Gå til innhold

jeg tror f... meg jeg er gravid jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du svarte jo nettopp på det ......

Hva er det med dere alenemødre som er så i forsvarsposisjon når andre sier sin mening ? Å havne i en slik forsvarsposisjon er ganske typisk når du ikke har så mye å stille opp med. Helt greit at man kan være uheldig men hvem hoipper til køys med eksen uten å beskytte seg selv ? Å vhordan har du tenkt å forklare dette til trygdekontoret, hva skal du si ? Stønader burde blitt stoppet i slike situasjoner fordi det er rett og slett for dumt .

Du får ha lykke til på trygdekontoret , håper virkleig det er noen der som kan få deg til å føle deg en smule ydmyk . Ellers så kan du få deg en jobb slik som oss andre .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!

Jeg har to barn med samme far, og nr.2 ble laget mer enn to år etter at vi flyttet fra hverandre. Begge var enige om at barn trenger søsken, så derfor lagde vi et barn til. Da jeg fikk minstemann, bestemte jeg meg for at jeg ikke ønsker å motta 5øre fra trygdekontoret, ikke engang en ekstra barnetrygd, nettopp for å kunne slenge det i trynet på folk som kommer med spydige kommentarer og som tror jeg har valgt dette av økonomiske årsaker. Så jeg lever heller bare på de 12.500kr som jeg får utbetalt i fødselspenger, samt 1500kr i bidrag for den eldste. Minstemann får jeg ikke noe for foreløpig.

Lykke til! Topp med to barn.

Skrevet

barna ser vel ikke forskjell på hel og hakv søsken så lenge de voksne ikke påpeker dette hele tiden vel....

min eldste sønn har ei "halv søster" og to ste søstre hos far...men har ser på alle tre som sine søstre... og vi voksne har ikke tenkt og si noe som forandrer på dette...

en x er en x for en grunn... og jeg hadde ikke synket så lavt og hatt sex med en x... da kan man jo bli sammen igjen da.. så lenge de er bra nok til å få tilfredstilt lystene liksom..kansje det er en som har såret noe veldig tidligere av ulike grunner... hvorfor ha sex med han da? hvis det rett og slett ikke fungerte...hvorfor i all verden ha sex med hverandre da? greit man har lyster og behov... med å bli så desperat etter å få tillfredstilt seg.... hvis det var din skyld at det ble slutt...hva sier det da om deg... er det kun for å holde den andre på "gress"?

virker sikkert kjempe bitch jeg og... men det er nå min mening...

og man må tåle og få både ris og ros...regner med at jeg får masse pepper for dette ;)

mine to sønner er hanvbrødre med 4 år i mellom... de er da ikke noe anderledes en andre søsken.. de er ikke mindre glade i hverandre selvom de har forskjellige fedre....

Gjest marie-s
Skrevet

Vel jeg er nå enig med deg som du sikkert ser lenger oppe så har vi nok samme syn:-)

Skrevet

jeg beklager, og ikke hat meg for dette, men jeg synes det er veldig veldig feil hele greien. dere har barn sammen, og har dere med hverandre (og nå på vei med nr 2) så synes jeg dere virkelig kan prøve å finne sammen for barnas skyld!!!

jeg synes det blir for dumt. rett og slett.

Skrevet

så du mener vi kun skal være sammen for barnas skyld? får barna det noe bedre da?

Det er DET som blir for dumt skal jeg si deg.

Skrevet

hvorfor har dere sex da? han er tydligvis bra nok til å ha sex med... med ikke noe annet.......

da er det vel likeså greit og holde seg unna da...lyster el ikke... finnes mye bra i plastikk... hvis du ikke er nymfo da selvsagt...

Skrevet

herregud , kor gammel er du egentlig? innerst inne så tror jeg du ikke har det så bra med deg selv og det er ikke noe gale med det men måten du håndterer de harde fakta her tyder på at du er ganske umoden i tillegg. Det vil du sikkert se selv når du får noen mer år på baken .

Skrevet

haha!!!

Skrevet

hva med det økonomiske? du går jo inn i det fullt innstilt på å få all mulig slags støtter som vi alenemødre kan få...du vet jo tydligvis 100% at du blir og er alene med begge barna....

ikke for at jeg mener det...men mange andre kommer nok til å lure på om du gjør dette bare for å få støtte og kunne gå hjemme lenger... og det er fler en du tror som tenker slikt...du bryr deg sikkert ikke noe om det..men er jo ikke en hygglig tanke...

og som sagt over her...barn bryr seg ikke om de er hel eller halv søsken... søsken er søsken...hvis det er det eneste grunnlaget for å få et barn til med denne mannen da......

hva syntes han om dette? blir jo ikke bare ditt barn...vet at vi kvinner har full rett til å bestemme over egen kropp..men man burde ta litt hensyn..hvertfall høre på hva den andre parten har og si....

men uansett...lykke til

Skrevet

det er ikke bare bare å ha halvsøsken, og forkjellige fedre. Hvis ikke jeg hadde hatt en hel søster i tillegg tror jeg ting ville vært vanskeligere for meg. Jeg ville ikke hatt så gøy i helgene hos pappa eller på ferier. Det er et godt poeng synes jeg.

Hvis folk tror at jeg har planlagt dette for å få støtte så får de jo bare tro det, dere mener jeg er dum, men SÅ dum er jeg ikke ;o)

er da ikke noe lek det her, og vet det blir tøft å være alene m to små barn, så hvem er det som gjør sånt m vilje?

ja ja folk får holde på fordommene sine. Godt det finnes folk som meg da, så de får noe å prate om, he he...

Skrevet

jeg blir verkelig sint og frustrert når jeg leser dette her.... hvorfor??

Fordi dere dømmer Mulan opp og ned i mente her. Har aldri DU gjort en "bommert", men likevel sett det positive i det og gledet dere over det? Er alle DERES barn planlagt fra første stund? Har DU aldri hatt økonomiske utfordringer?

Å være alenemor er ikke alltid en dans på røde roser, men vi er heldige for vi har barna våres:) Vi burde støtte hverandre, ikke slenge dritt til hverandre fordi noen ikke gjør som DEG. Det er godt vi alle er forskjellige, tenk så kjedelig om vi alle skulle gjort det samma, sagt det samma, ment det samma og vært like perfekte som noen her tydeligvis er.

Nei, pokker heller, jeg er glad jeg bare er meg jeg:)

Stå på Mulan, detta klarer du nok, håper å få møtt deg og tulla di på treff over nyttår.

Stor klem fra

Skrevet

Tusen takk Silje!

Virker som det er den eldre garden av alenemødre som skjeller meg ut her.... bitre damer sikkert.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg heller... jeg har da ikke gjort noe galt, ikke noe farlig, ikke noe ulovlig osv osv, og jeg vil kun det beste for datteren min og elsker henne over alt på jord! Og det vil jeg gjøre m neste mann også! :)

Håper å møte dere på treff også, hadde vært kjempe koselig!! :o)

Stor klem tilbake

Skrevet

Eldre garden ? definer eldre ? Men det er vel gjerne derfor de fleste har den meningen de har fordi de er eldre og har fått litt mer vett i toppen. Det er det som skjer når du blir eldre ofte . Å eldre mødre er bitre damer , det var jo et logisk resonnement !

Å jo du har gjoirt noe ulovlig faktsik, du har hatt et forhold til eksen din og i papirene så står der et spørsmål om du har et personlig forhold til barnefar og når du legger deg ned med din eks så er det iallefall et personlig forhold til barnefar . Så i følge lovverket til trygdeetaten så har du gjort noe ulovlig . Hva sier foreldrene dine til dette her for jeg antar du er ganske ung .

Skrevet

Ja herrregud, for all del, la tk trekke tilbake os for de timene det tok dem og ha "forholdet" sitt.. Det var faktisk et tåpelig svar, tk får vite hvem far til barnet er og da er det vel opp til dem og avgjøre om dette er lovlig eller ulovlig...

Bare hyggelig Mulan, å få drittkasting er ikke koselig, har fått mye dritt sjøl pga jeg gjorde det slutt med barnefar. Vi vil det beste for barna våre og noen ganger er faktisk nettopp det å ikke bo med barnefaren.

Legg meg gjerne til msn Mulan:)

[email protected]

klem fra

Skrevet

jeg må faktisk si meg enig med anonym over her, det er en grunn for at reglene er som de er. og når du sier at det ikke er bra for barna at dere bor sammen, så ikke ta sjansen på å sette flere barn til verden da, altså ikke ha sex, du og barnefar! men nå er det jo skjedd. så derfor mener jeg at dere får enten finne sammen, eller så får du ta konsekvensene ved å innrømme til tk at dere har personlig kontakt så får du høre hva de sier til det.

jeg synes det er sjokkerende jeg.

Skrevet

He he nei jeg er ikke ganske ung nei! Jeg er 24 faktisk. Kjempe ung vil du sikkert si....

Så du mener at jeg ikke burde få støtte fra trygdekontoret fordi jeg har hatt sex m barnefaren et par ganger? Jeg er jo like mye alenemor for det, så det er et usaklig argument.

Og at eldre har mer vett i toppen, det er jo veldig individuelt, men det regner jeg med du skjønner om du tenker deg om.

Og hvor blir det av nicket ditt forresten? Redd for å stå for meningen din eller?

Skrevet

sjokkerende ja, da skal det jo ikke mye til for å sjokkere deg Mieliten.

Skrevet

Legger deg veldig gjerne til msn jeg Silje! :o)

neste gang jeg logger meg på... tenkte jeg skulle finne senga snart, trøtt og gravid vøtt! ;o)

Skrevet

jo takk for den du. jeg mener også at du ikke burde få støtte fra trygdekontoret siden du og barnefar har et seksuelt forhold. om dere blir enig om å få et barn til bør dere ta det økonomiske ansvaret selv også, og ikke være trygdesnyltere.

Skrevet

tror du alle barn er planlagt?

tror du alle som har sex planlegger å få barn??

Vi HAR ikke et seksuelt forhold, vi har HATT et par ganger ja, men kaller ikke det noe forhold akkurat.

Jeg er jo ikke trygdesnylter selvom jeg venter et barn til m samme pappa, jeg er like mye alenemor som alle andre og har like mye utgifter som dere, nå får du jammen meg gi deg.

Skrevet

Så du kan med hånden på hjertet si at du har hatt sex med barnefaren ett par ganger kun ? Uten prevensjon ? eller sprakk kondomen eller noe slikt kanskje ? Ja jeg mener slike som deg burde trygdekontoret gå i lupen etter . og vet du hvorfor ? For å vise at at du faktisk må kunne ta ansvar for dine egne unger når du har lagt dem. Det du har gjort er rett og slett så idiotisk at det er ikke ord for det og du tar faktisk ikke økonomsik ansvar for dine egne unger nei . Det gjør alle vi andre . Å hva er femårsplanen din da ? når de neste tre år er over ? skole , jobb, ny unge ??

Skrevet

Du vet at når man har sex så kan man bli gravid ? det er det som er farlig med sex. og hva er grunnen til at du ble gravid ? og er den første unegn din også et uhell eller ? å det er heller ikke alle alnemødre som mottar stønader vet du . Kan du ikke gå ut å få deg en jobb ? da kan du jo ha så mange uhell du vil for du forsørger dem iallefall selv.

Skrevet

tydeligvis forhold nok til at dere klarer å lage helsøsken. og da synes jeg dere får klare å ta vare på de barna uten aleneforsørger-stønader. alle andre barnefamilier med to foreldre klarer det, så da får dere gjøre det også. jeg kaller det for trygdesnylting. det kunne aldri ramlet meg inn å ha sex med faren til datteren min, det er faktisk en grunn for at man ikke bor sammen, og da blir det FOR DUMT å pule på seg flere barn. tenk på barna da!?!?! fortjener de ikke å ha to foreldre? hvorfor TA SJANSEN på å sette flere barn til verden, i en sånn situasjon? jeg har dødd av skam jeg, hadde jeg utsatt med selv for det.

Skrevet

blir helt sjokkert jeg av og lese dette dere skriver til den stakkars jenta jeg.

få så utrolig mye dritt slengt etter seg, makan.

er vel ikke snylter selv om ho går på overgangs stønad litt lenger.

nei. har pokker ikke ord hvor mye dritt dere kan slenge.....

stå på du jenta, syns det er ett tøft valg for deg , men gjør det du syns er det rette, bedre med to med samme enn med 5 med ulike, som jeg leste her engang....

lykke til..

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...