Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Er bedt i dåp til datteren til kusina mi, men nå viser det seg at mannen min skal bort tors-søn, samme helg. Han skal spille en turnering, så han blir mye opptatt, men han lurer på om jeg vil være med. Blir å bo på hotell. Kan selvsagt dra i dåpen uten han (er 2 timers kjøretur). Det er flere i familien som skal dit. Men hadde vært koselig og være med han også. Er sånn i tvil... Hva synes dere jeg skal gjøre?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Jeg synes du skal dra i dåpen jeg. Tror du ikke kusina di blir skuffet hvis du ikke skulle kommet pga turneringen til mannen din?....
Muffinsmamma Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Jeg er kanskje egoistisk, men hadde iallefall vurdert å bli med mannen min. Syns det er deilig å kunne ha tid med familien så mye som mulig jeg. Jeg personlig (er kanskej uselvstendig) syns det er pes å være alene med babyen og særlig å reise alene. Det har jeg ikke gjort engang enda...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Ja, det synes jeg er pes også. Men jeg kunne kjørt sammen med foreldrene mine, for de skal også dit. Og de hadde sikkert hjulpet til med babyen også... Og blir jeg med mannen min, får jeg sikkert ikke så mye hjelp fra han, siden han blir mye opptatt. Men hotellopphold er jo litt deilig, da.
*toppris* Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 ville dratt i dåpen.... hotelltur kan man ta senere, dåpen er bare en gang...
Murmel72 Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Kommer an på hvor nært forhold til kusina di du har, kanskje? Jeg tror jeg ville dratt på turnering, det blir jo en slags ferie for dere alle tre.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Har ikke noe nært forhold. Ser hverandre til dåp, bryllup, konfirmasjon, begravelser osv. og kanskje et par ganger i året utenom det.
adelia*termin 18/10* Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde dratt i dåpen uten tvil:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde nok hatt mest lyst til å være med mannen, men for samvittighetens skyld hadde jeg nok reist i dåpen.... Uff, vet ikke hva jeg vil råde deg til jeg; men hadde jeg vært tøff nok hadde jeg nok blitt med mannen!!! Orker ingen slibrige kommentarer i dag, så jeg velger å være anonym!
___ Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ville dratt i dåpen. Det er noe som skjer bare en gang.
Mamma´n til A og F Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Hadde du blitt skuffa hvis din kusine ikke kom i ditt barns dåp, av feks samme grunn? Når man døper barna sine ber man som regel bare den nære familie. Jeg syns personlig det er respektløst å si nei. Men det er jo ditt valg da:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 Nei, jeg hadde helt ærlig overhodet ikke blitt skuffa. Jeg er faktisk overrasket over hvor mange som snakker om samvittighet o.l. her. Var ikke det jeg tenkte på når jeg spurte. Det er mulig jeg høres kald ut, men jeg ser det ikke på den måten. De har forresten bedt nærmere 50 mennesker, så to fra eller til, skulle vel ikke være noen krise. Takk for svar- tar gjerne imot fler synspunkter.
komplett familie Skrevet 4. februar 2007 #16 Skrevet 4. februar 2007 50 stk til en dåp? o la la Vi ba kun nærmeste familie vi -dvs besteforeldre, oldemor og tanter og onkler med barn!!! Er jo nesten like mange vi hadde i bryllupet vårt!!! Så lenge du selv ikke hadde blitt skuffet, og ikke har noe spesielt kontakt med kusinen din ville jeg nok takket nei. Uff, så slitsomt også da med den lille når det kommer så mange!!!!!!
Crazy mama Skrevet 4. februar 2007 #17 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde definitivt ikke dratt i dåpen jeg, hvis det var slik at jeg hadde ett annet og mer fristende alternativ. Du sier de har bedd 50 stk, og at du ser din kusine sjelden. Nei, da hadde jeg nok takket nei, og det uten så mye som ett snev av dårlig samvittighet. Det hadde vært noe annet hvis du hadde vært fadder da, selvfølgelig.
Mamma´n til A og F Skrevet 4. februar 2007 #18 Skrevet 4. februar 2007 Må si jeg blir overrasket over hvor lett det er å takke nei til ting. Syns det er trist at kommer det et mer "fristende" tilbud, takker man nei! Tenk om alle tenkte sånn da. "for langt å reise, for dyrt, må stå opp så tidlig osv"
Solita 79 Skrevet 4. februar 2007 #19 Skrevet 4. februar 2007 Høres ut som du alt har bestemt deg syns jeg. Du blir jo sur på alle som sier at de ville ha valgt dåpen. Ville du ikke høre hva andre mente og ville ha valgt da? Eller ville du bare at vi skulle si det du innerst inne alt har bestemt deg for?? Jeg ville også ha valgt dåpen. Så stas er det da ikke og ligge på hotell. Men det er min mening
Muffinsmamma Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 Mange her som er opptatt av samvittigheten... vet du hva, jeg er så sliten av å ta hensyn til andre. Syns man gjør veldig mye av det og som det høres ut kommer ikke din kusine til å bry seg spesielt mye om du ikke kommer. Broren min kom ikke i dåpen vår fordi han skulle på ferie. vi har et nært forhold, men jeg syns det var helt greit! så big deal er det faktisk ikke med en dåp. Syns jeg iallefall. Hadde det vært bryllupet mitt hadde jeg reagert, men ikke dåp, Det viktigste syns jeg er at du gjør det du har lyst til. Vi mennesker tvinger oss selv til å gjøre altfor mye vi ikke har lyst til pga samvittigheten. Lykke til og kos deg på turnering:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #21 Skrevet 4. februar 2007 Blir ikke sur, nei. Tvert imot. Det er det som er aberet med å spørre på en sånn side som dette (eller via sms, for den sakens skyld), altså ikke face-to-face. Man blir fort misforstått, når ikke tonefall e.l. kommer frem. Er takknemmelig for alle svar. Er bare uenig i det samvittighetsgreiene. Er fortsatt i tvil hva jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #22 Skrevet 4. februar 2007 Denne var til Solita fødte Jonas 3 okt...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #23 Skrevet 4. februar 2007 Skjønner ikke helt hvorfor du legger ut et sånt spørsmål her? Dette må du nesten finne ut av selv, følg din egen magefølelse og samvittighet... Etter mange svar er du jo ennå ikke sikker....
Solita 79 Skrevet 4. februar 2007 #24 Skrevet 4. februar 2007 Joda, er ikke alltid lett og få helt frem hva man mener når man skriver skjønner godt det. Men alltså. Syns du skal gjøre hva du vil. Jeg ville ha valgt dåpen, men mest for at jeg ikke syns alternativet ditt ikke virket så mye bedre. Turnering, du skriver selv at mannen din sannsynligvis vil være endel oppdatt osv. Men når mange skriver de hadde valgt dåpen pga samvittigheten, så er det jo det som spiller en rolle for dem, og det er en ærlig sak det også. Mange har vel den samittigheten i fordi de selv kanskje har blitt skuffet over noen som ikke dukket opp i deres dåp osv.. Og er det ikke litt pga samvittigheten din du også spør hva andre ville ha valgt da? For egentlig så har du ikke helt samvittighet til og velge det du mest har lyst til? Ikke ta dette som et angrep nå, jeg mener ikke noe vondt med det jeg skriver nå. Men det bare sånn jeg tolker det. Og la meg understreke at jeg slett ikke dømmer deg på noen som helst måte dersom du velger og bli med din mann i stede. Uansett hva du velger er jeg sikker på at du får det hyggelig. Lykke til med valget. Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #25 Skrevet 4. februar 2007 Takk for utfyllende svar, Solita. Enig med deg i det du skriver. Jeg tar det på ingen måte som et angrep! Så big deal er ikke dette. Klem tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå