LB83 Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 har rommet klart. stort, fint rom til veslemor. synes det er for tidlig enda, men når flyttet deres inn på eget rom? hun er 4 mnd
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 3 mnd;) rommet eer vegg i vegg med både stua og vårt soverom:) går helt fint... han OG vi sover tyngre nå:=)
mamo82 *2 jenter* Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Når hun var 4 mnd. Fram til da spiste hun ofte om natta, så det var est praktisk med samsoving. Nå sover hun på rommet som er vegg i vegg med vårt soverom, pluss at det er dør i mellom rommene som står åpen.. så jeg hører det med en gang når hun våkner om natta. Veldig praktisk å ha henne på eget rom, for vi sover mye bedre begge to etter at hun begynte med det.
LB83 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2007 hmm, 3 mnd ja.. kanskje på tide da.. leiligheten er jo ikke stor..ikke langt unna rommet hennes heller da.. har slitt litt med våkennetter i det siste. men de 2 siste nettene har det gått kjempe bra igjen.. måtte gi smokk en gang så våknet hun ikke før 7.
Monica Geller Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Vår var 5 mnd. Jeg hadde såååå dårlig samvittighet den første natta, fordi jeg syntes så synd på henne som måtte ligge alene. Men hun sov så godt som bare det, hadde ingen nød, så fra natt nr.2 gikk det fint for mor og :-).
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Gutten vår er 5 mnd, og jeg tenker på å flytte han over på sitt rom hver dag. Vugga begynner å bli litt liten... Det er bare å få gjort det liksom.. Hehe. Men jeg trur nok vi vil sove bedre hver for oss. Han har vært litt urolig om natten den siste tiden, så han vil nok bli mindre forstyrret. Men så er det lettvint å ha han ved siden av senga også da.. Slippe å gå til rommet hans. I løpet av uka tenker jeg han er på eget rom!
selfangerkjerringa Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Tenkte å la henne flytte inn på rommet sitt ved ca 6mnd. Men det avhenger litt av hvor lenge vi natt-ammer. Jeg gidder ikke gå opp på loftet og styre på kaldt rom med amming midt på natta...
selfangerkjerringa Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 presisering: rommene til ungene er i 3.etg og vårt soverom er i 2.etg.
hvemerjeg? Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Vår første fikk eget rom da han var 2 1/2 mnd. Det var stue og gang i mellom rommene våre, men vi brukte babycall, så det gikk fint. Vi sov mye bedre alle tre etter at minsten ble lagt for seg selv.
Rut Bram Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 tenker å flytte henne når hun ikke skal ha mat om natten lenger... foreløpig har hun bare sovet rundt en gang. hun er 4 mnd. men senest når hun er 6 mnd tenker jeg.
vårspiren Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Jeg nattammer fremdeles min 7 måneder gamle datter, så hun har ikke tatt i bruk sitt nye rom (som ligger vegg i vegg med vårt soverom) riktig enda. Men alt er klart til henne, så når hun finner ut at hun vil slutte å spise på nattestid kan hun begynne å sove der inne.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 11-12 mnd. Da får vi ny leilighet med 2 soverom, rett på eget rom da ;o)
2prinsesserogbim Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 snupa har lagt på eget rom heilt fra me kom heim fra sjukehuset.. da e ikkje fasit på korti barna ska ha eget rom, da e jo ka foreldre syns e rett å gjer.. eg e glad for at eg har hatt ho på eget rom heile tida, har også amma heila tio.. amme endo på natto og snuppa e 7 mnd..
