Gjest Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Det er 4 mnd siden fødselen nå men husker ennå hvor skuffa jeg var, hadde t.o.m fortalt han på forhånd at det måtte han kjøpe til meg. Haha husker jeg gråt mine bitre tårer da jeg kom hjem, var vel litt ustabil pga hormonene. Det verste var at jeg måtte fortelle han hvorfor jeg var sur/lei meg, tok ikke hint engang...... grrrrr! Da løp han med en gang ut og kjøpte meg et smykke, men ikke helt det samme. Flere med lignende historier?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 ja,jeg også,meen min kjøpte ikke noe.Har sagt det til han flere ganger senere,men han skjønner ikke hetl poenget med gave
mamo82 *2 jenter* Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Hehe.. stakkars! Jeg fikk heller ikke.. Forventet det jo litt, da.. Men han ble innlagt på sentralsykehuset samme dagen som jenta kom til verden, og ble der i etpar dager, så jeg kan ikke klandre han. Han gjør en storartet jobb med jenta vår, og det er den største gaven jeg kan få. Men gjett om jeg skal ha fine forlovelsesringer når den tid kommer, ja... ;o)
Blomman Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Har aldri fått det nei-bare en dobbelpakning kvikklunsj da nr to ble født hehe, men har ikke vært lei meg for det da. Men var nok mere lei meg fordi han ikke hadde ryddet noe særlig mens jeg var på sykehuset.....
tiah Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Fikk en barnefar oppløst i tårer av glede som deltok fra første stund og det var akkurat det jeg ønsket meg. Hadde bevisst unnlatt å nevne det så han hadde ikke hørt om begrepet fødselsgave før en slektning spurte hva han hadde kjøpt til meg!! Synes jeg har nok tull som jeg ikke bruker!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Fikk ikke gave, og sa til han at jeg heller ikke ville ha noen gave.. Synes det er noe tull rett og slett.. Jeg fortjener ikke gave mer enn det han gjør.. Men, han kom hjem med 3 langstilka roser dagen etter jeg kom fra sykehuset.. Det setter jeg pris på
gullets mamma Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 forventet meg ikke noe stort,men det hadde vært koselig med et kort og noe babytøy som han hadde plukket ut.....men vi jenter tenker mer sånn enn det gutta gjør.Han er en super pappa og det er jo det viktigste!
Eliise Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Fikk ikke noe, og forventa heller ikke noe... Hvorfor i alle dager skulle vi fått gave liksom?? Vi får jo en baby, er ikke det nok?
Lumsk Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk blomster jeg. Men så hadde jeg også gikk ettertrykkelig beskjed om at jeg synes slike gaver er noe tull. Hvorfor skal vi få gaver fordi vi har født? Hva med mannen som var tilstede og kanskje synes det var kjempetøft? Jeg liker heller ikke det utidige gavepresset til valentine og mors-/farsdag heller. Jeg vil heller at han viser sin hengivenhet til daglig og det er han veldig flink til.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Mulig jeg er litt gammeldags men synes det er hyggelig med en liten oppmerksomhet fra typen når man har vært gjennom en fødsel. Ikke det at jeg skulle ha dyre gaver, men som sagt en aldri så liten oppmerksomhet gjør godt når man har vært gjennom så mye (både smerter og endeløs glede). Det viktigste er jo selvfølgelig at babyen er velskapt og at mannen er en bra far. Jeg ler jo av at jeg tok så på vei nå men var ganske full av tårer da jeg kom hjem etter fødselen (var vel de berømte barseltårene). Jeg hadde jo født han verdens nyyydligste datter!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 jeg fikk blomster jeg og ble kjempe glad for det men julgaven i år var vannvittig.. smaragdring med diamanter rundt.. så jeg kaller det fødselsgave og jeg oi grunn.. han hadde jo ikke trengt det synes jeg da..
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk heller ikke noen gave. Men jeg fikk en veldig fin baby.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Vi var begge helt revet overende av det faktum at vi faktisk hadde fått en baby, så fødselsgaver ble det ikke noe av... ;P
Happy Ignorant Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk en hamburger...hehe...etter ni mnd med halsbrann var det alt jeg ville ha.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 fikk ikke annet enn en kjempe støttende og fantastisk kjæreste. kunne ikke bedt om mer. hans støtte og kjærlighet er den beste gaven jeg kunne få, dessuten har han jo gitt meg en nydelig datter;)
Luni og go'gutten =) Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 Fikk kjempeflott blomster bukett ) Det morsomme er at den var rosa da, midt oppi alt det blåe - den lyste opp kan du tro ;o) Det hadde vært utrolig koselig med en gave, men stakkars mannen var helt i hundre selv så jeg tror ikke han tenkte i de baner engang. Så jeg er veldig fornøyd med blomstene jeg ;o)
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk ikke noe gave, men har hatt en mann som har sprunget ræva av seg for meg hele svangerskapet. Kjefta på legen fødselsnatta for meg, var på sykehuset og sov på gulvet ei hel uke i starten, tok fri to de to ukene vesla var på nyfødt, samt en uke etterpå, lagde istand jul til oss, selv med vesla på sykehuset, og ordna blomster til meg når vi var hjemme på perm. Ellers stoor støtte under en fødsel som var et helv... Han rydder og roser meg når jeg har gjort det, skifter på vesla på natta, og tar henne uoppfordra om morgenen før han går på jobb, engasjerer seg. Og lager middag av seg selv, selv om han har vært hele dagen på jobb om jeg er trøtt.... Noen vil kanskje si, skulle bare mangle. Men det synes faktisk ikke jeg. min gave anser jeg som allerde gitt; verdens beste samboer og nydeligste baby! :-) Det betyr så mye mer for hvertfall enn fødselsgaven! :-)
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Han hadde en ide: kombinert bursdagsgave til han og fødselsgave: videokamera. Jippi. Har hatt litt glede av det i etterkant da!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Selvfølgelig gjør det det med meg også! Føler noen tar historien min litt bokstavelig her. Syntes det var en litt artig historie, pleier vanligvis ikke å sippe over sånne ting. Uansett, artig å høre mange forskjellige synspunkter ang det med fødselsgaver da. Dette var mitt førstefødte, har nok hørt litt for mange historier om alt hva mine venninner har fått skjønner jeg;-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 Nå skal jeg være litt kjip jeg da og si at jeg fikk en kjempefin diamantring :-) Men er enig i at den beste gaven selvfølgelig er babyen og en mann også er forelsket i den lille.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #21 Skrevet 9. januar 2007 ISMP: Neida, skjønner tankegangen din :-) Forskjellen er vel kanskje at jeg hadde ikke hørt om at man gav hverandre gaver før jeg kom inn hit/DIB/BIM. Så jeg forventa ikke noe :-) Men jeg fikk lov å bestille meg ny bærbar mac når vi kom hjem fra 15 dager på sykehuset. Så det kan jo kariktiseres som fødselsgave :-)
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #22 Skrevet 9. januar 2007 Jeg fikk, men ble litt sur fordi vi hadde dårlig råd og avtalt at han ikke skulle kjøpe noe. Hehe...med i ettertid..haha en bling bling rikere.
Fødemaskinen Skrevet 9. januar 2007 #23 Skrevet 9. januar 2007 Fikk ikke en dritt her. Kun en pose med sure føtter.
krksk Skrevet 9. januar 2007 #24 Skrevet 9. januar 2007 jeg hadde også nevnt for mannen min at det var noe så kjekt som fødselsgave der ute.. hehe.. har endel venninner som har fått gull og diamanter i forb med fødsler så derav tanken min..men ingen gave her i gården heller.. ble nok litt skuffet ja for hadde håpet litt på det.. men jeg fødte i oktober og i desember var jeg 30 og fikk et flott diamantsmykke.. og jaggu meg kom ikke enda et smykke (diamanter i hjerte) til jul.. så tenker han ville skjemme meg litt ekstra bort mht tøff fødsel og barseltid likevel.. hmm forøvrig helt enig med HI at selvsagt gutten vår som største gave og fantastisk far og alt det der.. men likevel er det nå tøft med 9 mnd svangerskap for deretter knalltøff fødsel og barseltid, og godt at man blir gjort stas på.. hehe
Sigbeth Skrevet 9. januar 2007 #25 Skrevet 9. januar 2007 fikk ikke, og han fikk heller ikke pappagave av meg. Det var også helt bevisst fra min side, jeg hadde heller ikke hørt om slike ting før disse sidene. Nevnte det ikke for ham - han hadde ikke hørt om morgengave etter bryllupet heller, men DET nevnte jeg! så får det heller være med fødselsgave, selv om det er jo romantisk, men babyen er jo den største gaven og dessuten gjorde han en formidabel innsats under fødselen og var like utkjørt som meg etterpå, så....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå