Gå til innhold

har barnehagen noe med det ?


mamma1980

Anbefalte innlegg

Neimen, så lenge du ikke står og puste røyken opp i ansiktet på sønnen din, så tror nok ikke bhg har så mye å si. Det du gjør i privat livet ditt, det skal andre respekterer. Jeg røyker selv, men tar bare en halv røyk om dagen når jeg skal ta bussen.Jeg røykte mye mer, før jeg fikk sønnen min. Men etter at han ble født, prøvde jeg å slutte, men siden det ble for vanskelig, har jeg trappet ned mye. Så så lenge jeg ikke står og puste røyk i ansiktet på sønnen min, så tror jeg nok at ingen har noe som helst med det.

 

For noen er det lett å slutte å røyke, mens for andre er det minder lett. Sånn er det bare.

 

Problemet er at noen prøver altfor mye å være perfekt, at de glemmer at alt det vi gjør i livet er bare menneskelig. Selvfølgelig vil alle det beste for barna sine, og skal prøve å beskytte dem så mye som mulig, men så lett er det ikke. Er det ikke du som røyker, er det en mann på bussholde plassen som blåser røyk i din retning, eller en som går forbi deg på fortauet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste innlegget til anonym81. Dette er til deg: NÅ MÅ DU GI DEG!!!!! Du kunne bable i vei om krybbedød, lufveiplage osv. Tror du at det bare skje i hjemmet der foreldrer røyker???? Hva med dem som ikke røyker, men som ogsår får disse plagene??? Kan du bable litt om det????

 

Jeg har en jente på 3 år. Jeg har aldri røykt i hele mitt liv, og mannen min røyker heller ikke. Men for ca. 1 år siden, var vi hos legen, for datteren vår fikk problmer med å trekke pusten. Legen fant ut at hun hadde astma. Kan du forklare det kanskje???? Og den samme jenta fikk kolikk da hun var nyfødt...Kan du forklare det???

 

Det finns så mange forskjellige grunner til å få alle disse plagene. Og jada, mye av det kommer av at foreldrer røyker, men du må ikke glemme alt rundt deg. Det fins andre små farer som du ikke kan se i det hele tatt.

 

Nei...vet du hva...du få helle slutte å prøve å være så perfekt, og helle se livet rundt deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg synes ikke bhg har noe med det i det hele tatt.

 

greit nok som alle de andre sier at det ikke er veldig ok å røyke inne når du og den lille er på besøk, men, det kunne vært værre ting for å si det sånn, SELV om det ikke er sunt/bra.

 

ser igrunn for meg at de i bhg snakker bak ryggen din ja. føler at de aller fleste som jobber i bhg er bedrevitere når det gjelder barn, så de snakker nok i vei. ikke bry deg om det du, og du er SLETTES ingen dårlig mor selv om du besøker besteforeldrene til barnet ditt - selv om de røyker! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja der er jeg enig med deg.... ungen får ikke røyk i ansiktet hjemme.. aldri det vil ikke skje. det er som sier kan likegot få røyk i hode på bussholdeplassen ja tenk på barna da ?! høh enig der. nei da skal jeg ikke tenke på det for privatliv er privatliv så enge ungen ikke får det rett på seg eller rett rundt seg. ja vi er bare menneskelige ...... ingen er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke den eneste som har problemer etter en oppvekst i tett sigarettrøyk. Min mor forteller om da hun lå på sykehuset etter å fått min lillesøster, hun var så utrolig glad for å se meg (jeg var fire) så hun klemte og koste. Men når hun kjente hvor sur røyk jeg luktet fikk hun skrekkelig dårlig samvittighet, da hadde hun nemmelig ikke røykt på noen dager, og kunne kjenne lukta som hun ellers ikke gjorde. Jenta mi skal i allefall få slippe å gå rundt å lukte røyk.

Trodde foresten ikke at folk var så dumme at de røykte inne lenger, selv ikke under vifta. Nå har jeg aldri røykt selv, så jeg kjenner det dersom noen har røykt under vifta eller inne i det hele tatt. Synest det er ekkelt å kjenne lukta av folk som kommer inn etter å ha tatt en røyk også, det lukter py.

 

Men ang barnehagen. De har ikke noe med hva du gjør eller hvem du besøker. Men du må tenke over om du ønsker at gutten din skal lukte sur røyk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det du sier der. ja dem har jo ike med det sånnsett men syntes det er rart. jeg røyker mellom 1-3 inne hver dag under vifta med god utluftning så skjønner ikke det skulle lukte så mye hmmm... og at vogna lukter jaja!!! den står jo ikke alltid inne den i det hele tatt....og gjør den det er det på et annet rom i huset der døren er lukket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber selv i barnehage, og nei vi har ikke noe med det og vi har heller ikke lov til å si noe om det, veldig strenge regler på slikt, så ta det opp med pedagogisk leder eller styrer, eller så kan du sende inn en klage. ( så fremt det ikke fører til astmaanfall/ allergianfall selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du??? Det er det verste jeg har hørt! Besøker du ikke slekt og venner fordi de røyker? Snakk om å være hysterisk! Det er da vel ingen som dør av å være et par timer i et rom hvor noen røyker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok trodde også det med reglene ser du... men klart ang astma og det helt klart. men sønnen min har ikke astma siden han er testet for dette. skal snakke med dem :-D ps takk for den innsatsen dere ellers gjør i barnehagene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du reagert hvis ungen din kom hjem fra barnehagen og luktet røyk? Hvis de ansatte røyket under viften på kjøkkenet? Det er jo ikke ille hvis ikke ungene får røyk i ansiktet og de bare røyker når ungene ikke er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan lukte røyk av guttens klær hvis han har på rene klær hver dag i barnehagen? Ikke ment som kritikk, altså, synes bare det er litt rart?

 

Jeg og mannen røyker vi også, men kun utendørs, og vi tar ikke sønnen vår med på besøk til folk som røyker inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt...er det virkelig oppegående folk som røyker inne lenger???? Selv da jeg var røyker syns jeg det var helt ufyselig!! Og det var også FØR jeg fikk barn. Svigermor som røyker 30 røyk om dagen og er kun henne og mannen røyker kun ute! Trodde virkelig det var lite intelligente mennesker som røyket inne, og man vet vel faren dette medfører for barna? Jeg blir helt matt når jeg leser at folk sier at "det ble jo folk av meg også selv om mine foreldre røyket inne". Lenge leve vitenskapen! Tror dere at man kan ta noen enkelttilfeller og lage en konklusjon??? Man må selvfølgelig se på verdens basis, og det er vel ikke noen tvil om hva konklusjonen blir da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...