Gå til innhold

Smurfeklubben, se her!


Drømmesmurf

Anbefalte innlegg

FORANDRING i planen! Det blir treff hos meg uka før jeg sa....Det blir onsdag den 24. januar kl 12.30. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gleder jeg meg til! Vi kommer:-)

 

I dag skal vi forresten prøve grøt for første gang! Blir kjempespennende! Håper han sover litt bedre etter hvert...

 

GOD HELG:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

 

så flott da! Det er koseli! vi gleder oss til treff hos deg!! Kan jeg evt ta med ida?? hun er ferdig kvart på ett på onsdager... og jeg vet ikke om thomas er hjemme da!

 

ha en fin fin kveld!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag plass, vi kommer også!! :D

 

Noen som vet om noen som selger den Ergo-bæreselen andre steder enn på nettet?

 

Har noen av dere erfaring med Cerazette pillen? Det skal så lite til før jeg "glefser" til samboeren, lurer på om det er pilla som styrer meg. Jeg kjenner meg ikke igjen, det er ikke sånn jeg pleier å være... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sept..... : godt å høre det ikke bare er meg!!! Jeg er ikke så sinna men fryktelig sentimenal og urolig i kroppen og det kom etter at jeg startet med Cerazette. Jeg kommer ikke til å fortsette med den. Hadde hormonspiral før og det var bare supert, så det skal jeg jammen få satt inn igjen.

 

Ang treff så har jeg lyst til å komme, men det er midt i sovetiden så jeg må nesten se an litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bruker også Cerazette, men jeg har ikke merket noe spesielt.... Joda,er nok litt sur og grinete innimellom, men det tror jeg heller skyldes søvnmangel! Torbjørn sover ikke noe bedre... Nå MÅ jeg bli flinkere til å legge meg om kvelden!

 

Gleder meg til treff! Til helga er det DÅP:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag a, Florry? He-he..

 

Jeg har veldig lyst til å prøve hormonspiral jeg også. Men er litt skeptisk, tror jeg er veldig sensitiv ovenfor sånne hormon-ting. Brukte Trinordiol før, men byttet til Yasmin. Det hjalp faktisk. Er det vondt å sette inn / ta ut spiral? Tar det lang tid fra man tar den ut til man kan bli gravid igjen da? (Du trenger ikke svare hvis du ikke vil altså..)

 

Nå begynner det å snø!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, det snøøør!:-)

 

Mine Cerazette-piller ligger bare å samler støv i skapet.. Har ikke turt å prøve de enda, er så redd for å få humørsvingninger. Tenkte å spare familien for humørsvingninger på en stund, siden det ikke er så veldig lenge siden hormonella-marianne hadde overtaket over roligeogveldigtålmodige-marianne.. Har aldri opplevd større humørsvingninger som på slutten av svangerskapet nå sist, og vil gjerne vente litt med å oppleve det igjen, hehe.

 

Homonspiral er jo et fint prevensjonsmiddel, høres veldig lettvindt ut. Men jeg klarer ikke tanken på å sette den inn/ta den ut. Pluss tanken på å ha et fremmedlegeme i livmora, høres vondt ut, selv om de som bruker det sier det ikke gjør noe vondt.

Huff, jeg er så pysete når det gjelder sånne ting..

Holdt jo på å besvime under GU på 6-ukerskontrollen, hehe. Må vel si som Tobias pleier: "Rare mamma". :-)

 

Nei, nå skal jeg leke litt med Tobias.

 

Tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja idag sto jeg opp etter jeg ga henne mat kl 08:30...men hun lå og snorket til langt på dag :0) Er aleine med begge to nå og merker at det er tungvint ja- med fritidsaktiviteter, kjøring/henting ol.

Hormonspiraen er veldig grei og det er jo mindre hormoner i den enn i p-piller. Det var litt ubehagelig å sette den inn, men merket ikke når jeg tok den ut. Det skal ikke gå noe lengre tid å bli gravid etter å ha brukt den enn p-piller..Men det er jo litt avhengig av mensen da. Jeg mistet den med spiralen, men fikk den igjen med en gang da jeg tok den ut. men GU så deilig å ikke han mensen!!!! disse pillene jeg tar nå skal jeg ihvertfall ikke fortsette med, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei damer!!

 

En ting - hormoner er definitivt ikke bra å tilføre kroppen ekstra av...jeg har fått helt avsmak for p-piller etc etter jeg ble syk av å gå på p-piller!! Jeg gikk nemlig i Tronordiol i mange år, noe som gav meg den bivirkningen at jeg fikk pancreatitt, dvs betennelse i bukspyttkjertelen. Jeg ble fryktelig syk, lå på sykehuset i flere mnd tilsammen. Var bare ute på korte permer dann og wann...Det var helt grusomt å ikke kunne være med på Ida sin 3 års dag husker jeg... da lå jeg i senga på rikshospitalet og gråt mine største krokodilletårer og syntes så forferdelig synd på meg selv!! He he.. Ikke bra! Jeg raste ned i vekt, klarte ikke holde på hverken vått eller tørt, og fikk gulsott, siden bukspyttkjertelen ble større og presset på galleblæra og førte til opphopning av galle som førte til gulsott. Ekkelt, men informativt for dere!! Ha ha.. Kan spøke litt med det nå, men aldri i livet om jeg vil ha noe slikt igjen... Kunne også gått galt sa legene... MEN når det er sagt, så har legen min gitt grønt lys for at jeg kan bruke hormon spiral, fordi dette er veldig små mengder med hormoner som kun virker lokalt, det er ikke noe som må gjennom hele systemet først, før det virker der det skal. Han og mange andre anbefaler bruk av hormon spiral fremfor vanlig spiral fordi den er så mye bedre på så mange måter. Men klart, den er dyrere, og hvis man har planer om å få et barn til i løpet av de nærmeste årene, er det jo ikke å anbefale. Da er det bedre å ty til andre metoder. En spiral kan man ha i inntil fem år tror jeg...

 

Konklusjon - PILLER er ikke bra, spiral derimot... GO FOR IT!!

 

Bading på skinnarberget i morgen - jeg håper jeg rekker det!! Jeg vil veldig gjerne bli med!!

 

Ha en fin fin vinterdag store og små!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Mona. Det var jo skikkelig ille!!! Krokodilletårer er helt godkjent i en sånn situasjon! Og så gulsott da..

W skrev ut resept på Cerazette til emg også, får hun provisjon tro? Hihi...

Har heller ikke lyst til å stappe kroppen full av hormoner, og gu tar jeg bare om noen tvinger meg... Hm. Da gjenstår det bare kondomer da. Huff... Har ikke lyst til å bli gravid igjen med det første, vil ha et par utepils denne sommeren... Når er det passe å tenke på evt en til tro? Eller skal hun være enebarn? Har jo ikke akkurat fått fart på karrieren enda heller, i en alder av snart 29. Uff.. Er redd at utdannelsen er utdatert hvis jeg ikke kommer i gang snart, men VIL IKKE sende henne i bhg enda. Vurderer å ta noen kveldsvakter/helgevakter i P/O + kontantstøtte, men det er ikke akkurat relevant for min utdannelse/karriere. Noen tanker anyone??

 

Hyggelig om du blir med på badingen i morgen, jeg gleder med som en liten unge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei Endelig mamma!!

 

Gulsott ja...det var ikke festlig, jeg kan skrive under på det... klødde meg til blods, det var helt fryktelig...I tillegg til konstant oppkast og diare!! Det var en meget festlig sommer...huff... Glad jeg er ferdig med det, og vil ikke ha noe slikt igjen!! Hi hi...de får nok provisjon ja, tenker det...hadde ikke forundret meg!

 

Det passer vel å bli gravid til høsten igjen, synes du ikke? Da er det fin aldersforskjell på de to...

 

Utdannelse er ikke for sent om du er 29 eller 39...det spiller for så vidt ingen rolle! I min klasse på høyskolen var det alle aldre omtrent, fra i beg av 20-åra, til 45!! Så det er da enda håp for deg også...hihi...Hva med å begynne på skolen til høsten, så bli gravid, og ta et års perm neste år? Det som er fint med skole, er at det er ofte korte dager... Og kanskje ikke hver dag du trenger være der heller... Pluss mye ferie!!

 

Jeg har planer om å bli med i morgen ja, tar nok med meg ida også tenker jeg..hun er ferdig kvart over ett, så jeg antar at vi rekker det da!-)

 

Me sjåast!!

 

Ha en fin fin kveld!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Har vært litt nettfaværende denne uka....Driver med klesvask, grøtmating, rengjøring, innkjøp. trilling, soving og prating i telefonen, alt veldig nyttig for det normale liv og noe foran dåpen....

Bare ta med Tobias og Ida, det er bare koselig, Har ikke tid å sitte lenge, er midt i grøten, for å si det sånn, og husvasken, og innkjøpene (LØNNA KOM IDAG, HURRA), og innspurten til dåpsfesten. Skal hente nøkkel på menighetshuset, og prøve et skjørt og kjøpe flere papirduker, jada, hodet er fullt, men alt står på lapp, for sikkerhets skyld.....Vi skal jo lage maten sjøl, og pynte sjøl, og med 20 voksne og 5 barn har vi litt mat å lage. Håper det blir nok, nå da....

 

Jeg følger med i hormondebatten deres, hehehe...Hørtes tøft ut, Mona! Uff, det er jammen ikke bra med for mange kjemiske stoffer tilført kroppen. Jeg går jo på forebyggende astmamedisiner, men de går ikke i blodet, heldigvis, men det er jo ikke naturlig heller. Jaja, det fungerer!

 

 

Riktig god helg til alle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå alle sammen.

Var på 6-ukerskontroll i går + barseltreff på helsestasjonen: puh!

Selma var 5450 g og 54,5 cm. Hadde lagt på seg 2030 g siden fødselen så det var jo bra. Ho er ikke fullt så lita lenger...... Bare vent, vi tar dere nok igjen snart! thi-hi.

 

Marianne; holdt på å kræsje med deg på tur ut i går da du kom stormende inn vill i blikket på helsestasjonen med eldstemann på armen. Ha-ha! Var du for seint ute? Skjønte egentlig ikke at det var du før det var for seint å si hei og du hadde fordufta rundt svingen.

Når det gjelder hormon-diskusjonen så er jeg enig med Marianne. Tanken på å ha et fremmedlegeme plassert DER gjør at jeg vegrer meg litt, men har resept på hormonspiral liggende i veska. For å si det sånn; jeg tror ikke jeg tør annet. Så jo bare hva som skjedde sist....... Finnes INGEN sikre perioder og den sjansen tar jeg bare ikke en gang til, så da får jeg vel egentlig bare krype til korset og legge meg flat..... Huff! - Legen min fortalte hvordan det ble gjort og jeg kjenner jeg blir nummen i knærne.. Så skal det da være den sikreste prevensjonen nest etter sterilisering.

 

Provisjon; JA! Legene får provosjon. De (ikke alle) inngår avtaler med legemiddelfirmaer og tjener på å selge deres produkter. Ikke så lenge siden jeg var hos legen da en representant for et legemiddelfirma stoppet legen min, på tur ut for å rope opp en pasient, for å selge sine produkter. Legen min syntes det var skikkelig frekt og satte vedkommende på plass... Det virker som om det fungerer på samme måte som disse som bestandig plager deg på lørdags-shopping i byen med billigere telefonabbonement eller strøm... SINNSYKT PLAGSOMT!!!!

 

Sangsmurf; tror vi kommer på onsdag. Hvis det er fint vær så skal vi gå.

 

Ha ei fin helg!

 

Gry

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona:)

Tror nok ikke jeg kan gå tilbake til skolebenken, har over 200 i lån der allerede.. Må heller få litt valuta for den utdannelsen jeg allerede har. To tette (bli gravid NU); litt for mye pes. Må nok finne meg ny jobb, slik at neste perm blir bra økonomisk...

Uff, nå skriker hun.. kos på svømming i dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, måtte le da jeg leste innlegget ditt Gry:-) Så det var det deg jeg løp forbi, rakk ikke å registrere noen ting. Puh, stesset litt kan du si. Var på 2-årskontroll med Tobias i går. Da vi var ferdig, og omsider hadde kommet oss til bilen sa han "mamma, bæææsja!" Sukk, da måtte vi springe inn igjen, Anders og Emilie ventet i bilen. Stresset sånn fordi vi skulle til buskerud storsenter å shoppe litt før Anders skulle på jobb igjen kl 18.

Det er SÅÅ typisk at vi ikke oppdager bæsjbleie før vi skal sette oss i bilen. Han bæsjer 3-4 ganger om dagen, og de er som regel ganske luktfrie. Han sier aldri i fra at han har bæsja før han må sette seg ned (i dette tilfellet bilstolen), ganske frustrerende til tider. Jeg sjekker jo bleia ofte, men tydeligvis ikke ofte nok.

 

Oi, som Selma har har vokst! Blir spennende å se henne igjen. Nå er Selma og Emilie nesten like tunge. Veide Emilie i går, da var hun 5430 gram.

 

Huff, skjønner godt at du ikke anbefaler p-piller etter den opplevelsen Mona! Er jo sånt man tror ikke kommer til å skje..

 

Koselig på svømming i dag!:-) Emilie sov 3 timer etter svømminga.

 

Har forresten begynt å legge Tobias og Emilie samtidig, mellom 19.00 og 19.30. Greit å ta nattastellet på dem samtidig. Og kjempekoselig å sitte i senga og lese bok+synge for dem begge to:-) Tobias synes det er koselig å ha lillesøster med, og sovner mye lettere på kveldene etter at vi begynte med dette.

 

God fredagskveld jenter!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangsmurf: Hvilket menighetshus skal du ha dåpen på? Om det er Hedenstad så sjekk varmen- da vi kom dit var det DRIT kaldt og DET var ikke noe hyggeig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

 

Takk for bading i dag jenter!! Det var koselig! Emma storkoste seg!! Det var jammen bra...

 

Vi gleder oss til treff neste uke!

 

See ya!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå jenter!

 

Det er mange som meg her ser jeg! Har ikke noe lyst på p-piller igjen. Begynte på Trionetta for mange år siden og ble en skikkelig hormon/humør-bombe! Gikk opp og ned som en annen rakett. Derfor byttet jeg til Yasmin. Det var bedre! Så det er for så vidt et alternativ, men som Gry så har jeg også en resept på hormonspiral liggende. Jeg har bare ikke blitt enig med meg selv om det er greit. Det er jo litt ubehagelig å sette inn og vi vil ikke vente så lenge før vi vil prøve på en nr. 2. Men legen sa at det var greit om jeg så ville ha den stående inne i bare 1 år. Har ganske kraftige blødninger og går derfor konstant på jerntabletter så legen sa det så fint: "Med hormonspiral kan man få mindre blødninger/miste mensen og for deg kan det være en etterlengtet bivirkning." Det må være deilig å ikke ha mensen, så jeg syns at den bivirkningen høres ut som en drøm!

 

For tiden går det framover med stua vår, og når den er ferdig vil jeg gjerne ha dere på besøk. Det hadde vært kjempe koselig! For tiden er det arbeidsfolk her hele tiden og det er SLITSOMT! Men på onsdag har jeg sagt til Å at hvis det skal komme folk hit da så er ikke jeg hjemme! Av og til må man bare trampe litt hardt! :-) Jeg må ut fra dette huset av og til for ikke å bli sprø!

 

Vi snakkes snart! Og lykke til med alle avgjørelsene deres!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Da var dåpen overstått!! Gikk ganske bra, selv om det selvsagt ble gråååt i kirken... Torbjørn sovna like før han skulle døpes og våkna akkurat da han fikk vann i hodet.. Ikke rart han skreik!!

 

Dåpsfesten, som vi hadde hjemme, gikk også veldig bra. (Bortsett fra at mormor som er 93, besvimte!! Skikkelig skummelt!! Hun var så sliten, stakkars...)

 

Nå ser vi fram til treff på onsdag!!

 

Brrr, så kaldt det er i dag!! Var skikkelig i tvil om jeg skulle gå ut med Torbjørn i dag. Har hørt at man ikke bør være ute om det er kaldere enn - 10, og det var - 17 i dag morges.... Hva gjør dere??? Vi gikk likevel en bittelite tur, så satt jeg han inn i bagen på et kaldt rom. Ser ut til at det går bra:-)

 

Ses på onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har tenkt oss ut en tur, men nå er det vel ikke så kaldt som i morres heller....Så sant vi klarer å komme ut før sola går ned, da....Må hente en kjel på Menigetssenteret.... Det hette viss ikke M. huset som jeg trodde, men M. senteret og er her i Kongsberg, Florry. Det var deilig og varmt der, og det var bra for alle andre enn de av oss som pesa mest rundt, hahahaha! Dåpen gikk fint for seg, tulla vår var rolig og blid og nysgjerrig på alt som skjedde rundt henne. Mamma syntes hun var utrolig rolig. Mamma og pappa overnatta her fra lørdag til idag fordi de hadde lengst reisevei av alle. Og opplevde henne som ekstra rolig de to nettene, hun sov fra 21. og 21.30 til hun ble vekket i 09. tida begge nettene, hehehehe. Det er jo ikke alltid sånn, men vi var vekldig glad for det nå, vil jeg si, det er sikkert.

Lang fotoseanse i kirka gikk også så det suste. Jeg er litt overraska. Trodde hun skulle bli mer sliten. Men hun sov veldig godt og mye på lørdag, så hun hadde kanskje lada opp?

 

Festen var veldig koselig, men litt program og allting. Jeg skrev en sang som jeg så vidt ble ferdig med rett før den skulle synges, uff, har ikke helt hatt konsentrasjonen oppe i det siste, så den skulle jo hatt minst ett vers til, og haltet litt her og der, og egentlig var det meninga at alle skulle synge den, men nå måtte jeg trå til alene, hahahaha!

 

Ellers har jeg to nieser på 11 og 9 år som sang for oss to ganger, mens pappaen spilte piano til, og en liten niese til somer 4 år som også fikk være med (hun er kusine med de to andre) og hun var jo alldeles skjønn der hun stod og hadde lært seg noe hist og her, og kunne det hun kunne og ikke mer..

 

Broren min trylla for oss, det hadde vi bedt ham om, for det er han god på og han har masse trylleutstyr, så det er ordentlig underholdning. Ellers var det to taler, av morfar og farfar..., og masse prat, selvfølgelig og kosing og dikking med Tullemor, og middag, dessert, og kaker og kaffe, selvfølgelig. Alle koste seg og det var skikkelig vellykka, så det var bra.

 

Vi gleder oss veldig til onsdag. Er det noen som vil ha adressa tilsendt på mail?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvor det er, jippi:-)

 

Damer, lurer på en ting: Torbjørn er inne i en litt kjip fase: Når vi legger han på gulvet for å leke, ruller han over på magen med en gang omtrent. Der ligger han ca 1 minutt før han begynner å skyve opp rompa, slik at hodet blir klint ned i gulvet... Og han blir illsint. Det er så slitsomt!! Han virker så utålmodig og vil ikke leke med lekene sine lenger... (Mammaen hans får ikke gjort noe annet enn å passe på han...) Det eneste han kan drive med mer enn et par minutter, er å se på tv!! Det er skikkelig spennende visstnok... Vil jo ikke avle fram en tv-slave heller! Har dere noen tips til hva vi kan gjøre?? Er det bare en fase alle babyer går gjennom eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...