Na`is`vi`mi` Skrevet 1. juni 2007 #26 Skrevet 1. juni 2007 Er sjøl 75 mod. og har 4 barn.. men 6 (!) wow.. imponert.. no tenker eg faktisk at: "kanskje vi klarer en til." Føler at "alle" rundt meg(venninner) synes at 2-3 barn er meir enn nok... Men eg storkoser meg med mine.. sjøl om det er mange å dele oppmerksomheta med... Kunne gjerne hatt 2 til eg:) hehe... (er så lei av kommentarane: "en skal no ha tid til å ta seg av dei også" og " dei skal no opp og fram i verda også" ...Hallo!! Har vel like stor tjangs for ei god framtid mine barn, som et enebarn for eksempel?
mufrik Skrevet 25. juni 2007 #27 Skrevet 25. juni 2007 jeg fikk helt selvvalgt førstemann når jeg var 33 - leve livet, studere osv det kan man gjøre uansett - men man skal vite sikkert at man vil ha barn... men det jeg helst ville si, er at jeg synes virkelig ikke at jeg er noen gammel mor! gammel er man (kanskje) når man blir pensjonist. selv satser jeg på å bli minst 90 og og synes det skulle bli vel stusselig å gå rundt å føle meg gammel i 60 år :-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #28 Skrevet 1. februar 2008 hva mener du m sent?kaller du meg gammel hehe?? er 27 og førstegangsmor..føler meg ung jeg!ikke mange av vennene mine som har startet enda,men flere har begynt å tenke tankn på åfå barn..
trebarnsmor Skrevet 1. februar 2008 #29 Skrevet 1. februar 2008 Har fått mine tre forholsvis tidlig jeg, blir 29 til sommeren (guuuuud, så gammel jeg blir!!!) og barna er tre, fem og åtte. Har selv en liten anelse "30-angst", men skal jo egentlig være glad jeg bli eldre ;o) Fikk høre fra ungene på jobben (jobber på U.skole) at de trodde jeg var iallefall 38.... Hjelper kanskje ikke det heller. Tar det hele med et smil allikevel da ;o) ;o)
Gjest Skrevet 5. mars 2008 #30 Skrevet 5. mars 2008 Har mini som blir 5år nå i august, og jeg sjøl blir 31. Valgte ikke å få han så seint, bare blei sånn egentlig.
babypoh Skrevet 9. mars 2008 #31 Skrevet 9. mars 2008 eg blir 27 om 1mnd, fikk dattera mi når eg var 19 år var litt komlikasjonsfødsel, så eg følte meg ik klar til å få barn før 7 år etter... denne gangen var de vanskligere å bli gravid... tok ca 6mnd ...men glad for at eg blei de, og at de har gåt fint. dattera mi blir 8 til høsten og sønnen min er 3,5 mnd
Alletiderz Skrevet 19. juli 2008 #32 Skrevet 19. juli 2008 Jeg og mannen min prøvde i 3 år før vi endelig fikk en skjønn gutt i mars. Håer det ikke går så lenge til neste mann hvis vi kan få flere.
boble <3 Skrevet 19. juli 2008 #33 Skrevet 19. juli 2008 var 19 da jeg fikk min første. Klarte å bli hele 28 før andre kom til verden. Ville gjerne ha to tette, men et stygt brudd med bf gjorde at jeg tenkte leeeeenge før jeg ville sette i gang på ny. Denne gangen ser det veldig mye bedre ut. Jenta vår blir 1 år i dag og vi prøver på en tredje og siste baby:0)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 14. mars 2009 #34 Skrevet 14. mars 2009 Jeg var 26 da jeg fikk barn. Synes det var ganske ungt jeg;)
Delfina82*høygravid* Skrevet 28. mars 2009 #35 Skrevet 28. mars 2009 Eg fikk mitt første barn da eg var 18 år.Har barn 00,03,06, og venter siste om en mnd;) Er 27 år.Føler meg som en ung mor,men syntest tiden siden første mann kom har gått alt for fort.
Gjest Skrevet 23. april 2009 #36 Skrevet 23. april 2009 Fikk første når jeg var 24 år og andre når jeg var 26 år ( noe jeg er enda) så syns jeg er ganske ung tobarnsmor jeg da.. Ferdig utdanna når jeg var 23.. ( sykepleier).. så mulig å få til det meste tidlig også
mai mammaen til to Skrevet 30. april 2009 #37 Skrevet 30. april 2009 jeg var 24 når jeg fikk første og 26 når jeg fikk nr 2...så vil ikke si at jeg fikk barn så sent.. men egentlig føler jeg at jeg fikk i helt rikitg tidspunkt. skulle gjerne ha vært tidligere ute egentlig. jeg var ferdig utdannet også... har fast jobb, hadde samboer, rekkehus osv... jeg satser på å "leve livet" mer etter ungene er store. slippe å ha unger som bor hjemme til jeg er 60 som mange har nå...
Lemonia Skrevet 10. mai 2009 #38 Skrevet 10. mai 2009 Ja, vi valgte bevisst å få barn sent. Utdannelse, trygg og god økonomi og livserfaring så vi på som viktige bestanddeler et liv med barn. Dessuten mener vi også at det er en absolutt fordel å ha vært bare to i et forhold en stund før man får barn. Vi hadde vært sammen 9 år før vi fikk barn, og det var deilig å virkelig bli kjent med hverandre og ikke minst utnytte all friheten man har uten barn og mens man er ung og ikke har de samme forpliktelsene. Også er det ikke som om livet er slutt når man er 50-60. Det er mye liv igjen å leve etter at ungene er voksne, og jeg er veldig glad vi valgte som vi gjorde.
*LilleTroll + spira Skrevet 22. mai 2009 #39 Skrevet 22. mai 2009 Hihi Lemonia.... nå hadde jeg tippet du var født på 60 tallet en gang, men du er jo bare et par år eldre enn meg, og jeg føler meg absolutt som en ung mor. Frøkna mi ble født det året jeg ble 27. Var planlagt og kom når det var rett for oss. Viktig for oss var å ha fast inntekt og et trygt sted å bo.
Lemonia Skrevet 25. mai 2009 #40 Skrevet 25. mai 2009 Du har jo halvveis rett da, mannen min er født i 69. ;-) Å være 30 når man får første barn er jo egentlig ganske gjennomsnittlig her i Oslo-området, men litt senere enn vanlig på landsbasis. Når jeg sier vi fikk barn sent tar jeg også med i beregningen at vi var sammen 8 år før vi fikk barn. Med andre ord vi kunne ha fått barn mye tidligere hvis vi ville, men vi valgte bevisst å vente likevel fordi vi hadde lyst på utdannelse, være bare oss to en god stund og gjøre andre ting.
Ophelia & Jr. Skrevet 28. mai 2009 #41 Skrevet 28. mai 2009 For oss var det ikke et bevisst valg. Nesten det motsatte. Startet å prøve rett etter jeg fylte 26, og fikk førstemann 12 dager før jeg fylte 31... Ca et og et halvt år med prøving på egenhånd, så lange tider med utredning og venting, før det til slutt ble prøverør. Forsøk på forsøk uten resultat, men til slutt fikk vi gutten vår! Og nå venter vi iallefall ikke lenge med å prøve på nr 2. Vet jo ikke hvor lang tid det tar, eller om det i det hele tatt blir en nr 2... Hadde jeg visst det jeg vet i dag, ville jeg ha begynt mye tidligere. Jeg har full forståelse for at folk vil ha stabilitet i forholdet, økonomien i orden osv (det var derfor vi ikke begynte å prøve før vi var 26), men tenk om man da sliter med å få det til. Ser for seg at man vil få barn når man har fylt 30, men så går det kanskje ikke... Det er en vond drøm å få knust gang på gang. Det kan jeg love! Ville bare at en ufrivillig gammel mor skulle få sagt noen ord også...
Night 78 - keiser og prins Skrevet 16. juni 2009 #42 Skrevet 16. juni 2009 Vi traff hverandre 5 år før vi fikk barn. Kunne tenkt oss barn et par år før, men slik ble det ikke. Han var nesten 28 og jeg straks 30 da vi endelig ble foreldre. Hadde vi truffet hverandre før hadde vi gjerne startet tidligere :0) Men er jo veldig glad vi fikk levd livet litt før vi fikk barn og da. Godt å ha masser med tid til knerten og stabil økonomi når det først ble slik.
:)novemberbarn:) Skrevet 25. januar 2010 #43 Skrevet 25. januar 2010 Fikk første barn for 2 mnd siden. Blir 30 i mars. Skulle gjerne fått barn mye før. Var egentlig klar for å få barn når jeg var 25, men ble ikke kjent med barnefaren før for 2 1/2 år siden. Vi ville også bo litt sammen før vi fikk barn. Nå koser vi oss med den lille datteren vår:) Ønsker meg et barn til, men ikke ennå..
ws82 Skrevet 28. januar 2010 #44 Skrevet 28. januar 2010 jeg var 21 da jeg fikk første jenta mi som nå er 6 år!
MeretheogEmilie Skrevet 29. januar 2010 #45 Skrevet 29. januar 2010 hei Hm, jeg er nå 27, 28 i apr, og jeg har ville hatt barn i mange år, men min kjære ville vente, så på nyttårsaften i fjor valgte vi å prøve og i nov fikk vi ei fin prinsesse... Så valget lå å falt på han... Så nå er neste under planlegging 3 mnd etter den første... hehe, så fornøyd er vi =D M Em er 3 mnd 5 nov
Gjest Kira06 Skrevet 31. januar 2010 #46 Skrevet 31. januar 2010 Vi valgte bevisst å vente til vi hadde en stabil økonomi, og til vi følte oss klare for å få barn. Etter å ha vært sammen i 5 år, kjøpt oss hus, hund og fått oss stasjonsvogn, så var det bare å kjøre på.. hehe:) Første barnet kom for noen mnder siden, og jeg er 31 år. Skulle egentlig hatt det litt før, men mistet første gangen. Jeg kan gjerne tenke meg et barn til om kort tid (fordi jeg selv har hatt stor glede av søsken), men fikk beskjed på sykehuset etter fødselen at jeg har en feil på livmoren. Så det er usikkert om vi kan få flere barn. Det får tiden vise! Uansett, jeg føler meg ikke som noen "gammel" mamma. Tror alder bare er et tall, men at noen har en litt eldre personlighet. Det eneste jeg tror er en fordel når man er yngre, er at man ikke blir så fort sliten og trenger så mye søvn:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 2. februar 2010 #47 Skrevet 2. februar 2010 Jeg bestemte meg tidlig alder att jeg ikke skulle ha noen barn før jeg hadde mann som jeg hadde vært sammen men ett par år, penger på bok, fast jobb, reist masse, mange oppleveser med min elsk, egen bolig. Har selv foreldre som bare har vært fantastiske så jeg ville gi mine unger alt jeg har fått. Spes stabilt liv. Har sett venner slite grunnet foreldrenes dårlige valg av partnere og dårlige økonomiske sans. Så da ble det til att vi fikk vårt første barn da jeg var 29. Heeelt perfekt for oss =0)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 19. mars 2011 #48 Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville ikke ha barn før jeg visste 100 prosent sikkert det var han jeg ville ha barn med. Er selv så pappajente att jeg ville ikke gi mine barn en dårlig pappa. Jeg måtte være sammen med han en stund så jeg visste =0). Er nå 34 har snart 3 vakre prinsesser. Vært sammen siden 99 vi har det bare så bra sammen . ELSKER HAN OVER ALT =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå