Gå til innhold

Godt nyttår B-gjengen!


Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Hei til alle!

 

Bursdager:

 

Tonhild 26.01

Bjørg 27.02

Heidi 27.02

Marianne 09.04

Gry 27.04

Mona 12.08

Anette 20.12 Kom igjen resten, vil ha med dere også!

 

Jul- og nyttårsaften her i gården har fortonet seg rolig. Det har gått overraskende bra med sovinga til Martine, selv med mye inn-og-ut-av-bilen-mens-hun-sover-opplegg. Julaften feiret vi (det er første gang Thomas og jeg feirer sammen) hos mora mi med den nærmeste fam. Nyttårsaften var vi hjemme, bare oss tre. Egentlig kjempedeilig, etter en måned med masse bursdager, jul, dåp, nyttår og lunsjer/middager rundtomkring hos andre. Martine våknet forresten en gang da det smalt som verst her i går, men sovnet fort igjen.

 

Skal vi tenke på å sette opp et nytt treff snart da?

 

Vi har forresten meldt oss på babysvømming-kurs som starter etter vinterferien. Flere som vil være med??

 

En sydentur i mai hørtes ikke dumt ut, Tonis! Bare så synd at kassa vår er skrapa.. Det merkes på kontoen at det er en til her i huset.. Barnetrygden settes nemlig inn i fond, så hun skal få litt startkapital når hun flytter hjemmefra.. Ikke hele trygden da, men resten står på en konto som er hennes med begrenset uttak i året. Får se hvor lenge vi kan ha det sånn! c,")

 

Snakkes!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nytt treff hadde vært koselig! Trenger noe å se fram til nå som jula er over (nesten da)... hva med et treff med restekaker fra jula? jeg har i hvert fall en del kaker som vi garantert ikke greier å spise opp selv... Så kan alle ta med litt hver? Eller om vi kan trille en tur sammen en dag? Kan jo feks kjøre til funkelia og gå oppover veien der, siden det ikke er noe snø liksom?

 

Vi har allerede meldt oss på babysvømming-kurs, Anette. Det som begynner i februar en gang, ikke sant? SÅ da håper jeg vi er på samme kurs:-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Treff!!! Snart!!!

Hverdagen slo meg i hodet i stad, og jeg kjeder meg egentlig litt...

Elsker å gå tur jeg, noen flere? Prøver å gå tur hver dag, men tyngre å komme seg ut i det triste været merker jeg..

 

Baby-svømmingen;ringte dere bare Sk.berja, eller? Vi vil også. Har lovt meg selv siden jeg var 7år at mine barn skal på babysvømming, hihi..

 

Har dere gode tips for klumper i puppen?? Nå er det min tur:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bursdager:

 

Tonhild 26.01

Bjørg 27.02

Heidi 27.02

Marianne 09.04

Anne: 11.04

Gry 27.04

Mona 12.08

Anette 20.12

 

Sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming: Det er BK-svømming som arrangerer dette. Sjekk ut: http://www.kongsberg.net/BK/svomming/Svommeskole/babysvomming.htm

 

Klumper i puppen: Har hatt dette en del - heldigvis lenge siden sist. Jeg synes det beste var å amme det ut. Forsøkte å massere forsiktig samtidig som jeg amma, det funka. Håndmassering i dusjen funka ikke for meg!

 

Bra det er flere som er glad i å gå! Hvor og når?

 

Nå skal jeg ut å bytte julegaver:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur: hvor som helst og når som helst:)

Klump: fikk tips om leticin el noe, løper og kjøper.. Synes det hjelper med varmeflaske, men får ikke til å massere:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gikk nyttårsaften veldig bra. Tobias fikk stå opp litt kl 24, siden vi hadde lovet han at han skulle få se på "ketti":-)

Han var våken 5-10 min, da satt vi 3 i sofaen og så på rakettene, koselig. Han sovnet med en gang vi la han i senga igjen.

Emilie sov seg gjennom all smellinga.

 

Jeg hadde klump i brystet da Tobias var baby. Fikk da resept på en nesespray som skulle hjelpe, syntocinon. Den fikk fart på utdrivningsrefleksen.

Klumpen forsvant samme dag som jeg kjøpte nesesprayen, vet ikke om det var tilfeldig, eller om sprayen var veldig effektiv.

 

JA, jeg er med å gå tur! Elsker å komme meg ut på tur.

Her passer det også når og hvor som helst. Gjerne snart, lite å finne på hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå tur fredag i 12-tida? Noen som har prøvd å gå i Funkelia i det siste? Det er jo mye oppoverbakker, men da blir vi spreke:-) Eller andre forslag? Litt ålreit å gå tur litt utenfor sentrum synes jeg - går så mye her ellers...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag skal vi dra å svømme i halv ett-tida. Første gang for Emilie, spennende.

Så for meg passer det litt tidligere (halv 11-tida), eventuelt i 2-tida..

 

Vi var i Funkelia for et par dager siden. Hadde tenkt å gå oss en god tur. Men så var det jo produsert masse snø i bakken, så endte med at vi akte med Tobias i stedet, hehe.

Men vi har pleid å gå litt der, bare godt med litt oppoverbakker:-) Synes det er fint der borte. Bare håper det ikke er glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming: Jeg sendte bare mail til hun Susanne ett-eller-annet, på de BK-svømmimg sidene. Ja, det er på Skinnarberga.

 

Klumper i puppen: Jeg forstår ikke helt hvorfor noen sier at man skal massere i dusjen (legen min sa også det), når det skal være utdriving av melk når man masserer... Å massere uten at det kommer melk gjorde bare vondt verre for min del i hvert fall. Har du pumpe? Prøv å la mannen din holde den mens du masserer.

 

Jeg blir også med på tur på fredag! Bare det ikke er så isete... Treffes hvor og når??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd at det kan være litt isete i Funkelia... Men vi kan jo prøve å se?? I så fall kan vi jo møtes på den borteste parkeringsplassen. Klokken elleve går greit for meg, selv om det kanskje er litt tidlig, men da får jo Marianne vært med også.

 

Hvordan går det med sovinga for dere andre nå da? Her har det vært litt trøblete i det siste... Plutselig har lille T funnet ut at det er gøy å våkne maange ganger om natta...Så nå har vi lagt han på eget rom i håp om at det skal bedre sovinga... Den første natta gikk det ikke noe særlig bra, men i natt har det vært litt bedre. (Sovna 11, sov til to, fikk pupp, så sov han til halv åtte - jippi!!) Synes dette sovnmønsteret endrer seg hele tiden... Litt frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei damer!!

 

Er plutselig innom her litt i rykk og napp jeg...hihi...

 

Ang tur på fredag - litt usikker om jeg kan bli med på det enda, men det hørtes ut som en veldig god idè!! Borterste parkerinsplassen - da mener du der oppe ikke sant? Ved senteret?

 

Ang soving - det har stort sett blitt litt vanskelig i løpet av jula! Hun legger seg stort sett ved 7-8 tiden på kvelden, men så har hun begynt å skulle våkne igjen ved 11-12 tiden...og da er det kun pupp som gjelder! Så har hun våknet midt på natten igjen en gang, så på morran igjen ved 7-8 tiden..huff...skikkelig kjipt! Og så bra som det gikk! men men...det ordner seg vel raskt håper jeg!! Kan det være tenner som er i anmarsj da tro? hmmm... Ellers går det veldig bra med grøt spising osv også. Kjempegøy! Noen andre som har startet med grøt eller middag? Emma koser seg med grøten, gaper villig og vil veldig gjerne ha mer mer mer!! Middag er litt verre...litt besk smak tenker jeg...Blir jo litt tamt sikkert med gulrøtter og poteter liksom..

 

Men nå skal jeg faktisk komme meg tidlig i seng for en gangs skyld! Ida begynner på skolen igjen i morgen, så da må jo jeg også tidlig opp...

 

Ha en fin fin kveld alle sammen! Og sove godt alle små babyer...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Plutselig er det min tur til å ha en unge som sover, og dere andre må slite.. :)

Ikke vondt ment altså! Martine sovner i åtte-ni tida og sover som regel 10-11 timer i strekk. Har hatt et par netter der hun har våknet i fem-tida for litt pupp, men sovner igjen så fort hun er ferdig. UTROLIG DEILIG!!! Det er en helt annen verden sammenlignet med sånn vi hadde det de to første mnd!

 

I dag var vi på helsestasjonen og fikk vaksine. Det gikk overraskende bra! Hun begynte først å gråte etter den andre sprøyta! Og det gikk fort over. Og formen hennes har vært fin i hele dag, ikke feber og heller ikke grinete.

 

Ang fredag så er jeg litt usikker. Hun pleier å sove på den tida. Hvis hun sovner her hjemme så vil jeg ikke vekke henne for at vi skal ut å kjøre bil. Skal prøve å time det så hun kan ta den luren sin mens vi triller, men det er ikke så lett å planlegge det.

Må forresten ha ting inn med teskje: Den innerste parkeringa, er det da der hvor veien stopper aller-aller-innerst? Eller er det parkeringa ved det store treet, der man går inn mot Kronene?

 

Uansett vær eller? Jeg gikk tur i tre-tida i dag, da det regnet og sludda, det var sinnsykt glatt!! Men det var på asfalt da..

 

Tror jeg skal køye nå jeg også...

 

God natt små og store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen!

 

Unner deg absolutt all mulig søvn, september-stjerna! Selv om Torbjørn er litt kranglete med sovinga nå, så er det ikke så ille som dere hadde det. Han sovner greit om kvelden, men våkner så mange ganger! Sukk! Jeg prøver å sette inn smokken når han våkner, men det er stort sett bare pupp som hjelper... I natt satt jeg med han en god stund, han skrikende, jeg syngende, før jeg til slutt ga opp... Med en gang han fikk pupp, ble han fornøyd... Har tenkt til å begynne med grøt i slutten av måneden, håper kanskje at det hjelper litt.

 

Tur: Ja, parkeringa helt helt innerst - så langt man kommer liksom. Håper det ikke er altfor glatt altså... Men har en liten mistanke... Jeg var faktisk ute og jogget i går kveld (!!!!!!!!!) og det var temmelig glatt, ja... I dag er jeg helt gåen i hofta! Tydelig ikke så veldig godt trent gitt!

 

Håper flest mulig kommer i morgen - da møtes vi klokken elleve i Funkelia!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skulle egentlig begynne å gjøre nyttige ting i huset, men begynte å lese her og ble tatt av "vinden" eller noe sånt...

 

Jeg tror vi kan i morgen i Funkelia, får sitte på med Tonis....Men, jeg lurer litt, er det ikke egntlig bedre sånn til vanlig på trilleturer å finne et sted der vi ikke er nødt til å kjøre bil først? Og heller ta bilen en gang i mellom til for eksempel Saggrenda, dersom Septemberstjerna vet om noen koselige stier eller veier der, eller gammelgrendåsen, for den sakens skyld. Jeg mener, må vi arrangsjere så veldig? Kan vi ikke bare si at "Hei, idag har jeg lyst å gå en tur opp til"... Kjennerudvannet, eller bortover Bevergrenda, eller i sentrum, eller i Saggrenda....Skjønner? Ble det her innvikla?

 

Glemte å si GODT NYTTÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer i morgen! Tar begge gullungene med:-)

 

Så flink du er Tonis!

Jeg har litt lyst til å begynne på mor og barn trening, men kommer meg vel aldri så langt.

Så blir vel gåturer på meg, og pilates DVD. Hadde vært fint med litt magemuskler igjen, hehe.

 

Soving: Her går sovinga bra. Hun sover fortsatt store deler av døgnet. På dagtid sovner hun selv (med smokk), men når hun skal legges for natta, trenger hun ofte litt hjelp til å finne roen skikkelig. Men når hun først har sovnet for natta, sover hun ca 7 timer i strekk. Av og til 8, og rekorden er på 9 timer og 45 min, hehe:-)

Hun spiser en gang i løpet av natta.

 

Sangsmurf: enig i at det kanskje er lettere å gå tur der ikke alle trenger å kjøre bil først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo og hei!

 

Ja, enig i at det hadde vært lettere å trille et sted der man ikke trenger å kjøre til... Men men, det kan vi jo kanskje tenke på til neste gang. Bare tenkte det hadde vært ålreit å komme seg litt vekk fra bykjernen... Jeg går så innmari mye rundt i byen og rundt i nærområdet her, så jeg er nesten litt lei! Men ser absolutt poenget, sangsmurf! Du kan forresten absolutt sitte på med meg - bare håper vi får begge vognene inn i bilen... HUFF, dette ble mye surribuss... Er dere mest klare for å møtes i byen eller? Helt greit for meg altså. Ikke sånn at jeg MÅ gå tur i Funkelia liksom. Og nå som det sikkert er veldig glatt, så er det kanskje litt dumt...?? (Og helt enig i at dette ble litt vel mye fiksfaks... Det skal ikke være så lett!)

 

Trening: Jeg har også tenkt å være med på sånn mor og barn- trening. Var faktisk med på det før jeg fødte. (det heter Gravid og ny mor-trening på KMT). Men jeg får heller aldri fingern helt ut... men hvis vi blir flere så kanskje vi kommer oss dit? Er medlem på KMT, men har ikke vært der så mye i det siste gitt... Huff!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Måtte løpe istad, pga veslesmurfen, så derfor hørtes jeg muligens mer kort og kritisk ut enn tenkt, selv om jeg faktisk mener det jeg sier...Men...ting kan sies på så mange måter....Jaja. Snakka litt med Tonis i "telefunen" i sta, for jeg kom på at to vogner i en bil kanskje ikke ble så lett...Og det hadde jo hun/du også kommet på...

 

Pga usikkert føre i Funkelia og litt om og men for oss alle sammen, så avtalte vi rett og slett å MØTES NEDE I BYEN KL 11.30 I MORRA ved jernbanestasjonen, og så kan vi bestemme hvor vi skal gå derfra, for eksempel ut mot Skavanger, nede ved elva, eller i motsatt retning. Det er jo en tursti som egner seg for vogner.

 

Så håper jeg at det ikke blir leit for noen at det ikke blir Funkelia akkurat i morra.

 

Tonis og jeg rusla en tur sammen her om dagen også, og da skulle jeg innom en forretning et ærend på Vestsida og etterpå gikk vi for å finne Skinnarberga. Det var veldig ålreit tur, selv om vi gikk gjennom byen den ene veien. Ser poenget med ikke å gjøre det hver gang likevel.... Lurer på, hvor kommer vi, hvis vi går bortover forbi Tislegård barnehage? Havner vi på Gomsrud et sted, eller? Er det noe turmuligheter,der? Eller bakover i bebyggelsen fra Næringsparken, dvs retning Saggrenda, sånne områder er jeg lite kjent på. Noen som er?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua!

Jeg skal prøve å møte opp halv tolv i morra, men ikke vent på meg hvis jeg ikke er der til halv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere har endret klokkeslett. Blir for knapt med tid for oss da, før vi skal svømme, så vi kommer ikke.

 

God trilletur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilatesvideo- det var lurt! er den bra? kjøpt hvor??? magemuskler er borte borte vekk her.. *Roper på magemusklene*...

 

Kos med trilletur i dag:) Er så deilig å komme seg ut, og samtidig skravle;) Tar gjerne en tur til uka også. Når passer det best?? Her er det bestå møtes i 12-tiden+/-

 

Gjett hvem som NESTEN fikk bot i stad, haha.. Tok bilen til byen, for en gangs skyld, og parkerte v rimi på stasjonen, betalte til halv to. etter kafe gikk jeg til stortorvet, og skulle hjem. traff heldigvis ei venninne, som påpekte at jeg hadde vel tatt bilen i dag, hun hadde nemlig ikke sett den da hun gikk forbi hjemme. haha... så jeg løøøøøøøper til stasjonen, slenger inn vogna og setter snuppa i bilstolen. Og da kommer den slemme mannen med regningsblokka. Hihi.. Rakk det akkurat:):)

 

Æsj, nå gulpet hun.. Skikkelig mye på genseren min.. Må fly.

Ha en fortreffelig helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig trilletur/kafébesøk:-)! Dere er en gjeng koselige damer, må jeg si:-)

 

GODT at du ikke fikk p-bot, endelig mamma... Da hadde følt meg litt skyldig, i og med at det var jeg som "lurte" deg opp i Funkelia med bil. (Sendte nemlig melding om at vi hadde flyttet treff, men sendte til feil nummer... Koko!)

 

Jeg triller også gjerne en gang til uka. Passer også best for oss og møtes ca tolv siden Torbjørn legger seg som regel mellom halv tolv og tolv. Nå skal ikke jeg foreslå noen dag/sted siden jeg tulla det sånn til sist;-) Så det får noen andre gjøre:-) (men for meg passer det best ons, tors el fredag)

 

God helg til alle store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg lastet ned pilatesvideo fra nettet, ikke den beste kvaliteten på bildene, men går fint an å trene til. Rakk bare å trene til videoen et par ganger før jeg ble gravid med Emilie. Magen este utover i stedet for å strammes inn, hehe;-) Men virker som en veldig effektiv måte å trene på! Har hørt om mange som er fornøyd med pilates.

 

Trilletur: Til uka passer egentlig hvilken dag som helst for meg. Har søskenvogn, så tar bare med Tobbelille hvis han ikke er i barnehagen. 12-tida er en fin tid.

 

Emilie koste seg forresten masse på svømminga dag!:-)

 

God fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...