Gå til innhold

Mine dumeste kjøp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hettegensere uten tvil. nå kan jeg bruke de kanskje. har sikkert pakka vekk 15 stk til nå osm IKKE har vært brukt mer enn 1 gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange badebaljer:)

Klær i str 50

Uro med lyd. Hva er så søvndyssende med det?

ser mange synes bleiebøtte var teit kjøp-men det er nesten vårt lureste kjøp. Veldig kjekk;) Og hettejakker funker fint for oss da vesla haaaaaaaater luer! men nå er det kaldt ute så nå må luen tres på!

Skrevet

den smekken HI snakket om....bare teit....men bruker smekken uten det greiene inni da=)

mange forskjellige tutter...han vil bare ha den stygge brune

hmmm...kommer ikke på noe mer i farten=)

Skrevet

Definitivt BLEIEBØTTA! noe så ubrukelig! Den stinker jo uansett... Her bruker vi hundeposer i vanlig søppelbøtte istedenfor.

Babybjørn bæresele. Kosta meg tusen kr, og har brukt den et par ganger...

Skrevet

Ja også den forb... manuelle brystpumpa... Det var noe herk må jeg si. Skulle brukt pengene på en elektrisk istedenfor ja..

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Hmmm...det eneste jeg kommer på er en pakke mam-smokker,-hun vil ikke ha sånne runde smokker nemlig, men det kosta jo bare 34,50!:P

Mamma kjøpte også engangsammeinnlegg til meg, men de brukte jeg ikke noe særlig...slutta jo å amme tidlig. Skal gi resten til ei venninne av meg!:P

Så kjøpte jeg også brystpumpe, men den fungerte ikke særlig bra på puppene mine, så jeg fikk levert den tilbake.

Ellers så har vi nesten ingen gensere med hette på...den ene vi har har så morsom hette at den er helt grei!:-)

Skrevet

ammepute. ble jo berre sår når eg brukte den

avent sin brystpumpe. brukt et par ganger pga brystspreng i begynnelsen. var en velsignelse da. men kun i noen uker.

er vel kanskje flere ting også. men ikke så eg kommer på i farten. kommer sikkert på det når eg trykker på lagre :P hehe

Skrevet

-stellekommode m badekar (det ble vått over alt, klærne ble våte etter hvert bad og stellekommoden råtna...)

-bleiebøtte (ingen gadd å tømme den så bleiene hopa seg opp rundt i stedet)

-uro (altfor høg lyd, skar seg inn i ørene så den ble ikke brukt...)

-en haug med salver og alt mulig. (Fikk en av helsesøstra som var helt genial på sår rumpe og såre brystvorter)

Er sikkert mer men dette var det jeg kom på nå...

Skrevet

- Hjem-fra-sykehuset-klær i 56+(alle sa at 50 alltid er for lite til nyfødte. Jenta var 2100 g. og 43 cm. ved fødsel... Men jeg fikk jo bruk for de siden da :)

- Bodyer man må dra over hodet.

- Klær med hette(hvorfor er det hette på ALT av de minste babyklærne? Så vanvittig upraktisk!)

- Badekåpe i frottè i str. 56(hva tenkte jeg på??)

Skrevet

Ammepute, brukte bare en måned :(

Skrevet

Mange luer:) Vanskelig å finne en riktig

Skrevet

- Babybjørn bæresele (brukt tilsammen 10 min på 5 mndr...)

- Babycall (brukt 2 ganger på 5 mndr)

- Haugevis av upraktiske klær, lærer jo ikke av mine feil heller. Det begynte med en trenchcoat (!) da hun var nyfødt. Ble selvfølgelig aldri prøvd på engang. Nå har jeg kjøpt en jakke som er så tykk at hun ikke får plass i bilsetet, regner ikke med at den blir slitt ut med det første.

Ser mange nevner vippestol og bleiebøtte, begge har faktisk vært uunnværlige for oss.

Skrevet

-stelleveske (jeg stapper jo bare to bleier og stellematte ned i min vanlige veske, gidder ikke dra på den svære vesken )

-badekåpe

-klær i str. 50 (var 53 cm v fødsel)

-ammepute

Skrevet

Kjoler - bruker det aldri.

Smokker - Hun begynte aldri med det gitt

Masse klær i str 50 - hun var 55 når hun ble født :)

Vippestol - ryggen bare datt ned (sånne hakk), og hun brukte den aldri

Masse par votter - Hun har så korte armer, så de er inne i dresser/jakker uansett :)

ps: hva er galt m bleiebøtta, synes den er topp jeg!:)

Uroen er og helt topp.

Skrevet

brystpompe- mistet melken den dagen jeg kjøpte den så den har ikke hvert særlig nyttig for å si det sånn:9

Skrevet

må bare si meg helt enig i at disse hettene på de søte små plaggene bare er et stort tull! Ser jo så fint ut, men så og si umulig å ha på i str. 50 og 56 i allefall.

Kjøpte også et hav med div kremer, såper og salver, fant fort ut at det holdt lenge med en god badeolje og zinksalve. -og hva er egentlig greia med babyshampo?

Skrevet

Helt enig..Gensre med hette... Men det var jo umulig å få fatt i uten... Ellers har ikke de tre ullbodyene jeg har kjøpt/fått vært i bruk en eneste gang.Heller ikke brystpumpen har jeg åpnet.. Bleiebøtten synes jeg er genial... Ellers er de fleste av mine innkjøp fornuftige.

Skrevet

hmmm...bleiebøtte er det beste vi har kjøpt, det stinker ikke ikke i den vi har iallefall!

har kjøpt ting jeg er fornøyd med jeg, untatt avent brystpumpe, 500kr og jeg brukte den kun i 2-3 uker!!

Skrevet

-Gensere er helt ubrukelig(ikke bare de med hette, bruker bare bodyer)

-Sokker (detter bare av uansett form og størrelse)

-Strømpebukser uten fot (pga sokkeproblemet)

-Manuell brystpumpe (går altfor tregt og gjør vondt)

-Tutekopper

-Smokker

Skrevet

Eneste kjøpet jeg ikke har hatt nytte av er bæreslynge. Føler meg ikke konfortabel med den. Det kan være fordi vesla var altfor lang da vi skulle begynne å bruke den.

Ellers alle de bodyene med korte armer.

Ellers så har jeg brukt resten av det vi har! Lekegrinda ble satt opp for en uke siden, og den er brukt daglig. Hun sover i den på dagtid =)

Tips for de som ikke liker bleiebøtta: Vi har bærepose i den, som i en søpplebøtte, for ta er det lettere å tømme den =)

Skrevet

Fikk tilbud om å kjøpe hva vi ville av avent-produkter til en veldig billig penge. Kjøpte en haug med smokker og elektrisk brystpumpe og beholdere som jeg ikke har fått brukt så mye, men håper at jeg får det etterhvert.

Har lånt en vippestol som vi heller ikke har brukt.

Tynne sokker - bruker bare ullsokker hvis jeg ikke bruker sparkebukse.

Strikka altfor masse sokker.

Skrevet

Alt til sin tid! Syns todelte joggedresser med hette var supert tidlig i høst, men nå som det er kaldere bruker vi body og strømpebukse og en vinterdress... Ellers har jeg ikke brukt nattposen jeg fikk, men alt annet har vært i bruk. Bare av nysgjerrighet.... Du som ikke hadde brukt voksi pose eller vogn dyne, har du en annen pose i vogna? Hvilken?

Skrevet

Bruker Kaiser lammesskinnpose ( voksi var stor og vanskelig med knitting)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...