Gå til innhold

-carina-


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott at dere har fått tak i leilighet i Trondheim, da! Slipper heldigvis å være uten tak over hodet! Litt kjedelig med all den flyttingen. Men så blir det vel forhåpentligvis lenge til neste gang etter det, da! :o)

 

I hodet mitt surrer det stadig tanker om hvor vi skal slå oss til ro hen. Trives jo på en måte så godt her i Oslo også, men er vel egentlig bedre oppvekstvilkår for Karsten i Fredrikstad... Ja, ja, tenke videre....

 

I kveld har jeg sittet masse foran PC'en. Har fått dibbet så lite i det siste, så i kveld måtte jeg ta igjen litt! :o) Må jo sørge for å holde deg under meg på antall-innlegg-listen! ;o) Men vi er jo høyt i toppen der. Vet ikke om det er så mange som titter på den lista, jeg?! Men de fra skravlesiden må jo lure litt. Her har vi så masse innlegg, men vi er jo aldri innom der...

 

Uka har fløyet. I helgen var jeg jo hos mamma. Og når jeg er borte så mange kvelder på rad blir det liksom litt jeg skal "ta igjen" når jeg endelig kommer hjem igjen. Tirsdag hadde jeg barseltreff med jentene fra helsestasjonen her hjemme hos meg. Så fort de var ute av døra fikk jeg nytt besøk. To venninner som kom på middag. Etterpå kom det enda fire jenter til, da hadde vi en liten hobby-kveld igjen. Så koselig, sitter og holder på med håndarbeidet vårt og skravler. Du kan jo tenke deg hva vi gjør mest av; håndarbeid eller skravling?! Jeg holder jo fortsatt på med fotoalbumet, jeg. Går smått og sakte fremover. Nå har jeg kommet til påsken 2005. Men målet om tre albumsider pr uke har jeg nok brutt for lenge siden!

 

I går var det surt og kaldt her. Hadde tenkt til å ta med meg Karsten på en liten tur ut, men han begynte å gråte da vi kom utfor døra. Så jeg måtte nesten bare snu og gå inn igjen. I dag klarte jeg å komme meg bort på senteret, men måtte ha teppe foran vogna for å dempe for den ekle vinden...

 

Åssen tror du det blir med dette landstreffet? Er det slik at folk er mest på å snakke om det, eller tror du at folk faktisk kommer til å være med? Jeg har nå i hvert fall holdt av lokale, men vi får vel sette en endelig påmeldingsdato så vi ser om det blir realisert også! :o)

 

Siden du var så flink til å legge deg tidlig så bør vel jeg også. Har oppdatert hjemmesiden min litt i tillegg til å sitte med DIB'en. Skal bare få publisert de siste oppdateringene, så får jeg vel reise meg fra stolen!

 

Vi dibbes igjen i morgen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at Fredrikstad er en fin by å vokse opp i jeg. Litt mindre forhold enn store Oslo. Jeg ville ikke ha bodd der, men først og fremst på grunn av Steinar sin jobb. Tror man kommer borti det meste som politi der:(

 

 

Nå har jeg skikkelig dibbet på mårran her:) Skal ut en tur på akebrett snart nå. Bare sola kan titte fram! Akkurat nå så snør det....

 

 

Lurer også på det der med landstreffet. Får håpe folk har tenkt å komme. Litt dumt hvis dere som bor i Oslo bestiller overnatting og så blir det ikke noe av! Skulle nesten hatt noen form for bindende påmelding? Ja , det får dere i komiteeen finne ut av:)

 

 

Nå må jeg hjelpe Sanna litt her...

 

dibbes vel utover dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Så vidt fått satt meg ned foran her og så våknet Karsten.... Men jeg spurte far pent, han ga meg ti minutters dibbe-pause. Så jeg får skrive fort!! ;o)

 

Så gøy med akebrett, da. Karsten fikk akebrett til jul, men siden han ikke er i nærheten av å klar å sitte selv enda tror jeg neppe det blir noe aking denne vinteren. Neste år...

 

Nå skal jeg svare på ett par innlegg til og så skal jeg gjøre litt husarbeid. Tenkte å slenge sammen en (Toro) kake før vi får gjester blant annet...

 

Ha en riktig fin lørdag!

 

Klem! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaangt ned på side 3 vet du...

Dytter opp igjen, jeg!

 

Nå skal jeg gå og lage ferdig middagen. I dag skal jeg få fisk, namnam! :o) Men blir vel til at jeg havner foran PC'en siden i kveld, så vi dibbes! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Nå blir jeg snart hentet av -aina-, så skal vi kjøre opp til Hilde M på Kløfta... Tenkte bare jeg skulle si hei, hei til deg først... :o)

 

Ser du sliter med puppen, usj, kan ikke være noe gøy. Jeg har heldigvis sluppet unna alt sånn der! Enda så mye brystspreng jeg har hatt disse månedene her... Riktig god bedring til deg!

 

I morgen skal jeg ha barseltreff her hjemme for noen av oss jentene på jobben som har fått barn. Har invitert til lunsj her. Sten skulle komme tidlig hjem fra jobben, så dersom de blir lenge så får jeg kaste dem ut. Skal reise oppover til svigers i morgen. Kjekt å reise tidligst mulig, slik at vi kan komme frem før Karsten skal legge seg. Hmmm... Akkurat nå mens jeg satt og skrev fikk jeg en idè... Kanskje det hadde vært kjekt å vente med å reise til Karsten skal sove?! Han er ikke så glad å sitte i bilen, som jeg sikkert har nevnt tusen ganger før. Så i stedet for å reise rett før sengetid når han er på sitt mest grinete, er det kanskje bedre å reise når han sover?! Hmmm... Tenke litt på det!

 

I hvert fall reiser vi opp i morgen og blir til søndag. Skal være VM i rally i Hedmark. Fredag skal det være VM på Kirkenær, det er der Sten er fra. Det er vel århundrets happening, kommer vel neppe til å være VM der igjen... Så selv om vi ikke er så interessert i biler må vi jo reise dit for å få sett på livet. Har vel sjelden vært så mye folk der som det kommer til å være på fredag... :o)

 

Kunne du gjort meg en liten tjeneste? Dytte opp beskjeden om landstreff til toppen sånn med jevne mellomrom? Svigermor har bare internett via telefon, så det tar tre år bare å laste en side. Så jeg må nok klare meg uten DIB i helgen!! ABSTINENSER!!! Og du kommer sikkert til å gå forbi meg på innlegglisten ganske kjapt tenker jeg! ;o)

 

I kveld skal jeg pakke for helgen og rydde til i morgen. Men kommer nok innom her allikevel... Så vi dibbes vel i kveld! Riktig god bedring! :o)

 

Klem! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hepp hepp!

 

Var det gøy på treff? Dere farter jammen meg mye! gLEDER MEG TIL Å KOMME TIL "STORBYEN" MED LITT FLERE MULIGHETER! Ups.. Caps lock:( Eller det passa egentlig ganske bra med store bokstaver ser jeg:)

 

Steinar har sin siste arbeidsdag i Askim idag, er å levere tjeneste våpen osv nå. Tror han syntes det var litt rart. Har jo jobbe her i tre år, selv om målet vårt har vært å komme "hjem" igjen etterhvert. Blir iallefall godt å dele lit på Simen på dagtid!

 

Sanna har vært hjemme fra barnehagen igår og idag pga hoste og feber.Hun har jammen ikke mange gangene igjen i bhg nå! 5 faktisk!Det bli rart og trist, og jeg gruer meg skikkeligtil siste dagen hennes der. Har selv jobba der i to år, så jeg kjenner alle veldig godt. Skal ut med noen av dem nå på lørdag da! HVis bare jeg slipper antibiotika for denne rare puppen min... Skjønner det ikke altså. er jo i bra form, men allikevel kommer det verk ut av puppen og den er øm... Mystisk... Får prøve å få tømt den.. Hvis ikke kan jeg jo ikke amme på den sida:(

 

 

Høres godt ut med en liten helgetur da! Blir lite farting på oss i sommer med nytt hus og diverse, men vi tar det igjen neste år!

 

Skal dytte landstreffinnlegget opp ja, håper bare jeg får skrapa sammen penger nok. Men vi må vel se om vi blir mange nok også! Håper det ja.

 

 

Får håpe du overlever abstinensene da:) Og du tar meg nok evnt igjen på innleggstoppen. Siste helga i februar flytter vi jo, så da blir jeg uten nett ei stund! Huff huff, gruer meg allerede!

 

God tur da!

 

Vi dibbes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var den langt nede, nå... :o)

 

Endelig tilbake i byen... Har jammen en "jobb" foran meg med å bli oppdatert på hva som har skjedd her i det siste!! :o)

 

Jeg skriver mer til deg siden, jeg, tenkte bare jeg skulle dytte denne til toppen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå var det lenge siden det var skrevet noe på denne tråden vår, altså! Så nå var det på tide at jeg dyttet denne til toppen igjen!! :o)

 

Åssen står det til med deg i Askim, da? Det er vel kanskje litt travelt nå, siden stakkars Simen ikke er i form og du sliter med den puppen?! Heldigvis er Steinar sluttet på jobben, da, så du får vel litt avlastning, håper jeg! Begynner du å bli ferdig med pakkingen? Hvilken dag er det dere flytter oppover? Har dere leid stor bil eller skal dere ha flytteselskap?

 

Hmmm... Ble visst masse spørsmål, det der. Du får nå svare om du har lyst og tid... :o)

 

I dag har vært en sånn rar dag. Har gått litt i en liten boble og bare tenkt på gutten min. Huff, det var en sånn en skrekkelig opplevelse i går. Jeg var så "lykkelig" da han gråt med en gang han falt, og så plutselig så blir han bare helt slapp i armene mine... Kommer jeg nok aldri til å glemme hvordan det føltes, nei! Men gutten virker som vanlig i dag, han, bare litt forkjøla, stakkars. I natt sover han på eget rom igjen, tror det er bedre for ham for da kan han sove med hodeenden på senga hevet...

 

I helgen var vi jo på rally. Torsdagen reiste vi opp etter at Karsten hadde lagt seg og det fungerte sååå bra. Så neste gang vi reiser tilbake til Kirkenær kommer vi også til å reise etter hans sengetid. Han satt bak og sov, mens mor og far satt foran og skravlet og var fornøyd fordi han ikke gråt. En mye bedre opplevelse enn tidligere! Fredagen var dagen da det var rally på Kirkenær. Skikkelig surt og kaldt i gatene. Ville vel helst ikke gått ut med Karsten jeg, men Sten ville gjerne ha ham med. Var jo massevis av folk ute og han er jo stolt far, så han ville gjerne ha med gutten for å vise ham frem. Det endte jo med at Karsten gråt fordi det var så kaldt, så jeg og han satt i bilen og ventet mens far så på bilene... Pytt, jeg interesserer meg ikke for rally, jeg, så det spiller nå ikke så stor rolle. Resten av helgen gikk med til å treffe Stens familie...

 

I dag hadde jeg treff på kafe med jentene fra helsestasjonen. Koselig som vanlig! (Men gosj, så dyrt! 80 kroner for en liten baguett og en cola!!! Kan ikke gjøre det hver dag, nei!) I morgen er det jo treff i byen. Synd at du ikke kan komme. Jeg forstår veldig godt at du prioriterer Simen over treff, ja, men synd du ikke kommer allikevel. Karsten er jo forkjøla, men jeg tror egentlig han trives med å komme ut allikevel. Han er så tett i nesa at han ikke orker å ligge og leke, skal bare sitte på fanget eller bæres rundt. Så da er det nesten bedre å gå en tur ut, så får han se på litt liv... :o)

 

Nå skal jeg ta meg en sjokoladebit og en bok og slenge meg nedpå sofaen litt... Tenkte å PRØVE å holde meg unna DIB litt i kveld... Men vi får nå se hvordan det går, da!! ;o)

 

God bedring til puppen og Simen! :o)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver imorgen jeg. Simen våkner i ett sett, og vi prøver å pakke litt innimellom:) en jeg må jo hit å kikke litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her i Askim skjer det litt av hvert for tiden. Nå har jo Simen vært syk siden søndag. Bedre idag da, men nå har jeg oppdaget to kuler på hver side av hodet hans:( Håper det er normalt for de sitter på samme plass på begge sidene.

 

Har pakket masse, så nå står det pappesker overlt på gulvet her. Tomt i alle skap. Imorra kommer foreldrene mine og søstra mi med stor lastebil for å hjelpe oss å flytte. Vi kjører på søndag.Håper allemannalle er friske til da!

 

Høres gøy ut med Rally da, men ikke når det er så surt og kaldt kanskje? Vi har vrt inne siden lørdag, kaldt her! Og så er vi jo syke da... Men på lørdagskvelden hadde jeg en avskjedsfest med venninnene her i Askim. Det var gøy!

 

I går fikk vi beskjed om at bestefaren til Steinar var død. HAn var over 90 år og har lenge vært mett av dage. Men allikevel trist:( Han bodde i Drammen, så det blir sikkert begravelse der i nærmeste framtid. Lurer på om Sanna skal gå eller ikke?

 

Når det gjlder puppen, så vil Simen nesten ikke ha, så det spørs om det er slutten på puppevisa... Hadde han bare sovet natta igjennom så hadde det vært greit! I natt våknet han hver eneste time og gråt:(

 

 

Jaja, dette ble jo egentlig et klageinnlegg det:)

Vi dibbes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syte og klage er lov, det! ;o) Dessuten var det ikke så mye klaging, da!

 

Skal surre litt rundt her på DIB en liten stund nå mens Karsten sover. Æsj, nå begynte de med bormaskinen igjen. Ja, ja, håper han ikke våkner riktig enda allikevel... Svarer deg siden på denne tråden her, jeg.

 

Jeg bare tenkte på en ting... Vi som har skrevet en så lang tråd. Hvorfor i all verden ligger ikke denne her på lista over de mest populære trådene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, nå var vi faktisk kommet oss helt ned på side fire... Nå er det jammen masse liv her inne i juli-klubben, altså! Det tar så lang tid å lese gjennom alle innleggene som kommer inn i løpet av en dag, så nå har jeg nesten ikke tid til å legge inn noen egne innlegg... Men jeg ligger faktisk på andreplass fortsatt, så jeg klarer tydeligvis å holde tempoet oppe! ;o)

 

Er det godt å ha kommet seg hjemover? Blir mye flytting på dere nå, først til foreldrene dine, så i leie-leilighet før dere får komme dere i orden i eget hjem... Blir god til å pakke av dette! :o)

 

Tiden har fløyet så fort her i det siste. Sist helg var jeg jo hjemme alene, og selv om Karsten er kjempesnill blir man jo litt sliten av det. Så har dagene løpt til diverse avtaler, mamma var jo her også noen dager igjen. Nå er det endelig helg, men i morgen tidlig reiser Sten avgårde igjen. Da skal han på utdrikkingslag og overnatte til søndag. Så nå har jeg handlet inn god mat og sjokolade så jeg skal kose meg her hjemme igjen... :o)

 

Husj, jeg har klippet av meg nesten alt håret. Har hatt kort hår sånn nå og da, men nå har jeg hatt "langt" hår i 3-4 år. Men ble så lei da alt håret begynte å ramle av her for noen måneder siden. Så da klippet jeg meg litt. Men så var jeg så misfornøyd med frisyren, så på onsdag klippet jeg meg igjen. Nå er det nesten ikke noe igjen. Så ikke så gal ut på håret på onsdag, men jeg klarer bare ikke å fikse håret sånn som frisøren fikk det til... Hun gjorde jo ikke noe spesielt, men jeg får det bare ikke til... :o/ Ja, ja, jeg kan jo bare sitte her og vente på at det skal gro ut igjen! ;o)

 

Nå skal jeg stikke inn på juli-klubbens hjemmeside. Har så vidt sett at mange folk som har lagt inn sider nå, så jeg må ta en titt... :o)

 

Ha en riktig fin helg!

 

Klem til deg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ha, ha!

Jeg måtte jammen lete en stund, men der var den... Langt nede på side 18 tror jeg faktisk! Nå er den i alle fall hentet opp igjen!

 

De holder på å pusse opp terrassene på blokka vår. Bråker noe voldsomt. Så jeg har tatt meg en uke hjemme hos mamma, blir hentet på fredag av Sten... Og her går nettet saaaakte, så det blir ikke fullt så mye dibbing på meg som vanlig! Det vil si, jeg bruker sikkert like mye tid som jeg bruker ellers, men det er ikke så mye jeg rekker å skrive og svare...

 

Håper alt står bra til! Vi dibbes mer når jeg kommer meg hjem igjen til Oslo! :o)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Turte ikke søke på nickene våre i tilfele hemmelig venn innlegget skulle dukke opp:)

 

Nå er det jammen meg lenge siden jeg skrev på denne tråden gitt! Var jo ganske lenge uten nett, men klarte meg utrolig bra. Tenkte faktisk med meg selv at nå er jeg delvis avvendt, men så fikk vi nett og her sitter jeg igjen!!

 

Nå har vi endelig kommet oss sånn nogenlunde i orden igjen. Godt å være påplass. Har sosialisert meg mye mer på en uke enn jeg har gjort i Askim på en mnd:) Har begynt på mitt gamle håndballag, og spilt en bedriftskamp for olitiet:) Det var gøy. Skal spille to klubb-kamper i morgen. Var ikke i så veldig bra form akkurat! Men det er godt å bli skikkelig svett:)

 

I dag be Sanna skrevet inn på skolen. Herregud så fort som tida går! Lille Sanna skolejente:) Håper bare hun får seg plass i barnehage snart . Hun kjeder seg litt med å bare gå å tråkke sammen med meg og Simen! Farmor skulle ta henne med på kino imorra da, så det skjer da litt.

 

I forigårs fikk Sanna og Simen sitt første søskenbarn. Tobias. Vi var å hilsa på idag. Mora var så sliten. Laaang tøff fødsel.Så vi var der bare en liten stund. Han var så liten (enda han veide 4040) Husker ikke at Simen var så liten jeg! Han var jo enda mindre til og med 3370.

 

Synd at landstreffet ble avlyst da! Men som nevnt i et annet innlegg så kommer jeg og sanna&simen til Oslo /Askim i mai. Skal i konfirmasjon den 6. Kunne jo prøvd å fått til et møte da? Vet ikke helt hvilken dag det blir vi kommer enda, men onsdag eller torsdag tenker jeg:)

 

 

Nå starter senkveld. Tenkte jeg skulle titte litt på det, men blir vel sittende her og "glo" ;)

 

Dibbes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne til toppen!

 

Nå var det visst leggetid, så jeg må frem med puppen, men jeg skal sette meg ned og svare deg i kveld! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle svare her, jeg ja... Tiden bare fløy, liksom! Skjønner ikke hvor den blir av? Har du sett den? :o)

 

Er det ikke rart det der med DIB. Jeg har også tenkt at jeg skulle ha brukt litt mindre tid foran PC'en. Men så skal jeg bare først. Og vips så var den kvelden gått også...

 

Sanna skrevet inn på skolen, ja... Det er sikkert rart hvor fort tiden går. Karsten er jo liksom min største da, men jeg synes han også blir fort stor, jeg. I går fikk jeg brev om at han har fått plass i barnehagen! Han er jo bare en bitteliten tass, jo!! Vips så skal vel han også skrives inn på skolen....

I blant så tenker jeg på at det må jo være deilig når han blir litt større og kan klare litt mer selv. Men så minner jeg meg selv på at tiden flyr så alt for fort. Så jeg forsøker så godt jeg kan å ta vare på øyeblikket i dag!

 

Karsten begynte på babysvømming på tirsdag og det var så vellykket. Siden han ikke likte å bade da han var mindre så droppet vi babysvømming, selv om "alle" gjør det. Men når han plutselig begynte å plaske i badebalja så fant vi ut at vi kunne prøve allikevel. Gjett om det var to stykk stolte foreldre når han sjarmerte alle de andre der, da... :o)

 

I morgen er det fredag og endelig helg igjen. Vi har hatt planer om å få bygget en glassbyggesten-vegg i gangen vår. Meningen er å gjøre den ferdig før påske, slik at vi kunne kose oss i påsken og bare slappe av. Men vi har ikke klart å få satt opp en eneste sten enda... I helgen skulle vi egentlig være helt "planløse", men nå har vi plutselig fått lunsj-avtaler både lørdag og søndag. Spørs vel hvor mye bygging av vegg det blir til helgen heller da! :o/ Ja, ja, en eller annen gang skal vi vel klare å gjøre den ferdig?! :o)

 

Siden jeg ikke fikk dibbet noe i går ble det liksom ett par innlegg å svare på i dag. Men nå skal jeg se om jeg kan klare å dibbe meg ferdig, kanskje jeg kan slange meg litt med en god bok en stund før jeg må legge meg...

 

Ha en fortsatt fortreffelig kveld! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nesten helt nede på side 7...

Det må jo bety at det er mye med liv i juli-klubben, det! Selv om det har vært stille siden fredag, da!

 

Jeg så du svarte meg på Småtroll... :o)

 

Har besøk av søsteren min med mann og to barn. Karsten er lagt for natta, søsten bader minsten og Sten spiller Playstation med eldstemann... Så da fikk jeg to minutter for meg selv til å dibbe! :o)

 

Er veldig gøy med scrapbooking. Men jeg bruker nok dessverre for mye tid ved PC'en, så jeg får ikke scrappet så mye som jeg har lyst.... Og så limer jeg alle bildene mine inn på "scrappe-måten". Da har jeg nesten ikke tid til å scrappe ordentlig...

 

Oi, nå var de ferdige på badet og nå blir det visst ost og kjeks her...

 

Vi dibbes! Ha en fin søndag kveld! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned, opp og ned... :o)

 

Kjempekoselig denne skravletråden vår! :o)

Og så er det artig at vi har fått til så mye liv på juli-klubben at tråden til stadighet detter langt ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...