kruta78 Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 6mnd.- hadde tenkt å gjøre det for lenge siden, men tok tid å lage t rommet:)
LB83 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2007 har liksom ikke tenkt på det, men så var det så kaldt ute i dag så jeg ville ikke legge henne ute. så jeg satt vognbaggen på rommet hennes. er litt kjørligere der enn resten av huset. Da tenkte jeg at kanskje hun skal flyttes inn dit snart.. tiden går jo så fort å hun er jo over 4 mnd allerede.. lettvint å ha henne nærme senga, bare dytte i smokken og sove videre..men nå våkner jeg jo av hver minste lyd og da... får tenke litt til på det.. hihi... men snart må det bli..hihi
katty Skrevet 6. februar 2007 #16 Skrevet 6. februar 2007 8 mnd, men det var fordi vi var så trege med å få kjøpt gardiner...hi hi
3 *guttemamma Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 Tja si det. Det blir når vi finner nytt hus å kjøpe. Vi har bare tre soverom nå. Og de er for små til at han kan ligge på en av brødrene sit rom. Men de to andre var over ett år de også før de flyttet på eget rom Tror nok han minstemann her ville blitt flyttet på eget rom rundt 7-8 mnds alder hvis vi hadde hatt et ekstra.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 6. februar 2007 #18 Skrevet 6. februar 2007 Oi, så tidlig alle flytter ut barna deres! Min er 10,5 mnd gammel og sover fortsatt inne hos oss.. Vi flytter han ikke ut før han er minimum 1 år etter anbefaling fra hs og homeopat. Hs mente det var ett viktig tiltak mot krybbedød og begrunnet det med at babyen sover lettere. Vet at dette ikke er en generell anbefaling man går ut med, men vi har mistet ett barn pga fødselskompl. og tør selvfølgelig ikke gjøre noe annet nå.. Homeopaten vår begrunnet det med at han kunne utvikle seperasjonsangst, men det er på bakgrunn av hennes undersøkelser av min baby og gjelder sikkert ikke alle. Begge disse menneskene har jeg full tillit til, de har fulgt oss gjennom alt det vanskelige og jeg har ingen oppfatning av at de hverken er hysteriske eller prøver å skremme oss (i såfall ville de være relativt syke i hodet liksom...) Det skal sies at jeg er også av den oppfatning av at små babyer trenger mye nærhet og trygghet så jeg ville nok hatt han på vårt rom lengst mulig uansett:) Men han bruker rommet sitt hver dag, vi steller han der og han leker og herjer der inne ett par timer om gangen så håper flyttingen går smertefritt om ett par mnd....
Mayken Skrevet 6. februar 2007 #19 Skrevet 6. februar 2007 Vi har akkurat kjøpt hus, så det blir vel til at vi lager til rommet hennes når vi flytter inn der. Men hun kommer nok fortsatt til å sove inne hos oss en god stund til. Vi har samsovet fra hun ble født og forsøker nå å få henne til å sove i egen seng. Har gjort det nå 4 netter på rad, men er ikke bare bare å få henne til å sovne. Synes det er greit å ha henne i nærheten jeg, er jo bare 3 måneder.
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 6. februar 2007 #20 Skrevet 6. februar 2007 Patrick er 7 måneder,og han sover enda på vårt rom. Vi sover så godt om natten alle 3,så blir nok å ha han der litt til.
petiteM's Skrevet 6. februar 2007 #22 Skrevet 6. februar 2007 Nettopp fått eget rom, og er 9mnd. Vi var ikke klare før hun sov hele natten, og tenner og sykdom har forskjøvet tidspunktet litt.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #23 Skrevet 6. februar 2007 Nå er han bare 4 mnd.og det synes jeg er litt for tidlig... Hadde tenkt rundt året jeg,men ser at jeg da er "sen" i forhold til mange her:) Må vel bare vente og se når det faller seg naturlig:)
Vildes Mamma Skrevet 6. februar 2007 #24 Skrevet 6. februar 2007 I allefall til hun blir ett år i samsvar m krybbedødanbefalingene og fordi jeg synes det er koselig å ha henne nærme mens hun er så liten
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 6. februar 2007 #25 Skrevet 6. februar 2007 vi hadde bare ett soverom da vi fikk Kaisa, så hun fikk seg ikke rom før 2 uker etter vi kjøpte huset vårt, og da var hun 8 1/2 mnd.. lillemannen har jeg planlagt å flytte når han er 6mndr...sånn ca.. han er 3mndr nå og rommet er ikke begynt på enda da.. jeg begynte.. malte det fint og flott, men så klagde gubben på den dumme panelen på veggen da..hehe.. å tilslutt sa jeg: riv ned heile greia.. så det har vi da gjort så da må jeg male på nytt.. Ny dag, nye muligheter ellerno!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå