Gå til innhold

Skuffet over kjønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vel det er lettere å vere dommer over andre enn se sine egne svakheter. Da ser man alt i ett annet perspektiv. At man i utgangspunktet ikke er glad for å vente gutt/jente sier ikke noe om hvordan man blir som mor til dette barnet. Det vet en bare etter at en har møtt mirakelet i magen. Gleder meg til å bli mor igjen, skal bli deilig med baby i huset elsker å dulle med dem. Duller nok litt mye med de to jeg allerede har også men de er bare barn en gang. Og tiden med dem får jeg aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da skal man glede seg over at man skal bli mamma,,, men kun om det blir rett kjønn???

Og når man i tillegg utbasunerer sine følelser,,, ja det blir jo kanonmoro for barnet den dagen det får vite det.

"mamma var i depresjon hele svangerskapet fordi du ble gutt istede for jente som mamma ville ha" HALLO, våkn opp.

Jeg fikk jente som første, og ønsket ikke noe mer det ene enn det andre, nå venter jeg jente igjen. Og det jeg har tenkt er at moro om det blir jente siden det er det jeg har fra før, og like moro om det blir gutt som jeg ikke har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir sjokkerte over folk. Over folk som skal bli foreldre.

Jeg er bare 19 år, venter en gutt med termin 4 mars. Får selv lyst å grine når jeg hører hva dere sier. Trist pga kjønnet? Spiller vel ingen rolle om hvilken kjønn man får, barnet er deres eget kjøtt å blod. Grine under en fødsel for du vet du må føde en gutt? Tenker på den voksende lille babygutten jeg har inni magen, gleder meg masse til å se han. Gleder meg over å kjenne bevegelsene hans. Men hadde det blitt ei jente så hadde jo det også vært koselig. Men hadde jeg måttet tenke på babyen min å ønsket at det kunne vært en jente istedet...... hadde hatt dårlig samvittighet. Skjønner det at dere har det. Det er ikke bare å bare å bli gravid idag, så heller ønsk dere friske og sunne unger. La kjønnet bli som det bli, dere vil elske de små babyene uansett. Og til dere som mener hu burde vært sterillisert og alt det der.. Sånt er grusomt å si for en redd kommende mamma!! Men håper du godtar kjønnet du får. Tenk selv om gutten din blir født uten å bli ønsket!!!

 

Lykke til alle sammen, men for all del....

 

Er vel mye mer som er viktigere enn kjønnet....

 

Anette 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok jenter. setter meg inn i det igjen!!

 

jeg tror at det ikke er kjønnet det er snakk om, det er heller det ukjente på en måte.

ingen skal komme her og fortelle meg at jeg er en dårlig forelder, for er det noe jeg tar ekstremt personlig så er det nettopp det. jeg har en trygg og flott 4-åring jeg KUN får skryt av når det kommer til oppdragelse samt forholdet jeg har med henne. så å hakke nedpå de med disse frustrasjonene og komme med pisspreik om at de ikke skulle få lov til å bli foreldre samt at det har med foreldrerollen å gjøre sier seg selv at det er umodenhet som snakker.

 

Det er derfor jeg sier til dere som ikke har erfart noe av dette (og dere er det tydeligvis mange av) at dere har ingenting å komme med. snakk av erfaring så er det greit, inntil da, har dere ingenting nyttig å komme med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vedkommende legger ut et innlegg hvor ALLE kan se det må vel hun og alle dere andre tåle at folk sier den helv***** meninga si! Hu legger det ut for å høre meninger, og da må folk få skrive AKKURAT det DE mener om akkurat DEN saken! Å det å sitte å si at folk er umodne for at de skriver at de synes det er sykt at hu er skuffa over kjønnet, er PISSpreik, det handler om personlige og egne meninger om ting. Så vi er akkurat like "modne" som alle dere andre her!

Og som sagt, tåler dere ikke at folk sier meninga si, så må dere vel heller bare gi f*** i å lese om det, og vedkommende trenger da ikke legge ut innlegget sitt i offentligheten! Folk er forskjellige, sånn er det bare!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si mæ litt enig me Julie87. Når man førsta skriv ett innlegg hær inne må man tåle å høre fra begge sien!! Ikkje komme hær å si at du vil kun høre fra erfarne folk!! Tilogmed det må vel du å skjønne at folk reagere på ett sånn hær innlegg! E jo litt vannvitti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si litt om temaet til HI, og ikke om hva man kan skrive på BIM, kan jeg si dette;

 

Jeg har alltid sett for meg at min første ville bli en jente. Sånn er det bare i min failie, liksom.. Så kom ul, og det var en perfekt liten gutt inni der. Jeg ble helt satt ut og nummen, og det tok noen dager å venne seg til tanken.. Vet fortsatt ikke om jeg nå, 11 uker etter ul, er 100% inneforstått med at det virkelig er en gutt inni der, men jeg gleder meg som en hund til han kmmer ut i alle fall. Jeg er slett ikke skuffet på noen måte, men bare i sjokk over at jeg skulle få en gutt! Så skjer nøyaktig det samme med venninnen min også, jeg må bare le av oss begge! Men vi gleder oss masse, uansett hva som kommer! Vi håper bare de er friske og raske!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempe umodent å reagere på en vordende mor som ikke kan glede seg over graviditeten, som er planlagt, pga FEIL KJØNN.

Da er nok de aller aller fleste her inne veldig umodne,, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære alle sammen! Takk til alle som har lagt inn svar på mitt innlegg. Jeg var forberedt på mye "skjenn" for jeg skjønner godt at det kan være provoserende for mange å lese. Jeg forstår inderlig vel de negative reaksjonene, det er også derfor jeg er er så forferdelig fortvilet over følelsene som raser og som jeg fremdeles ikke klarer å snu. Graviditeten er etterlengtet og barnet svært ønsket, nettopp derfor er jeg så sjokkert og fortvilet over de vonde følelsene som kom og som jeg ikke var forberedt på i det hele tatt. Aller mest glad er jeg selvfølgelig over all støtte, toleranse og oppmuntrende kommentarer, tusen takk!! Det nærmer seg termin og jeg kan berolige alle med at jeg gleder meg veldig til å møte det lille barnet. Jeg er sikker på at det vil bli høyt elsket både av meg og pappaen til tross for tankene som har rast siden ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...