Gå til innhold

Sweet Amber og andre uten trådvenners tråd! Second edition!

Anbefalte innlegg

Skrevet
:D allergisk mot morsmelk da!!!! hi hi hi, den var bra. Har ikke hund vi, kan ikke ha pga mye allergi/astmatendenser på de minste guttene. Men det er greit nok, verst for guttene tror jeg for de vil gjerne ha dyr. Synes i grunnen jeg har nok med barna jeg... he he Er faktisk bare 11 minus her nå. fordi sola titter frem. Var - 16 i morges når største gutten gikk til skolen. Brrr det er for kaldt!! fyrer med ved hele dagen ja. Synes det i grunnen er litt urettferdig jeg at det skal være såååå fin sol når det er så kaldt at vi ikke kan gå ut :( ser så fristende ut. Å du attpåklatt kan ikke du sende litt arbeidslyst til meg også da? MÅ rydde å støvsuge her ihvertfall før gubben kommer hjem. Helst ta sammen et par stativer med klær også og......... hmmm sukker tungt. Lunsj først :D Havregrynsgrøten står ferdig på bordet men jeg skulle bare logge på her først... så nå er vel grøten kald tenker jeg. Håpløse meg altså. Lillegutt er så grei nå, sitter på gulvet og leker med lekene sine faktisk!! ikke værst.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

heheheheheheheheeeeeee =0)

ta en valla du,men ikke etter at du har vaska.....hehehe ;o)

Skrevet

kaldt i værden i dag ja...sola skinner og man er bura inne.blæh =)

skal få tiltakslyst ja....bare bli sittende du...for det gjør jeg.hahaa

tror jeg må be gubben låse inn maskina snart.dette går ikke...å jeg som ikke hadde lyst å dibbe for noen dager siden.nå vil jeg ikke her i fra!!!!! hva skjer???

knærten sover,og jeg venter på solnedgang.da ser jeg ikke alt støvet som skulle vært vaska bort....;o)

Skrevet

Der er du ja 3guttemamma. Har sett du har vaka rundt her i dag. Hadde tenkt å rope på deg i stad, men nå har du funnet veien sjøl. he,he. jeg føler meg nesten litt avhengig av dib jeg også. Også tror jeg at jeg er litt avhengig av pepsi max. Vet dere om det går an?

Skrevet

må til spesialist for å bli kvitt pepsi max....nå er du jammen ille ute assa ;o)

(sier hun som har flere flasker stående)

Skrevet

å nei det var no dritt. jeg tror jeg går ut i boden å henter meg en flaske. (har lager)

Skrevet

Endelig tilbake til den grå hverdagen!!! Må si jeg liker den best, kos å være på besøk men rutiner er bra. Nå må vi bare få natten på greip igjen. Vært på 4 mnds som gikk greit, hun er ikke av de største tror jeg men det var ikke noe å bekymre seg for og greit er jo det.

bikkjediskusjoner ja, der fikk gubben valget tidlig gitt, meg eller bikkje... allergien min satte en stopper for slike ønsker.

Vet ikke om en kan være avhengig av Pepsi, men jeg var avhengig av CocaCola en gang i tiden og ble skikkelig urven om jeg ikke fikk min daglige dose, 1 1/2 liter, tok laangt tid å venne meg av...

Nå ligger vesla inne og sover, spent på hvor lenge det varer, er minus 16 ute så da er det vel ikke noe særlig å ligge ute...

Skrevet

puuuh Nå har jeg snakket i telefonen i over en time!! Med en tidligere kollega :) koselig det da, men jeg skulle jo gjøre så mye... Blir ikke gjort av å sitte her heller da :) Synes alltid det er godt å komme hjem jeg også tiah til egne rutiner osv. alt blir så opp-ned når man er vorte med små barn osv. Vi måtte ha tilvenning til soverutiner igjen både etter sommerferie og julen vi. Må sikkert ha en ny rundeegjen etter at lillegutt har overnattet en helg til besteforeldrene nå til helgen:( De elsker jo å bære ham de, til han sovner.. Men siden de er så snille å passe ham så lenge så må de få lov å skjemme ham bort litt også da. Brødrene er så store at de skjønner at rutinnene hjemme er likedan når de kommer hjem igjen :)

Pepsi Max er vel ikke det verste å være avhengig av:) Her er det nemlig sjokolade... Og det er ikke bra for vekta ilengden.. ihvertfall ikke når man slutter å amme. hmmm blir vanskelig å slutte med det. Det er jo koffein i pepsimaxen (er det ikke?) så det blir det samme som å bli avhengig av kaffe?

Skrevet

Nå skal jeg på 5mnd kontroll med Herman. Har time kl 10.30. Jeg gleder meg alltid til å se hvor mye han har vokst og lagt på seg. Hs er også veldig koselig synes jeg. Jeg husker ikke om han skal ha sprøyte i dag eller ikke. Får bare vente å se. Det snør ganske tett ute så jeg får bakse meg fram med vogna.

