Gå til innhold

Har dere lagt på dere mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 31 og har lagt på meg kun 3 kg. Har problemer med å spise det jeg vil. Blir fort kvalm, og har lett for å spy, spesiell etter varm mat. Er litt bekymra, for i tidligere svangerskap har jeg lagt på meg 20- 30 kg...Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg er i uke 33 og har lagt på meg 4 kg, men i motsetning til deg har jeg ikke vært plaget med kvalme etc. Legen ville helst at jeg skulle legge inn noen småmåltider her og der for å få opp vekten litt, men så lenge alt er bra med den lille i magen (og det er det) var det ikke noe å stresse med.

 

Jeg la på meg 16 kg med førstemann så har liksom gått og ventet litt på disse kiloene da... Men det viser vel bare hvor ulike svangerskap kan være...

 

Om du er veldig bekymret for dette kan det jo være beroliggende med en telefon til legen din eller jordmor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 og har lagt på meg 13 kg:( Gruer meg til å se hva det ender på, er jo ofte på slutten man legger mest på seg , og jeg har seriøst låra rett i skoa allerede:( Har fått veldig mye på rumpe hofter og lår, er i utgangspunktet ikke så vedlig opptatt av dette med vekt og sånn, men det er litt familiært å legge på seg en hel del og aldri komme ned igjen i egen vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 jeg også. Jeg har lagt på meg 8 kg. Er i grunn fornøyd med det, da jeg har blitt litt vel glad i sjokolade. Håper ikke legger på meg for mye mot slutte jeg heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt på meg 12 kg, legen sier det er sånn passe (er i uke 31). Om 3 kg er lite eller ikke kommer vel an på hvor mye opplagsnæring kroppen hadde fra før av da du ble gravid. Tror ikke du trenger å være bekymret hvis du i utgangspunktet veide mye :) JM/Lege pleier vel å gi beskjed dersom man har gått opp for lite i vekt sånn at en kan passe på, type være nøye med å spise ofte og ikke drive med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... Har lagt på meg 16 kg og er i uke 32. Men den siste uken har jeg gått ned 2,5 kg så nå er jeg ned i 14 kg. Sist gang gikk jeg opp 25 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 om to dager, lagt på meg 6-7 kilo. Ligget circa på stedet hvil i 10 uker. Øker vel snart mer vil jeg tro, siden babyen fra nå av vil legge på seg ca. 200 g i uka. Begynner å sprenge fælt i magen. Skjønner ikke at det er plass der inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 og har lagt på meg 8-9 kilo. Syns det er greit egentlig, er liksom bare foran det har lagt seg, føler meg like slank ellers :) Men er jo litt spent på hvordan de siste ukene blir da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30 om to dager, og har lagt på meg ca. 6 kg. Tror det er greit -er veldig fornøyd med det, men gleder meg ikke til å stå på vekta de siste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 30 og har lagt på meg 14 kg.Tar det ikke så tungt, mye forsvinner når jeg ammer, og jeg kan begynne å bevege meg igjen.Men det skal jo frem at det er ca en mnd siden jeg veide meg hos legen, skal dit på onsdag igjen, så det blir spennende å se hvordan jeg ligger an da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... Jeg var dårlig i starten av svangerskapet, noe som førte til at jeg tok av 8 kilo. Mangler 2 kilo på å nå igjen den vekta som jeg hadde før svangerskapet. Er i dag 32+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 31.

Har lagt på meg ca 4 kilo.

Eller det vil si. Startvekten var 63 , men gikk fort ned til 60 pga at jeg kastet opp så mye. Og nå er jeg 64 , så jeg har ikke lagt på meg så mye.

 

I mitt forrige svangerskap la jeg på meg 11 kilo , så jeg regner jo med at det kommer noen kilo de siste ukene denne gangen også.

 

Sprenger godt i magekinnet allerede, så jeg er spent på hvordan jeg ser ut om 9 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31 og har lagt på meg ca. 6 kg. Har hatt skikkelig matlyst hele tiden spist masse under hele svangerskapet, men prøver å spise sunt da. Merker jeg kanskje spiser litt mer sjokolade enn nødvendig.. Tenker ikke så mye på vekten så lenge jeg føler meg sunn og frisk, og legen er fornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 og lagt på meg 4 kg. Ingen siste mnd. Jordmora lurte på om jeg hadde sluttet å spise, men jeg spiser akkurat som før. Har litt å ta av og frøkna i magen vokser som hun skal. Ikke noe å uroe seg for mye for med mindre du er veldig tynn fra før av. Babyen tar det den trenger fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29 og har gått opp 8 kg ca.

Forrige gang gikk jeg opp ca 20 til sammen så jeg håper jo at jeg slipper det nå. Slitsomt å gå ned igjen.. Hører jo alltid at man går opp mindre andre gang, men jeg vet ikke jeg..er vel mye myter ute og går tror jeg..Hvordan er formen deres ellers da? Jeg var mye kvalm med første mann, men jeg syns det har gått lettere nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i uke 31, snart 32 og har lagt på meg 3kg hittil. Det er min første dette så jeg er fornøyd. Får på meg str. 36 og small enda=) Er jo kjempefornøyd. Den lille inni magen er veldig aktiv, så jeg tror ikke den lir noen nød den heller=)

Men nå er det jul damer, vi må kose oss med julematen, så kanskje vi får noen ekstra kilo der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 og har gått opp 15 kilo.... veier til vanlig ca 55 kg, så dette er ikke gøy:( men, de flyr vel fort av når mister`n kommer håper jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, jeg er i uke 30 og venter gutt med termin 24/2. Har lagt på meg 3 kg, og magen er ikke så stor ennå, men den vokser. Tror kanskje man legger på seg mindre når man venter gutt, for jeg har tre jenter fra før, og da la jeg på meg mye... Det er i allefall godt å ikke få så mange ekstra kg, de skal jo av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 29+3 og har lagt på meg 5 kg. Men vekten stod bom stille i halvannen mnd etter vektøkning på 3 kg i "starten". Nå merker jeg at det begynner å endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all verden er folk stolte av å ikke ha lagt på seg mere enn 2-4 kilo i ukene 30 til 36???er det virkelig slik at de tror de er så "flinke" om de ikke legger på seg?hva i all verden tror de at graviditet er,en konkurranse?!jeg blir kvalm når jeg ser smiletegn etter at de skriver" jeg har lagt på meg 2 kg i uke 30 :)"

herregud,grow up sier jeg bare!!! dere er SYKE!!!!

 

er anonym,for jeg kommer sikkert til å bli lynsjet av noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...