Miss Lane Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #26 Skrevet 21. desember 2006 Om de er idioter, vites ikke, men trangsynte syns jeg i allefall. Jeg skjønner jo at folk lurer på hvorfor barna bor mest hos far og minst hos mor, for vi er jo ikke så vant til den løsningen. Men jeg er lei av det å måtte forsvare meg og forklare hvorfor. Ikke noen som spør far... Og så den greien om at mor har FORLATT barna sine. Hva er det for noe vrøvl??!! Det er jo ikke slik at barna aldri ser mor igjen... Og hva ER det som gjør at kvinner er bedre foreldre enn menn? Våre barn er 4 og 10 år. De er ferdig med pupp og alt det der, så det er ikke noe far ikke kan gjøre like godt som meg.... Er egentlig ganske slitsomt av og til å møte alle de fordømmende holdningene. Kanskje har de en dårlig er faring med sine barns far? Ikke vet jeg, men kom ikke og skjær alle over med en kam. Det hadde vært kjekt å prate mer med deg om du er interessert?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #27 Skrevet 21. desember 2006 bet ikke om det er meg - diste innlegger du snakker om at det hadde vært kjekt å prate mere med? - vel, det er jo to stikk imotsatte meninger ute og går, og jeg mener at det må vel også være greit å være uenig også? Jeg synes bare det er så altfor "moderne" og forlate barna (ivertfall de minste)- for det er jo det man gjør på en måte.... og det burde muligens inge en bjelle for enkelte siden "de fleste har disse fordømmende holdingene" dom du sier..hvorfor det tro? hmm.,............
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #28 Skrevet 21. desember 2006 he he - morsomt! jeg fikk til endel trykkleifer her i siste innlegget mitt oxo - men det bare spriter saken litt mere opp :-D Poenget er jo der !
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #29 Skrevet 21. desember 2006 jaja det sier vel sitt hvis det er en som føler det nødvendig å signere med anonym som er den som føler seg truffet da..... Poenget er vel at HI slett ikke ba om en debatt om hvorvidt det var riktig eller ikke. Hun spurte faktisk om det var noen andre med samme erfaring. Det lønner seg å kunne lese. Nå er det vel enda flere som blir sure på meg for det, men de om det. Sier mer om dem enn meg i så tilfelle. GOD JUL!
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #30 Skrevet 21. desember 2006 Hadde vært fint å prate mer ja :-) Litt mer konstruktivt enn NN´s snevre holdninger ) Beklager, klarte ikke dy meg når folk holder på slik :-P
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #31 Skrevet 21. desember 2006 Er dette et forum hvor alle på død og liv MÅ være enige? om de ikke er det - er de enten trangsynte idioter eller teite kjærringer....he he he . . latterlig. Fakta er bare den at barna trenger sin mor mere en sin far når de er små. Punktum! Slik er det bare..... om noen av dere trenger mere frihet - og backer det opp med at "far er like god omsorgsperson som meg........ jeg kan ikke tilføre barna noe mere enn han...etc etc... så tenker jeg at dette er jenter som trenger mere frihet - som ikke orker alt ansvar og som dermed svært så beleilig kan være sååå "snille - at de setter barnet først - - og stikker....." vær så snill da... hvorfor er det da såååå mange som reagerer om dette ikke skulle vært normalt å gjøre - og til det beste for barnet ( de minste) . . . er det de fleste som har misforstått bare da???
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 21. desember 2006 #32 Skrevet 21. desember 2006 herregud.. mener noen av dere seriøst at fedre ikke er i stant til å ta seg av små barn??? DET ER SERIØST DET DUMMESTE JEG HAR HØRT!!! sier litt om hvordan fedrene i huset deres er!!!! Eller dere er jo alenemammaer så derfor har dere en slik holdning! Hadde aldri i verden ikke hatt full omsorg for barnet mitt, men vet pappaen hadde klart det like bra som meg!!!! Måtte bare inn her å lese litt.. å det er det dummeste jeg har hørt. SORRY! Så det vil si at hun jenta til arve juritzen ikke er normal og ikke har det bra?????? Latterlig!!! Så lenge barna har omsorg og kjærlighet er alt bra!! Så synes du er tøff som tenker på barna dine, og att pappaen faktisk kan ha omsorgen! Her i huset deler vi på alt, og han er like god far som jeg er mor! kommer ikke over at noen kan si noe så dumt.. latterlig! Du må faktisk vere 2 for å lage barn, å det sier seg ikke selv at barn har det best med mørde! Om hun har en pupp med melk, så betyr ikke det at barne ikke hadde overlevd eller ikke hatt det bra hos pappaen!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #33 Skrevet 21. desember 2006 "seriøst - seriøst ass" - så har jeg aldri snakket om at jenta til juritzen ikke er normal.....hello? joda man er to for å lage barn, men det er ikke dermed sagt at fedrene er de beste til å ivareta de minste barna.... Og herrejeremias - det e langt imellom det å være med på DNA profilen til barnet - og det å være foreldre in real life....!! Og om det er så vanlig at mannen tar over full omsorg for småtten - - - - hvorfor skjer ikke det i dyreriket da - om det skulle være såååååå vanlig? det dreier seg om våre trekk som mennesker - og den moderlige samlingen av trekk - er vel når jeg tenker meg om noe som Juritzen godt kan inneha - da han er homofil, og sikkert den litt feminine typen - siden han ønsker å oppdra et barn alene. så super seriøst lissom , assa - så er det ikke det at fedre ikke kan ta vare på barna sine det er snakk om i det hele tatt- - - men at de minste barna trenger sin mor i sin barndom!! Skjønneru elle?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #34 Skrevet 21. desember 2006 Jeg innrømmer at jeg blir veldig skeptisk når jeg hører at barna bor fast hos far og på helgebesøk hos mor. Det er noe som skurrer... Jeg tror at det i mange tilfeller er bedre for barna å bo hos far enn hos mor, men da er det spesielle grunner til det.. Da synes jeg ikke mor er som en mor skal være, da tenker jeg hun har problemer med et eller annet.. Nei, jeg forstår virkelig ikke hvordan en mor kan reise ifra barna sine. Jeg hadde faktisk heller valgt å leve sammen med barnefaren da, hvis det ikke var flere alternativer. Men når det er sagt: I de tilfellene hvor mor har store problemer med eks.rus, synes jeg det er beundringsverdig om hun frivillig gir hovedomsorgen til far. Da klarer hun selv å se sine barns beste. Og jeg tenker, at hvis du selv mener at barna dine har det best sammen med pappaen sin, så har de sikkert det.
Miss Lane Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #35 Skrevet 21. desember 2006 Ja, en prat et annet sted hadde vært greit. Send meg en mail på [email protected] - det er også msn. Og bare for å si det, dette er ment for lucky7, ikke for noen andre.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #36 Skrevet 22. desember 2006 Helt enig med siste anonyme innlegg!! Hadde heller bodd med en forferdelig BF en å forlate barna mine!!!!!!! GUD!!! hvem kan gjøre det, om de de ikke MÅ?? NEVER!!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #37 Skrevet 22. desember 2006 du er tydeligvis en som har behov for å mene det flertallet hele tiden mener fordi du sannsynligvis er for feig til noe annet. Eller kanskje du bare ikke er i stand til å komme opp med egne meninger. Og selv om et par stk er imot her så mener ikke nødvendigvis det store flertallet det samme. har du tatt høyde for alle de fedrene som går til sak for å få barna sine boende hos seg og. Er alle de fedrene helt bortreist de da siden de mener at barna bør få bo hos dem. At de vil ha det like bra der. Retten sier og at mor og far er like gode omsorgspersoner om det ikke er noe spesielt med en av dem som gjør dem uegnet. Dette gjelder fra barnet er 2-3 år. Før det er vel de fleste enig at barnet normalt sett har det best hos mor.
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 22. desember 2006 #38 Skrevet 22. desember 2006 noen av dere må vere helt rare i hodet. Vi er faktisk ikke dyr!!! At dere mener hun sier dette får å få sympati? herregud!! hun lurer på om det er i noen i samme situasjon.. å jeg blir forbanna når jeg leser at noen mener fedre ikke egner seg som forsørger. At arve juritzen er homo har vel ingenting med saken å gjøre? Han er nå en mann uansett, og klarer ikke å bli gravid og føde et barn som ingen menn klarer!!! Et spedbarn klarer seg ikke slev når det blir født, i motsetning til dyrene i dyreverden. Og en far er like godt egnet til å ta seg av et barn som en mamma. Er jo greit at hun har puppen, og derfor sagt at det er en mor som blir hjemme med barnet det første leveåret.. Men faktisk er det noen som ikke prektiserer dette, men faktisk har fedre hjemme! Å tror barna har like godt av det.. Jeg lurer egentli på hvordan fedrene hjemme hos dere er. når dere mener at en far ikke er i stand til å ta vare på 1spedbarn, og i tilleg mener at HI gjør dette for sympati og fordi hun har dårlig samvittighet. SKJERP DERE
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 22. desember 2006 #39 Skrevet 22. desember 2006 Miss Lane!!!!!!!!!!!!! Jeg synes det er flott av deg, du tenker på barna fremfor deg selv, noe mange av de som svarer deg absolutt ikke gjør.....! Min mann er en fantastisk far, jeg hadde ikke tvilt ett sekund på å la han ha omsorgen for barna om vi hadde blitt skilt, men jeg hadde nok også villet hatt den selv, så regner med vi hadde blitt boende nærme hverandre og da evt delt omsorgen! dere som er så kritiske til HI, vist du dør, hvem skal da ta seg av barna dine???siden mange av dere ALDRI hadde latt far få ansvaret ved en skilsmisse?????
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 22. desember 2006 #40 Skrevet 22. desember 2006 *ler og ler og ler*..... Jøsses ,trodde dette var et innlegg hvor HI spurte etter erfaringer,ikke meninger...Hum.. Dere anonyme kritikere, kan dere lese?...Ser et par av dere sliter litt med skrivingen,men dog..Det var ikke poenget.. Her er det snakk om barn på hhv 4 og 10 år, i hvilken forstand er de da avhengige av mor?.. Sammenligningen med dyreverden syns jeg også er meget imponerende, i dyreverden MÅ de nyfødte klare seg til en viss grad selv, det er slik utviklingen i deres ''samfunn'' er...Noen som har hørt om Charles Darwin, survival of the fittest ,vettu... Et menneskebarn er totalt avhengig av noen, ikke nødvendigvis mor,men NOEN til å ta vare på seg..Hvorfor i alle dager er det unaturlig at det er far?,fordi kvinnen fødte tross alt?...Vel sperma kom i utgangspunktet fra mannen da.. Syns HI virker som en flott mor, hun sørger for barnas beste..Betyr vel ikke for svarten at hun er både psykisk syk osv fordi hun er villig til å la far ha hovedomsorg..Men det passer bes slik.... Syns jaggu det er verre med selvsentrerte kvinnfolk som har kloa i barna for alt de er verdt.. Min min min min min min min min....Jeg har født dette barnet, det er MITT...akkurat som en eiendel.. Dere er faen meg snodige..
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #41 Skrevet 23. desember 2006 Ja.... der var det også noen som ser det : vi er jo ikke dyr. Det er faktisk gaaanske mye som skiller oss også. Dette med at pappa ikke skal ha omsorgen er vel helst noe som har med tradisjon å gjøre. Tror ikke jeg har lest et sted at far er en mindre god omsorgsperson enn mor. Det er vel heller vist i senere forskning at far er viktigere enn man har trodd tidligere. Og så er det et veldig viktig poeng som mange her ser bort fra: hver eneste sak om barnefordeling er unik. Hvert foreldrepar har sin unike situasjon. Og det er faktisk ikke slik at mor behøver å være vill og gla og uskikket dersom det blir enighet om at far skal ha hovedomsorgen. Jeg synes mange her er fordømmende. Ikke vær så raks å trekk sluttninger selv om mennesker velger andre løsninger enn det dere selv ville velge. Det overrasker meg også at så mange ser det som å forlate barna sine dersom mor flytter ut og lar barna bli boende hos far. Det trenger jo slett ikke være slik. Jeg synes det er utrolig at mange her trekker sluttninger ut i fra kun disse opplysningene: hun er helgemamma og lei av en del fordommer. Hvordan kan vi si noe her om at hun har psykiske problemer eller rusproblemer eller er egoistisk? Vi vet jo ikke noe mer om hennes og barnafarens situasjon. Og da MÅ vi vel ikke på død og liv trekke de værst sluttningene? Må vi det? Jeg syns ikke det. Slik er det jo med så mye annet - ting har MINST to sider. Hva med heller å stille spørsmål som "hvorfor valgte du/ dere den løsningen?" I stedet kommer mange her med "HVILKEN MOR GJØR SLIKT?!"
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #42 Skrevet 23. desember 2006 Jeg har to gutter på 13 og 15 som bor hos sin far. Jeg lot dem lese disse innleggene. Og de ble mildt sagt sjokkert over alle disse negative holdningene. De kunne rett og slett ikke skjønne hvordan det gikk an å tenke slik. -Kanskje jeg skulle latt dem skrive inn et svar til alle disse dømmende folkene. Om noen, så må det jo være nettopp dem som er dem rette til å kommentere noe slikt :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #43 Skrevet 26. desember 2006 Ja, jeg dømmer deg som ikke er en god nok mor til å ha hovedomsorgen, men respekterer deg fordi du selv innser at barna dine har det best hos far..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #44 Skrevet 26. desember 2006 Og så er det slike som i ett tidligere innlegg her synes det er greit st hun slipper litt av jobben ved å oppdra alene......det er vel dr det skorter mest. Vi er unge - og vil has både i pose og i sekk!! VILL fortsatt gå ut og feste og være i vinden - og samtidig ha barn. Der krædjer det for de fleste familier..... MEN sdom alene mamma - KAN man faktisk ha det sllik til en viss grad - om FAREN tar børen....... og hun slipper jobben . som ei nevnte i et annet innelgg her.... ikke sant??
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #45 Skrevet 26. desember 2006 Det virker for meg som om det er en del mammaer her inne med et veldig dårlig forhold til barnefaren. Det er ikke alle som har et så dårlig forhold til exen deres som dere!!!! Tenkt på at det finnes godt samarbeid om ungene og??? Faktisk er det de som har det og!!!!!! Har forskjellige meninger her ja, å det er lov å ha men hu som skrev innlegget bad om noen med samme erfaring, ikke en hau med drittslenging om kor dårlig hu er som har dratt fra barna!!!!!!!!!!!!! Vi skal respektere hverandre!!! Å dere er fulle av fordommer!! Eg og tenker litt at kanskje de aller minste har det best hos moren, selv om jeg vet at det finnes far som er vel så flink til jobben!!! Jeg er i ferden med å snu tanken min!!!!!! Men nå er jo ungene til innleggeren her 4 og 10 og da!!!!!! Tror dere sliter med missunnelse fordi mor og far samarbeider å hu her har faktisk tenkt på barna i stedet for seg selv!!!! Kanskje hu mer en gjerne kunne tenke seg å ha dem???? Dere fordomsfulle på denne siden vil bare si at hvem er viktigest å tenke på? deg selv eller ungene? he he he he må le, folk med fordommer er UT!!!!!! Frida-28
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #46 Skrevet 26. desember 2006 Vel, barnefar og jeg samarbeider alldeles utmerket, og han er en helt super pappa! Men likevel mener jeg, at i de aller fleste tilfeller er det best for barna at mor har hovedomsorgen. Men i de tilfeller hvor mor ikke er skikket, eller synes det er viktig å feste og leve ut singellivet, er det selvsagt bedre de gir hovedomsorgen til far, OM han egner seg bedre til den oppgaven..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå