Gå til innhold

Jeg tror ikke jeg klarer mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden her handler jo ikke om bidrag, men om barns rettigheter til å ha kontakt med både sin far og mor.

Når stemødre sier at de ikke vil ha noe med pappaen å gjøre grunnet problemer rundt de barna han har med en tidligere partner så er det et overgrep både mot stebarna og felles barn. Dette er følelsesmessig UTPRESSING som kanskje kvinner er best på å gjøre/alene om å gjøre.

Det er misforstått kjærlighet de voksne imellom om det blir krav til at stebarnet ikke skal være en del av deres relasjon. Selvom trådstarter sier hun kan flytte frivillig med parets felles barn så er det jo ikke noe mindre overgrep av den grunn, og det gjelder både felles barn og stebarn.

X-partnere og stebarn kan gjøre livet surt for en nyfamilie det ligger nesten i kortene. Men de kortene var utdelt allerede i starten av forholdet, det er de voksne som må sortere de og spille de videre for både sitt beste og dermed barnas beste. Å ekskludere noen kort ut av bunken av kort fordi det ikke passer inn i egospillet er juks!

Fedrene som ikke stiller opp for sine egne barn er tydeligvis også et problem - dette bare må være en stor tilleggs frustrasjon for nypartneren. Denne frustrasjonen er et parproblem mener jeg! MEN det er stebarna i det nye forholdet som dette går utover og ikke pappaen ... Pappaen er voksenpersonen.

Vel jenter i denne situasjonen - dette er mannen dere valgte ... jeg håper dere finner ut av det, men dustete menn finner man overalt og dere har tydligvis ikke vært heldig i valget av partner,,, Det betyr bare at de fornunftige jentene som ble forelsket i en slik mann faktisk må være enda mer modne enn de overnevnte mennene - og det faktisk slik jeg tror de fleste jentene er, som velger seg inn i et forhold med en nyfamilie.

Jeg har iallefall fått forståelsen for at den 'onde stemor' faktisk eksisterer i den dag i dag etter å ha fulgt denne tråden en stund!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner helt og klart at det er ille å være med barna typen din har med ei anna dame. Men om jeg har forstått det riktig, venter dere ett barn sammen nå? Er det noen som tenker på barna her eller?! De syns sikkert ikke det er så kult de heller at foreldrene er skilt, de kan ikke noe får foreldrenes tidligere liv. Ungene er bare ett resultat! Men hva tror du skjer nå. om du ødlegger det han har med sine? de vokser opp uten en far, nei hallo. Dette er egoistisk. Du virker "snill" som sier du vil flytte ut, mem hva med den lille i magen da?! beklager, men jeg vet hvordan det er, å jeg er en av barna.. Tenk litt på oss å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...