Kommer tilbake med rapport når vi kommer hjem:)

Skrevet

Det var sprøyter i dag gitt, en i hvert lår. Jeg synes det er like ille hver gang jeg altså! Han hadde lagt på seg 1/2kg og vokst 1cm siden 4mnd kontrollen, så nå veier han 8040g og er 65cm lang. Han er litt under gjennomsnittet lang og litt over gj.snittet tung. Med andre ord kort og tjukk. Nei da, han er bare litt god og lubben nydelig det:) I går smakte han på middag for første gang (potet, gulrot og brokkoli), så i dag kom det bæsj med gulrotprikker i. ha,ha. Fikk beskjed om å kutte ut nattammingen i dag. Hs mente at jeg burde vekke han å gi han mat når jeg går og legger meg, så kanskje han sover hele natten. Så det skal jeg prøve i kveld. Håper han sovner igjen da, er litt skummelt det der.

Skrevet

Heisann!

Fikk du beskjed om å kutte ut nattammingen?? Det har ingen sagt til meg, og min er 10 mnd i dag :) Det hjelper uansett ikke å gi min mat på kvelden før jeg legger meg. Har prøvd med både pupp og flaske. Han våkner på natten likevel han. Vi var å veide på helsestasjonen på mandag, da var han 8000 gr og 71 cm. Han er visst litt liten i forhold til alder og vekstkurven har flatet litt ut så vi må veie litt oftere en stund. Er ikke veldig bekymret da, for mine barn er små. De to andre var det også. Spennende å se på småtrollene når de får prøve nye smaker :) blir mange nye ansikts uttrykk. ble det her ihvertfall i starten, men nå vil han gjerne smake på det meste. Lykke till med nattavvenning da. Du får holde oss oppdatert så kansje jeg får et "spark" til å gjøre det jeg også. Hadde vært veldig godt ja. Men nå roper senga på meg. Sjekker innom igjen i morgen jeg :D natti natti.

Skrevet

Urk, her sitte rjeg da, sjokk at jeg er våken på denne tiden av døgnet:p hehe...

Jeg skal jobbe i april jeg. Det blir spennende! Og ikke bare skal jeg jobbe, jeg skal gjøre det i Danmark. Så jeg blir provisorisk danske så lenge gubben har pappaperm. Hehe, kanskje jeg til og med tjener litt gryn? Hadde jo vært fint.. *finne frem blazer og miniskjørt* Skal selge autosense til lastebilsjåfører faktisk. Da må vel miniskjørt til?

Skrevet

Juhu. Tror du jeg kom meg i seng da?? not.. Blir fanget av disse sidene her altså. Så spennende med jobb i Danmark da! Var det sånn at du opprinnelig er dansk eller blander jeg fælt nå? Blir pendling og "to liv" på deg da he he. Et mamma/familieliv og et være seg selv liv :) Høres egentlig deilig ut. Men hvor lenge skal du være borte i strekk da? Eller skal familien være med over? Begynner i ny jobb 26 mars jeg. Prøver å overbevise meg selv om at det er leenge til. men greier det ikke helt :( Vil være hjemme lengre jeg å kose meg med minstemann til jeg blir så lei at jeg bare måå ut i jobb hi hi. tar ca et halvt år til tenker jeg. Men det var de pengene da. Blir vel fint nødt til å jobbe ja. Vil tro det slår an med miniskjørt til lastebilsjåførene ja hi hi

Skrevet

Autosense i DK eies av svigers:p

Men jeg er ikke dansk, heller ikke gubben, har bare funnet vårt lille fristed der. (eller store om du vil, gigasvær gård!)

Alle tre drar over (4 med katta) og blir der hele pappapermen. Skal bli så deilig å være den som jobber og ikke den som alltid er hjemme og blomstrer. Jeg var arbeidsnarkis før jeg ble gravid, ble sykemeldt 9 uker på vei og har gnudd sofa siden:( Er en overgang fra 18 timers arbeidsdager (julebordsesongen, ble gravid i des)

Jeg har tenkt å være hjemmemamma frem til jeg er ferdig med permen på nestemann jeg. (må kanskje lage nestemann om ikke så lenge da? urk)

Ventetiden på bhg her er jo intet mindre enn 1,5 år og jeg har ikke søkt enn så kanskje jeg ikke har noe valg. Jobber forresten som dørvakt og bartender da, så egentlig gjør det jo ingenting, gubben er jo hjemme når jeg jobber stort sett.

Hadde forøvrig aldri sett for meg MEG som hjemmemamma, utrolige saker, jeg skulle være karrierekvinne jeg:p

Skrevet

Å jeg orker ikke å tenke på jobben en gang jeg! Nå koser jeg meg og fortrenger helt alt som har med jobb å gjøre. Jeg jobba i resturantbransjen jeg også før jeg fikk barn. Det lot seg dårlig kombinere. Det blir liksom ikke bare en jobb men en livsstil. Det høres jo spennende ut å jobbe i Danmark da. Du må ha masse lykke til!

Også var det over til den nattavendingen da. Herregud i natt våknet han jo mer en noen gang. Jeg vekte han og amma han når jeg gikk og la meg kl 23.00, men han vokna igjen kl 02.00, kl 04.00 og etter det spiste han konstant til kl var 07.00. Da var det jo bare å stå opp da. Måtte sende 9 åringen på skolen. Det jeg hadde glemt var å ha en flaske med vann stående på nattbordet. Og inatt var jeg så trøtt at jeg orket ikke å gå ned og koke. Så vi går til med friskt mot i kveld igjen, da skal jeg prøve å gjøre akkurat som hs sa. Amme før jeg legger meg og tilby han vann om han våkner om natta. Eget rom må vi vente litt med for da må vi gjøre noen omrokkeringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...