tida etterpå. Det er det jeg gruer meg til ved evt ny fødsel også..
Snart mamma til 4 Skrevet 10. februar 2007 #21 Skrevet 10. februar 2007 Jeg syntes syingen var verst. For jeg lå me bena spredd i 2timer, for de sydde med feil tråd først. Og bedøvelsen virket ikke på meg.
Hanne og jentungen Skrevet 10. februar 2007 #22 Skrevet 10. februar 2007 Det står mellom to ting (1) tre timer etter at vannet gikk fikk jeg beskjed om at de riene jeg hadde hatt hadde vært ineffektive. Vel og merke var de riene j#¤%¤ vonde, men det som var ille var nedturen jeg følte. Det andre alternativet er (2) når jeg presset ut hodet og kjente at jeg revnet. Ellers så hadde jeg selv pressrier i litt over en time, men fikk bare lov til å presse de siste 10 minuttene. Selv om jeg ikke syns dette var verst så var det absolutt ikke kjekt nei:/
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #23 Skrevet 10. februar 2007 Det vondeste var det jævlige presset på rompa og følelsen av å måtte tisse hele tiden !
Vestlandske meierier A/S Skrevet 10. februar 2007 #24 Skrevet 10. februar 2007 første fødsel synes jeg åpningsriene og akkurat det å presse hodet ut var verst, men andre fødsel var det pressriene, fy f...så vonde de var!!!!!
Happy Ignorant Skrevet 10. februar 2007 #25 Skrevet 10. februar 2007 Fødsel nr 1 var stormriene værst Fødsel nr 2 var helt jævlig vond hele veien igjennom, og jeg trodde virkelig at bekkenet skulle revne. Ble bare kastet rundt i smerte. Heldigvis varte den bare i 2,5 t. Her blir det ingen flere barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå