Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #26 Skrevet 27. januar 2007 Enkelt å få redusert inntekten når far er selvstendig næringsdrivende... Min samboer overfører deler av sin inntekt som "lønn" til meg fordi jeg hjelper han (jeg har i tillegg egen jobb). Han kan betale meg så mye han vil, og det er jo da et fradrag som han trekker fra på sine papirer. Selvfølgelig blir jo min skatt høyere pga dette, men både jeg og samboeren er skjønt enige: Mye bedre å betale mer i skatt enn å måtte mer i bidrag så mor kan sløse rundt seg i luksus!!!!!!! Du bør nok bli med på en privat avtale, men at nav krever inn pengene fra eksen din. Du risikerer at han klarer å gjøre seg selv betalingsudyktig. Da får du ingenting...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #27 Skrevet 27. januar 2007 Hva med å foreslå at han betaler barnehagen/sfo og kun det, ikke noe bidrag? Så slipper du å få noe fra han, samtidig som du blir kvitt en utgiftspost?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2007 #28 Skrevet 27. januar 2007 Barna går på skole og trenger ikke sfo. Stoler ikke på han, så vil derfor se hva nav sier først. Nå er det skikkelig drittkasting fra hans side. Har fått to klagebrev fra han gjennom nav. Helt greit at han klager på vedtaket, men trenger ikke svartmale meg som mor fordet... Dra frem ting som skjedde for 4 år siden er jo fullstendig latterlig.
♥Snulder Skrevet 27. januar 2007 #29 Skrevet 27. januar 2007 Enkelt og enkelt du.... Hva med økt arbeidsgiveravgift og forskuddsskatt som samboeren din må ut med siden du er "ansatt"?? Det kommer jo i tillegg til din økte skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå