Gå til innhold

Har dere lagt på dere mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaja,... jeg er 30+5 og har gått opp 18 kg... Tar det ikke så tungt... pga kneoperasjon og en abort i siste svangerskap har jeg måttet ta det med ro... ergo er ikke vekten det jeg har bekymret meg mest for :o)

Får ta det igjen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger jo ikke ha gjort det da. Jeg er egentlig enig med henne at det ikke er noe å være stolt av å ha gått opp 2 kilo i uke 30 jeg. Det kan jo være at hun rammes av det etter fødselen. Jeg har lagt på meg en kilo på 2 måneder, er i uke 32-33 og gått opp 6-7 kilo, eller dvs. egentlig 5 kilo, for jeg veide 2 kilo mer enn ideal/normalvekta mi da jeg ble gravid slik at jeg har gått ned 2 kilo i meg selv. Snakket med jordmor om det i dag, og hun sa at det var meg det kom til å gå ut over etter å ha født dersom jeg ikke la på meg nok, for man tar av så mye når man ammer, og det er da en fordel å ha litt fett på kroppen. Jeg håper jeg får noen kilo ekstra de siste ukene jeg, men dessverre bør jeg begrense inntaket av fet mat på grunn av at jeg har fått alvorlig svangerskapskløe med høye leververdier så får se hvordan det går. Men på julaften skal jeg iallefall kose meg med juleribbe, medisterkaker og medisterpølse og masse brun saus. Det er iallefall planen. Til nå har jeg spist akkurat det jeg har hatt lyst på, men det er stort sett sunn norsk hverdagskost jeg har hatt lyst på. Kokte poteter med grønnsaker!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da vel ingen her som skryter av at de har lagt på seg lite. Det viser bare at vi er forskjellige. Noen legger på seg mye, andre lite, og faktisk kan det variere i ulike svangerskap hos den samme personen også. Men uansett, det er ingen som ønsker å legge på seg mye, det skal jo vekk etterpå, og det er ikke gøy å plages med overvekt, om det så er bare noen kg.. Nei, slutt å klag på de som legger på seg lite. Det er nesten så jeg mistenker enkelte for å irritere seg over det, at de er sjalu. Det er opp til hver enkelt dette med å legge på seg lite eller mye.Godta at vi er forskjellige !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

i uke 32 hadde jeg gått opp 15 kg, tørr ikke trakke på vekten lenger... er fortvilet nok. har passet meg for hva jeg har spist, men har BL å har ikke fått beveget meg så mye.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...