Gå til innhold

Hva heter alle de nye januarbarna?


Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en datter den 10. januar, og hun har fått navnet Eira, som betyr "snø" og "fred". Fra før har jeg en sønn som nettopp ble 18 mnd gammel og han heter Isak, som betyr "den som ler mye/den Gud smiler til".

 

Isak og Eira ble valgt fordi vi ønsket et kort navn som kunne uttales på flere språk, siden jeg har foreldre som ikke er norske. Vi likte veldig godt betydningen av både Isak (som virkelig lever opp til navnet sitt, for han er en veldig blid liten gutt) og Eira, og dagen Eira ble født begynte det å snø på kvelden da vi dro hjem fra sykehuset (dro hjem samme dag som fødselen), så det passet ekstra godt :o)

 

Hva heter alle de nye januarbarna? Hvorfor valgte dere det navnet, og hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt Oliver som navn. Det var viktig for oss å finne et navn som var norsk, samtidig som det ikke var super vanlig slik at han får flere andre i klasseb sin heter det samme, men heller ikke sært. Det var også en tanke at det skal kunne uttales ok på engelsk. Vet ikke hva navnet betyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vakre navn du har valgt, Zoomer :)

 

Mine solstråler heter:

 

Benjamin (betyr lykkens sønn) og det passer han så perfekt, han er en lykkens sjel, som stråler glede. han er snart 6 år.

 

Marielle (betyr vakker og elsket) Hun er en vakker prinsesse med lange korketrekkere ned på rompa. Tenkte på krøllene hennes når jeg skulle føde nå sist, som en lindring.. :)

 

Dominique (betyr tilhører Gud) Hun er en guds engel, vi mistet henne så altfor tidlig. Da hun døde bestemte vi oss for navnet, og da vi i ettertid sjekket hav det betydde, ble det litt skummelt.. Veldig riktig navn valg..

 

Leandro ( januar gutten som kom 9.jan) (betyr sterk som en løve) det passer veldig bra, han er ektiv, strekt, og har noen skikkelig løve brøl (gråt) når han ikke får det som han vil...

 

Vi har spansk etternavn,. derfor har vi valgt slike navn, og vi er veldig fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en datter 20 jan... 10 dager på overtid... Hun heter Isabell som betyr guds løfter.......Vi alle var enig om at det var ett flott navn...... Særlig de 3 brøderene hennes ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta heter Victoria:) det betyr seier. var det navnet som passet best til henne av de vi hadde som favoritter. vurderer Isabell som mellomnavn. Eira var et veldig fint navn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ei jente 5 januar som heter christine. hadde sånn høvelig bestemt oss på forhånd. selv ville jeg helst at hun skulle hete jessica, hadde ikke lyst på et "urnorsk" navn. men det var en kar som ikke var helt enig der. vet ikke hva navnet betyr, men liker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille prinsesse skal bli døpt

 

Tomine

 

Vi ville ha ett navn ikke alle andre heter og ett som er litt uvanlig.

Det er ett gammelt navn fra 1800-tallet. Kommer fra guttenavnet Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en nydelig gutt 4.januar vi... Å han heter Tony! Syns det var søtt vi og litt tøft! Å så er det så greit å uttale på de fleste språk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt heter Mario, han skal bli fotballspiller, så greit å ha et navn som høres bra ut internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår heter Haakon. Rett og slett fordi han er en Haakon. (betyr høy sønn av "en eller annen konge" = prins)

 

Når gutten vår kom passet ingen av favorittene, så min kjære måtte hjem å kikke på lista, og han likte Haakon best.

 

Nå er bare gutten vår en skikkelig Haakon :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår har fått navnet Ylva. Det er svensk og kommer av "ulv". Vi syntes det var et sterkt navn som passer bra til etternavnet vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oskar skal min gutt hete:) synes at det er et fint navn, kjenner ingen som heter akkurat det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal hete Brage. Han er født 2 januar.

Brage er i den norrøne mytologien guden for diktning og skaldekunst. Rollen som diktergud deler han med Odin. Brage var meget klok og veltalende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår som kom 16.januar skal hete Daniel Dimebag. Daniel etter sin oldefar som døde ung og Dimebag som mellomnavn etter samboerens rockehelt som er død. Kommer ikke til å bruke Dimebag men vi synes det er litt tøft å ha stående i passet hans he he. Begge navnene står fint til etternavnet også(kun ett etternavn og det er verken langt eller rart he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal hete Erik Emiil etter morfaren sin og oldefedrene sine. Men vi skal nok kalle ham bare Emiil.Har ikke helt bestemt oss enda, så han går for det meste som babisen foreløpig...:)

 

Erik betyr mektig hersker, og Emiil er beslektet med Emil som betyr vennelig el. ivrig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ei jente 3 januar og hun skal hete Maren Alexandra, Alexandra er pappa til samboer sitt ønske,som desverre aldri fikk oppleve sitt første barnebarn,han døde 7 uker før hun ble født............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille jente kom til verden 22 januar og skal hete Julie Celina. Storesøster er på dagen 2,5 år eldre, hun heter Sarah Michelle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi, som ble født 15 januar, Heter Ona Elvira pluss at hun får to forholdsvis lange etternavn, jaja.... Kjært barn har mange navn har jeg hørt:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...