Gå til innhold

JÆVLA kjerringer her inne as!!!

Anbefalte innlegg

Gjest marie-s
Skrevet

Trist at dine barn har det slik, men de er nok like glad i hverandre uansett. Men jeg synes ikke det er rett å skulle gå hen å bli gravid med samme far når du alt er alene og måtte belage deg på å leve på støtte fra det offentlige i lang tid fremover. Dette er jo da en peson man alt har hatt et forhold med som en vet ikke fungerte, men en ny kunne det jo ha vært en mulighet.

Hva om du traff en ny mann som stilte opp for dine barn, og så og si var som en far for de, men at han også ønsket seg sitt eget, ville du ut i fra dine erfaringer si ja eller nei? Selv om forholdet har gått veldig bra i 4-5 år før dette skjer så har man aldri noen garanti for at det vil vare for alltid. Det er også ett av mine poeng her, at de fleste går tilbake på hva de sier om samme far med en gang en ny dukker opp. Det virker som en del bruker det argumentet om samme far bare for å få en baby til.

For all del, jeg kan også tenke meg et barn til, men så lenge jeg er under utdanning velger jeg fakisk å bruke prevansjon og skulle uhellet være ute (noe som skal mye til) så er jeg nå kommet såpass langt i min utdanning at jeg vet at jeg fint hadde klart å forsørge alle 3 på egenhånd uten hjelp fra det offentlige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit nok at man ikke bør ha sex osv når der er slutt, men vi lever ikke i en perfekt verden, og folk gjør "feil". Abort er ikke et alternativ for enkelte, og da blir det feil av oss andre og i det hele tatt foreslå noe sånt. Om vi jenter begynner å presse hverandre til abort, hvordan kan vi da kreve at mannfolka ikke gjør det? Dette lille barnet vil nok være like ønsket av mora si (og faren) selv om det ikke akkurat var planlagt.

Og slik som jeg har forstått det Mulan var det vel ikke slik at dere bare hoppet i høyet heller? dere prøvde faktsisk å få det til å fungere, og dette forsøket bar visst frukter selv om dere ikke kan være sammen :)

vet ikke jeg, syns liksom det blir feil av oss andre å ha meninger om dette i det hele tatt jeg, er jo kun hennes egen avgjørelse...

Gjest marie-s
Skrevet

Det er vel kun et par svar her og på den andre tråden som har sagt at abort var et altrenativ. Selv mener jeg ikke det, men man bør være voksen nok til å da ta konsekvensene av sine handlinger altså få en jobb så fort så mulig og ikke gå rundt å kreve overgangstønad i 3 nye år.

Dessuten er det noe som heter prevansjon om man ikke ønsker å bli gravid.

Og hvorfor er det feil av andre å ha meninger om dette her når det blir lagt ut på nettet her? Det er jo det som er poenget med hele forumet jo at folk kan si sine meninger. Og ønsker du ingen uttalelser så dropp å legg slike ting ut på nett.

Skrevet

det er jo de få som har nevnt abort jeg sikter til da skjønner du vel, jeg skrev jo ikke at alle hadde "krevd" abort, gjorde jeg vel?

Selvfølgelig må man ta konsekvensene av sine handlinger, men det gjør hun da vitterlig også? Har hun skrevet noe om at hun skal melke staten for penger noen plass? 3 år ekstra med overgangsstønad har man jo krav på, og hva vet vel vi om hva hun har tenkt å gjøre med den tiden? kanksje hun skal ta en utdannelse, som MANGE av oss andre også gjør vha OS? Var jo ikke akkurat slik at hun planla en unge til, som vi kan lese av den andre tråden kom det ganske overraskende på henne..

Selvfølgelig er det noe som heter prevensjon, men jeg ble gravid på p-pille jeg, og det vet vi jo ikke noe om til henne. Dessuten er det lett å la seg rive med av øyeblikket. er det rett? absolutt ikke, men SLIKT SKJER faktisk.

Selvfølgelig skal alle få ha sine meninger, jeg mente det absolutt ikke slik, og selvfølgelig må du tåle alle svar, positive som negative, jeg siktet bare til de som jeg mener svarer dømmende og useriøst.

Syns absolutt ikke at alle de "negative" svarene er useriøse, faktisk virker noen av de ganske reflekterte og gjennomtenkte, men vi må alle huske at livet ikke er så enkelt bestandig, det tok en uventet sving for Mulan, det kan det gjøre til deg eller meg i morgen også...

Skrevet

Vil bare si til det med prevensjon..

Eg brukte prevensjon da eg vart gravid, eg vet om mange andre som har brukt prevensjon da de har blitt gravid, er ingen prevensjon som er 100% sikker, og for alt vi vet så kan ho jo ha brukt prevensjon!

Gjest marie-s
Skrevet

Vel i hennes første innlegg så er jo hovedpoenget: Hva vil trygdekontoret si? Ingenting om hva den vorden far vil komme til å si.

Joda man har jo krav på nye 3 ekstra år når man får flere barn, men beklager det er slike ting som er med på å gi aleneforsørere et dårlig rykte. Der jeg kommer fra vet jeg om flere som får barn på barn uten å tenke på konsekvensene etterpå og hvordan de skal forsøre de, og hvorfor bry seg om det når staten dekker alt?

Joda er selv under utdanning nå og er utrolig takknemlig for at jeg faktisk har denne muligheten, selv om det kan være litt av en utfordring å få alt til å passe og kan neppe tro at det er enklere med 2 små barn.

Skrevet

Hei Mulan-tullaMiBlirSTORESØSTER:)

beklager jeg er anonym....

Jeg var den som skrev i det forrige innlegget ditt (anonym der òg) at jeg har vært i den samme situasjonen....jeg lurte på aldersforskjellen på barna dine...

Mine barn er det 12mnd og 15 dager mellom, så jeg ble gravid da 1mann var 3 mnd...det passet ikke helt, jeg satt der med et 3mnd gammelt barn, samboer var flyttet ut og gravid....Jeg fannt ikke ut at jeg var gravid før jeg var 11 uker på vei!

Trygdekontoret sa egentli ikke så masse...men jeg måtte få noen til å bekrefte at barnefar var flyttet ut.

Det er ikke rettferdig at du skal få så mye pepper pga av situasjonen din...jeg får helt vondt...får meg til å tenke, er det sånn folk ser på meg???

Saken er jo det at jeg vurderte abort, men jeg valgte å stå for det jeg hadde gjort...jeg bærte frem barnet selv om jeg visste at det ville bli masse bekymringer og glede som jeg måtte gå gjennom alene!

(Uten noe som helst hjelp fra barnefar må jeg tilføye...)

Vi har det bra og koser oss, det høres sikkert travelt ut å ha to små tette, men det går så bra skal du se:) mye bedre enn det jeg hadde trodd det ville bli:)

Lykke til:)

Skrevet

De er selvsagt veldig glad i hverandre,men det har vært mye sårhet hos sønnen min når bruddet kom med jentenes far,og de fikk reise dit annenhver helg,og ikke han. Men nå er situasjonen vår veldig spesiell,pga min sønns far. Jeg har vært alene en god stund nå,og har tenkt grundig gjennom dette med et evt nytt forhold. Har tre barn med to fedre og føler at det er bra,og komplisert nok,men er fortsatt ung,og vet at muligheten er der for å treffe noen som ikke har barn selv. Nå har sønnen min også et STORT behov for en farsfigur i livet sitt,og jeg tenker at hvis alt annet klaffet og han var en god stefar...så kanskje jeg kunne vurdert å få et barn til. Men i utgangspunktet vil jeg ikke. Jeg vet også at mine og dine barn ikke alltid er bare lett,så jeg vet ikke hvilket alternativ som er best? Alle har sine liv og meninger,så det er jammen ikke lett å si hva som er bra for andre. Hvis samarbeidet med en eks fungerte veldig godt i forhold til barnet,forstår jeg de som vurderer å få et barn til med denne. Og jeg vil da ikke tro de gjør det kun for å få økonomisk støtte noen år til?

Skrevet

Og da mener jeg at jeg forstår de som ved et uhell blir gravide med en eks,og ikke har lyst til å ta abort. Spesielt hvis eksen er en god far og samarbeidet er bra. Det kan jo virke litt vel slurvete,men men...vi er da bare mennesker med masse feil og mangler. Det ER mer komplisert å ha to fedre til barna sine,ihvertfall i mange tilfeller.

Skrevet

Tulla mi er et resultat av sex med eksen - vi klarte aldri helt å gjøre det slutt! Så du er ikke den eneste, snuppa! :)

Skrevet

Jenta mi er også det, men kunne ikke falt meg inn å gjort det fler ganger...

Skrevet

Nei, jeg kunne aldri ha tenkt meg å ha sex med han igjen. Det toget har kjørt for lenge siden, for å si det sånn. No way!

Men nå har det seg jo slik at min lille prinsesse her er et resultat av sex med eksen - og det er jo det det er snakk om her.

Første jentungen til Mulan er jo ikke det - slik som nr to.

Gjest marie-s
Skrevet

Men mottok du da stønader som alenemor når du ble gravid?

Skrevet

Hvis du skriver til meg, så hadde jeg ikke barn før hun kom. Så nei, det gjorde jeg ikke. Mottar det nå, men studerer og har to jobber utenom :)

Skrevet

ikke lest alle svara her..

Men JA jeg ligger med min eks :) slipper og gå ut og finne noe annet, som jeg ikke vet hva kan gi meg.

Gjest marie-s
Skrevet

Jo men vet du, da synes jeg situasjonen stiller seg litt anenledes. En av hovedgrunnene til det er at for å motta støtte som aleneforsørger må du skrive under på et papir om du og barnefaren har personlig kontakt, og er ikke sex personlig så vet ikke jeg.

Det er nok der de fleste her reagerer på. Det at du risikerer å få barn med en du alt har barn med og ikke kan forsørge desse barna selv, men er fullstendig avhengig av det offentlige.

Skrevet

Men hva om man får barn med to forskjellige menn da - å fortsatt er alenemor? Skal man få like mye pepper da?

Skrevet

Å vis du blir gravid hva da ? bare et hypotetisk spørsmål . Vil du også da bli redd for om du mister pengene dine eller ei ? Å igjen kommer dette med personlig kontakt inn i bildet : ser jo ut som dere er trygdesvindlere hele gjengen her jo .. skremmende

Skrevet

Det også er jo ganske lite gjennomtenkt .

Gjest marie-s
Skrevet

Men om du er alenemor så har jo du også skrevet under på hva slags kontakt du har med barnefaren og om dere har personlig kontakt, er ikke sex personlig kontakt?

Så om noen får 1 eller flere barn med samme eller forskjellige menn så må de gjerne være alenemødre hele tiden, men da også være voksen nok til å kunne ta seg av desse barna. Jeg synes det er flott at vi har denne ordningen i Norge, men hva vil skje om de oppdager at folk lever nesten hele arbeidslivet av den? *poff* så blir den redusert eller borte.

Skrevet

Personlig så har jeg ingen planer om å få noen flere barn på en stund - men jeg syntes faktisk at mye av det som blir sagt her er helt på trynet.

Datteren min er et resultat av sex med eksen - langt i fra planlagt. Har ingen planer om å ha sex med han - men hvem er jeg til å sette meg på noen høy hest?

Og hvor kommer trygdesvindling inn i bilde? Å ha sex med eksen trenger så absolutt ikke å være noe som skjer regelmessig - bare så det sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...