Gå til innhold

Hvor mange utlendinger har dere vært sammen med og fra............

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket land kommer de fra? Merket dere noen forskjeller på de?

Har selv vært sammen med kurder fra Irak og Iran, bosnier og tyrker.

Syns de skillte seg litt ut i forhold til han fra bosnia.

Artig å høre hva deres erfaringer er:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sammen med norske gutter, samt en kenyaner og en inder. Alle var jo forskjellige fra hverandre, og forskjellen mellom de ulike norske guttene var like stor som mellom en av de norske og kenyaneren eller inderen. Mennesker er så forskjellige at det ikke går an å peke på forskjeller mellom nasjonaliteter bare ut fra å ha vært kjæreste med 4-5 stykker

Skrevet

hei.. er litt spent paa aa hoere hvordan han fra bosnia skilte seg ut fra de andre.. min mann er fra kroatia.. spennende aa hoere dine erfaringer..

har ikke vaert sammen med noen andre utlendinger enn min mann... saa har lite erfaring aa komme med ang spm ditt egentlig..:-)

Skrevet

Hei :-)

Jeg har vært sammen med en fra Burundi og en fra Tunisia. Merker veldig stor forskjell på hvordan de tenker på religionen sin. Begge er muslimer. I tillegg har han fra Burundi bare 2 års skolegang, mens han andre har full skolegang og utdannelse. Dette gjør og at det er stor forskjell på dem. Tunisia er mye nærmere den vestlige verden. Og det merkes. Der er det ikke stammekriger m.m. som de i burundi er preget av (hutuer vs tootsier). Han fra burundi er oppvokst med drap og nedslakting av mennesker. Det preger selvfølgelig de som kommer derfra. Vanskelig å sette ord på alle forskjellene. Men tuniseren er mer en araber enn en afrikaner på mange måter.

Skrevet

Jeg har vært sammen en tamil fra Sri Lanka og Pakistanere.

Merket godt at en del av tamilene var preget av borgerkrigen, særlig de som hadde vært med i Tamilske Tigrene.

Det er ganske stor forskjell på pakistanere og tamiler, særlig pga religion og språk.

Skrevet

Jeg har vært sammen med en fra algeri og en kurder. Den eneste forskjellen jeg merka var at han fra algeri var en stor idiot og kurderen er jeg fremdeles sammen med! :)

Skrevet

Var sammens med en kurder fra irak i 3 år, men vi var bare på kjæreste stadiet. Han brydde seg ikke så veldig mye om religion, og både spiste gris og drakk.

Har vært gift med en pakistaner, det var en stor forskjell. Han praktiserte islam mye mer henn kurderen, og spiser heller ikke svinekjøtt.

Nå er jeg ilag med en norsk, og må ærlig innrømme at jeg har det bedre nå...

Skrevet

Tamil fra Sri Lanka, ellers bare nordmenn.

Så det har jo vært stor forskjell da....

Skrevet

Han tamilen du var sammen med var det i Oslo?

Kanskje jeg kjenner til ham....Nysgjerrig vet du, hehe.

Prøvde å sende deg en pm, men gikk ikke,..

Skrevet

Ja det var i Oslo!

Jeg har plass til flere meldinger i postkassa mi så prøv igjen :) Eller send meg mail [email protected]

Skrevet

Jeg har vært sammen med en kurder fra Irak, min første og store kjærlighet, hehe.. Merker stor forskjell fra han og til f.eks. pappaen til jenta mi som er fra pakistan.

Skrevet

hm.. har vært sammen med 3. første fra eritrea- verdens deiligste mann, men jentefut uten sidestykke.. utroskap var mer regelen enn unntaket der tror jeg.. utrolig nok er vi gode venner i dag:)

nr to fra afganistan. go gutt, men han var litt ung.. vi snakket mye om islam og hans forhold til sin religion, men ble ikke skremt, slik mange av mine venner ble "vær forsiktig, han er jo muslim" hørte jeg mer enn en gang.. vi skiltes som venner, men har ikke noe kontakt i dag..

Tredje mann er sambo:) fra Sierrra Leone. snilleste mannen i verden, og superflink pappa. kunne ikke funnet bedre mann:) han er veldig forskjellig fra han fra eritrea, de to er motpoler. men han fra afganistan ligner mer på sambo i væremåte, han var mer som en ung utgave av sambo tror jeg..

hm.. aldri tenkt på og sammenligne de sånn jeg.. har alltid sammenlignet mine kjærester med min første kjærlighet jeg (en trøndergutt jeg var sammen med i 7 år..)

Skrevet

He he he.....det var jo gøy å lese deres erfaringer:-) Må slenge meg med jeg også:

Bosnier: Vi var sammen i 3 år, ikke opptatt av religion, jeg var med han til hjemlandet 3 ganger. Utrolig sjalu, opptatt av hvordan jeg kledde meg, voldelig om jeg sa i mot han. Men stabil ifh. jobb og økonomi

Kurder fra Irak: Vi var sammen i 3 år, har et barn sammen på 18 mnd. Hele forholdet var basert på løgn, utroskap, kameratene var viktigere enn alt annet. Hadde i lang periode ikke jobb pga at han snyltet på sosialkontoret, veldig opptatt av ære og respekt! Var også sykelig sjaulu og voldelig. Gir faan i ungen vi har.

Kurder fra Iran: Var sammen i 5 måneder, ganske sjalu, men ellers utrolig god og snill. Gikk kjempe godt overens med ungen min. Ikke så opptatt av å jobbe......

Skrevet

Har vært sammen med tre... Første var fra Angola..(oppvokst i Portugal, så han så på seg selv mer som europeisk enn afrikansk... hadde kun norske venner da han bodde i norge..) Bra på utsiden, ikke fullt så bra på innsiden.. Altfor sjalu.. De to andre fra Nigeria, deriblant han jeg er sammen med nå. De var ikke noe spesielt like.. Eneste er at jeg fremdeles ikke har truffet en eneste utenlandsk mann som ikke har løyet om alderen sin.... De to første lignet egentlig mer på min norske eks enn på han jeg er sammen med nå.. Og han er helt klart den beste av alle..:) Har det veldig bra sammen med han:) En likhet mine afrikanske kjærester har hatt er vel at de alle har trodd på gud i større eller mindre grad. Kjæresten min er heldigvis ikke altfor religiøs.. Tror på gud, men går ikke noe særlig i kirka, og det er helt greit for han at vi ikke døper sønnen vår.

Så hvordan kjærestene mine har vært har nok mer med personlighet enn hvor de kommer fra..

Skrevet

Følte meg mislykka og trodde ingen kunne bli glad i meg så jeg tok det jeg fikk og det var utlendinger

Har blitt noen stykker etterhvert alt fra Vietnam, Chile (han hadde så flotte fletter og spilte panfløyte), Pakistan og Eritrea

Skrevet

Jeg har vært sammen med to utlendinger, en cubaner (da jeg bodde på Cuba) og en dominikaner (sambo og pappa til jenta mi, som jeg traff i Norge). De er latinos begge to, men veldig forskjellige.

• 9 måneder senere...
Skrevet

hmm.. tenketenke...

har vert sammen med 2 albanere, 1 kurder fra tyrkia, og 2 polakker(er gift med den ene nå)...

albanerene var forskjellige som 2 dråper vann, der den ene var psykotisk og ekstremt dominerende, og den andre utrolig snill og koselig, ikke problemer i det hele med han

kurderen var verdens skjønneste og veldig snill

1 polakken var snill der og da, jobbet her, reiste hjem låg med alle han fant, skrøyt til kompiser at han hadde ligget med meg(noe som ABSOLUTT aldri skjedde) drakk og kjørte i fylla, kjørte ei jente ihjel og havnet i fengsel

han jeg er gift er verdens beste mann!!selv vi har hatt våre diskusjoner om hva som eg min og hans oppgaver... f.eks så er kona til bror hans er visst verdens beste husmor i hans øyner...

Skrevet

Har hatt norske kjærester, samt et par mexikanere (da jeg bodde der.) og nå er jeg gift med en skotsk mann.

vært samboer med en norsk , og han ene mexikanern.

De har alle vært veldig forskjellige, men syntes jeg er naturlig da de har vokst opp i helt forskjellige miljø.

Den mannen jeg syntes det har vært vanskligst å bo sammen med var faktisk han norske. Enda vi vokste opp i samme bygd og allt så man skulle tru det var den man hadde mest til felles med.

Like barn leker ikke alltid best nei.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei ja har vært borti ganske mange forskjellige, vet ikke om jeg husker alle hehe. En Nigerianer, vokst opp i UK, var mer britisk en afrikansk, ble slutt fordi han ikke ville forplikte seg, livredd for å starte familie med meg, men kunne godt være støtte for eksene sine hmm. Så vare det en tsjekker, bedro meg, men mente vi fremdeles kunne være venner hmm. Så en fra Trinidad som fikk beskjed at han skulle bli far til en eks, så ikke mer til han. Og en mix fra Barbados/Marokko som var drugdealer haha, og jeg skjønte det ikke. Men han kom aldri hjem fra ferie, hmm I wonder why... Så en fra Jamaica som ikke blir voksen, han har ikke en bekymring i verden, har sikkert et tonn med damer. Det som er sikkert at alle er forskjellige, er kanskje du og alle damene du kjenner like??Men hvis man er glad i hverandre og har gjensidig respekt og enig om hva de viktige verdiene er, så går det an- Lykke til

!!

Skrevet

ute ettter å provosere? flott at du holder deg til din rase!

men greit, jeg var sammen med en kurder fra irak...bare noen uker, var 15 år da! ble slutt fordi han flytta å var en stor dust!

er nå gift med en fra algerie som er en like stor dust!...så får vi se hvor lenge vi er gift...ALT for glad i venner, party...alt for lite tid å kjerlighet til oss(meg å jenta vår)

Skrevet

har vært med bare bosniere, 4 han siste er jeg gift med.. hihi

Er selv bosnisk da.

Synes de var forskjellige fra hverandre, men ingen av de var voldelige, snille og gode gutter. Jobbet og var økonomisk stabile.

Har vell ikke så mye å skryte av jeg da...

Hadde flørt med en fra hmmmm Pakistan, han var VELDIG opptatt av meg, fulgte med hvor jeg var. Vi var ikke sammen, kunn i samme vennegjeng. Jeg synes det var litt skummelt da han var litt pågående og jeg var kunn 17 år. Heldigsvis flyttet vi det året.. :P

Skrevet

hehe si meg er det Ariske rase som har forvillet seg inn på våre "skitne"sider??? WELL HONEY, YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE MISSING!!! hahahaha. Spiser vel bare fårikål du også, og tar for all del ikke sol, sånt fysjeri!! Herregud man kan ikke eta samme maten hele livet, eller???

Vil bare si at jeg har datet maaaange forskjellige, Kina, Bosnia, Nigeria, Tsjekkia, Østerrike, Chile, Argentina, Georgia, Italia, Sveits, Frankrike, Hellas, Kamerun, Jamaica, Trinidad, Tyrkia, Libanon, Barbados, Fillippinene, Korea, Tyskland, Trøndelag, Møring, Østlending, Nordlending, Sørlending, og jeg er nok ikke ferdig ennå hehe. Men mange var like, de elsket meg, mange var ulike, de elsket meg på mange forskjellige måter. Så får man bare gjøre det som føles rett.

Ha en fin kveld da;-)

Skrevet

Sammenligner du det å ta sol og det å være sammen med utlendinger?

Eller hva er det du mener? Kan ikke folk være "imot" utlendinger/ikke like utlendinger,mørkhudete, (kall det hva du vil) men alikevel ta en soltime?

Og jeg kan si deg hva jeg går glipp av, selv om det ikke var jeg som skrev det innlegget litt lenger oppe.

Jeg var sammen med en fra Irak i flere år. Forholdet fungerte veldig bra, og jeg har vel aldri hatt det bedre enn de 2 første årene vi var sammen. Men så giftet vi oss.

Han snudde totalt om! Ble til et monster jeg ikke kjente igjen overhodet.

Jeg fikk ikke gå ut, ikke treffe min beste venninne gjennom 14 år, hun fikk ikke komme til meg, jeg fikk ikke gå på butikken, og jeg måtte trygle om å få gå på skolen for å fullføre utdannelsen min.

Han skjønte vel kanskje at om jeg ikke møtte opp der, så ville andre forstå at noe var galt, og da kunne han selv få problemer.

Jeg kan skrive side opp og side ned om dette, men det som satte spikeren i kista var den dagen jeg var ute å tok en kaffe med min venninne etter skolen. Dette visste ikke han om, for han skulle egentlig vært på jobb. Jeg hadde tenkt å fortelle det når jeg kom hjem for å se reaksjonen hans. Han kom imidlertid gående nedover gågaten hvor vi satt, og kom rett bort til meg når han fikk se meg. Han løp faktisk mot meg, og når han kom helt bort, reiste jeg meg for å gi han en klem. Da smalt det! Det neste jeg husker er at jeg våkner på sykehuset med knekt nese og 2 tenner fattigere!

Da bestemte jeg meg for å forlate han. Jeg hadde tenkt på det lenge, men dette var dråpen. Jeg måtte ha hjelp av min mor og far. Vi leide 1 etasje av dem i en periode, og akkurat da var jeg glad for at vi bodde der. En kveld han var borte en tur (som vanlig) satte vi alle tingene hans ut på plenen. Og siden har jeg ikke snakket med han. Men han har drapstruet meg og familien min i lang lang tid etterpå pr tekstmeldinger og telefonsamtaler, og dette endte i rettsak. Det var da jeg fikk vite av min advokat at han hadde sittet inne til sammen 3 år tidligere i Norge for vold og trusler mot andre jenter og deres familie.

Politiet tappet mobilen min for 3476 tekstmeldinger alt i alt. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg var hos politiet denne perioden.

Det var slitsomt fordi jeg alltid måtte ha følge. Tenk å ikke tørre å bevege seg i sin egen by hvor man er født og oppvokst i en alder av 31 år.. Men så ille var det.

At man ikke skal ta alle under en kam, vet jeg. Men i de aller fleste tilfellene, viser statistikken at det blir kulturkollisjon, og jeg skremmes av nyhetene som forteller ofte at en kvinne er drept av sin samboer. Dette gjelder alle "raser".

Så jeg vet hva jeg går glipp av sånn sett. Tryggere enn jeg har det nå, får jeg det ikke. Jeg lever på hemmelig adresse på en annen kant av landet med verdens snilleste norske mann.

Til dere som lykkes med å å få det til å fungere; jeg er glad på deres vegne.

Til dere som har problemer; kom dere vekk før det er for sent! Ikke bagatelliser problemene. Det gjorde jeg.

Skrevet

Sier statistikken at det blir kulturkollisjon i de alle fleste tilfellene? Hva legger du da i kulturkollisjon? Det har jo vært noen småting som at vi spiser ulik mat, har ulike tradisjoner i f.eks jula... men dette er jo ikke noe stort problem.

Syns kjempesynd på deg pga det du har opplevd. Men dette kunne jo skjedd om han hadde vært norsk også. Den eneste jeg vet om som har blitt mishandlet av mannen er stemora mi som ble nesten drept av sin norske eksmann(hun har arr over hele kroppen og metall i ansiktet, for han knakk flere ben der).

Jeg er ikke mer naiv enn at jeg har fått med meg at menn i enkelte land undertrykker kvinner mer enn den gjennomsnittlige norske mann gjør. Men ofte så blir vel de mest ekstreme sammen med kvinner fra hjemlandet, da de ikke liker de norske "horene"..? Så det at han gjorde slik mot deg har vel kanskje mer med at han var en syk drittsekk enn det at han var fra Irak?

Godt å høre at du har det bra nå iallfall!!

Skrevet

Huff er jeg virkelig så dårlig å forklare meg? J

a det var ikke meningen. Skal forklare litt nærmere, min totalt "out of the context" bemerkning. Jeg har opplevd at mange som misliker mørke mennesker, og kaller de for skitne og svartinger. Men disse samme menneskene er ofte veldig glad i å ta solarium. Og det syns jeg er litt morsomt. For man tar vel sol for å bli brun, eller ?? Det som ennå merkeligere er at i mange land bruker de etsende, og skrubbende midler for å bli blekere. slik som de hvite, mens vi bruker penger på å bli brunere. Hmm merkelig?? Vel, det syns jeg, jeg skulle ønske jeg var brunere, fordi jeg er skumma melk hvit, men tar ikke sol fordi jeg er redd for huden min. Men jeg aksepterer de som gjør det, og de som ikke. Ble vel ennå verre å skjønne hehe, men du får si ifra så skal jeg prøve engang til hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...