Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 noen muslimer her eller som har barn med en muslim...er selv muslim fra tyrkia og har en datter...
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 jeg er musling som du ihiihihih muslim ja ,mannen min er det også og våre barn.. har nettopp født ei jent til .vi har nå 2 barn.jenter.. aleena og imaan hva heterr jenten din da?
Bellinda Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Salaam aleikum Ja, jeg er muslim. Jeg kom til islam for 13 år siden. Er gift med en revertitt også, og vi har ett barn sammen, pluss mine to fra mitt første ekteskap.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 aleykum selam..) hyggelig var litt skeptiskt i begynnelsen til å skrive dette men ...har en datter på 15 mnd.heter bedia sude..
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 asalam_o_alaikum sisters!! min datter som er helt ny ,altså imaan er 14 dager gammel aleena er snart 6 år. jeg er etnisk norsk og mannen min er pakistaner... føler at det er veldig mange som blir skeptisk og fiendtlig om dere skjønner når jeg forteller dem atjeg er muslim... målissom forklare alt så voldsomt når de spør om de minste ting,og får tillegg spørsmål som : å ja er det fordi du er muslim det da??? føler dere det sånn?? jeg er foresten 24 år og kommer fra bergen ..
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Syns egentlig det er litt komisk (selvfølgelig ikke for dere) hvor mye rart folk tror om Islam. Jeg er ikke muslim, men kjenner en del muslimer, og de er da folk som resten av oss! De fleste muslimer jeg kjenner er hyggelige mennesker som verken slår konene sine, bomber folk og bygninger eller hater alle ikke-muslimer. De er individer, ikke en vandrende gjeng med hjernevaskede zombier. Jeg respekterer alle religioner og livssyn, og skjønner ikke hvorfor jeg skal bestemme meg for hvordan et menneske er utifra hvilken religion de har. det er jo det samme som å si alle negere er teite (hvor ligger forresten dette genet i hudfargen som gjør at negere er dårlige mennesker???) eller at alle homoer er barnemishandlere (ja, faktisk en utbredt myte). Hallo i luken, man finner tullinger i alle religioner, land og samfunn. bare fordi noen gjør noe galt betyr vel ikke at hele gjengen må straffes for det vel? Jeg må bare le av folk som viser så lite forståelse for mennesker rundt seg. Dette er noe vi får prentet inn i hodet av ANDRE som har tenkt seg like lite om, og det er helt merkelig at ikke folk klarer å tenke såpass langt at de forstår at dette bare er tull og oppspinn. Nei folkens, nåmå det bli skjerpings på alle som hater muslimer eller jøder eller samer eller hva det måtte være. Dendagen disse rasistene har snakket med hver eneste muslim på hele jorda og fremdeles mener at alle muslimer er galne terrorister, da skal jeg heller tro på det. Flott jenter, at dere er stolte over religionen deres
Bellinda Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Åååh bor du i Bergen? Det gjør jeg og! Vi er en del revertitter her, mashaAllah, og vi møtes innimellom.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Hehe, det er fler av oss regnværsplaskere her ja...jeg er også bergenser:)
Bellinda Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Akkurat nå er jo været bare deprimerende... hehe.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 kommet litt snø i dag da ihvertfall har skrevet svar til deg under tråden min forresten, jeg spør og graver og lurer mase, men er så nyskjerrig på hvordan det er å være muslim:)
Bellinda Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har svart hehe... Send meg en pm om du vil, så kan du få msn min! Eller bruk "kontakt oss" på www.muhajabah.org for å sende meg mail.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er ikke muslim, men har en datter med en muslim fra Tunisia. Er forresten fra Bergen jeg og )
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er heller ikke muslim man har at barn på snart 6 år + en til på vei sammen med en muslim fra Irak
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Bellinda..... hva mener du med revertitter? skjønte ikke helt??
Bellinda Skrevet 18. januar 2007 #15 Skrevet 18. januar 2007 Salaam Mange kaller revertitter for konvertitter... Det er jo revertitter vi egentlig er, om vi ser på det fra islams side, i og med at vi alle er født muslimer det er bare foreldre og våre omgivelser som gjør oss til noe annet. Alle barn er født muslimer, i vår naturlige "fitra" (hvordan oversette det... hm, det "naturlige" eller noe) Går du i moskeen på Nøstet? Uff jeg har ikke vært der på ååååår og dag...
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #16 Skrevet 18. januar 2007 Bellinda Hva baserer islam det på at " vi alle er født muslimer"? Det er jo ikke akkurat den eldste religionen heller..... Er litt nysjerrig. Spesielt siden jeg har en liten en med muslimsk far :-)
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 islam.... vi tror på den ene gud (Allah,gud,khuda ++++gud har menge navn)og alle profetene..men det som blir den største forskjellen mellom det gamletestamentet/ og kristendommen altså ,mot islam er at vi ikke tror at Jesus var /er guds sønn....men en profet som de andre profetene..jesus er for oss en veldig viktig profet...men den siste og den med størst innflytelse for oss er profeten Mohammad (PBUH) bare spør om det er noe annet du lurer på...
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #18 Skrevet 18. januar 2007 Takk for svar :-) Det kommer nok flere sprm etterhvert ) Har prøvd å spørre faren til datteren min om islam tidligere, men han bare stenger av da som om det skulle være en fornærmelse at jeg spør. Men jeg vil jo bare lære slik at jeg kan lære småen om islam siden faren ikke vil ha kontakt med henne. Foreløbig i hvert fall. Det er tross alt en viktig del av farsslekten hennes :-)
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #19 Skrevet 19. januar 2007 s.a. jeg som trodde det var få muslimer i bergen.... synd at du ikke kan gå til moskeen...jeg synes det er viktig å gå dit,føler meg dårlig vis jeg finner på unskyldninger for ikke å gå...det er en del av praksisen..som du sikkert vet så står det mye om bønner som blir gjor samlet i hadis bøker... det er stor forskjell.. veldig glad får at jeg vi er flere her ..lærer noe nytt hver dag..har egentlig veldig mange spørsmål ang.praksisen i daglilivet..jeg trenger en del tips ang hvordan dere forklarer en del ting til de som ikke er muslim,synes det er litt vanskelig når man ikke er god i norsk..flere spørsmål kommer etter vært..
Bellinda Skrevet 19. januar 2007 #20 Skrevet 19. januar 2007 Du kan lese på denne linken, om Fitrah: http://www.islam.no/newsite/content/default.asp?Action=Article&nTopPage=4&nPage=&nATID=230 Det er en hadith fra Profeten, som sier at "Hvert nyfødt barn er født i en tilstand av fitra. Deretter gjør hans foreldre ham til jøde, kristen eller ildtilbeder”, rapportert som sann fra Muslim (en hadithsamler).
Bellinda Skrevet 19. januar 2007 #21 Skrevet 19. januar 2007 Salaam... Det er ganske mye muslimer i Bergen, faktisk, alhamdulillah... Moskeen her er så... tragisk. Huset er så gammelt, så det er tung luft der, og sånn. Håper de flytter snart, inshaAllah. Jeg liker samholdet med søstre, men det får jeg jo egentlig gjennom å ofte møte søstre, og være sammen, sitte og snakke og kose oss. Vi prater om alt innen islam... Litt fellesskap får jeg jo på nett og, via forumet til islam.no og også gjennom min egen side, og mitt eget forum for muslimske kvinner. www.muhajabah.org har ett forum der, som er kun for muslimske kvinner, og de som ikke er medlemmer, kan ikke lese eller noen ting, så man kan diskutere mye mer fritt.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #22 Skrevet 19. januar 2007 Tusen takk :-) Skal lese innimellom etterhvert som minsten her lar meg få litt tid til det ) Synes det er kjempeinteressant.
jaz1 Skrevet 24. januar 2007 #24 Skrevet 24. januar 2007 Hei Jeg er muslimsk jente fra Bergen:) Artig og se så mange andre herfra... Jeg er halvt norsk .. gift med en muslim fra Egypt og vi har 1 datter ..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #25 Skrevet 25. januar 2007 Ja her var det mange hjernevaska berter... Lykke til alle sammen, men husk at vi som fremdelse har litt vett igjen og velger å tro på frihet, vi må også få lov å ha den troen vi vil uten at dere setter oss i bås og snakker nedlatende om oss.... ( noen her tror tydeligvis de er så mye bedre enn andre også , men allikevel bruker hun ordet neger....) Og bare for å fjerne deres illusjoner om at dere lever fritt og bestemme over dere selv: hvorfor er det aldri mannen som konberterer til eks kristendommen? Fordi han vet sitt eget beste og liker å holde "sin kvinne" i jerngrep....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå