Alenemor til 2prinsesser Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Vi gjør d. Vi skal jo ha med vår egen datter å... Men nå skal jo ikke vi ha alkohol i bryllupet heller da....
♥Snulder Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Kun våre egne, min brors og min samboers småsøsken. Men de informeres ettertrykkelig at ungene skal hjem etter middagen!!
Leieboer funnet! Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Vi hadde 8 barn i alderen 0 til 8 år i bryllupet vårt (søsken, nevøer, nieser og søskenbarn). De største holdt ut like lenge som oss andre og storkoste seg! Jeg syntes det var kjempekoselig med barn i bryllupet, og siden jeg ikke ville ha noen "fyllefest", passet det bra. Folk tar litt mer hensyn når det er barn til stede.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Alle som har barn får ta med disse om de vil:) Vi har jo en egen sønn som skal være med..
pandabjørn Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Først hadde vi tenkt å ha med barna til mine kusiner altså 3 barn + vår sønn..men etter at vi har tenkt litt så skal vi ikke ha noen barn i bryllupet vårt...dette skal være dagen våres og da vil vi ikke bli " forstyrret" av barneskrik o.l. tremeningene til Sander er født i januar 06, 2 i des 06 så de er nok kjempe aktive når vi skal gifte oss tenker jeg..derfor dropper vi barna...
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Vi har ikke bedt med barn. Noen av de inviterte har spurt om de kan ha med seg barna, og da har vi sagt nei. I våre øyne er bryllup voksenfest. Hvis vi hadde hatt egne barn, eller små barn i aller nærmeste familie (søsken o.l) hadde det blitt annerledes. Men ville nok uansett ikke hatt de der etter middag...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Vi skal ha egne barn og tantebarn og når middagen og litt kake er spist , må de ut alle sammen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Nei, ingen barn i bryllupet! Bryllup er en voksenfest, og barn er utelukket. Det får gjestene beskjed om, blir de sure får de velge: bryllup eller å være hjemme. Tar ikke med barna til søsken heller. Heller ingen unger i kirken, dersom de ikke kan sitte stille og holde munn.
♥Snulder Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Hmmm....jeg har nok missforstått mye jeg.... Ser bryllupet vårt som en fest for blandt annet familien.... I min familie finnes 14 personer....7 av disse er barn....5 av dem er mine... Håper jeg ikke kjenner deg anonym 20.37..... Du virker som en egostisk grinebiter... Beklager ironien til dere andre her! Ikke meningen å fortsette med surt miljø.... men synes enkelte tar ut eddikken sin mer enn nødvendig!
Alba44 Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Vi ber våre nevøer og nieser ( 3 - 9 år). De gleder seg veldig )
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Ingen barn i bryllupet vårt. Ikke engang vår egen. Blir altfor lenge å sitte til bords for en på 1 år. Også syns jeg ikke unger og alkohol hører sammen i. Men, det er jo smak og behag. Vet det er enkelte som kommer, som ble sure da de ikke skulle få ta med seg unga sine...
pandabjørn Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Herregud anonym Du kan vel for fa.......ikke bestemme at det ikke skal være unger i kirken vel......kirken er for ALLE !!!!! og hvis det kommer noen barn i kirken så skal de sitte stille og holde munn! tenk om 1 eller 2 barn griner mens dere står ved altere da...hva gjør du da?? går ned å sier ti stille kanskje???? og du signerer med anonym for å ikke gjenkjenne hvem du er feig er du !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pandabjørn Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 selv om barn og alkohol ikke hører sammen så trenger man ikke drekke seg dritafull når man skal i bryllup da... tror ingen barn tar skade av at de vokne drekker øl, vin til maten bare med måte ikke sant !
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Ingen barn her heller! Eg ser på bryllupet som en voksen fest. VI skal feire forholdet mellom to voksne mennesker og kose oss med god mat og drikke og nærmeste venner og familie. Da samtlige av vennene våre har fått barn det 2 siste åra og vi har 6 nieser og nevøer hadde det blitt mer å ta seg av barn enn en fest! Og misforstå meg rett, eg er ikke ute etter en fyllefest
Gjest Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Siden jeg ser på bryllup som et selskap for hele familen, og som en fest der det er totalt uaktuelt å drikke seg snydens, så ser jeg det som en selvfølge at man inviterer med barn. Barn i kirken løser ofte opp stemningen, og det samme er ofte tilfelle under middagen. Har selv vært toastmaster i et bryllup der jeg delvis fikk "konkurranse" når jeg skulle si noe, men det gjorde da slett ingen ting. Søsken eller søskenbarn av brudeparet er greie å be om å se litt etter brudeparets barn, mens de gjestene som selv har med barn, selvfølgelig ser etter dem selv. Et lite rom med tv og dvd, tegnesaker, perler og perlebrett og noen leker gjør det greit å kunne trekke seg litt tilbake innimellom for barna også...
brooklyn Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 VI hadde ikke barn i bryllupet, ikke vår egen sønn engang. Nøye og gjennomtenkt vurdering. han var da 1 år og svært utålmodig av seg. Han feiret dagen sammen med fettre og kusiner, samt to nabojenter på 17 år. De hadde det storveis alle sammen, og det samme hadde foreldrene som også fikk kose seg. Har hørt om taler som ble delvis ødelagt da ingen hørte hva som ble sagt pga barneskrik. Det orket jeg ikke. hverken for min egen del eller for min sønn sin del.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Vår niese og 3 nevøer skal være med under middagen, men etter det blir de hentet av barnepike. Synes ikke de har noe på en fest å gjøre.
sullan Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 vi skal ha barna våre med i bryllupet og de andre i familien skal ha med sine,men vi har sagt at etter kaffe og kake,vil vi at barna skal hjem.. og det er greit for alle sammen...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #21 Skrevet 5. februar 2007 For oss er det en selvfølge at barna skal være med, inkl. datteren vår er det 4 barn på ca 1,5 år, en liten baby og tre eldre på 8 og 10. Men det er også en selvfølge at i kveldinga når kaffe og kake er servert så er det voksefest og alle barna skal hjem og legge seg. Men for meg ville det vært utenkelig å ikke ha vår egen datter der når vi gifter oss!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #22 Skrevet 6. februar 2007 Selvsagt! Alle er invitert! Det blir en stor fest der alle er velkommne! Babyene vil vel legge seg etterhvert og da skal vi ha barnevakt! Og vi skal ha alkohol! Blir en skikkelig glad fest!
*bubbs* Skrevet 8. februar 2007 #23 Skrevet 8. februar 2007 Jeg mener bryllup er en voksenfest. Eldre barn kunne godt ha kommet, men dem finnes det ingen av i vår familie uansett.. Hehe..
Har to nydelige barn Skrevet 11. februar 2007 #24 Skrevet 11. februar 2007 Vi har to barn selv, de blir da 3 1/2 og 1 1/2. De blir hentet etter middagen. Vi ber med barna til søskene våre, men foreldrene bestemmer selv hvor lenge de skal være der. Alkohol vil bli servert, så det er opp til de om de vil ha de der eller ikke.( Ikke jeg som skal passe de tenker jeg). Hadde det vært jeg som skulle i et bryllup ville jeg latt barnevakten hentet de etter middagen.
Luni og go'gutten =) Skrevet 11. februar 2007 #25 Skrevet 11. februar 2007 For meg er det en selvfølge å ha med eget barn og gjestene sine barn, de er en del av familien! Selvfølgelig tåler de å se at mamma og/eller pappa tar seg en øl eller litt vin til maten, jeg syns også at bryllup ikke er noen fyllefest og da er det ikke noe problem å ha med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå