Gå til innhold

Twilighttråd (Onsdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den andre tråden var så lang så jeg starter en ny en:)

Jeg prøver å vende Sigrid til at det ikke er farlig å ligge litt alene. Hun har hatt en tendens til å begynne å gråte med det samme hun innser at hun er alene. Når man er hjemme alene med en baby kan dette være litt irriterende:/ Så nå sitter jeg noen minutter på PC'en mens snuppa ligger fornøyd under babygymmen. Gir henne noen minutter før jeg går bort til henne, men passer på at hun ser meg i god tid før hun begynner å skrike. Satser på at dette hjelper:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare meg her i kveld?

Skrevet

Hehe.. kan du komme hit og lære Live det også når du er i byen? :-) Vår snelle virker som tror hun skal dø om hun ikke får mat fort nok. Er livredd for å forbrenne noen viktige gram mens hun venter :-) Og ligge alene, det er jo helt forferdelig. Live blir kanonhissig, og skriker seg hes på få min, så jeg tør ikke la henne ligge :-)

Nå sover sinnataggen litt ved siden av meg her da :-) Det er lite soving om dagen, mye mer moro å henge i puppen eller være våken :-)

Skrevet

Hvor mye sover deres gull om dagen?

Lillegutt og jeg sov en times tid i stad. Endelig ville han sove litt.. la meg på rygg på sofaen, med han liggende på magen på brystkassa mi. og til slutt sovna vi begge to. Den timen var god, gitt!

Hanne, jeg så tråden din nå ;)

Skrevet

Knøttemor er heller ikke særlig begeistra for å være alene. Men samtidig - går det egentlig an å skjemme henne bort når hun er så liten egentlig? Ei jente på 5 uker må da få ligge litt i fanget på mamma og pappa syns jeg :)

Men for all del... det hadde vært kjekt å faktisk fått gjort noe på dagtid. Føler liksom ikke helt for å ringe forsikrinsselskapet enten med ungen på puppen med alle de smattelydene som hører til, eller gulpende på skuldra :/

Skrevet

Rødhette: Hadde tenkt å kommentere innlegget ditt på den forrige tråden, men jeg kan jo gjøre det her. Her soves det også veldig lite på dagen. Ho sover ca 9-10 timer på natta, og om dagen er det to halvtimesdupper i vogga eller på sofaen, pluss litt kosesoving ved puppen. Hvis jeg lar ho ligge ved puppen kan ho sove i 30-40 min, men helsesøstra ville helst at jeg skulle legge ho vekk når ho sovna, men da våkner ho alltid... Hvis jeg er ute og triller eller med bæresjalet kan halvtimesduppen bli 1-2 timer.

Irriterer meg over de som sier at mødrene burde ta alt stellet og bæringa og skrikinga på natta fordi de kan sove på dagen når babyen sover - jeg har fått sove én gang på dagen på to og en halv måned...

Skrevet

Hvis noen har svar på de tingene jeg lurte på i forrige twilight-tråd, kan dere gjerne svare her, forresten...

Skrevet

Enig med deg, andrea... og hvis man har fler enn en unge så er det der "soving på dagtid når ungen sover"-greiene veldig opskrytt. Joda, eldstejenta er i barnehage på dagtid, men hun skal hente senest 1430 - etter det er det null soving på mamma, og før det krever minstejenta sitt. Hun sover ute i vogna mens jeg henter Lilletrollet i barnehagen, og håpet er å få henne til å sovne litt tidligere hver kveld, så jeg kan ta litt lengre trilleturer før henting. Men det gir jo fortsatt MEG null tid til soving...

Det fører meg til svaret altså - hvor mye sover Knøttemor på dagtid? Hun våkner vanligvis orntlig etter natta rundt 9-10. Så er hun våken, dupper litt innimellom, men våkner så snart jeg legger henne fra meg. Er hun på fanget kan hun sove lenge.. så sovner hun i vogna når jeg henter Lilletrollet, og kan sove et par timer utendørs, det liker hun veldig godt. Noen ganger kan hun sove et par timer på ettermiddagen også, men det skjer ALDRI når vi skal spise middag :/ Begynner å bli lei av en-hånds-middag!!! Så er det rolig på kvelden, og vi kan vel begynne å legge henne ned for natta i 22-tida virker det som.

ALTSÅ: ikke så mye soving på dagtid her i gården heller... Dvs ikke så mye sammenhengede soving.

Skrevet

Godt å høre vi er flere i samme båt...

I går kveld var jeg sååå fortvila. Tårene bare rant og rant her, var så sliten og lei, og følte meg mislykka som mamma. Lillegutt sovna til slutt på armen min i senga vår kl 1. Da var vi slitne begge to...

Og han sov utrolig nok helt til kl 5! Da ville han bare ha smokken, så sovna han ganske fort igjen! Sov så til 7.15, og ville da ha mat. Sovna under amminga jeg, og våkna igjen kl 10 da han våkna og ville ha mat igjen. Så har hatt en god natt!

Nå sover lillegutt i armkroken til pappaen sin, og har gjort det i ca en halvtime til nå. Så ser ut som vi har en bedre dag i dag enn vi har hatt tidligere denne uka... kryss fingrene for at det varer for oss!

Skrevet

Så rart - igår ble tråden for lang, mens idag er det TO innlegg...

Jeg leste forresten et sted her at det er vanlig at knøttene vil spise oftere på kveldene, da er produksjonen vår litt lavere, og de får i seg mer "ettermelk"... er dette bare vissvass, eller? har aldri hørt om det før... men det kan jo forklare hvorfor Knøttemor henger på puppen på kveldene, hun er aldri fornøyd liksom, med mindre hun får pupp :(

Skrevet

Heisann :o)

Veldig forskjell på trådene ja! Vi er vel opptatte småbarnsmødre...noen dager er Martine utrolig krevende, mens noen går alt så greit :o) Og da blir det tid til litt mer nett og Dib. Nettene er ikke så værste for tiden, deilig å ha litt overskudd. Ammer hver 3-4 time, og hun sovner raskt etterpå, så da kan jeg jo ikke klage :o) Magen plager henne litt i perioder nå. Til hun var 4 uker hadde hun bæsj i hver eneste bleie, og nå har hun plutselig ikke hatt siden fredag!!! Vet det er normalt, og at det plutselig kan forandre seg, men det må jo bli mengder som kommer tilslutt?!? Lurer på hvem som får den bleien...hehe...:o)

Har også lest det der om at en har mindre produksjon på kveldene...lurer også på om det stemmer. Men snuppa mi spiser altså ikke noe mer på kveldene hun, så da får hun vel uansett i seg det hun skal. Pumpet meg her en dag, wow...det gikk jammen unna. Pumpet 130 ml fra en pupp på 10 min - så det skal vel gå greit å pumpe unna litt for å ha til krisetider. Fikk dessuten spabehandling av min kjære i gave da jeg hadde født, og kan godt tenke meg å være der i fred og ro mens pappaen styrer butikken hjemme :o)

Skrevet

De fortalte meg det på sykehuset, det at vi har mindre melk på kveldene.. Så jeg visste det faktisk, hihi :)

Nå er lillegutt urolig igjen.. han holdt på å sovne av, men ombestemte seg tydeligvis..

Idag har han vært såååå mye roligere enn i går, men... MEN han krever fortsatt mye oppmerksomhet og konstant kroppskontakt. Prøver vi å legge han i lekegrinda, skriker han fort. Hvis han sover, våkner han etter et par minutter. Skjønner ikke hvordan det her skal fortsette....

Skrevet

Hei, jenter.

Tror det er noe i det at man vanligvis har mindre melk om kvelden. Stemmer i alle fall her, lillegutt skal ha mat så ofre på kvelden. Tror det er da de får i seg den feite fløtemelken som gjør at de sover lengre på natten.

Angående soving på dagen, så har jeg en sovegutt som vanligvis sover hele natten og frem til sånn 12/13 tida, og så videre fra 14-16. Men han er våken på kvelden, da. Jeg vet jeg er heldig, men jeg klarer ikke å få gjort så mye likevel, da...

Skrevet

Klarer alle her å amme bare hver 3-4 time? Maser de ikke om pupp før det, eller klarer dere å avlede de eller øve de opp på noen måte? Her er det et mirakel hvis det går to timer! Vanligvis begynner ho å sutre litt etter en time og etter halvannen time er det ingenting anna som funker enn å gi ho mat. Ho virker sulten også - spiser og spiser. Når vi er ute og triller kan det ta lengre tid, og på kvelden er det ca en time mellom bare.

Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Jeg linker igjen... det er en ganske god beskrivelse på vår kveldssituasjon ihvert fall, og det gikk opp et par lys for meg da jeg leste det :) Godt å vite at det ikke er unormalt, og at det ikke nødvendigvis er luft, som vi trodde. Pappa'n har påstått hun har luftsmerter, og begynner å mase på at jeg må følge med hva jeg spiser og kanskje må jeg kutte ut enda mer. Men hun roer seg jo alltid når jeg legger henne til puppen.

Skrevet

Hmm. Jeg har visst en soveunge jeg. Hun har 2-3 3-timersdupper daglig:) Da får jeg gjort ganske mye gitt:))

Skrevet

Har lest det jeg også, og visste fra før av at det ofte må mer amming til om kvelden, men her er det jo sånn hele dagen!

Skrevet

Kan ikke dere se på denne, jenter:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/8145512

Jeg skjønner ikke hvorfor han har blitt så anneledes fra vi slutta med mme og gikk tilbake til puppen. Han var jo ikke sånn når han ble amma før vi måtte gi mme. Vi skjønner ingenting...

Og nå vurderer vi gå over til mme igjen. Spm er jo bare om det vil hjelpe, eller om dette er et problem som har kommet for å bli... :s

Skrevet

Det kan jo være tilfeldig at det samsvarer med den uka du måtte gi mme? Jeg vet ærlig talt ikke. Kan hende han får bedre metthetsfølelse av mme, så hva om du prøver å gi han ei flaske mme etter pupp noen ganger i døgnet?

Skrevet

Vi har vurdert å prøve gi mme etterpå i kveld.

Mamma mente det kan være kolikk, og jo mer jeg har lest om det nå, jo mer tror jeg selv at det kan være det.

Skrevet

Prosjekt: "sove i egen seng" har vært vellykket:) Ikke bare sov hun i egen seng til 5, hun sovnet av seg selv i den også:) Jeg la henne i sengen når hun var stuptrøtt. Jeg ble litt inne på rommet for å skifte sengtøy. Dyttet inn tutten et par ganger. Når jeg gikk hu var hun fortsatt våken, men når jeg kom inn igjen etter å ha stelt meg sov hun søtt:))

Skrevet

rødhette: Hjalp det på søvnen med litt mme til kvelds?

Skrevet

Vi må få prøvekjørt dette prosjektet snart vi også... Mamma'n har nemlig lagt seg til den leie uvanen å legge ungen (med voksipose og alt) i armkroken for å roe henne etter natt-matinga. Og der sovner vi jo begge to. Dumt å venne jenta til at det er sånn man skal sove - tett inntil mammas varme og lukt :( Men det er bare det at hun ikke er helt vant til vogga si enda, og senga får vi antageligvis ikke plass til på rommet vårt :(

Skrevet

Tråd på side tre???? Hva er det dere har drevet med i mitt fravær???

Endelig hjemme med lillegutt og storegutt og min elskede - gjett om Svampen er lykkelig! Kom inn døra og fant LT sovende søtt på sofaen, så jeg bar ham inn til senga - hvem har byttet ut den lille gutten min med en lang, tung slamp mens jeg har vært på sykehuset??? Han er jo fire ganger så stor som han var, jo!

Lillegutt ligger i vuggen og sover søtt, kun avbrutt av prustelyder. Han tar smokk (igjen, takk til sykehuset) og det er i grunn skremmende behagelig. Jeg koser masse med ham, og må nesten holde meg selv fast for å hindre meg i å vekke ham. Jeg vet jo godt at disse første ukene hvor babyene sover masse, masse har en lei tendens til å gå over... Snart kommer jeg nok etter med spørsmål om hvordan i all verden jeg skal få ham til å sove litt mer på dagtid/nattestid/uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...