Gå til innhold

Har du et triks du anbefaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fru<3 fortalte nettopp om modeller som bruker hemorroidekrem mot poser under øynene!

Jeg har i mange år brukt salve mot såre brystvorter på leppene - blir så blanke og fine så;-)

Men må jo innrømme at det ikke er så lekkert å dra opp hele tuben, så det anbefales å ha litt oppi en liten fin krukke el lign;-))

Har du et triks du vil anbefale videre? Og det trenger ikke være skjønnhetstips bare, men mattips, klestips, vasketips og alt hva hjertet måtte beære. Så mange modne og kreative jenter som er her inne, så er jeg sikker på at vi klarer å få til en egen KJERRINGRÅD-tråd og kanskje det rett og slett blir en bok av det til slutt:-))

Så kom igjen jenter!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da vil jeg nok en gang få lov til å tale varmt om "bakepulvertrikset" til gryter med fastbrente ting i bunnen!

Den uheldige gryten vaskes, og så har man i vann så det fastbrente dekkes - samt en dæsj(stor eller liten) has oppi. La kjelen stå til neste dag(da er du heeelt sikker på at alt løsner), og så - VOILA!

Hmmm, hemoroidekrem?.........hjelper det mot REMA1000 poser også? c",)

Skrevet

Et kjerringråd jeg har fått, er å bruke potetmel mot såre barnestumper. Funker bedre enn all verdens salver - har iallfall bare gode erfaringer med det jeg.

Skrevet

Bruker kamferatum under bena på ungene når de hoster,hjelper godt det!!! Bedre enn hostesaft:)

Skrevet

hiver meg også på Reveenkas bakepulver triks..bruk det gjerne i kaffekannene også,da blir de så blanke og fine!! Også var det en gammel dame på besøk i barnehagen som skulle lære oss om spinning,karing og toving med ull,hun sa at når man tovet med grønnsepe eller vasket med grønnsepe så måtte en ikke ta av seg ringene,de blir nemlig kjempe blanke og fine av grønnsepe!!!

Skrevet

Jo, og så tørkepapir som du først dypper i vann, og så i asken i peisen - tørk av innsiden av glassdørene i peisinnsatsen - og vinduene blir SÅÅ blanke - uten å gnikke og skure! Må oppleves!!! c",)

Skrevet

Om man har hatt kreativ hjelp av småtasser som har tegnet utenfor papiret med fargestifter/fettstifter...så kan man med letthet fjerne fargen med en liten ulldott eller litt ulltråd surret i en liten ball...

Skrevet

Jeg har et triks; colatrikset. Vi har en lys sofa i mikrofiber-ettellerannet.

Den var det en del flekker etter barna i.

Så en kveld hadde vi gjester og jeg skulle åpne en flaske cola.

Mistet den selvfølgelig i gulvet så den "ekspoploderte" utover hele sofaen, gulvet etc.

Måtte selvfølgelig vaske over sofaen etter det, og aldri har den vært finere:-) Eneste bakdelen her var at det var myye cola å tørke opp...

Skrevet

Hahahahaha, jeg er så dårlig husmor at jeg kommer ikke på et eneste triks å anbefale!!:-)) Ja, det sier vel sitt......... ;-)))))))))))))))))))))))

Men kanskje jeg kan snappe opp noe her!!!

Skal skynde med å skrive det ned her hvis jeg kommer på noe (tvilsomt..........)!!

Hilsen den store husmora

Skrevet

Potetmel mot såre barnerumper er bra. Brukte det litt på Nussa i begynnelsen. Kan skrive under på aske trikset på glasset i peisdøren, men gidder ikke å bruke "dyrt" tørkepapir på det. Det blir så fint med avispapir, så! Avispapir er forøvrig fint å bruke når man pusser vinduer også. Gni over vinduene med avispapir til slutt, og de blir fine og blanke. (Må bare innrømme at svigermoren min fikser dette bedre enn meg.)

Skrevet

Fint å få noen tips om smarte ting, for jeg tror ikke jeg har noe selv......

Men prøvde det med bakepulver i termoskannen, bare at jeg tok vaskekosten og rørte kraftig nedi noe som førte til kraftig gassutvikling og eksplosjon i kanna så den knuste (glasstermos). Året etter hadde jeg glemt det og gjorde det samme en gang til! Passer visst best til å ha ståltermos, jeg.

Skrevet

Jeg brukte sitronmelisse-blad da en av guttene mine var blitt skikkelig sår på undersiden av tissemannen sin. Er ikke så kjekt med zink-krem der synes jeg. Men leste et tips om sitronmelisse. Bare la bladet mellom tissemannen og pungen, og byttet ved bleieskift. Fungerte kjempebra :-)

Skrevet

En ting til. Barrierekrem er kjempebra på leppene når du er så sår at ingenting annet hjelper.

Skrevet

Hva er Barrierkrem? Mannen sprekker på leppene hver vinter, så han vil helst gå rundt med et mutt fjes uten å smile...for å ungå sprekker...men det funker dårlig

Skrevet

Du får kjøpt den på apoteket. Det er omtrent det samme som babysalve til stumpen (ikke zinkkrem). Jeg pleide bruke babysalven når jeg hadde småbarn i huset, den er like bra :-)

Skrevet

Kjærringråd fra Trollkjærringa :o)

Litt maskinoppvaskpulver på oppvask-kluten i en skål med kokende vann. Fin og ren og uten gruff etter ett par timer. (bruker det også på kaffekanna)

Elisabeth Ardens EightOur cream er kjempefin på tørrflekker på huden, munnsår og vepse-stikk (!)

Pussing av bunadsølv: Bittelitt salmiakk og en dråpe Zalo i lunket vann. La søljene ligge noen timer og de blir skinnende rene. (Ikke gjør dette hvis du har svart sølv som skal være svart)

Samme tipset kan brukes på messing. Ha da litt grønnsåpe istedenfor zalo. Legg lysestaker i en bøtte natten over. Gni over med litt messingpuss og alt blir veldig blankt!

Nyttig tips før jul: Lag dobbel porsjon av en av julekakene du baker. Bytt med en venninne og få ny sort uten å streve FOR mye på kjøkkenet.

Skrevet

Kjekk tråd dette =0)

Hvis du er en av dem som ikke tåler å ha på deg øredobber og ikke har nikkelallergi så anbefaler jeg følgende:

Ta litt (sår)salve på øredobbene (spissen) før du tar de på deg.

Dette tipset fungerer fint på meg og mange andre som jeg har tipset.

Før ble øreflippene mine hovne og røde etter en liten stund.

Ellers så tåler jeg kun hvitt gull med diamanter da... ;0)

Skrevet

Jaså fru<3, du er oppe og spiser litt nattmat nå?

Hehehehehe............kos deg du!!!

Sitter her med ribbe i hånda jeg;-))

Godt ja!

Og det at du kun tåler hvitt gull med diamanter i - du er ikke alene................hahahahahahaha........................................................................................hørte jeg lettlurte mannfolk????

;-))

Skrevet

Ellers så anbefaler jeg en blanding av salmiakk, grønnsåpe og lunkent vann til smykker og disse hvite gulløredobbene med diamanter ( som jeg tåler SÅ godt..). da blir de fine, rene og blanke.

Skrevet

Søren er såååååå sulten....

Har du mer av den ribba?????

Skrevet

Jepp!!!

Bare å komme hit det:-)))

Namnamnam............

Skrevet

Kan ikke............................ Må jo pakke....................................

hater å pakke :-(

Skrevet

....dumme dumme pakkingen...........:-))

Skrevet

He..he ja her er jeg =0).

Herr <3 tok hintet allerede i fjor og da alle pakkene var pakket opp fikk jeg en ekstra overraskelsespakke som han og barna hadde gjemt bort.

De var et par hvittgulløredobber med store diamanter i, holdt på å dåne jeg!! Lurer på om oppfølgeren kommer i år ;o)... Lurer på om han forsnakket seg i dag da vi var ute og handlet, kjøpte meg en sølvfarget veske og butikkdamen lurte på om jeg ville ha noe strass til.. da sa Herr <3: " nei, kun ekte smykker her! Men det får hun ikke enda..." og så gliste han....Hm..??

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Skulle hatt ALT dobbelt sånn at man slapp den j... pakkinga!

Nå er jeg SULTEN også..... *sutre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...