Gå til innhold

Helgemammaer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre helgemammaer her inne?

Hadde vært kjekt å dele noen erfaringer og ting... Er litt lei av holdningene jeg ofte blir møtt med om at "ÅÅÅÅ??!! Hvorfor bor ikke barna hos deg??!!"

Er det noe bedre for barna å savne pappaen sin kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke jeg.....men det er sikkert noe med at barna har kommet ut gjennom ens kropp - og at det dermed for meg er mest naturlig at det er moren som har omsorgen for barna.......... vitenskapelig bevist at en mor har mere innstinkt for å ta vare på barna en en far.....se på dyreverden...... er det mange arter som det er faren som KUN tar var på barna?? Nei..... det er moren barna trenger mest - ivertfall når de er SMÅ!!! slik er det bare (såfremt moren er skikket da)...

Skrevet

Skjønner holdningen til mødre som tenker slik. Kunne aldri tenkt meg å la faren ha omsorg for gutten på 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

akkurat....det er slike holdninger jeg mener...

I vårt tilfelle var det slik at jeg flyttet ut, og far bodde igjen i huset der våre barn har bodd i sine leveår. Som foreldre er vi helt likestilte.Det var omveltninger nok for barna omikke de skulle flytte også. Alle samlivsbrudd er kompliserte, men man må sette barna foran egne behov, og det er ikke alltid lett. Slike holdninger som dere to over her viser gidder jeg ikke kommentere. Det var ikke dere jeg var ute etter å høre fra.

Men la meg si det: ja, jeg er skikket.

Skrevet

Kjenner til en mamma som har samme ordning som deg.. Veldig uvanlig å ha en sånn ordning kanskje?

Jeg kunne egentlig tenkt meg det for en periode.. Rett og slett slik at barna kunne få vært mer sammen med faren sin.

Skrevet

H.I.

høres ut som om du er ute etter å rettferdiggjøre deg selv - på en måte? Dårlig samvitttighet for at du forlot dine barn? (hvem mor KLARER å gjøre det??)

Skrevet

Ja, det er nok en uvanlig ordning. Men for oss er det den beste ordningen for barna - mange ulike grunner til det. Men sånn er det i alle fall.

Barna har bruk for begge foreldrene sine, og vi kunne sikkert hatt en 50/50 ordning, men vi synes barna skal få bo et sted og ikke farte frem og tilbake annenhver uke. Ikke ment som kritikk til dere som har den ordningen, jeg sier bare at for oss var ikke det aktuelt.

Det viktige er jo at barna har det trygt og en stabil kontakt med den de ikke bor med til dagen.

Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke kan se at jeg er en mye bedre forelder for våre barn enn han er i kraft av at jeg er kvinne og han mann. Vi tilfører ulike ting, men nei... de har det absolutt like godt hos ham som de har det hos meg. HELDIGVIS!!!

Skrevet

Hallo siste anonym der!

Er det fullstendig utelukka i ditt hode at barn kan ha det like bra hos sin pappa som har hovedomsorgen??

Når jeg tenker meg om kjenner jeg en person til, han har sine barn mest og er hos mor annenhver helg.

En ordning som passer de best :-)

Skrevet

selv har jeg full omsorg for min sønn..men jeg har selv vokst opp hos min far..

men jeg må si jeg respekterer det at du klarer å sette dine barns behov først og ikke egne. som du sier er mor og far sidestilte og når det er du som flyttet ut virket det jo som det er et gjennomtenkt valg og at du er opptatt av at barna skal lide minst mulig i dette og ha det stabilt rundt seg.

synes du virker som en god mor jeg , som er glad i barna sine og vil det beste for dem...og det synes jeg fortjener respekt..

ville bare si det, siden du får litt pepper her.

klem fra

Skrevet

Håper du greier å overse disse hurpene over her. Selvforherligende selvsentrerte kjerringer ser vi nok av. Det er er rart at når en mann flytter fra sitt hjem heiser folk på skuldrene og tenker ja ja det var det, men er du mor som flytter så lurer folk på om du er helt ved dine fulle 5, selv om det kanskje er det beste for barnet å la det bo hos far. Vi skriver snart 2007, men vi henger etter på mange områder når det gjelder likestilling og omsorg for barn.

Et annet eksempel er når far tar permisjon fra jobben og utdanner seg videre for at familien skal få det bedre, hører man hvor flott det er at mannen tar seg utdannelse også om far bor borte denne perioden. Men er det mor som gjør akkurat det samme, så er det ikke måte på hvor egoistisk dama er og hvor synd det er på mann og barn som har en så selvsentrert kone/mamma som kan finne på noe sånt.

Skrevet

He he he...... hallo??

- hurper - selvsentrerte kjærringer.... :-O

Og DEG skal man ta seriøst?? NOT!

Skrevet

Takker for støtte, selv om ikke det var det jeg var ute etter egentlig. Men det er absolutt godt å lese at det finnes andre holdninger enn noen av disse damene viser....

Det er en lang vei å gå før man får likestilling på disse tingene her, men man er heldigvis på vei.

Skrevet

Ja - snart burde man starte å forske på hvordan man kan få til at mannen kan bli surrogatfar - på LIK linje med kvinnen!? vi lever jo tross alt i 2007 snart.....!!! LIKESTILLING FOR ALLE PENGA!!

:-S

Skrevet

Jada, for nå skal vi prøve å få til at menn kan gå gravide og amme og hele pakka. Det var absolutt det jeg mente med likestilling. Man skal selvsagt ikke ta høyde for at det er ulike ting mødre og fedre bidrar med.... Her skal vi la prinsippet komme forran alt.

selvsagt. Så bra at du skjønte det!

Skrevet

Syns egentlig at helgemamma burde vere like akseptert som helgepappa, noen ganger egner mamma seg best til å ta vare på barnet, andre ganger pappaen..

Mange som er veldig dømmande..

Visst at en pappa var psykisk ustabil for eks (No mener eg ikkje at du er det Miss Lane, så ikkje ta det her innover deg!)

så ville ikkje mamman at pappan skulle hatt noe med ungen å gjere, men ka om situasjonen var omvendt?

Dessuten kan det jo hende mor og far blir enig om at det passer best og er best for barn og bo med pappa, av sine forskjellige årsaker..

Greit at ett barn trenger morsmelk, men det er nesten eneste grunnen til at babyen trenger mamma første tida mest!

Skrevet

Må bare legge til i fortvilelse at det er så fantastisk kors alle innlegg her inne får ett eller anna dømmande svar!

Har forøvrig en kompis som har hovedomsosorga, syns du har tenkt rett miss Lane :)

Tydelig at du tenker på barna dine framfor deg sjøl! Det er faktisk hardt å ikkje vere egoistisk i slike situasjoner!

Skrevet

Og det er også fantastisk kors du prøvar og tekkes alle her SK&Maylen...........

Skrevet

Ja, jeg er seriøs når jeg mener at en far er en like god omsorgsperson som mor. Det er sikkert flere barn som kunne ha det bedre hos far enn mor, men mor tviholder på barna mer for sin egen skyld enn å se hva som er best for barna. Mødre som hovedinnlegger setter sine egne behov til side og mener at barna har det best hos far.

Skrevet

og vi skal ta deg seriøst da??

go away! du har ikke noe her å gjøre!

Skrevet

syns du gjør det rette jeg da. du hadde sikkert ikke latt barna bo hos faren om du viste de ikke hadde fått det godt der, du legger dine egne behov til siden og tenker på barna. bra det. man er ingen god mor før man gjør det beste for barna sine. og det beste for barna var og bli boende der de har bodd hele tiden.

og til dere som skriver krenkenede til denne jenta og snakker om og være seriøs. man er ikke mye seriøs når dere signerer med ANONYM knappen.

jeg hadde tatt 50 / 50 jeg med barna OM jeg hadde vist fedrene var klare for og ta vare på barna sine. men nei.

stå på du jenta. syns du virker fornuftig jeg og kos deg med helge mamma.

og vil ønske deg en god jul.

klem

Skrevet

jeg har en veninne som er helg mamma, men det er pga hun er psykisk syk og barnet ikke hadde bra å være mest hos mor. Hun har det veldig bra hos sin pappa hun og mammaen er gla for att hun har den ordningen.

Men jeg tror pappene er like gode ormsorgspersoner for sine barn også, å noen tilfeller bedre.

Skrevet

Heisan :-) Jeg er både helgemamma til noen av barna og heltidsmamma til noen. Kjenner igjen de holdningene du snakker om. Vi som er helgemammaer må alltid forsvare oss, mens helgepappaene går fri fra alt.

Noen av de holdningene får vi jo bevist av et par trangsynte idioter her. Og det kommer vel fler. Pussig hvor snever enkelte skal være selv nå som vi skriver 2006!

Skrevet

"Pussig" at noen føler at de best klarer å uttrykke seg best ved å kalle opp andre- - !!!? ....."trangsynte idioter" har vel også rett til å si sin mening uten at noen føler på død og liv at de må være uhøflige for det....?! Skjerp dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...