Gjest Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Den forrige ble litt lang gitt.. Og vi trenger noen nye tema:p Så da, selv om vi er monstermødre, kanskje ta 3 ting vi har gjort "etter boka" ? Også vil vi jo ha denne ukens monstereskapader! Jeg har i dag foret lillemor med piller gjennom melken, hun sov veeeeeeldig godt! *huffe*
Murmeline Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Har vært flink og gitt økologisk grøt, og nesten ikke mme i det hele tatt. I tillegg har jeg laget gulrotmos som var veldig godt:) Måtte kompensere med å ta en øl....
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 klarte å amme litt hver dag til hun var 3mnd. (fikk aldri nok melk og ga flake og pupp omhverandre i 3mnd) hun spiser mye frukt og grønt. og hun får kos når hun vil ha det
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Ingen eskapader denne uken elise kom 25.03.06?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Gutten min ble ammet i 7 uker Gir han frukt hver dag. Han er også flink til å drikke VANN Hmmm...har vi gjort noe rart denne uka da tro?? JA,han fikk fiskeboller i hvit saus til middag selv om han er bare 8mnd og 3 uker. Så har jeg kjøpt inn noen sånne rusbruser til å kose meg med til helgen da
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Ammer enda...snuppa er 7mnd yeeei! Laget hjemmelaget fruktmos to dager på rad Byttet bleie i natt!! hmmm...Flinke meg...
♥Tiny Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Fullammet i 4 måneder (flinke meg) Lå masse å¨magen for å trene seg opp Triller masse tur Hun får smake på det meste jeg spiser... Og imorgen skal jeg ta meg en øl!
Gjest_1001 Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 - Jeg fullammet til han var nesten 6 mnd, begynte på smaksprøver, og er fortsatt på smaksprøvenivå 4 mnd senere ;-) - 75 % av alt lillegutt får er økologisk - Jeg bruker ikke våtservietter hjemme ;-) (står 25 cm ifra vasken og steller) I dag fikk Håvard smake is av meg på peppes! JORDBÆRIS TIL OG MED!!!! Jeg har ikke vært å trillet tur ute frisk luft en enest dag denne uken.... (er glatt ute joooooo, tør ikke, redd for å falle klossmajor som jeg er og slippe vognen) Og jeg duppet på golvet, mens Håvard lekte der. I 15 minutter!!!!
Happy Ignorant Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Ok. Etter boka her: Gir økologisk risgrøt og ammer Bruker kun helsekost og allergitestede produkter på han, og ull ...kommer ikke på noe mer jeg... Ikke helt etter boka kanskje: Kjørte bil i 4 timer uten pause Lot han sitte i bilen utenfor butikken i 5 min Glemte å gi han grøt til kvelds i dag..! Hadde han med på shopping i 4 timer
hemmeligvemmelig Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Hm. Jeg vil være med! I dag snudde jeg han ikke selv om jeg så at han så på TV, han rakk sikkert å glo i 5 min! Også lå jeg og sov til 10:22 selv om jeg visste han var litt våken. Og han lå ved siden av meg i sengen! Uæææ! Men ammer da, har faste leggerutiner og bruker bæresjal. Må da være bra.
*1D* Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Fullammer enda. Bærer litt i sjal (ikke så ofte som jeg sikkert kunne da, glemmer meg litt sjø). Slutta å røyke før jeg ble gravid;) Var på julebord når han var 8 uker, og da drakk jeg vin og baylis. Samsover vi....... eller delsamsover da. Han ligger i senga til første pupp etter jeg hadde lagt meg og etter det er soving/mating om hverandre i en "herlig" røre.
soria moria og nurket Skrevet 8. februar 2007 #13 Skrevet 8. februar 2007 Må bare si at overskriften på denn tråden er den beste EVER! Burde kanskje hengt meg på her, men jeg er jo en av de perfekte mødrene som gjør ALT etter boka! Jadda! Men perfekte mødre er kanskje de alle verste, så da er jeg kanskje en skikkelig MONSTERMOR!!! Hoha!! Trøtt nå, ja...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 Soria Moria og nurket; Jeg er helt sikker på at du ikke gjør ALT etter boka... Bruker du kanskje våtservietter? Ammer med ujevne mellomrom? Har du faste rutiner HVER dag som aldri brytes? Du skjønner det at dette er veldig relativt, skal ikke mye til for å kvalifisere, bare en eneste liten ting kan gjøre deg til dårlig mor vettu! Ooo, jeg har det, du har garantert gått på do uten å ta med nurket og ikke hatt noen andre som passet de 30 sek du var borte!!!! Hehe...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 8. februar 2007 #15 Skrevet 8. februar 2007 æ kan vel bare liste opp ting her bruke bare våtservietta lar han ligge voken i senga si om mårran til æ vokne lar han sove i senga si selv om han e syk han har smakt is å annanas saft å riskrem han har logge å leka på matta si mens æ har dursja å vært på do pappan har hatt han mens æ har vært ute. svigermor fikk holde han sov ho ville da ho va her vi har vært på besøk etter kl 9 på kveldan å ikke minst.. æ har aldri amma han.. bare mme... off... kor e barneværne
ScaryMama Skrevet 8. februar 2007 #16 Skrevet 8. februar 2007 Tja, etter boken... Jeg ammer, jeg bruker bare såper/oljer/våtservietter som får 6 av grønn hverdag. Jeg gir han d-vitamindråper (men ikke tran, tja, halvt poeng?), og jeg tar omega-3 kapsler.
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #17 Skrevet 8. februar 2007 trine_og_mathias Du glemte de tre positive:p Hehe...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 8. februar 2007 #18 Skrevet 8. februar 2007 Uff, vet ikke om jeg har gjort noe etter boken denne uken.. bare sånn halvt om halvt... Men.. jeg lot henne være i bilen mens jeg løp inn i nærbutikken for å hente post og kjøpe grovsalt til å strø veien med... (første gang i dag da) - bruker (simple) våtservietter - hver morgen ligger hun 1-2 timer i sengen sin, prater for seg selv før jeg står opp..hender vi samsover et par timer om morgenen.. - ikke gått tur, for glatt og isete... - begynte på smaksprøver før hun har fylt 6mnd,,, - hun ligger for seg selv på krabbeteppet sitt, mens jeg er rundt omkring i huset og styrer med ting,.. KOmmer ikke på mer, men jeg gjør definitivt ikke alt etter boka.. Er ikke så flink å huske tranen.. fyfy, der må det skjerpings til!! Kanskje best å ta det om morgenen? jenta mi smiler no til meg hver kveld, så hun tilgir meg alt det gale jeg gjør om dagen.. :-)
haater husarbeid Skrevet 8. februar 2007 #19 Skrevet 8. februar 2007 Hei jeg heter _Haater husarbeid_ og er en sent påmeldt monstermor. Jeg lar ungen min skrike når han helst vil sitte på fanget hele døgnet, jeg drikker øl på lørdagskveldene etter at mini har lagt seg. Jeg slanker meg ikke etter graviditet og har faktisk lagt PÅ meg hihi. Jeg fullammer IKKE (IIIIK) og mini fikk smokk da han var 5 dager gammel. Tre ting jeg har gjort etter boka??? hmmm tenke tenke..... Ammet til krampa og søvnmangelen tok nuven av meg den første tida- Ventet med å gi mme til hs sa det var greit (ikke det smarteste jeg har gjort) Begynte tidlig med rutiner. Monstereskapader denne uka: Drakk te med mini i fanget Satte mini foran tven for at han skulle få se tv sammen med storebror mens mamma laget middag. lot han sutte på saftisen min ikke vasket golvet denne uka heller )
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #20 Skrevet 8. februar 2007 Velkommen til oss haater husarbeid! Ser du er godt inne i gamet:p Hehe... Vaska gulvet ja, det var det jeg skulle gjøre denne måneden! (usj det er såååå kjedelig) Kanskje jeg skulle ta klesvaska også? Må faktisk innrømme at det hender jeg er så lei av klesvask (bruker ullullull) at jeg innimellom kjøper noe nytt i stedet for å vaske det jeg har. Toppen av latskap?! Muligens:p
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #21 Skrevet 9. februar 2007 jeg skal jobbe så mye framover at jeg nesten ikke får sett elise. ille nok for nå. samboern ble helt uten forvarsel uten jobb
Mamsen86 Skrevet 9. februar 2007 #22 Skrevet 9. februar 2007 Jeg er også monstermor, hohoho! Jeg sverger til våtservietter! En genial oppfinnelse!!!! Me like, me like! Jeg sovnet på sofaen mens smurfen lå i babygymen, vet faktisk ikke hvor lenge det var - men sovnet og våknet mens det samme programmet gikk på TV, så det var ikke såååå lenge. Jeg lot oppvasken stå i tre (!!!) dager.. Men jeg er ute å går trilleturer med Emmi hver eneste dag, selvom snøen og kulden er helt for jææævlig! Og så ammer jeg litt fortsatt da! Og vi koser hele tiden, ligger å koser leeeenge på morningen! Så jeg er ikke SÅ ille da!
Lille søtnos Skrevet 9. februar 2007 #23 Skrevet 9. februar 2007 Noe jeg er stolt av: *Fullammer til ALLE døgnets tider *Gir henne all den kosen hun måtte "tåle" til enhver tid *Tilbringer så mye tid med henne som jeg bare kan Ukens hendelse jeg ikke snakker så høyt om: *Ga henne igår 15 (!) ml saltvann, ikke 2-5 som er anbefalt. Hun var veldig utilpass, så jeg glemte å ta bort flasken før hun var i sukker rus.(skal helst gis med sprøyte eller t-skje *skamme seg som bruker flaske*) Sov godt etter det, ja....
soria moria og nurket Skrevet 9. februar 2007 #24 Skrevet 9. februar 2007 Der har vi det! Jeg var faktisk på do i sted uten at noen så etter babyen! Skrekk og gru - jeg som trodde jeg var perfekt!! HVordan skal dette gå? Er alt håp ute? Hva skal jeg gjøre nå???
Videlivi Skrevet 9. februar 2007 #25 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har gjordt noe bra i det siste: gikk en to timers tur i går med vesla og hunden! I alt fra 5-20 cm løssnø... Det var tungt, og jeg skal aldri gjøre det igjen ( vente heller på måkebilen...) Og har husket å gi henne d-vitamindråper hver dag de siste 14 dagene.... Men: Vesla ligger i lekegrind mens jeg spiser frokost etc... Selvom jeg ifølge fysioterapauten min skulle sette hunden min på et rom for at hun skulle få ligge på gulvet ( hun har jo så hvit begynt å rulle seg jo) Vi har ikke faste måltider, men prøver å amme henne med max 4 timers mellomrom, hvis ikke jeg har spreng.... Vi er på besøk hos familie og venner til jeg blir trøtt... Vi har med bagen hennes sånn at hun kan sove der, men hun vil ikke det så ofte... Jeg spiser det jeg vil! ( og fullammer) Mamma satt barnevakt for henne mens pappa og jeg var i sverige da hun var en og en halv mnd gammer. Samboern min hadde vært på julebord dagen før. Og samboern min var alene med henne og hunden for 3 uker siden i 12 timer.... ( hadde fryst mm) Får trøste oss med at det ikke blir møsnterbarn av denne oppveksten, jeg liker best de med egen personlighet, og ikke de med personlighet " etter boka"... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå