Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe har jeg da gjort riktig..Jeg amma jo i nesten 3 uker.. Fulgt hs sitt råd om å legge ham mye på magen...tror ikke det er mer jeg har gjort etter boka jeg..;P

Denne uka har jeg gjort følgende monsterøse ting: inntatt en hel øl med junior hjemme! (i senga si for kvelden..) Latt SVIGERMOR *grøss* sitte barnevakt mens jeg og gubben var på kino for å se vold og blod. Tvunget de stakkars gutta mine til å gå tur uten meg. Glemt d-vitamindråper alle dager unntatt i dag...

Hm...nå er det nesten så jeg lurer på om noen hysterimødre venter utafor for å denge meg neste gang jeg går ut av huset..Til dere som har lest hvor jeg bor: Jeg har fløtta! Helt sant!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe ok ..

hm 3 positive ting vi gjør:

trille tur vær dag!

har bynt me grøt!

vi bade han only i baby olje!!!!

Skrevet

Her i huset har jeg da ammet i 3,5 mnd, men jeg tror ikke det teller for jeg måtte bruke skjold... iiiik...

Ellers har vi latt gutten ligge mue på magen å trene, og utfordret han motorisk. Bruker parfymefrie vaskemidler til klær og bruker mye ull... Så jeg gjør da noe rett...

Av de fæle tinga jeg har prestert denne uka, har han smakt is, ligget 15 mniutter alene i grinda meds jeg dusja... brukt våtservietter en gang grøss... latt han ligge og kikke litt på tv (Han elsker været på tv2 på morran) Slemme meg... ;)

Skrevet

Ting etter boka:

Fullammet, men ikke lenger en 4 mnd. Hm kanskje ikke etter boka alikevel, men den lille knotten var jo svolten og hadde lyst på grøt så da laget vi en ny bok vi.

Bruker produkter som er svanemerket, men bruker også produkter med svane på....hm heter vist natusan eller noe sånt. Gir knotten d vitamindråper hver kveld og før vi begynte med det fikk både han, håret hans og ørene hans tran. Er ute og går tur så og si hver dag i alt slags vær :)

Jeg sluttet å røyke på flekken etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Har fortsatt ikke begynt og kommer ikke til å gjøre det igjen heller....HURRA!

Ikke etter boka:

Intoduserte ikke smaksprøver til han da han var 4 mnd, men ga full porsjon med en gang - gutten var jo svolten stakkars.

Itroduserte ikke gluten etterhvert, men skiftet over til 6 mnd grøt over natten....huff huff huff.

I går lot jeg han ligge på gulvet å grine for at jeg skulle bli ferdig med å vaske tak, vegger og gulv. Hm....det er jo litt positiv og, selv om den lille må lide så får han ihvertfall et rent hjem. Jeg festet på nyttårsaften og trillet den lille hjem klokken halv to om natten.....fysj!

Skrevet

Mine "stoltheter":

-Hun fullammes fremdeles. (hvilket er ganske utrolig i og med at vi har plagdes ekstremt mye og at jeg går på skolen)

-Hun får vann, og hun liker det faktisk.

-Hun får tran

Har faktisk mange andre flotte ting også jeg gjør etter boka, selv om jeg er selverklært monstermor. =)

Ukens fy-fy:

Hun har sovet på magen en halv natt pga at hun hadde mageknip og jeg var suuupertrøtt!

Skrevet

Dytter litt, er tross alt fredagskveld:p

I dag har jeg dratt fra mann og barn og dratt til oslo. Eneste stedet på østlandet hvor det er tannlegevakt som er åpen gitt. Så nå har jeg bedøvelse i halve trynet.

Så det var min monstergreie for i dag, lillemor alene hjemme med pappaen! Iiik:p

Skrevet

herregud så mye aktivitet da, ojojoj... slik er det når eg ikke er på nett i flere dager *grøss* men får da snart nett hjemme i min leil;) JEY!! Da er det DIB nonstop, bare det i seg selv er jo forferdelig!!

Tre ting ja.. hmhm..

* * * ute og triller litt hver dag

* * * får biovit og d dråper (tran nekt)

* * * ligger på gulvet og trener litt hver dag

GUUUD så flink vi er;) hehe

Skrevet

Tannebiske au...

Men det er bra nå!

Jeg har tannlegeskrekk og HATER tannlegen, går kun når jeg MÅ. Og det har vist seg å bli oftere enn ønsket i det siste.

Når jeg var gravid måtte jeg trekke en tann, hylgrinende kembogravid dame med tannvondt er farlige saker! Hehe...

Og nå måtte jeg fikse en tann jeg knakk for noen år siden. Plutselig lå nervene helt åpne og DET er vondt det. Dro helt til Oslo bare for å få fiksa det, da må det være vondt:p

Men er godt det er det eneste som er galt med kjeften min, lite mye ufornuftig kommer det ut av den uansett:p

Skrevet

hehehehe *trøstepå* dakar..;) men er bra det lar seg ordne da;) tannlegen ER skummel jo.. usj.. kommer der og styrer på i kjeften t folk, aner jo ikke om det de gjør trengs eller er rett osv.. hm... har hørt skrekkhistorier ja men skal ikke ramse opp her;) hehe, vil ikke gni skrekken lenger inn i margen på deg;)

Skrevet

Tror ikke den kommer lengre inn, tyter jo ut gjennom kjeften:p Haha...

NEi jeg ER en av skrekkhistoriene jeg. Hadde kjempeflotte sterke tenner som "ung" helt til skoletannlegen fant ut at de skulle legge tyggeplater i jekslene mine. De borret opp alle jekslene og la tannfargede fyllinger i alle. Nå, 12 år etterpå er det igrunn ikke så mye igjen av dem, det var noen med luft under osv, så den tanna jeg har fikset nå knakk fordi plomben ble dyttet ut av luften under. Ikke mye igjen til å holde da:( Det synes jo ikke men vet jo at det er noe galt når jeg må til tannlegen ca hver 3 mnd fordi jeg har så vondt at jeg ikke kan stå på beina.

Skulle gjerne tatt et LITE oppgjør med de to pensjonerte småjævlene som gjorde dette med tennene mine... Har nemlig til dags dato kun hatt hull i visdomstennene, ingen av de andre!!!!

Skrevet

Høres ut som du har vært utsatt for et aldri så lite eksperiment hos skoletannlegen! Stakkars deg!

Måtte ta med meg babyen til tannlegen, jeg... Fy og fy, han satt i bilsetet sitt og vi skreik i kor!

Dessuten skjønte jeg på en tråd her i går at det ikke er no populært å sitte å drikke cola foran barna sine uten at de også får (har en mann som er sykelig cola-addict). Vet ikke min arme råd! Tenk på de stakkars tennene til barna da, hvis de skal få 1-3 liter cola om dagen!?

Ja, det er hardt å være monstermor om dagen gitt! Et lyspunkt at det finnes flere!

Skrevet

3 bra ting?? Hmm..

Fullammet i 5,5mnd, og ammer masse ennå :o)

Han får så mye kos og oppmerksomhet han vil ha

Han får rene klær HVER dag ;o)

Av alle monsterting jeg kunne gjort, så har jeg gjort det mest utilgivelige, ondeste og verste jeg kunne gjøre.. Jeg AMMET på et kjøpesenter!!! Satt innerst i en krok på en kafe med vogna foran, men dog.. Tenk om jeg skadet noen psykisk for livet! Kan jo ha fått et glimt av både pupp og baby og vogn..

Skrevet

I dag har jeg vært skikkelig monstermor; har hatt ei venninne her på besøk til å passe lille krapyl mens mammaen og pappaen gjorde klart til dåp i morgen. Fytterakkern!! Skulle seff ha leid et hotell el.l, jenta får nok traumer nå... I tillegg er jeg nå så sliten at har bevilget meg et glass hvitvin til arbeidet, mens gubben trøster &bærer oppe. Og laget nettopp flaske med juksemelk på. Uff.......

MEN, snuppa har fått to trilleturer i dag, men ingen av de var med meg. Kanskje det er litt monstrøst?? Hun merket sikkert i søvne at det ikke var jeg som trillet vogna?

Skrevet

Dytter denne opp igjen :)

Skrevet

Tja, jeg har nok vært skikkelig monstermor uken som har vært. 2 trilleturer er alt frøkna har fått gitt...

Men får skylde på vær og føreforhold... Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...