Gå til innhold

Twilighttråd (Onsdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som det er full lykke i svampeheimen :) Her i huset har mamma og pappa faktisk fått spise fredags-kose-middag i fred og ro for første gang siden Knøttemor kom til verden... Pappa fikk den fikse ideen om å legge henne på magen på koseteppet hennes på golvet (etter hun hadde hnegt på puppen min 3 timer i strekk omtrent) - og der har hun sovt i to timer nå! Jeg fikk bde tilberedet og spist middagen uten ungeskrik eller puppen i friluft :) O-lykke! Men nå er det ferdig hører jeg - hun vil ha mat igjen... snakkes :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ingen nyere twilighttråd enn denne jeg....eller har jeg oversett en?! Nå har Martine akkurat sovna i senga på soverommet, kanskje går det greit, kanskje ikke. På nettene sovner hun så lett i senga og sover mange timer, men på kveldene våkner hun utrolig raskt etter at hun er lagt...skjønner ikke helt hvorfor - noen innspill? Men kanskje sover hun noen timer der nå :o) Samboeren min jobber kveldsvakt både i kveld og i morgen kveld, ganske kjedelig helg her...men heldigvis har jeg jo snuppa sammens med meg :o)

Jeg har vært på babytreff i dag, koselig! Martine viste seg heldigvis fra sin beste side - sov så godt i bagen sin mens jeg fikk både skravlet og spist godt. De syns forøvrig hun var blitt svær, sist de så henne var hun ca 1 uke...blir gøy å dra på 6 ukers kontroll for veiing!

Ka-ping: Så snålt - men da du la ut den linken om at babyene spiste oftere på kveldene, sa jeg jo at jeg hadde lest det, men ikke opplevde at hun spiste oftere. Og tror du ikke - siden da har hun faktisk spist så ofte på kveldene! Fikk ihvertfall vite hvorfor før det satt i gang da :o) Litt artig at det skjedde akkurat da!

Vet ikke om dere husker jeg fortalte vi var ute og trillet for en stund siden, og det ble så grusomt vær at jeg måtte søke ly og finne barnevakt så jeg fikk hentet bilen og fikk oss hjem? Tror dere ikke det samme skjedde i dag?!? Trillet avgårde til babytreffet i det fine vinterværet, og da vi skulle hjem hadde jeg ikke sjanse til å forsøke meg engang! Heldigvis kom mannen til hun vi var hos hjem, de hadde bilstol og stor bil, og han kjørte oss hjem. Hehe...reddet igjen! Snakk om at det er varierende vær her...eller jeg er bare fryktelig dårlig til å se hva som kommer! Hadde forøvrig glemt nøklene hjemme også, men heldigvis så min kjære det før han dro på jobb, og han hadde gjemt de utenfor...jeg tror jeg må skylde på ammetåken :o)

Nå blir det Senkveld, iskald Pepsi Max og godteri :o) Ha ei fin helg jenter!

Skrevet

Hanne, i går kveld hjalp det jammen meg! Han sovna kl 21.10, og sov til kl 1! Da fikk han pupp, og sov til halv 5. Pupp igjen, sov til kl 7.10. Pupp igjen, og sov til halv 11.

Har gitt han mme ikveld også. Ikveld var han sultnere, så vi måtte lage mer mme. Har lagt han i lekegrinda nå i håp om at han vil sove litt. Han har enda ikke sovna, lager litt lyder av og til, men rolig foreløpig... Så vi blir å gi han mme på kveldene framover.

Onsdag skal vi på 4-ukerskontroll på helsestasjonen, i gruppe. Sambo ringte idag og fikk ordna så vi får egen time alene med helsesøster etter gruppetimen. Han fortalte hva det gjaldt, og hun syntes det var lurt vi ringte. Så da skal vi fortelle hvordan disse dagene har vært, og prate litt om hva det kan være som er grunnen, hva som har virket bedre på han, og hva vi skal gjøre videre. Jeg har laget et skjema som jeg begynte bruke sist tirsdag, som jeg skal bruke fram til da.. Skriver på når han sover, når han får mat, hva han har fått av mme, hvor mye vi må skifte på han, og evt. annet som er kjekt å få med seg. Greit å notere ned og ha med når vi skal på helsestasjonen, sånn at vi har alle detaljer på plass og slipper prøve huske hvor mye han har sovet og slikt...

Når jeg kom så langt som det her i skrivingen, begynte han å surve. Jeg prøvde legge han på siden, i lekegrinda, og han ble stille igjen... Får vi se hvor lenge det varer... Kanskje han ligger bedre slik?

Vi prøvde forresten å gi tran for første gang i kveld, for idag er han 4 uker. Det var ingen stor suksess... Han likte det ikke, og spyttet litt ut. Vi gidder ikke prøve mer en gang, både sambo og jeg er enige om at vi orker ikke lukt av tran av alt mulig. Og når han ikke ser ut til å like det selv, gidder vi ikke prøve venne han til det. Så imorra blir det en tur til apoteket, for å kjøpe d-vitamin-dråper.

Sambo har jo fått influensa, og virket bedre igår. Idag er han værre igjen. Godt lillegutt har vært roligere idag iallfall.. For selv om han fortsatt er våken, og ikke har sovet altfor masse idag, så har han vært rolig i hele dag! Jeg var på besøk hos ei venninne, og bilturen til og fra på 45 min gikk kjempefint! Mens vi var der, var han rolig hele tida også, lagde bare lyd når han ble sulten. Var borte fra kl 1230 til 1830. At han ikke sov så masse, kan jo være fordi vi var der, og det var nye mennesker, nytt hus, nye inntrykk og slikt, tenker jeg. Håper sambo blir frisk snart dog, så kan jeg få litt mer avlastning igjen. Han hjelper til det han klarer nå iallfall. Etter jeg hadde skiftet 3 bleier på kort tid i stad, skiftet han den 4. Og han kokte til mme begge gangene i stad. Så lå han med lillegutt i senga idag formiddag, så jeg fikk tatt en dusj :) Ja, han lagde forresten middag til meg ikveld når jeg kom hjem også :)

Skrevet

Svært urolig natt her, mest fordi LT våknet og fant MAMMA! Dermed skulle han kose, kose og kose mer, fortelle om alt som har skjedd osv, mens jeg hadde baby på den andre siden og fortvilt prøvde å få ham rolig. Det ble litt hysterisk utover natta, mest fordi det ble verre når Gubben prøvde å hjelpe til. LT lot seg _ikke_ skille fra mamma igjen så lett når hun endelig var kommet hjem, nei...

Men nå står brød i ovnen og LT ser barnetv og minstemann sover søtt. Planlegger shopping for hele uken og skjønner ikke helt hvordan dette skal gå, men det går seg vel til etterhvert som LT roer seg og venner seg til å ha mamma hjemme igjen.

God helg til alle sammen! Stinemor: Vi kjørte fra sykehuset i møkkaværet i går, men det hadde roet seg helt da vi kom ut igjen og skulle ned til båten. Er det ikke fantastisk hvordan været kan forandre seg her i byen???

Skrevet

Da har jeg endelig kommet meg inn på dinbaby... Av en eller annen grunne kan jeg ikke være på her og bim samtidig!!!! Går fra guttenes pc, men ikke fra min!!! Finne rheller ikke ut hvorfor....

Vel får bytte på å være her og på BIM. Hahahahaha

Ha en super dag jenter ..

Skrevet

Sponge: nettopp hjemme fra sykehuset og har bakt brød... hjelpemeg du ER jo superkvinnen!!!

Smaskeli: så lenge du ikke forsvinner helt så... ville nok savnet deg om du bare ble bimmer framover! Men heldigvis kommer du jo inn på januarklubben uansett, den er jo den samme både på bim og dib så vidt jeg vet.

Her har vi omtrent samme greia som Sponge - jeg dibber litt mens Lilletrollet spiser og ser "Solflekken" på dvd, og Knøttemor sover alene (!!!!!) på teppet sitt på golvet. Gubben er ute en tur og tar bilder av en båt vi skal selge. Han skal kjøpe ny nemlig, som er bedre å bruke på seljakt... han har styra med dette et par dager, og jeg ser på ham så ser jeg bare den der blå bamsen fra byggmakker-reklamen... "bååååtbåtbåtbåtbåt".... hehehe :)

Skrevet

Sponge: så godt å ha kommet seg hjem da! Skjønner jo godt LT ikke får nok av mammaen sin, det går seg nok til. Og må jo si som ka-ping: wow - har du bakt brød allerede!!! Superkvinne :o)

Snuppa sover igjen i bæresjalet, hun er ikke spesielt flink til å sove på egen hånd, men det går av og til, og heldigvis på natten. Vet jo at de små ikke skal være så lenge av gangen i Baby Bjørn, men vet noen av dere hvordan det er med sjal? Jeg både går og sitter med henne oppi der, hun ligger liksom på brystet mitt, men belastningen på ryggen blir vel ikke så stor?

Skal bake kake med snuppa på brystet nå, får se hvordan det går :o) Har invitert mine foreldre på morsdagskaffe i morgen, må vel ha noe å servere. Fikk forresten blomst av svigerfar, sånn i anledning morsdagen - så koselig :o) Han hadde helt tårer i øynene, tenk at jeg kunne feire morsdag liksom, tror han syns det er veldig stas med barnebarn!

