Gå til innhold

Trilletur til uka for Smurfeklubben Grei!


Drømmesmurf

Anbefalte innlegg

Hei og takk for gode råd.

 

Skal prøve å legge henne på soverommet. Det er først nå at hun vil ta smokken, før ville hun ikke det og da blir det vanskeligere å få henne til å roe seg. I natt tok hun smokken og klarte og sovne av seg selv i ett-tida etter masse uro og luft. Sov godt til klokka 6, da fikk hun pupp og med en gang etter det vondt i magen igjen! Skal jammenta være den første til å si at pupping ikke BARE er positivt. Hun får flaska også, og da råper hun en eller to ganger og slår seg til ro og sover lenger enn når hun får pupp. Virker som om hun også blir sulten fortere etter pupp. Det blir vanskelig for oss å legge henne på eget rom i og med at hun må dele rom med søstra på 1,5 år som også er urolig om natta... Tenkte å ta det seinere når Selma klarer å sove lenger og ikke har så mye vondt i magen. Men vi kan legge henne nede på rommet vårt i senga hennes for å prøve..... Hun sover i kurv i stua på dagen og der trives hun bedre enn i senga si for den er mer omsluttende og koseligere tenker jeg. Hvor ungene skal sove når det er dag og natt er vel egentlig det samme så fremst de er over 3 mnd gammel. Da kan de skille mellom dag og natt og man har forskjellige rutiner som de kan forholde seg til. Har aldri hatt problemer med akkurat det.

Florry; joda jeg får sovet litt innimellom... I natt fikk jeg 4 timer i strekk og det er MYE! Ellers sover jeg 1-2 timer i gangen. Den siste tiden har jeg sovet oppe i stua når Selma har våknet om natta med vondt i magen. For ikke å vekke storesøster (som da som regel har kommet inn til oss og sover i senga vår) så går vi i stua og prøver å få opp så mye luft som mulig og så legger jeg henne i kurven og jeg på sofaen. Mens "utluftingen" pågår ser jeg masse rare tv-program, deriblandt Dr. Phil som går på tv3 klokken 04:30..... Ha-ha! Håper mageverken går over snart og vi kan få et noenlunde normalt natteliv.... 3 mnd er vel en overgangsalder for de fleste eller??? Selma er 6 uker til tirsdag og på torsdag skal vi på 6-ukers-kontroll og barseltreff på helsestasjonen. Blir nok værende der heile dagen.....

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gry: Har du gitt henne sukkervann? Det hjalp VELDIG på Kristine... eller det middelet mot gass i magen som du får på apoteket? Bare noen tips om du ikke har prøvd :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florry; Ja, jeg har prøvd minifom som man får kjøpt på apoteket uten at det hjalp så veldig. Merket at hun rapet mindre og prompet MASSE, men hadde likevel vondt i magen. Har holdt opp nå i noen dager for å se om det blir noe forskjell, og da raper hun mer og promper mindre....

 

Skal ta å lage sukkervann og teste ut. Brukte det på Hannah og hvis jeg ikke husker feil så hjalp det en del. Hvordan var blandingsforholdet nå igjen???? 1 dl vann og 1 spiseskje sukker???

 

Hilsen Gry

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener det er blandingsforholdet.... Tror jeg fant info om det på lommelegen.no om du er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

 

Blandingsforholdet er 1dl vann og 1 ts sukker etter hva jeg har lært og hva de også sa på helsestasjonen.

 

Vi bruker Minifom og er fornøyd med det. Han har i hvert fall mindre vondt i magen selv om han promper mye. Av og til er det vanskelig å få ham til å rape, men stort sett går det bra.

 

AM sover i senga si i for første gang! Vi har nettopp hatt en tur til Sandnes og da sov han i min babyseng, men den er litt forskjellig laget. Han var i senga 22, fikk mat 2 og 7. Det er jo litt uvanlig til oss å være men det har nok noe med at senga er ny og vi har puttet ham i safe. Safe pleier jo ikke bli brukt på så små men han er over alt i senga. Hvis vi ikke binder ham fast har han etter kort tid flyttet seg 90 grader og gjerne så langt ned i senga han kommer. Aktiv liten krabat! Vi skal, så fort vi får stua i orden (som ikke er så lenge til), anskaffe oss lekegrinn! Tror vi trenger det og han trenger det i hvert fall for å bli vant til å ligge der. Det er en meget bestemt liten krabat!

 

Skal på helsestasjonen i dag og måle hodet hans etter hva jeg forsto sist. Vi har i hvert fall fått time og stiller opp.

 

Vi kommer nok, med værforbehold (gradert etter hvor kaldt og hvor surt), til å møte opp på trilletreff i framtiden. Det er godt å gå litt og nå har jeg vært på Sandnes en tur og funnet meg 2 vinterjakker!

 

Vi snakkes snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innpå ang sukkervann. Sjekket Lommelegen. no og der sto det 1 dl vann og 1 spiseskje sukker og så kan du gi de 1 teskje om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...