Gå til innhold

Shabby chic:):) er du her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dytter litt jeg!:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeei:)

Kjelleren til mor ja...namnam:)! Vi var på besøk hos mormor her om dagen også, og da fant jeg ut at parkeringshuset der hadde akkurat samme effekt på meg. Ville ikke gå ut av parkeringshuset, det luktet jo nydelig:)

Jeg var hos jordmor på mandag også. Etter og ha kjent på magen min kunne hun fortelle at babyen har lagt seg klar med hodet ned allerede. Det hadde jo ikke festet seg enda selvfølgelig, men det lå faktisk så veldig langt ned, at det er lite trolig at den snur seg igjen. Så jeg kunne meget godt bekrefte jordmors spørsmål om jeg kjente ekstra press nedover om dagen. Det er virkelig ubehagelig og gå altså, føles ut som babyen skal dette ut når som helst:)

Også svigermor da... ja, ho er veldig snål... samtidig som hun egentlig er allright altså, men guuuud som hun kan irritere meg innimellom altså. Ikke bare det med at hun hele tiden skal ha med medbragt (på bursdagen til samboer sist hadde hun til og med med marsipankaka.......), men hun skal også styre sånn her hjemme. I høst skulle hu absolutt komme å klippe hekkene våre for oss...herregud, vi er voksne mennesker, vi klarer faktisk å klilppe hekkene sjøl. Og før vinteren her, kjøpte ho ved til oss (det var snilt), men jammen ville hu ikke komme å stable den inne i garasjen for oss.. Jeg ble så irritert, at jeg gravid som jeg var, brukte over to timer ute i garasjen på å stable all veden samme dag som ho skulle komme å gjøre det..Jaja, det var svigermor.... jeg skal ikke gå nærmere inn på søsteren til samboer, for ho er jo virkelig smågal stakkars... Det er vel alltids sånn at i de fleste familier er det en eller annen man ikke kommer fullt så godt overens med..

Kommer du like godt overens med alle i familien til mannen din eller? Og kommer han godt overens med dine? Har du søsken forresten? Jeg har en lillebror på 21.. Sitter forresten og venter på han nå, han skulle ta seg en tur:)

Ellers har jeg og samboeren meldt oss på svangersskapskurs til uka da. Det går over 7 timer fordelt på 2 dager og koster 1500 kr... syns nå det var litt dyrt jeg da, hvertfall når jeg fikk høre at venninda mi i oslo betalte 800 kr for det samme..

Venninda mi ja.. vettu, jeg er så spent. Ho er på føden akkurat nå,og jeg har ikke hørt noenting enda. Dette er virkelig nervepirrende, skulle egentlig ønske ho ikke hadde sagt noe om at ho skulle dit. Ho hadde faktisk time kl 9 i dag for å bli satt i gang. Kan jo ta laaang tid selv om du blir satt i gang da... så det er bare og beholde roen og vente spent:)

Vel snuppeluppa, da håper jeg å høre fra deg snart igjen!

God helgeklem fra meg

Skrevet

Hei hei!:)

Som tiden flyr...sa jo at jeg skulle svare fortere denne gangen, men nei da...!Sorry! Mamma har nemlig fyllt 50 og hatt stort selskap i helgen, noe som innebærer endel ansvar og hjelp fra meg, både før og etter. Men nå er det overstått og det gikk kjempefint!Hun ble sååå fornøyd atte!:o)

Så morsomt at du har en bror på 21 år, for det har jeg også. Han er verden søteste og snilleste bror. Han har en liten hjerneskade og er ikke som alle andre, men du kan ikke se det på han. Vet du hva han sa da han fikk lov å fortelle til alle på skolen at han skal bli onkel?! jo, at han ble så glad at han var helt i ammetåka! Hahaha, tror jeg skulle le meg ihjel, han er så søt!

Familien til mannen min ja, de er veldig greie de altså!Han har også er bror (storebror, 32 år) som er vannvittig snill. Og nå har han endelig fått seg en supersnill kjæreste som jeg gjerne kunne tenke meg å ha til svigerinne. Tidligere dame var helt ufyselig..! Foreldrene til mannen min er veldig greie, og svigerfar er helt forelsket i magen, han synes den er det vakreste i hele verden. Hehe, han er god han!:) Mormor til mannen min, er et kapittel for seg selv...en litt selvsentrert gammel dame, som elsker å snakke om hvor syk hun er, og så har hun mistet litt hemninger når det gjelder hva man kan si og ikke kan si til folk...!Fått høre at jeg har blitt tjukk, har på meg "jøggel" når jeg har smykker på o.l. Men tar det ikke så høytidelig, hun er tross alt 88 år..!

Tenk at babyen din har snudd seg allerede...da er det virkelig ikke lenge igjen da....!Å som jeg gleder meg på dine vegne!!! Hvor mange uker er du nå?33?Når er terminen din igjen? Veninnen din fått baby da???Tenk så spennende!Foreløpig gleder jeg meg veldig til å føde, få den lille opp på magen min!ååå...sukk!

Tenkte på en ting...har du msn messenger? Hadde vært gøy å kunne chatte liksom, men ikke hvis du synes det blir for personlig. Skjønner godt hvis du ikke vil altså. Har jo pratet en stund sammen nå, og tenker at jeg kjenner deg litt liksom. Jeg har jo bilder og alt mulig der, så da får du "sett" meg :o) Jaja, ikke føl noe press da!:o)

Vi snakkes jenta!!!

Klem fra Marit! ;o)

Skrevet

Hei på deg:)

Ja da er dagen for svangerskapskurs her. Gleder meg til det, men samtidig begynt å grue meg litt også. Får litt sånn små panikk hvis vi må prate og sånn og fortelle ting foran mange ukjente mennesker. Får overlate pratingen til samboer:)

Apropos å skulle på ting.. har dere fått vært på ny ultralyd eller? Spent på det jeg skjønner du:)

Jeg er i uke 33 ja:), eller har det rukket å bli 34? Ikke helt sikker. Terminen er 19 april, så det er hvertfall så vidt under 50 dager igjen til. Oioioi, det begynner veeeeeldig å nærme seg nå. Så skummelt......:)

Helgen som var var vi på babybesøk da. Venninden min som ble satt i gang på fredag fikk en liten gutt fredag kveld. Stakkar, hun fikk liksom dobbelt opp hun, først begynte hun jo med alt det vonde som følger med en normal fødsel, for og til slutt bli tatt med haste-keisersnitt. Og gutten var jo bare så nydelig da:) Satt der og holdt han med tårer i øynene, er så uvirkelig at det snart er vår tur også... Snart har faktisk vi en baby i armene og i hus også....:) Og babyen min som har lagt seg godt til rette allerede, han er jo liksom helt ferdig nå, skal bare vokse seg stor og sterk først. Åh, som jeg gleder meg til å bli kjent med babyen min:) Og som du skriver, tenk det øyeblikket der man får babyen på magen for første gang.. det må jo være noe av det største man opplever i hele livet.. Oi, det her ble sentimentalt:)

Så søtt sagt av broren din da:) ammetåka:) hehe, fikk meg en god latter:) så gøy at han gleder seg sånn til å bli onkel da!:) sånt varmer! Tror broren min gleder seg veldig og, selv om han liksom ikke prater så mye om det. For rett etter han fikk vite at han skulle bli onkel, kom han med en bamse han hadde kjøpt for å være den første til å kjøpe bamse til babyen:) Sammen med et bilde til å ha på barnerommet. Han er veldig god da:)

Måtte bare trekke på smilebåndet av mormoren til mannen din:) Jeg har også møtt noen sånne. Men det er som du sier, med en slik alder kan man liksom ikke bry seg om det:)

Og du, msn er jo en god ide!:) Faktisk tenkt litt på det selv i det siste, bare ikke kommet så langt til å foreslå det enda! Det hadde vært innmari koselig, og som du skriver også så kan man jo få utvekslet litt bilder og greier der:) Det må vi gjøre! Hva er adr din der da? Så kan jeg legge deg til.

Gleder meg til å høre fra deg, og treffe deg på msn:)

Klem

Skrevet

Vi skal ha en litta tuppe!!!!!!!!!!!!! Eller som jordmor sa: Her ser det ut til at det blir en liten frøken! Og hun var veldig sikker!!!:o) Er kjempeglad!Selv om absolutt ALLE trodde at det blir gutt, jeg og mannen inkludert, så var det absolutt ingen skuffelse!Rett etter ul-timen dro vi på Lørenskog storsenter og kjøpte masse rosa ting. Mannen min kjøpte en liten rosa kjole som han syntes passer perfekt når når hun skal sitte på armen til pappa!:) Han er så søt og god!:)

Det er veldig gøy å kunne omtale babyen som "hun" som sparker og "hun" som er urolig eller "hun" som sover!Hehe, nok skryting fra meg, er bare så stolt!:)

Hvordan gikk første svangerskapskurs? Ble det mye prating foran ukjente eller gikk det greit?Lærte kanskje mye nytt?Vi har ikke fått meldt oss på noe ennå. Fått tilbud om et ett-dags kurs på ahus til 400 kr. Men jeg er litt usikker på om det er nok og hva man rekker å lære bort på så kort tid.

Under 50 dager.....hjelpes!!!Det er jo nesten som å føde imorgen det!Neida, vil ikke stresse eller skremme deg, men da har du jo virkelig ikke lang tid igjen.Heldiggrisen!!!:) Lillegutten din er klar ja!Snakk om å være sentimental...jeg blir rørt og begynner å snufse til top model og griner som en liten unge til sex og singelliv når mamma'n til miranda dør..hjelpes, mannen min stusser litt av og til. Skjønner han vel egentlig, men jeg klarer ikke la være...!

Hvordan går det med vannet i kroppen forresten? Kjøpte meg støttestrømper på torsdag..tenkte kanskje at det kan forebygge, for jeg har ikke noe hovne ben ennå. Det er vel litt plagsomt for deg som har en "gå-jobb"?! Har fått endel halsbrann jeg da. Tror det er fordi jeg ikke har så lang overkropp, så når livmor og frøkna dytter oppover har jeg halsbrann som bare sjuttan når jeg rører på meg.. har du noe som hjelper mot det?

Ellers begynner magen å bli god og stor...har hele tiden fått høre at jeg er "sååå stor" og "ja, du kommer til å bli svæær, ja!" Alltid like hyggelig å høre...NOT! Men nå har jeg endelig stagnert litt og jordmor sa jeg hadde en perfekt 22-ukers mage, noe jeg bruker mot hver person som kommenterer hvor stor jeg er. Utrolig hvordan folk tar seg friheter bare jeg har en baby i magen...!

Heldige venninnen din som har fått babyen sin!! Dumt hun ikke fikk født normalt da, siden hun var så godt igang liksom...Me ville han ikke ut, så ville han ikke ut. Ikke så mye å gjøre med det, bortsett fra ks da..

Håper jeg får henne ut "riktig" vei. Er god og bred over hoftene, så det skal ikke være noe problem ihvertfall! Mamma fortalte nettopp at da hun fødte meg hadde hun ikke spesielt vondt. Det tok 13 timer totalt og da hun fikk pressveer forsvant smertene...sukk, jeg håper virkelig jeg får det sånn! Gruer meg absolutt ikke til fødsel altså, jeg gleder meg, men trenger jo ikke håpe på masse smerter!:o)

Jaja, men jeg får vel komme meg i seng!Dette ble laaaangt!:o)

Msn-adr min er [email protected]. Gleder meg til å chatte med deg!:)

Klem, m.

Skrevet

Åh, ei lita tulle:) så moro!:) Ja, husker jo du skrev at dere selv også trodde mest på gutt, dere hadde vel guttenavn klart og greier også? Tenkt noe på jentenavn nå som dere vet det blir jente eller? Vi var på Ski storsenter (jeg liker forresten Strømmen mye bedre...) på lørdag, og jeg fikk såååå lyst å begynne å kjøpe gutte tøy. Samboer fikk overtalt meg til å la vær, vi kan jo ikke være sikre, det er jo bare en magefølelse:)

Svangerskapskurset var greit nok det, men om det var verdt 1500 kr... vel, det vet jeg ikke.. Og jeg som hadde gledet meg sånn til å se fødselsfilm. den var jo fra 80 tallet... en jordmor av i dag burde ha noe nyere å tilby synes jeg! Det som var litt koselig da, var at vi bare var 3 par, så det ble likson veldig intimt og man ble kjent på en helt annen måte. Vi skal møtes igjen etter at alle 3 har født, og det gleder jeg meg til.

Jeg har fortsatt ikke fått rota meg til å høre med mamma om hennes fødsker jeg da, er det ikke noen som mener at man kan få ganske like fødsler som sin mor?

Men du, nå skal jeg jammen gå inn å legge deg til på msn med en gang, derfor litt kort i dag:) Klarte bare ikke legge fra meg denne tråden helt heller, den er jo så koselig:)

Snakkes da;)

Klem

Skrevet

Sånn, da har jeg lagt deg til:)

Skrevet

Heeeeei:)

Tenkte å skrive litt på tråden vår igjen, den fortjente det, den var helt nede på side 10.. Og du, vi er jo aldri på msn samtidig... er stadig innom og titter etter deg skjønner du:) gleder meg til å chatte litt!:)

Jeg er hjemme alene i dag jeg, noe jeg omtrent aldri er, så samtidig som det egentlig er utrolig deilig, er det litt rart og:) Samboer er ikke langt unna da, han er bare på mc messe i Lillestrøm, men regner med at han kommer til å være der hele dagen.

I går hadde jeg en lite morsom dag.. Har merket de siste ukene på jobb at det begynner å bli tungt, veldig tungt.. Ikke bare bare og jobbe son hjelpepleier og ta alle de tunge stellene og være STOR. I tillegg sover jeg jo max et par timer hver natt nå, så jeg er sliten...Så etter oppfordring fra noen kollegaer (t.o.m sjefen), dro jeg til legen for å spørre om sykemelding. Skulle til en helt ny lege også, som ikke kjenner meg fra før.. Tror du det skulle bli lett og bli sykemeldt du.. nei fy fader. Jeg måtte krangle meg til det, omtrent grine meg til det måtte jeg. Gikk gråtendes ut i bilen, var en FÆL lege!! Herregud, jeg har 3 uker igjen til jeg går ut i permisjon, siden jeg bare jobber 60 % stilling utgjør det 9 arbeidsdager jeg trengte sykemelding fra. Er det mulig å vøre så slem?? trodde faktisk ikke det var vanskelig å få sykemelding når en var gravid jeg (spes ikke i yrket mitt), men jammen var det det! Uansett, sykemeldt ble jeg tiol slutt, og det er en merkelig følelese og tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen på nesten ett år (nærmere sagt slutten av januar 08:)

På torsdag var vi på omvisning på føden på fredrikstad, virket veldig bra, glad jeg til slutt endte opp med å velge å føde på fredrikstad. Siden vi bor der vi bor er det enklere for oss å kjøre til Oslo selv om vi hører til Fredrikstad, så vi vurderte å søke til et av sykehusene i byen. Men som sagt, veldig glad for valget mitt nå..

Vel, dette var en kort oppdatering fra meg. Håper å se deg på msn snart, eller i hvertfall at du er innom og titter på tråden våres her=)

GOD HELG KLEM:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...