Skrevet

ka-ping: Superkvinne? På ingen måte, men supersulten og ville ha _ordentlig_ brød, ikke sånt ekkelt brød som de har i butikken her. Ferdigpose med melblanding og en kjøkkenmaskin og sim-sala-BiM så har man ferskt brød.

Nå sover lillegutt søtt i vugga på andre timen, pappaen prøver å overbevise LT om at en lur er en glimrende idé - sikkert smart, siden LT stort sett har lekt torpedo rundt i stua siden vi sto opp...Blir litt hyper når mamma plutselig er hjemme ja! Men nå er TVen av og alt veldig rolig her i stua, så skal jeg heller la være å uttale meg om hvordan det går med "operation daytime nap" der inne...

Og så har jeg en plan for uka som jeg gleder meg usigelig til: Å pakke bort det "mest gravide" av mammatøyet og endelig få litt plass i klesskapet igjen. Kanskje jeg til og med skal våge meg på å måle midjen igjen, siden jeg alltid "tapte" mens jeg var gravid kan jeg kanskje håpe på at det begynner å bli mer normalt igjen nå:)? Kom jo aldri over meter'n...

Nei, men der grynter det i vugga gitt - tid for påfyll!

Skrevet

Ka-ping: Er det ikke utrolig hva mageleie kan gjøre? Snuppa her son sjelden mer enn 30 minutter på egenhånd før vi begynte å la henne hvile på magen. Nå kan hun lett sove i 2-3 timer:))

Sponge: Det hørtes ut som en masete, men på mange måter veldig koselig natt;) Velkommen hjem:) Går ammingen greit hos dere denne gang?

Smaskeli: Har smuglest litt på Klubb januar 2007. Stemmer det at dere sliter litt med dårlig vektøkning? Vi slet med det samme her, men nå son snuppa får mme etter hver amming legger hun på seg i massevis. Hun kasta opp masse, men det var nok tynn melk som var årsaken her.

Skrevet

Etter jeg hadde amma i nesten 1 time i stad, slapp lillegutt puppen og virka temmelig ferdig. Men gikk ikke lange tida, før han begynte å gråte og surve. Så vi endte med å gi han flaske med mme, og han fikk i seg hele 105 ml! I går kveld amma jeg også lenge, før vi gav flaske og han spiste mye. Så vi begynner å fundere på om den ene uka han fikk flaske rett og slett har gjort han lat... at han ikke gidder jobbe nok for å få melka ut av meg. For når han nå spiser seg mett fra flaska, sovner han mens når han bare har fått pupp er han våken.. Så vi blir å eksperimentere litt nå i de nærmeste dagene, før vi skal på helsestasjonen onsdag. Skal høre hva de også sier. Slik det ser ut nå, kan det se ut som det kanskje blir et flaskebarn her i huset.. evt. kombinert flaske- og puppebarn... Det som jeg liker minst med den tanken, er tanken på all kokinga og forberedelsen av mme (blir vel å bruke micro litt etterhvert da... iallfall hvis han skal få flaske på natta. Tar for lang tid med vanlig koking og nedkjøling da!) og prisene på mme.. Er jo svindyrt!!

Skrevet

ville bare si at jeg er så glad i jentene mine :) Tenk så heldig jeg er - to så nydelige små jenter!!!

Skrevet

hiver meg på den... Er sååå glad i gutten(e) min(e)!!!

Vi er heldige, selv om vi har tøffe dager innimellom :)

Stinemor: Måtte bare fortelle at jeg ble litt nysgjerrig her på hvem du var, så jeg var og kikket på bildet som var av dere i avisa... Så fint bilde! :)

Skrevet

Oi, nå ble jeg også nysgjerrig rødhette :o) Bor du i nærheten eller nå siden du visste hva avisa het? Trodde bildet bare lå ute på sykehuset sine sider...ligger det på avisa sine sider også? Er koselig å få vise fram nurket sitt i avisa da :o)

Skrevet

Bildet ligger faktisk både på avisa og sykehuset sine sider, hehe... :)

Hvis du tør gi ut mail- eller msn-adresse her, kan jeg ta kontakt med deg og gi deg link og fortelle hvorfor jeg vet, eller du kan få msn-adr min hos ka-ping hvis du har adressen hennes :)

Skrevet

Har mail/msn-adresse med navn, så jeg får høre med ka-ping om å få din adresse...nå ble jeg ihvertfall nysgjerrig :o)

Skrevet

Jeg har ikke navn i min, men jeg gir ikke ut msn-adr her likevel.. lang historie om hvorfor ikke..

Men du får få min hos ka-ping når hun er tilstede :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...