Gå til innhold

Shabby chic:):) er du her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....:)

Jeg har hatt en laaaaaaaaaaaaaaaaang pause fra barn i magen. Innom en tur igjen nå, og den første jeg tenkte på det var deg:) hvordan går det med deg og den voksende magen???

Stor savne-deg klem!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI HEI HEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o)

Å, nå ble jeg kjempeglad!!!! Jeg som har mast og mast og ropt etter deg i bøtter og spann. Så hyggelig å høre fra deg igjen!:) Hvordan går det? Er magen stor?Du er vel ganske langt på vi du nå?! Jeg er i 15.uke allerede og vi var hos jordmor for første gang idag. Fikk høre hjertelyd og er superaktiv krabat som sparket i vei på doppleren.

Men, hvorfor har du vært borte så lenge?Noe galt som skjedde?Håper virkelig ikke det...

Håper du ser denne!!!!

Klem-klem tilbake!:o)

Skrevet

Dytter litt så du ser meg!:o)

Skrevet

Endelig ja!!!:):)

nei vet du hva, jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg hadde så innmari lang pause. Ingen spes grunn, brukte ikke internett i det hele tatt heller, ble bare borte litt.. Som du skjønner er jeg ikke så ofte inne nå heller.... men må jo skjerpe meg nå som jeg endelig har funnet deg igjen:):)

Her begynner magen å bli temmelig stor ja... :) er i uke 27, og det er BARE 3 mnd igjen til min termin 19 april..:) når ble din termin?

Ellers har hele svangerskapet hittil vært temmelig ukomplisert, ingen kvalme eller ingen andre spes plager, har kun vært plaget av halsbrann, og det må jeg jo tåle., Men i jula kom vannet i kroppen, jeg er stinn som en ballong i hender og ben, og må bruke støttestrømper hver dag. Har kun 1 par sko igjen som passer de enorme føttene mine.. Legen ville helst sykemelde meg nå sist, men vet du hva, jeg orker ikke gå hjemme jeg, er nødt om til å være på jobb. Så jeg skal prøve å holde ut så lenge det lar seg gjøre.

Ellers holdt jeg på å gå glipp av ultralyd da, pga den håpløse legen min jeg har fortalt om før. Ho fikk jo aldri sendt av gårde papirene mine til sykehuset, så til slutt var det mas fra jordmor og min samboer som fikk meg inn til ultralyd i uke 20...MEN, for en opllevelse, det var helt fantastisk! Samboer gråt som et lite barn:) de kunne ikke se noe kjønn da, men det ville vi uansett ikke ga visste. Skal dere vite det? Selv er jeg overbevist om at det blir en gutt:) tiden vil vise:)

Gleder meg allerede til svar fra deg!!

Stor klem

Skrevet

Hei!:o)

Så bra at alt er i orden!Må jo si jeg ble litt bekymret når jeg ikke hørte noe!

Er sjelden jeg skriver noe her inne selv, men leser litt og følger med på nedtellingen her!:) Så deilig det høres ut å bare ha 3 mnd igjen. Jeg har forløpig termin 8.juli, men har ganske stor mage, så jordmor/akupunktør lurte på om jeg var 1-2 uker lenger. -vi får se 13.feb, da er det UL og jeg gleder meg noe helt vanvittig!! Vi vil gjerne vite kjønnet vi da, tror kanskje det blir lettere for oss å forestille hvordan noe av det blir og så skal jeg strikke og male og mye annet, som krever "riktige" farger! Hehe! Men får man ikke se det, så blir det masse kremhvitt og lysegult og en kjempeoverraskelse etter fødselen! Uansett, største ønske er jo at den er frisk!

Har heldigvis sluppe kvalme jeg også, men halsbrannen, jo den er der. Spesielt om ettermiddg/kveld. Men nå drikker jeg masse masse melk, og det hjelper godt - nøytraliserer litt liksom!

Så morsomt at du tror gutt, for det gjør nemlig vi også. Har antakelig navnet klart også. Lucas Aleksander har vi tenkt på, hvis det passer til babyen når vi ser den da. Og hvis det blir jente, vet vi ikke riktig...litt uenige om hva vi synes er fint! Har dere noe navn ennå? Vanskelig det der..barnet skal jo ha det med seg resten av livet - stort ansvar!;)

Jaja, håper å høre fra deg snart igjen!

Klems*

Skrevet

Nei da, her er alt i skjønneste orden!:)

Det her er så morsomt altså, at du skulle bli gravid også!:)

Hvordan har reaksjonene til de dere har fortalt det til vært? Jeg fortalte det ikke til noen på jobben min før jeg var over 5 mnd på vei, kan tro mange fikk et lite sjokk, tihi:) det var da noen kloke damer som hadde skjønt lunta da men:) skulle bare mangle spør du meg:)

Å, så mange navn vi har vært innom:) men er ganske sikker på å ha funnet det "rette" guttenavnet, og det er noe så "enkelt" som Martin. Både jeg og sambo elsker det navnet:)Jentenavn sliter vi litt mer med, blir liksom aldri enig med oss selv, men så er vi jo rimelige sikker på at det er lille Martin inne i magen og da:) Vi kaller til og med magen for Martin:)

Vel, blir det en jente så sliter vi litt, har jo noen alternativer da: Mina, Tuva, Ulrikke, Rebekka, Anine+++ men leter fortsatt etter noe som virkelig appelerer til oss.

Jeg skal forresten i barnedåp i dag jeg, til ei lita tulle. Sitter og gnuger på dåpskortet nå, og lurer på hva jeg skal skrive.

Heldig du a, som kan strikke!;) det er min store "sorg" at jeg ikke kan, hadde jeg kunnet det nå tror jeg at jeg hadde strikket som en gal:) det er jo sååå mye søtt nusselig strikket baby-tøy! Vi har allerede fått en søt liten dress av moren til sambo da, med snekkerbukse på en måte og jakke til, begge strikket i grønt. Neste prosjekt er å få tanten min til å strikke hel dress i sånn Marius-mønster.

Vel, jeg får komme meg i pen-tøyet, skal straks dra:)

Snakkes!

Klem

Skrevet

Hadde du det hyggelig i dåp? Du fant sikkert noe fint å skrive!:o)

Her har magen fått navnet Knerten, og på søndag morgen tror jeg h*n sparket meg. Jeg ropte ihvertfall ut: "Knerten sparket meg!!!" så mannen min skvatt til der han lå og halvsov,hehe! Nå lengter jeg bare etter mer. Vil så gjerne kjenne Knerten hver dag. Men h*n er visst veldig aktiv og sparket så det knaser når vi skal høre på hjertelyden hos jordmor.

Å, til helgen skal vi med mange venner opp på ringebufjellet, der har de badstu og utestamp og vi lager alltid så good mat! En av de vi skal med har en litta tulle på 4mnd som de elsker å låne bort til "tanter" som meg, hehe!;) Jeg leste på pasienthåndboken på nettet at det er kun de 3 første mnd at det sannsynlig ikke ville lønne seg å ta badstu og varme bad, så da går det vel bra nå?! Hva har du gjort? Jeg elsker det jo, men tenker at jeg sitter litt, så an jeg gå ut, slik at jeg ikke blir overopphetet. God idé?!

Men nå er jeg ferdig på jobben!Måtte bare innom for å svare deg vettu! Dette er så hyggelig!!!

Klem

Skrevet

Det var veldig hyggelig i dåp ja:) tenkte masse på at nå er det snart vi som skal holde barnedåp:) Og den lillle tulla var jo bare helt nydelig. Når det gjelder dåp så har mamma vært i kjelleren og funnet frem dåpskjolen jeg hadde på da jeg ble døpt, det er litt koselig da, det er til og med min bestemor som har heklet den. Så her henger dåpskjolen allerede klar:)

Bare gled deg til sparkene blir hardere og sterkere:) jeg får nesten ikke fred på ettermiddagene og kveldene, da er babyen kjempe aktiv:) og sparker så det nesten gjør vondt!

Kos deg i utestampen du:) jeg er totalt avhengig av å bade i badekaret, og har badet masse siden jeg ble gravid. Og jeg bruker ganske varmt vann også, ligger bare ikke så altfor lenge..:) Tror ikke jeg kunne klart meg uten.

Det hørtes forresten kjempe koselig ut med en sånn hyttetur! Da håper jeg dere får kost dere masse:) Og på ringebufjelllet er det jo kjempe koselig! Heldiggriser!:)

I dag har jeg (nok en gang........) vært ute og handlet babytøy.. :) vi har nesten allerede alt for mye tøy.. og bare i nøytrale farger.. så jeg har sagt til samboeren at når jeg ligger på sykehuset og har født, så får han dra på shopping og kjøpe massevis av klær i "riktige" farger. Så til slutt kommer vi til å få masser av tøy.. men, men. det er nå bare moro da:)

Er du spent på om det går bra med babyen og hunden deres eller? jeg er så spent på hvordan det vil gå med en baby og kattene mine jeg. Tenker masse på det! Håper det vil gå bra, for å kvitte meg med kattene mine er ikke noe alternativ! Heldigvis er de to da, så de behøver ikke bli kjempe sjalu, de har jo hverandre også:) Har tatt vare på et slags "program" jeg fant på nettet (skrevet av en veterinær) om tilpasning baby/katt. Det var veldig informativt, tror jeg kommer til å bruke det.

Vel vel, er vel middagstider hvert øyeblikk. Du får ha det godt så lenge, så håper jeg og høre fra deg snart igjen!

Klem!:)

Skrevet

Inne og dytter. Håper du har hatt en super helg:)

Skrevet

Hei hei!:)

Da er jeg tilbake etter en deilig helg på fjellet. Det så ut som et postkort der oppe. Mengder av snø og snøtunge trær som solen skinte på!:) Gikk faktisk en hel mil på ski på lørdag- litt slitsomt på slutten, men jeg fullførte da og ble skikkelig glødende i kinnene etterpå!Utrolig digg!:)

Ellers så føler jeg meg ikke så veldig gravid om dagen...bortsett fra en ganske voksende mage, så "kjenner" jeg liksom ingenting. Jeg er absolutt ikke av den hysteriske typen, men jeg tenker jo mitt. Selv om jeg er fullstendig klar over at man ikke trenger å kjenne spark ennå!Bare litt kjedelig.. Men så kom jeg på nå at vi skal til legen imorgen, så da får jeg sikkert høre hjertet!:)Det blir bra! Hvor tidlig kjente du spark?

Så kos med så mye babytøy:) Har bare kjøpt noen få ting jeg. Men siden termin er i juli, så venter jeg litt til sommerkolleksjonen kommer. Er jo virkelig ikke noe vits i å kjøpe tykke gensere, busker og strømpebukser. Også håper vi jo å se kjønnet 13.feb og da blir det ennå lettere å finne fine klær!:) Fortalte jeg om den fantastiske lille Gant-joggebuksen jeg fant på salg?! Den er bare sååå søt med et bitte lite gantmerke nederst på benet!:) På fredag fikk jeg forresten en liten gave av svigermor. Hun hadde kjøpt en ull/silke trøye til meg med lekre blonder på:) Hun ville at både jeg og knerte skulle holde oss varme!:) Ble helt rørt jeg! (ikke hormonell jeg altså...hehe, blir såå rørt av alt jeg)

Tenker fælt på dette med babyen og Viggo. Men han er fryktelig snill da. Jeg kan kose med andre hunder han ikke liker uten at han blir sjalu, så jeg håper det går bra!:) På fjellet i helgen begynte han å "prate" brumme-lyder når tulla på 5 mnd skrek. Så det var tydelig at han skjønte det var noe med den lille. Blir spennende ja!:)

Jaja, får jobbe litt jeg!

Vi snakkes snart håper jeg!:)

Klem

Skrevet

Hmm, jeg hadde glemt å endre nicket mitt. Gjør jo det hver uke, men nå skal det være riktig!:o)

Skrevet

Oi, du har jo nesten akkurat vært her inne og svart jo:) Fint å høre at dere har hatt det så fint i helgen, hørtes supert ut!:)

I dag har jeg vært på trygdekontoret, trengte litt hjelp til å fylle ut søknadspapirene på fødselspenger. Men ikke mye hjelp og få der nei, fy s.... for ei sur kjærring. Ville liksom ikke svare meg på spørsmålene mine eller forklare meg ting jeg lurte på. Fikk beskjed om å ta med meg papirene hjem og se på de noen dager. Og da jeg sa jeg allerede hadde sett på de lenge, og at det faktisk var en grunn til at jeg kom og spurte om hjelp, fikk jeg beskjed om å sette meg ute på gangen og svare på det jeg kunne på egnehånd. Så når jeg kom til det punktet jeg kom for å få hjelp til var jeg jo like langt da... så her sitter jeg med papirene mine og skjønner ingenting. HURRA for trygdekontoret!!!:(:(

Og hos legen skulle jeg vært i dag, og tatt blodprøver til neste legetime på fredag, men de hadde stengt i en time fra da jeg kom pga møte... så argh.. ingen solskinnsdag i mine øyne...:)

og snart er det jobb, skal på kveldsvakt i dag.. foreløbig går det veldig greit å jobbe, men merker jo at det har blitt tyngre.

Så koselig med gave fra svigermor da...:) :) skulle ønske min svigermor var litt mer sånn også. Vi har liksom ikke klaffet helt jeg og ho.

Kommer ikke over navnet Viggo på en hund jeg altså, det er jo bare kjempe søtt!:) åh, så spennende det blir, jeg kjenner jeg blir helt svett når jeg tenker på baby/pusene.

Vet du, det her er faktisk litt flaut, men jeg husker ikke hvilken uke jeg var i da jeg bebynte å kjenne spark jeg... det er jo sånn man absolutt burde huske, men nei.... Apropos spark, så syns jeg sparkene fra babyen min har vært så mye svakere de to siste dagene. Nesten så jeg blir litt bekymret. Fortsetter det sånn noe særlig lenger går jeg til legen! Jeg kjenner jo spark, men føler de er så mye svakere og sjeldnere enn før. Sikkert bare overhysterisk, men det er som du skrev, man tenker jo sitt.... uff.

Ha en fortsatt fin dag da, prates:)

KLEM

Skrevet

Tenkte jeg bare skulle innom og oppdatere litt fra i går. Sparkene bekymret meg ikke så mye utover kvelden i går, de ble som før igjen. Men så plutselig da, mens jeg var på jobb begynte jeg å blø. Eller dvs jeg så jeg blødde hver gang jeg var på do. Slo meg til slutt litt til ro med at jeg skulle til lege i dag, og at det kanskje bare var en uvi, siden jeg hadde vondt i magen også. (dette pga at det stadig sparket, hadde jeg ikke kjent det hadde jeg nok ringt legevakt med en gang i går)

Så det første jeg gjorde i dag, var og ta med meg en urinprøve, og dro til legen. Urinprøven hadde masse blod i seg. Legen lyttet til hjerteslagene og de var ok. For sikkerhets skyld ringte hun til sykehuset, og de ville gjerne at jeg kom til en ultralyd. Så det var rett til fredrikstad. Der fikk jeg både sånn lang registrering med "elektroder" av hjertelyden, gu-undersøkelse, og ultralyd. Så følte jeg ble tatt på alvor. Heldigvis sto alt bra til med nurket mitt. Det hadde det helt fint:):)

Men så spurte legen som tok ul på meg om jeg visste kjønnet enda. For han så det, og jeg kunne få vite det hvis jeg ville. Jeg valgte å fortsatt la det bli en overraskelse, men det er nesten så jeg angrer nå i ettertid:) bare nesten altså!:)

Så alt står bra til med oss! Håper det gjør det med dere også.

Klem

Skrevet

Oi, denne må dyttes litt på:) håper du ser den snart:)

Skrevet

Blææ, er såå vanvittig dett i desa....!:P Sorry at jeg ikke har svart deg tidligere- vært syk et par dager. Så bra at alt er i orden med deg og Martin(?) ;o) da. Huff, hørtes ikke noe gøy ut i det hele tatt å blø som du gjorde. Fant de egentlig ut hvorfor?Men tenk at du klarte å velge å ikke vite kjønnet fremdeles!!Imponerende må jeg si!Jeg hadde ikke klart det...klarer nesten ikke vente til 13.feb jeg jo!:o) Det er litt rart, for til vanlig er jeg tålmodigheten selv, men nå skulle jeg gjerne hatt babyen min med en gang!!Ikke i morgen en gang, men NÅ! Men samtidig så går tiden vanvittig fort, ukene bare flyr.. Jaja, man blir ihvertfall ikke mindre rar av å være gravid, hehe!

Gleder sambo seg til å bli pappa da? Mannen min er jo blitt helt på en snurr han. Som han koser og kysser på magen og meg!Ikke det at han ikke gjorde det før, men nå må jeg liksom si at hallo, jeg vil også kose med magen min:o) Hehe,han blir nok en skjønn pappa!

Eller har jeg begynt på to strikkeprosjekter til!Er ferdig med en sokk og begynt på en supersøt liten jakke!Det er ordentlig morsomt, og aldri for sent å lære vettu!;o)

Er bare 4 timer på jobben idag, for formen er liksom så som så...Har egentlig bare lyst til å sykemelde meg. Men med en gang forkjølelsen er ute av kroppen, har jeg jo ingen grunn til det...for jeg har jo ingen plager! Men jeg mistrives sånn i jobben min nå...ingen ting som er gøy liksom! Blir nok at jeg finner en ny når permisjonen min er over!:o/

Jaja, vi prates da jenta!!!

Klem klem.

Skrevet

Dett i desa???:) det er jeg også, noe dritt altså:) Men jeg er det konstant da, ikke vært syk eller noe. Godt du er på bedringens vei og på nett igjen, savnet deg disse dagene:)

Martin (ganse sikker på det:))er i stor form, vilter som bare det:) og akkurat nå er samboeren inne i boden og setter opp sprinkelsengen, gleder meg sånn!:) har veldig lyst på vugge først, men de jeg har likt har vært så dyre, også er det jo ikke lange stunden man får brukt de, så vi kommer til å gå rett på sprinkelseng (sånn med justerbar høyde.) Samboer her og gleder seg veldig, og han er veeeldig stolt:) det er så moro, men jeg savner faktisk bittelitt engasjement med magen jeg da.... selvfølgelig stryker han på den innimellom og sånn, men jeg vil liksom ha han enda mer opptatt av det:)

Ellers har vi vært hos svigers i dag. Svigermor var ferdig med nok ei strikkejakke, og nå skal jeg få henne til å starte på et "marius sett" Har ikke helt bestemt meg om jeg vil ha en skikkelig søt hel dress i marius mønster, eller sett med nikkers, strømper, genser og lue i samme mønster enda. Marius-mønsteret blir det uansett, synes det er så fint!:)

Ellers har det vært en litt lei dag i dag. Fikk en tlf sent i går kveld som virkelig satte tankene i sving. Ho unge jenta som eier den hesten jeg har på fòr skal visst begynne på folkehøgskole til neste år da, og velger visst og sette bort hesten "min" på helfòr for litt over ett års tid. Ho ville jo gjerne at det var jeg som skulle ha han, og jeg har førsterett på å ha han også, men... En ekstra utgift på ca 3500 kr i mnd, anledning til å dra i stallen hver dag, og ikke minst å få tiden til å strekke til kan nok bli litt i det vanskeligste laget med en liten baby. Det sier seg jo nesten selv og, men jeg syns det er utrolig leit. Jeg er SÅ glad i den hesten!! Har kommet noen tårer i dag for å si det sånn..

Uff, og mistrives i jobben er noe av det værste som er!! Det vet jeg alt om! Nå har jeg jo en jobb jeg trives veldig godt i, men har mistrivdes skikkelig før i en annen jobb. Det er kanskje lurt av deg og se deg om etter noe annet når du har permisjon ja, sånne situasjoner blir desverre ikke bedre som regel.. Har man kommet til et sånt punkt hvor man mistrives sånn tror jeg egentlig ikke det er noen vei tilbake.. Men først har du jo en SUPER tid og se frem i mot. Først det og fullføre svangerskapet, og så den herlige permisjonstiden.

Skal du ha permisjon med 100% lønn eller 80% lønn forresten??

Oi, det begynner å bli rimelig seint, må gå å se på senga:) Heldigvis fri i morgen!

Kos og klem!:)

Skrevet

8 dager igjen til ultralyd!!!!!!!!:o) og 153 dager til termin........:o/ Jaja, det blir hele tiden mindre og mindre, men jeg gleder meg såå vanvittig!! Lurer på om jeg også begynner og kjenne liv nå, men er liksom ikke 100%sikker..Har så lyst til å kjenne de konkrete sparkene så jeg får bekreftet det jeg går og lurer på. Har akkurat hørt den deilige hjertelyden, så jeg vet jo at det er liv der. Nei, unnskyld, skal ikke gjenta meg selv, men det er så greit å prate med en som vet hva jeg snakker om liksom!:o)

Apropos senger...vi får en bitteliten sprinkelseng arvet etter svigers som babyen kan sove i de første mnd ved siden av sengen vår, og så arver vi sprinkelsengen som jeg har brukt. Den skal males og bli samme farge som stellebordet...for lakkert furu er liksom ikke sååå flatterende, hehe!:)

Å,Mariusmønster er kjempesøtt! Den hele dressen er nok absolutt mest praktisk, mens det settet hørtes utrolig nydelig ut. Elsker sånne miniatyrkopier av "voksenklær"! Skal du ha de tradisjonelle fargene, rødt, hvitt og blått eller lyseblått og hvitt f.eks?Har sett mønster på den i lyseblått og hvitt, og det finnes ingenting som slår den, den er helt nusselig!!:o) Jakken jeg strikker nå er en omslagsjakke med silkebånn som knyting!Vanvittig søt, men mønsteret har vist seg å være ganske stort!Så strl 0-3 mnd er nesten 9-12 mnd...så det blir nok en stund til babyen kan bruke den. Skal prøve å få vasket den på 60 grader, kanskje den krymperlitt. Den er i bomull, så vi får se!

Huff, hørtes ikke noe gøy ut det med hesten din...og 3500 kr er jo mye da ekstra da! Tror nok også du får nok å gjøre med babyen, men jeg skjønner hvor trist det er! Får du hatt den på fór når hun kommer tilbake fra folkehøgskole da? I så fall har du jo noe stort å se frem til!:)

Vært litt trist her idag også...eller, jeg er vel egentlig dritsur på sjefene mine...!Du har kanskje hørt om Stockholm Furniture Fair? En kjempestor møbelmesse neste helg med alt det nyeste av design - utrolig spennende og interessant! Det var meningen at alle sammen i firmaet(5stk) skulle dra. Dette er noe sjefen har lovet meg i nesten ett helt år....men så oppdager jeg plutselig at alle de andre skal dra, også har de ikke nevnt det for meg....!Ble kjempelei meg, og innmari sint!Hva gir de retten til å plutselig bare drite i meg??Har sendt mail til de nå og spurt om det er meningen at jeg skal være med...hvis de sier nei, så sykemelder jeg meg leeenge!Dette gidder jeg ikke mer!!!

sukk, unnskyld at det ble en utblåsning her til deg...blir bare så frustrert! Forresten, skal ha 80% lønn tror jeg..vil gjerne ha mest mulig tid hjemme med babyen!:o)

Ellers alt bra?:o)

Hihi, nå kom det et lite "Boble-dunk" fra Knerten her til deg, skal visst hilse!;o)

Klem.

Skrevet

åh, nå skal jeg starte med å klage litt... jeg er så syyyyyk!! Våknet i går i fin form, og dro på jobb som vanlig. Etter bare en times tid på jobben kjente jeg liksom at jeg ble ordentlig dårlig, orket ingenting! Da klokka ble litt over 11, spurte jeg om jeg kunne dra hjem fra jobb (noe jeg aldri har gjort før) Tok tempen da jeg kom hjem, og den var på 38. Bare på noen timer steg den til 39,4, og der har den vel ligget siden. Så jeg er ganske slapp og utafor, svetter og fryser om hverandre, og forferdelig vondt i halsen og kroppen ellers. Skikkelig influensa. For å syte litt ekstra tror jeg jeg trygt kan si at jeg aldri har følt meg så elendig før. Meeeen, nok syting..! (bortsett fra at vi skulle vært på sånn omvisning på føden i dag da, noe vi bare måtte droppe:()

Skjønner veldig godt at du gleder deg til ultralyd jeg, det er stoort!:) Det å se den lille babyen som lå der og sparket og viftet med armene var virkelig en opplevelse!:)

Visste faktisk ikke om at marius-mønsteret var å få i lyseblått og hvitt jeg, for det hørtes jo kjempe søtt ut da! Takk for tipset, det må jeg prøve å finne!:)

Uff, kom bare på at jeg må sutre litt til. Lurer så fælt på hvordan det påvirker babyen at jeg er så syk...Har den liksom feber den også? Og hvor tar stakkaren næring fra? Jeg orker knapt og tenke på mat...Men det er nå hvertfall voldsomt med liv i dag, den turner rundt i magen som bare det:)

Herregud for noen sjefer du har, skjønner veldig godt at du ble lei deg! Sånt er søren meg sårende! Fått noe svar på mailen du sendte om du og får være med eller??

Jeg får skrive litt lenger neste gang, må legge meg litt!:)

Stor klem!

Skrevet

Hei du sjuklingen!Blitt bedre?Har lest at hvis du får feber over 39 grader skal du helst ta noe febernedsettende, for ellers blir junior litt varm han også...husk at babyen stt vann er varmere enn deg til vanlig. Jaja, så lenge han holder på som før, er det ingen grunn til bekymring!Og babyen din tar det den skal ha av næring fra dine "lagere" selv om du ikke får i deg noe!:o)

Er sykemeldt jeg...snakket med den ene sjefen som sa at "Nei, du må nok bli hjemme og styre butikken, for alle vi andre drar!" Jeg ble så frustrert og sint og sa bare javel og ringte legen. Det var dråpen!!! Legen skjønte meg godt og nå er jeg sykemeldt en god stund fremover - de får bare slite i vei, jeg gidder ikke å hjelpe til. Har jo skjønt at grunnen til at jeg ikke fikk være med på messen er jo fordi de ikke gidder å satse noe på en som er gravid.....mannsidioter!!!!

Men ellers koser jeg meg hjemme og teller dager til UL!:o)

Jaja, men jeg får drikke litt kveldskaffe med gubben her!:)

Vi prates når du føler deg llitt bedre!

God bedring!!!:o)

Klem.

Skrevet

Endelig litt bedre!:) Kom meg opp av sengen i går, men da hadde jeg søren meg ligget der siden mandag og. Det er kjempe DEILIG og ikke ha feber lenger, og faktisk kunne gå over gulvet uten og føle at man skal ramle når som helst! Har kjempe medlidenhet nå for de jeg hører som får den influensaen...stakkars!

Det virker som Martin klarte seg bra også:) Jeg har kjent noe nytt i fra magen de siste ca tre dagene nå, også leste jeg i svangerskapsboken her at det jeg kjenner antageligvis er at babyen hikker:) ganske gøy da, i så fall har han hikket litt de tre siste dagene:) kjenner sånne helt rytmiske, taktfaste rykk i magen:) Kjempe gøy!

Og ikke er det lenge til du skal på ul heller:) misunner deg! Lyst på en ul til selv jeg! Så nesten ingenting av den forrige jeg var på pga den blødningen, og det føles så lenge siden den ordinære. Syns det var så rørende hvordan samboeren tok det også jeg. Sikkert skrevet det før og, men han tørket tårer som bare det da han fikk se den lille babyen i magen. Åh...... som jeg lengter etter å se babyen på ordentlig også:) Og finne ut av hvem det er som har ligget inne i magen så lenge:) Bli kjent med det lille mirakelet:) Regner med at de 2 siste mnd nå kommer til å gå kjempe treigt!!!

Kjenner jeg blir rimelig irritert på dine vegne altså, det med jobben din! Det var jammen til pass for de at du sykmeldte deg, haha, det hadde de godt av!!! Så sjofelt gjort og love noe sånt, også holder man plutselig ikke det man har lovt allikevel! Nei, hold deg sykemeldt du, og sørg for å finne deg en mye bedre jobb i permisjonstiden din, det fortjener du!

Hm... her sitter jeg på lørdags ettermiddag og kjeder meg. Samboer har vært og kjøpt noe nytt elektronikk greier, så for hans del går vel hele lørdagen med til det tenker jeg... litt sur:/

Lurer på hva slags gardiner jeg vil kjøpe til babyrommet jeg.. Har du begynt på babyrommet eller? Egentlig hadde ikke vi tenkt å gjøre så mye nå egentlig, siden babyen jo kommer til å sove inne hos oss den første tiden allikevel. Men jeg klør jo i fingrene etter og gjøre ett eller annet der:):)

Nei det her ble mye grubling og løse tanker, skal ta meg et bad jeg:)

Ha det godt så lenge da:) gleder meg selvfølgelig til å høre fra deg igjen!!

KLem:)

Skrevet

Hei,

bare kort fra meg, har litt dårlig tid idag! Men var jo på ul igår kveld, og må jo rapportere!:o)

Knerte var helt perfekt og så utrolig vakker!men fryktelig sjenert....typisk da, og vi som ville vite kjønnet!Lå helt sammenkrøllet i fosterstilling og koste seg nederst i magen min!Og sparket til jordmor og ultralyd-tingen, hehe, det er Knerten sin det! MEN siden h*n lå som h*n gjorde, så fikk ikke jordmor sett hjertet godt nok og heller ikke nyrene, noe som betyr at vi får ny ul-time om ca 2 uker!:o) Får håpe Knerte er litt mer samarbeidsvillig og litt mindre sjenert da!

Vi har begynt på barnerommet ja, ryddet og laget plass. Skal snart male en vegg, og så skal mamma male møblene som sagt! Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gjort så mye som mulig ferdig før babyen kommer. For etterpå får du ikke gjort noen verdens ting, samme hvor mye du planlegger. Knerte skal sove inne hos oss første tiden også, men jeg tror ikke jeg hadde fått ro i sjelen hvis ikke alt var ferdig en stund før termin!:o) Men nå er man jo forskjellig da, kan jo hende dere klarer det helt flott!

Jaja, må skynde meg videre!Skal til mamma en tur!

Klem klem fra en lykkelig mammy-to-be!;o)

Skrevet

Heey:)

Ja da har du jo endelig vært på ul jo:) hærlig å se babyen ikke sant? Også så sjenert da, hehe;) Får håpe h*n er litt mer villig til å vise seg frem neste gang da. Egentlig er du jo litt heldig da, som da liksom får en ekstra ul:)

Vi hadde besøk av svigers i går, de er greie de altså, men allikevel...........gud som svigermor allikevel kan irritere! For det første hadde ho med seg vafler og syltetøy.... Koselig det altså, men ho har alltid med medbrakt, og på en måte så sårer det litt også, for da er liksom ikke det vi kan tilby godt nok føler jeg...skjønner? Kan jo for guds skyld lage vafler sjøl jeg... Og det som irriterte mest akkurat i går da, vi sto og viste frem hvordan vi ville ha det på det som skal bli barnerommet, og ho hadde jo selvfølgelig innvendinger... der inne hadde vi jo sååååå god plass til et skap... et skap til oss....Så det jeg nesten er sikker på nå, er at ho om ikke lenge kommer drassende på et skap til oss... vi skal jo ikke ha skap der vi! Har nok av skapplass! Skal bare være søte små babyting der! Hm, nok sutring.... igjen....:)

Merker hormonene om dagen...virkelig:)

Deilig og ikke ha jobben og tenke på om dagen eller? Har tenkt tanken på å sykemelde meg snart selv jeg. For all del, jeg trives godt i jobben min, men det er faktisk bare 9 uker (gisp...) igjen til babyen kommer, og jeg merker jo at jeg er tyngre. Ikke like lettvint med morgenstell og dusjinger lengre. Dessuten har jeg hatt en del fri i det siste, og gud så deilig det er å gå litt hjemme og bare slappe av også... Får litt lyst til å utnytte systemet og takke ja til en sykmelding..

Har du fått noen sånne spesielle lyster på ting du mååå ha eller. Jeg har ikke fått noen spesielle når det gjelder mat, men..... nesten litt flaut...: I huset til moren min er det bare sånn betong kjeller liksom. Den er tørr og fin, men ikke innredet med annet enn leca på veggene hvis du skjønner, hun bruker den bare til oppbevaringsplass. Saken er da, at det alltid har vært en sånn litt spesiell kjeller-lukt der nede. Blandet med lukten av sand. Og nå i graviditeten synes jeg dette lukter såååååå godt:) Har lyst å tilbringe timer i kjelleren til mamma og bare lukte:) Nesten lyst til å finne litt sand på gulvet nesten å smake... helt sykt!:) Får jo nesten vann i munnen av å tenke på den lukta nå når jeg skriver dette her til deg. Uff, nå må ikke du tro jeg er gal altså, for det er jeg ikke!:)!!!!! Bare litt snål:)

Nok for i dag snuppa, trøtt jeg:)

Håper du er innom og svarer snart da!:)

KlemKlem

Skrevet

Oi, tråden vår var helt nede på side 10...... dytte dytte:)

Skrevet

Hahahahaha, nå fikk jeg meg en god god latter!!!:o) Ikke slem latter, men rett og slett morsomt dette! Utrolig hva den graviditeten kan gjøre med oss!hehehe! Sånn som jeg, til middag for noen dager siden hadde vi nudler, bacon, bakt potet og egg! Jeg bare MÅTTE ha de tingene den dagen, for jeg hadde ikke lyst på en hel komplett rett, men mange små ting! Ble sinnsykt mett da....!Hehe! Så drøm om kjellergulvet med god samvittighet du, du er ikke så veldig rar, bare veldig gravid! :o)

Hmm, sitter og ser på den amerikanske homsepatruljen nå, de er ganske flinke faktisk! Dritkule klær de kjøpte til han "streite"...skulle ønske jeg hadde masse penger til å gå å shoppe for nå. Magen begynner nemlig å bli såpass struttende at genserne mine glir opp foran, og navlen min (som ser ut som en elvis-munn som gliser litt på skjeve) titter ut under kanten! Så som du skjønner er jeg meget flaterende om dagen!;o) Legen min sa igår, på kontroll, at "Jo, du er egentlig ganske schvææær til å være 21 uker!!!" Hehe, da måtte jeg le, for livmorkanten miner faktisk halvveis mellom navlen og ribbena allerede! Men Knerte er akkurat så stor som h*n skal være. Så det er vel bare mye tomleplass inni der da!:o)

Ellers høres det ut som om du har en litt snål svigermor ja! Hadde aldri godtatt at hun hadde tatt med vafler med mindre jeg hadde bedt om det nei!Men nå er jeg ganske opptatt av matlaging selv og det vet hun, så hun tør nok ikke det!:) Og når det gjelder innredning er det jeg som "bestemmer" siden det er yrket mitt liksom...Er jeg som pleier å hjelpe henne og hun spør om råd, og det er veldig hyggelig synes jeg! Har faktisk en ganske grei svigermor når jeg tenker over det!:)

Men hva sier samboeren din om det da? Hmm...er jo ikke alle man kan si ifra til heller, de kan bli så fornærmet eller lei seg! Hehe, hadde tatt seg ut om du tok med vafler neste gang dere skal til de...!Det skulle du prøvd...;o)

Men nå kom min elskede hjem her, så da får vi lage litt middag!

Det skal ikke bli så lenge til jeg svarer neste gang! Lover!!!!:o)

Klem klem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...